Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)
W moim przypadku używanie oporników zostało przerwane. A szkoda bo frajda z jazdy byla
Niestety przy odpuszczeniu gazu i lekkim ponownym dodaniu pomiędzy 1500 a 2000 obr./min. zaczynała szarpać tak jakby paliwa brakowało. Najdziwniejsza sprawa, że tak się działo przy temp. powietrza od 15 do okolo 25*C. Po wyjęciu oporów ustało. Ale to już nie to 
Guma88 napisał(a):W moim przypadku używanie oporników zostało przerwane. A szkoda bo frajda z jazdy bylaNiestety przy odpuszczeniu gazu i lekkim ponownym dodaniu pomiędzy 1500 a 2000 obr./min. zaczynała szarpać tak jakby paliwa brakowało. Najdziwniejsza sprawa, że tak się działo przy temp. powietrza od 15 do okolo 25*C. Po wyjęciu oporów ustało. Ale to już nie to
paliwa było za dużo a nie za mało, jeśli tak się dzieję oznacza to że koniecznie trzeba zmienić oporniki na inne. 100+50 powinno być ok. Nie polecam w mieście jeździć na opornikach
Nie polecane na miasto bo pali od 1-2 litrów wtedy więcej ,ilość przepalanej dodatkowo wachy nie jest adekwatna do osiągów ,podlanie paliwa to nie rozwiązanie ,należałoby i podlać i dmuchnąć więcej ,to wtedy miałoby sens
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Guma88 napisał(a):Morał z tego taki że chyba lepiej zostać na serii.
powiedz to tym którzy raz spróbowali

- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
to ja juz od kupna autka mam oporniki we wrzesniu dwa lata bedzie mam zrobione jak narazie 21 tys i wszystko na opornikach 2 x 100 i wogole ich niewylaczam a co do obnizenia opornosci to jak trzeba to mam przycisk w srodku i obnizam opornosc do 25 ohm
to tak jakby ktos dal 2 x 50 i jezdzi jak szalona i nic sie niedzieje
i uzywam nawet w miescie czasami tych mocniejszych
ale jezeli chodzi o spalanie to na 2 x 100 \na trasie mi pali okolo 5,1 w tym tak z 10% miasta i tak predkosc 100 km/h – 110 km/h najmniej na trasie spalilo mi 4,9 ale to byla jazda naprawde oszczedna wiec jak BJ DITD chce to potrafi i zaskoczyc przy osiagach i przy oszczednej jezdzie
i jak NEONIXOS pisze kto raz sprobuje to potem ciezko odstawic 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Jak będzie trochę czasu to wrzucę 100+50. Zobaczę jaka będzie reakcja.
Chwilka czasu się znalazła i zostały wrzucone 3 oporniki po 100ohm dając w sumie 34. Pro
blem w mniejszym stopniu ale się pojawił ponownie. Niestety.
Chwilka czasu się znalazła i zostały wrzucone 3 oporniki po 100ohm dając w sumie 34. Pro
daj 2x100 1Wat i nie będzie problemu.
boczek86 napisał(a):na trasie mi pali okolo 5,1
u mnie średnie było 5,3
boczek86 napisał(a):najmniej na trasie spalilo mi 4,9
4,4 – jednostajna jazda 90-100km/h bez nagłych przyśpieszeń
spalanie bardziej zależy od masy buta niż od oporników
Barthez napisał(a):spalanie bardziej zależy od masy buta niż od oporników
twierdzenie bartheza
szybkosc spalanej ropy podczas jazdy jest wprost proporcjonalne do ciezaru buta razy wartosc opornikow


madzia potrafi zaskoczyc pozytywnie
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Neonixos666 napisał(a):daj 2x100 1Wat i nie będzie problemu.
Tak było na początku. I całkiem fajnie się jeździlo dopoki nie pojawilo się szarpanie jak temp. przekroczyła około 15*C.
a to dziwne bo przy takich opornikach powinno być wszystko ok.
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Właśnie przed chwilą wróciłem BJ RF4A mojego taty przeszła opornikotuning 2x100 1 watowe wstawione.
Spalania nie powiem jakie raporty bo raptem 6 km zrobione raz z opornikami a raz bez w celu testów.
A teraz różnice różnice są mocno zauważalne i to nawet znacznie góra zostaje jakby bez wiekszych zmian ( choć też zauważalny +), ale za to dół autko się zachowuje jakby ubyło mu ze 150 KG masy i znacznie chętniej się wkręca na obroty i gwizdanie turbo słychać szybciej (słychać wyraźnie przed 2 tys obrotów).
Teraz namawiam dziadka(tatę) żeby kolektor zdjać i intercooler w celu wyczyszczenia.
A tak poza zastanawiam się czy w mojej Madzi RF7J 143 KM ten zabieg w podobny sposób sie uda
Spalania nie powiem jakie raporty bo raptem 6 km zrobione raz z opornikami a raz bez w celu testów.
A teraz różnice różnice są mocno zauważalne i to nawet znacznie góra zostaje jakby bez wiekszych zmian ( choć też zauważalny +), ale za to dół autko się zachowuje jakby ubyło mu ze 150 KG masy i znacznie chętniej się wkręca na obroty i gwizdanie turbo słychać szybciej (słychać wyraźnie przed 2 tys obrotów).
Teraz namawiam dziadka(tatę) żeby kolektor zdjać i intercooler w celu wyczyszczenia.
A tak poza zastanawiam się czy w mojej Madzi RF7J 143 KM ten zabieg w podobny sposób sie uda
mazda 6 143 km 2006
no to panowie mam ciekawostke i nowosc co do oporniko-tuningu
po przejechaniu okolo 30 tys na opornikach 2 x 100 czyli opornosc 50 ohm ( optymalna ) i czasami tylko przelaczalem na jeszcze nizsza opornosc poprzez podlaczenie dodatkowo 51 ohm co dalo mi 25 ohm ( najbezpieczniejsza bariera) to po tych 30 tys auto przestalo sie zbierac i wogole szukalem co sie dzieje ze juz niema takiej sily jak kiedys otoz wzialem na luzie dalem gaz na 1500 obr i na oporniku 51 ohm wskoczylo mi na 2000 tys, a jak podlaczylem drugie oporniki to bylo tylko 1550 obr. wiec cos musi niegrac wiec wzialem rozpakowalem oporniki i oto zauwazylem ze sa przepalone. te na ktorych jezdzilem caly czas czyli 2 x 100 byly popalone ale ten ktory uzywalem rzadko jak nowy
wiec dzis wymienilem spalone oporniki na nowy jeden 47 ohm i po odpaleniu na luzie i wlaczeniu pierwszych opornikow wskakuje mi na 2000 ale jak dolaczam na najnizsza opornosc to zaraz mi rosnie do prawie 3 tys
auto przeszlo lekka probe i czuje sie jakbym znowu zalozyj je na nowo
calkiem inne autko 
a tak wygladaly oporniki





wniosek z tego taki ze i oporniki trzeba wymieniac jak filtry paliwa czy powietrza
tylko ze je tak po okolo 25 tys 
po przejechaniu okolo 30 tys na opornikach 2 x 100 czyli opornosc 50 ohm ( optymalna ) i czasami tylko przelaczalem na jeszcze nizsza opornosc poprzez podlaczenie dodatkowo 51 ohm co dalo mi 25 ohm ( najbezpieczniejsza bariera) to po tych 30 tys auto przestalo sie zbierac i wogole szukalem co sie dzieje ze juz niema takiej sily jak kiedys otoz wzialem na luzie dalem gaz na 1500 obr i na oporniku 51 ohm wskoczylo mi na 2000 tys, a jak podlaczylem drugie oporniki to bylo tylko 1550 obr. wiec cos musi niegrac wiec wzialem rozpakowalem oporniki i oto zauwazylem ze sa przepalone. te na ktorych jezdzilem caly czas czyli 2 x 100 byly popalone ale ten ktory uzywalem rzadko jak nowy
a tak wygladaly oporniki
wniosek z tego taki ze i oporniki trzeba wymieniac jak filtry paliwa czy powietrza
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
te oporniki masz, jak się nie mylę 0,25 albo 0,5 Wata, załóż 1 Watowe (są grubsze) a nie spotka cię już ten kłopot
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje