[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez zygi » 20 paź 2012, 20:00

Witam

Czy można gdzieś dostać drucik, który znajduje się w przednich zaciskach i odciąga klocki hamulcowe?
Na forum znalazłem jedynie poradę o kosztownym ori i samoróbce z drutu sprężystego :)
zygi
 

Postprzez noxes » 20 paź 2012, 20:59

W IC mają tylko trzeba trafić na tego który wie o co chodzi :)

Z tego co się orientuję, to mocowaniem podpory półosi :) Jedne są na 2, a drugie na 3 śruby, ale spokojnie można przełożyć i zamocować...Na długość są takie same.

Długości może i tak, lecz jak dobrze pamiętam to różnią się znacznie ilością ząbków i nie wiem czy nawet nie różnią się (pierścieniem ??) ABS. Bynajmniej różnica po między półosią w X9 z AT a MT była widoczna gołym okiem.

Przekładałem z automata, to tylko mocowanie podpory było inne, pierścień abs jest taki sam :)


Głównie to chodzi mi o długość i ilość zębów w przegubie wewnętrznym. Z tego co widzę jest to p&p?

"Możesz zagnieździć maksymalnie 3 cytatów." WTF <lol>
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Siw-y » 20 paź 2012, 21:55

zygi napisał(a):Czy można gdzieś dostać drucik, który znajduje się w przednich zaciskach i odciąga klocki hamulcowe?

Przód: QB109-1158
Tył: QB109-1270
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez radar88 » 21 paź 2012, 11:01

sebek-71 napisał(a):Przekładałem z automata, to tylko mocowanie podpory było inne, pierścień abs jest taki sam :)

No to malina, to dobre informacje ;) W X9 takie coś nie przejdzie, przynajmniej projektanci X6 nie dali <dupa> chociaż X6 jaki X9 powstawały w tym samym czasie to tu myślał mądrzejszy skośnooki :D
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez noxes » 21 paź 2012, 11:11

też mnie to cieszy. Przekładając skrzynię z A/T na M/T nie trzeba zmieniać połosi.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez KiRi » 21 paź 2012, 16:45

Szybkie pytanie, bo nie wiem czy jest sens zakładać temat...

Co to za czujnik, przymocowany do obudowy filtra powietrza:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/be6a4d078088cb51.html

Ma podłączone dwa wężyki, które idą do pokrywy zaworów. Natrafiłem na to bo jeden wężyk podciśnienia mam odłączony, w środku jest rurka – prawdopodobnie odłamana właśnie od tego czujnika. Jest na nim logo Mitsubishi, jeśli to w czymś pomoże.
Niestety podejrzewam że sam go złamałem, więc i trochę wstydu jest :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez art_olsztyn » 21 paź 2012, 18:42

Te zawory z logo mitsu to solenoidy sterujące podciśnieniem – też to raz połamałem:P Lepiej żeby działał ale sklejony też daje rade:P byle by nie syczał.
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez sylwo » 21 paź 2012, 20:35

Też się nad tym zastanawiałem... to jedyne z podciśnień podłączone między wlotem powietrza a filtrem... na pewno ma wpływ na pracę silnika. Ale czy warto się bawić i podpinać je do "stożka"? Konieczny w tym wypadku był by airbox więc na razie tylko zaślepiłem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez KiRi » 21 paź 2012, 20:56

art_olsztyn napisał(a):Te zawory z logo mitsu to solenoidy sterujące podciśnieniem – też to raz połamałem:P Lepiej żeby działał ale sklejony też daje rade:P byle by nie syczał.


Nie wiem czy uda mi się to skleić, wydaje się być strasznie kruche – może z racji wieku. Jest na to jakaś fachowa nazwa żeby popytać w serwisach? O ile oczywiście nie kosztuje to połowy auta...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez DamianSzatan666 » 21 paź 2012, 21:05

a u mnie kilka razy spadł jeden przewód i syczało. myślałem że coś się stało, lecz zauważyłem to. Od czasu do czasu zdarzy się że spadnie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez radar88 » 21 paź 2012, 23:21

To się nazywa:
art_olsztyn napisał(a):solenoidy


I można to kupić choćby tu na forum. Nie wiem czy posiadam jeszcze ten od podciśnienia paliwa, ponieważ on jest dokładnie od tego. Mogę zerknąć jutro w garażu jak chcesz.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Lowiec » 21 paź 2012, 23:23

Popróbuję jeszcze z BlueVision, ale blado to widzę...

Spróbuj lepiej tungsramów mega light +% światła więcej, tańsze a lepsze i trwalsze.
Czy można gdzieś dostać drucik, który znajduje się w przednich zaciskach i odciąga klocki hamulcowe?

w intercarsie występuje to pod nazwą zestaw montażowy zacisków hamulcowych, w internetowym sklepie można zobaczyć szczegóły co zawiera zestaw.

Panowie, po raz kolejny przecieka mi oring wtryskiwacza, obecne są wymienione na oryginalne jakieś dwa miesiące temu, przez ten czas było sucho i bez wonnie aż dziś zasmierdzialo ponieważ zaczął sikać drugi wtryskiwać jakby nie mająć uszczelnienia w postaci oringu między listwa wtryskiwaczy a wtryskiwaczem. WTF? Pytanie dodatkowe, skoro sikał przez całą moją "podróż" ok 35km, 40 min, i na kolektorze dolotowym nazbierało się trochę drogocennego płynu dlaczego do was piszę? Według amerykańskich filmów powinienem być w krainie wiecznych łowów i szczęśliwości wszelakiej. Rozumiem że sekwencja nie odcina pompy paliwa a jedynie wyłacza wtryskiwacze, co się stanie jak wyłączę pompę paliwa?
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Kacpero » 22 paź 2012, 10:09

Lowiec napisał(a):
Rozumiem że sekwencja nie odcina pompy paliwa a jedynie wyłacza wtryskiwacze, co się stanie jak wyłączę pompę paliwa?


jak juz bedzie na gazie to bedzie normalnie chodzil. Znajomy miał w swoim samochodzi wyłącznik pompy. nie wiem czy to oryginalnie czy sam dorobił. ;)

Chociaz tak między nami to ja sie nie znam dokładnie, bo nigdy nie miałem samochodu z gazem, ale zawsze wydawało mi sie ze po przejsciu na gaz to własnie pompa paliwa wyłancza sie automatycznie?

Ale na Twoje pytanie na 99,9% jestem pewny ze auto bedzie normalnie chodzilo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2012, 02:28
Posty: 224
Skąd: Czarnowąsy
Auto: Była: Mazda Xedos 6 2.0 V6
Tymczasowo: Honda Civic EG4
d15b2

Postprzez Koci@k » 22 paź 2012, 10:32

Kacpero napisał(a):ale zawsze wydawało mi sie ze po przejsciu na gaz to własnie pompa paliwa wyłancza sie automatycznie?


No z tego co ja się orientuję to chyba się sama nie wyłącza dlatego przy autach z gazem zawsze sie tłucze użytkownikom do głowy żeby zawsze mieć paliwo w baku żeby pompy nie zatrzeć.... Nie słyszałam żeby się automatycznie pompa wyłączała...chyba że jest to tak zrobione jak miał Twój znajomy to owszem :)
Aśka
Avatar użytkownika
Koordynator ds. Klubowiczów
 
Od: 15 wrz 2011, 11:04
Posty: 5501 (436/229)
Skąd: Poznań
Auto: Grey Fūjin

Postprzez Lowiec » 22 paź 2012, 10:49

No właśnie trochę mnie to zdziwiło, że pompa się nie wyłącza i taki wyłącznik zamontuję na czas podróży do warsztatu lub wyciągnę wtyczkę. Zastanawia mnie jeszcze sprawa wybuchania aut, mieszkam na terenie na którym grasowały Młode Wilki i tu kredens po zderzeniu z drzewem wybuchł. A u mnie ciecze paliwo na gorący kolektor i tylko śmierdzi...bezpieczne to czy w pewnym momencie może być przekroczona "wartość krytyczna" paliwa? Dodam, że wcześniej jeden z wtryskiwaczy "moczył się" i też nic specjalnego się nie działo.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Koci@k » 22 paź 2012, 10:53

No ale samo paliwo sie nie zapali ot tak tylko jego opary tak?? Moczyc się cos może...dopóki nie ma iskry w zetknięciu z oparami to ci nic nie wybuchnie....ale bezpieczne to nie jest na pewno :) No chyba że sie mylę....jeżeli tak to koledzy wyprowadźcie mnie z błędu :)
Aśka
Avatar użytkownika
Koordynator ds. Klubowiczów
 
Od: 15 wrz 2011, 11:04
Posty: 5501 (436/229)
Skąd: Poznań
Auto: Grey Fūjin

Postprzez LAJCIK29 » 22 paź 2012, 13:20

Właśnie wróciłem z przeglądu Madzia zdała egzamin na -6 :D . Panu diagnoście troszeczkę nie spodobały się kółka wystające poza obrys samochodu :P . HIDy oczywiście zamieniłem na zwykłe h1 ;) . Ale najlepsze jest to ,że amory przednie zmieniane w tym roku równiutko 65% a tył nie ruszany chyba od 93r. lewy 76 prawy 59. Nie ma się co dziwić zresztą bo płaciłem za przednie 88zł/szt
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez art_olsztyn » 22 paź 2012, 13:44

Też musze się wziąć za wymianę amorów z tyłu – już nawet podpytałem w carspeedzie co polecają.
Myślicie że powinienem razem z amorami wymienić sprężyny? Madzik ma 300k+ przebiegu i już czuje że amory to nie to.
Amory podobno pasują od GE – jeździ ktoś na takich? ciekawe jak zmieniają specyfikę jazdy.
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez Adek311092 » 22 paź 2012, 14:38

ale zawsze wydawało mi sie ze po przejsciu na gaz to własnie pompa paliwa wyłancza sie automatycznie?

Na pewno pompa paliwa chodzi cały czas dlatego dużo kierowców jeżdżących na gazie zaciera pompę paliwa która chodzi na sucho.
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez mika1324 » 22 paź 2012, 15:24

art_olsztyn napisał(a):Też musze się wziąć za wymianę amorów z tyłu – już nawet podpytałem w carspeedzie co polecają.
Myślicie że powinienem razem z amorami wymienić sprężyny? Madzik ma 300k+ przebiegu i już czuje że amory to nie to.
Amory podobno pasują od GE – jeździ ktoś na takich? ciekawe jak zmieniają specyfikę jazdy.


Ja jeżdżę na amorach z GE i jakiejś specjalnej różnicy nie poczułem, tylko auto stoi wyżej.

A ja mam pytanie czy ktoś zna kogoś kto ogarnia paczki z USA? Bo znalazłem dosyć fajną cenę na Tokico
http://www.gripmotorsports.com/pi~pn~to ... -8624.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 18:14
Posty: 216
Skąd: Pszczyna/Gliwice
Auto: Xedos 6 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6