Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez Guma88 » 22 cze 2012, 19:53

W moim przypadku używanie oporników zostało przerwane. A szkoda bo frajda z jazdy byla :) Niestety przy odpuszczeniu gazu i lekkim ponownym dodaniu pomiędzy 1500 a 2000 obr./min. zaczynała szarpać tak jakby paliwa brakowało. Najdziwniejsza sprawa, że tak się działo przy temp. powietrza od 15 do okolo 25*C. Po wyjęciu oporów ustało. Ale to już nie to <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez Neonixos666 » 22 cze 2012, 20:42

Guma88 napisał(a):W moim przypadku używanie oporników zostało przerwane. A szkoda bo frajda z jazdy byla :) Niestety przy odpuszczeniu gazu i lekkim ponownym dodaniu pomiędzy 1500 a 2000 obr./min. zaczynała szarpać tak jakby paliwa brakowało. Najdziwniejsza sprawa, że tak się działo przy temp. powietrza od 15 do okolo 25*C. Po wyjęciu oporów ustało. Ale to już nie to <płacze>


paliwa było za dużo a nie za mało, jeśli tak się dzieję oznacza to że koniecznie trzeba zmienić oporniki na inne. 100+50 powinno być ok. Nie polecam w mieście jeździć na opornikach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Guma88 » 23 cze 2012, 18:34

Miałem oporniki 2x100 więc mówisz że 100+50 będzie lepiej? Sam niewiem. Czemu nie polecasz na miasto? Ja osobiście mam bardziej mieszany cykl niż miasto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez pawelc » 23 cze 2012, 18:52

Nie polecane na miasto bo pali od 1-2 litrów wtedy więcej ,ilość przepalanej dodatkowo wachy nie jest adekwatna do osiągów ,podlanie paliwa to nie rozwiązanie ,należałoby i podlać i dmuchnąć więcej ,to wtedy miałoby sens
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Guma88 » 23 cze 2012, 19:19

Morał z tego taki że chyba lepiej zostać na serii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez Neonixos666 » 23 cze 2012, 22:01

Guma88 napisał(a):Morał z tego taki że chyba lepiej zostać na serii.


powiedz to tym którzy raz spróbowali <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 24 cze 2012, 00:11

na mieście pali tyle samo jak się normalnie jeździ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez alk80 » 24 cze 2012, 00:52

kierownik napisał(a):na mieście pali tyle samo jak się normalnie jeździ
potwierdzam :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez boczek86 » 24 cze 2012, 10:19

to ja juz od kupna autka mam oporniki we wrzesniu dwa lata bedzie mam zrobione jak narazie 21 tys i wszystko na opornikach 2 x 100 i wogole ich niewylaczam a co do obnizenia opornosci to jak trzeba to mam przycisk w srodku i obnizam opornosc do 25 ohm <faja> to tak jakby ktos dal 2 x 50 i jezdzi jak szalona i nic sie niedzieje :) i uzywam nawet w miescie czasami tych mocniejszych :) ale jezeli chodzi o spalanie to na 2 x 100 \na trasie mi pali okolo 5,1 w tym tak z 10% miasta i tak predkosc 100 km/h – 110 km/h najmniej na trasie spalilo mi 4,9 ale to byla jazda naprawde oszczedna wiec jak BJ DITD chce to potrafi i zaskoczyc przy osiagach i przy oszczednej jezdzie :) i jak NEONIXOS pisze kto raz sprobuje to potem ciezko odstawic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Guma88 » 24 cze 2012, 16:55

Jak będzie trochę czasu to wrzucę 100+50. Zobaczę jaka będzie reakcja.


Chwilka czasu się znalazła i zostały wrzucone 3 oporniki po 100ohm dając w sumie 34. Pro :( blem w mniejszym stopniu ale się pojawił ponownie. Niestety.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez Neonixos666 » 24 cze 2012, 21:52

daj 2x100 1Wat i nie będzie problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barthez » 25 cze 2012, 07:41

boczek86 napisał(a):na trasie mi pali okolo 5,1

u mnie średnie było 5,3 ;) (w mieście ok 6 ale ja rzadko zajeżdżałem do aglomeracji)

boczek86 napisał(a):najmniej na trasie spalilo mi 4,9

4,4 – jednostajna jazda 90-100km/h bez nagłych przyśpieszeń ;)

spalanie bardziej zależy od masy buta niż od oporników ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez boczek86 » 25 cze 2012, 10:23

Barthez napisał(a):spalanie bardziej zależy od masy buta niż od oporników ;)



twierdzenie bartheza

szybkosc spalanej ropy podczas jazdy jest wprost proporcjonalne do ciezaru buta razy wartosc opornikow


<glupek2> <glupek2>

madzia potrafi zaskoczyc pozytywnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez kierownik » 25 cze 2012, 11:42

napisał, że bardziej zależy od buta niż od oporników, a nie że wcale nie zależy ;)
i tu się z nim zgadzam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Guma88 » 25 cze 2012, 22:27

Neonixos666 napisał(a):daj 2x100 1Wat i nie będzie problemu.


Tak było na początku. I całkiem fajnie się jeździlo dopoki nie pojawilo się szarpanie jak temp. przekroczyła około 15*C.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez Neonixos666 » 25 cze 2012, 22:31

a to dziwne bo przy takich opornikach powinno być wszystko ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 25 cze 2012, 22:59

to może problem jest z jakimś czujnikiem, np temp a oporniki tylko go potęgują
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez venom200 » 7 lip 2012, 19:30

Właśnie przed chwilą wróciłem BJ RF4A mojego taty przeszła opornikotuning 2x100 1 watowe wstawione.
Spalania nie powiem jakie raporty bo raptem 6 km zrobione raz z opornikami a raz bez w celu testów.

A teraz różnice różnice są mocno zauważalne i to nawet znacznie góra zostaje jakby bez wiekszych zmian ( choć też zauważalny +), ale za to dół autko się zachowuje jakby ubyło mu ze 150 KG masy i znacznie chętniej się wkręca na obroty i gwizdanie turbo słychać szybciej (słychać wyraźnie przed 2 tys obrotów).
Teraz namawiam dziadka(tatę) żeby kolektor zdjać i intercooler w celu wyczyszczenia.

A tak poza zastanawiam się czy w mojej Madzi RF7J 143 KM ten zabieg w podobny sposób sie uda
mazda 6 143 km 2006
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 20:12
Posty: 91 (1/1)
Skąd: toruń
Auto: Mazda 6 GJ 2,0 165 KM

Postprzez boczek86 » 30 lip 2012, 17:28

no to panowie mam ciekawostke i nowosc co do oporniko-tuningu :)

po przejechaniu okolo 30 tys na opornikach 2 x 100 czyli opornosc 50 ohm ( optymalna ) i czasami tylko przelaczalem na jeszcze nizsza opornosc poprzez podlaczenie dodatkowo 51 ohm co dalo mi 25 ohm ( najbezpieczniejsza bariera) to po tych 30 tys auto przestalo sie zbierac i wogole szukalem co sie dzieje ze juz niema takiej sily jak kiedys otoz wzialem na luzie dalem gaz na 1500 obr i na oporniku 51 ohm wskoczylo mi na 2000 tys, a jak podlaczylem drugie oporniki to bylo tylko 1550 obr. wiec cos musi niegrac wiec wzialem rozpakowalem oporniki i oto zauwazylem ze sa przepalone. te na ktorych jezdzilem caly czas czyli 2 x 100 byly popalone ale ten ktory uzywalem rzadko jak nowy :) wiec dzis wymienilem spalone oporniki na nowy jeden 47 ohm i po odpaleniu na luzie i wlaczeniu pierwszych opornikow wskakuje mi na 2000 ale jak dolaczam na najnizsza opornosc to zaraz mi rosnie do prawie 3 tys :) auto przeszlo lekka probe i czuje sie jakbym znowu zalozyj je na nowo :) calkiem inne autko :P

a tak wygladaly oporniki

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

wniosek z tego taki ze i oporniki trzeba wymieniac jak filtry paliwa czy powietrza :) tylko ze je tak po okolo 25 tys :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez alk80 » 30 lip 2012, 19:49

te oporniki masz, jak się nie mylę 0,25 albo 0,5 Wata, załóż 1 Watowe (są grubsze) a nie spotka cię już ten kłopot
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje