Strona 1 z 56

Mazda 323 BG GT KL-ZE '91 – Czarna Wdowa

PostNapisane: 1 lis 2011, 18:14
przez Capazo
Witam serdecznie wszechobecnych na forum. Wkoncu nadszedl czas na zmiany, bo tych mx-3 kl-ze to na peczki juz i stalo sie to zbyt nudne. Wpadłem na pomysl, zeby cos w tym kierunku zmienic czyli zeswapowac kl-ze do innej budy tylko jakiej... podsuniecie pomyslu przez Szyne i Jurka postanowilem poszukac 323 BG pol roku poszukiwan i mamy Czarna Wdowę <diabełek> Mazda w swoim wyposazeniu nie ma nic i oto chodzilo, ma byc jak najlzejsza. Pan bardzo dbal o blacharke bo nie ma ani jednego parcha czyli zdrowa buda to podstawa!! Modyfikacje maja na celu stworzenie pierwszej w Polsce 323 BG kl-ze czyli 323 BG GT-ZE <serduszka> Na koniec chciałem podziękować Szynie bo bez niego ten projekt padł by na samym poczatku, wklad pracy jegomoscia jest nie do opisania, wiele dni i wieczorow do 23 czy 24 sleczenia nad samochodem. Bardzo dziekuje. Credits:
xXx- pomoc techniczna i zawieszenie
mlody192-pomoc techniczna
Carspeed- dostawca czesci
Jurek- pomoc techniczna
Realski- pomoc techniczna
Deuter Olkusz- zawieszenie
Piwo- jak to piwo :P dobry z niego chlopak ale trzesie juz dupa ze speedy znowu dostanie <głaszcze>
i wielu innych ktorych nie ujelem


Marka i Model:
Mazda "Czarna Wdowa" 323 BG GT-ZE 2,5 V6 J-SPEC
Wyposażenie:
szyby na korby, brak wspomagania, brak abs, nawiew, fotel, koła, kierownica

Modyfikacje Silnika:
– SWAP z 1,3 na gaźniku KAT na 2.5V6 J-Spec (KL-ZE)
Do tego:
– zrobienie full remontu (nowe wszystkie filtry, uszczelki OEM, pierścienie olejowe, panewki ACL 780 główne i korbowodowe, uszczelniacze wału, uszczelka pod głowica, głowice wymyte splanowane, docieranie zaworów i gniazd zaworowych, twardsze sprężyny zaworowe, świece NGK, przewody WN Janmor, wymienione wszystkie płyny.
– Olej Valvoline pełen syntetyk 5w50, olej w skrzyni Valvoline 75W90

Układ Dolotowy:
– kolektor Stright-Neck z KL-ZE
– przepustnica KL-ZE
– CAI z Simota carbon air-box 77mm

Układ Wydechowy:
– Kolektory PACE SETTER 6-2-1 będą przerobione tak aby łagodniej się schodziły.
– Środkowy tłumik 50cm z CRX, końcowy RM MOTORS XXL
– Całość 2,25"

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa:
– ECU Master DET 3 fuel implant
– Modul edis 6,Cewka edis 6
– Czyjnik VR sensor

Układ Napędowy:
– skrzynia biegów z K8 i piątka z FS'a
– kompletne sprzęgło, docisk i łożysko oporowe Exedy do KL-series
– short-shifter
– koło zamachowe K8 odelżone na 5,3Kg

Układ Hamulcowy:
Przód:
– zwrotnice od 323f BA 2,0 GT
– hamulce przód zregenerowane od mazdy 6 284mm i tarcze Mikoda GT
– przewody w stalowym oplocie HEL
Tył:
– tarcze od 323F BA 2,0 GT razem z piastami
– hamulce od mazdy mx-3 zregenerowane
– przewody w stalowym oplocie HEL

Modyfikacje Zawieszenia:
– Cale zawieszenie zostało wypiaskowane, pomalowane podkładowa farba epoksydową oraz niebieskim akrylem.
– Wszystkie gumy w tulejach i wahaczach + poduszki skrzyni biegów wykonane z poliuretanu przez firmę DEUTER OLKUSZ.
– Wahacz tylny regulujący zbieżność wymieniony na nowy YATO.
– Wszystkie nowe drążki, sworznie, łączniki stabilizatorów, gumy od stabilizatorów.
– Dawca zawieszenia była mazda mx-3.
– Gwint K-Sport STREET od xXx
– Rozporka górna przód i tył.

Modyfikacje Wnętrza i Car Audio:
– Obrotomierz
– CA Brak
– Środek wybebeszony, goła blacha
– tylna i boczne szyby plexa i poliwęglan
– fotel kubełkowy kierowcy Mirco, pasażera seryjny z MX-3

Body KIT, Oświetlenie, Felgi, Opony:
– Malowanie
– Wylot na masce z Lancera Evo9
– Tylna lotka z 323BG GT, przedni zderzak od 323 bg 3D, jakiś tam sticker
– Felga ORI z 323F BA GT 16" jedna sztuka wazy zaledwie 6,8KG!! kupione za 350zł komplet:D
– Opony Profile 205/50/16 i Federale 595 RS-R 205/50/16

Fabryczna Moc i Moment:
Seryjnie powinno być:
200hp @ 6500obr
230nm @ 5500obr

Moc i Moment Po Modyfikacjach:
186KM i 250Nm

Sezon 2011
– kupno samochodu (większość zdjęć z prac na dole strony)
– rozebranie na części pierwsze
– remont kapitalny silnika
– malowanie zawieszenia, wszystkie tuleje poliuretanowe
– hamulce z M6
– 5-tka od FS'a
SWAP z 1,3 na gaźniku KAT na 2.5V6 J-Spec (KL-ZE)
– większa chłodnica
– montaż DET3
starter rozrusznika
Gwint K-Sport STREET
Obrotomierz
hamownia
zakonczenie sezonu
opony BF Goodrich

Sezon 2012
Modul edis 6,Cewka edis 6
HLA
wyrzucenie Vrisów i strojenie
ulepszone mocowania amortyzatorów
wycieczka do Wrocławia
kolejna hamownia
Czyjnik VR sensor
porzadki pod maską
wylot od Lancera
sesja zdjęciowa
tor Wrocław
odchudzanie
Wrocław po raz drugi
malowanie
malowanie felg
ważenie
Ryki
tor Poznań, zdjecia
Puchar MS
hamulce i opony
Poznań po raz drugi
awaria, cz.2, cz.3
przymiarki ITB


Wygląd na chwile obecna

se.jpg
see.jpg
seeeee.jpg
z3.jpg
itbb.jpg


I parę fotek z prac prowadzonych zaraz po zakupie:
Kupno samochodu
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg


Wyjęte KL-ZE z MX-3
a1.jpg


Wiązka elektryczna
a2.jpg


Skrzynia biegów i 5'tka z FS'a
a3.jpg

a4.jpg
a5.jpg


Silnik po remoncie
a6.jpg


Prace na BG
a7.jpg

Zdjęcie0157.jpg


Malowanie zawiechy
trochę siwo:P
q1.jpg


Nieoceniony Szyna
q2.jpg


Trzeba pranie wywiesić :>
q3.jpg
q4.jpg


Mocowanie chłodnicy – pojemność układu zwiększyła się do 7L
q5.jpg


Fotki po skończonych pracach
q6.jpg


Dość dużo miejsca
q7.jpg
q8.jpg


Startowy setup.. niestety coś z rozrusznikiem nie tak
q9.jpg
q10.jpg
q11.jpg
q12.jpg
q13.jpg
q14.jpg
q15.jpg
q16.jpg
q17.jpg
Zdjęcie0160.jpg


Ot to tyle. Jak na razie walczymy z odpaleniem tego maleństwa,
Pozdrawiam Wszystkich

Re: "Czarna Wdowa" Mazda 323BG GT-ZE

PostNapisane: 1 lis 2011, 18:23
przez piwo
miodzik. ja czekam na efekty prac, a wiec jak mazdeczka ebdzie sie spisywac na torze.

Re: "Czarna Wdowa" Mazda 323BG GT-ZE

PostNapisane: 1 lis 2011, 18:25
przez buczos
No nieźle, tak od razu z grubej rury :D Dawać do projektów :)
Capazo napisał(a):Ot to tyle. Jak narazie walczymy z odpaleniem tego malenstwa,

Powodzenia !! trzymam kciuki :)

Re: Mazda 323BG GT-ZE "Czarna Wdowa"

PostNapisane: 1 lis 2011, 18:45
przez mlody1921
Pięknie dużo pracy włożone, bardzo dużo, w tej budzie to będzie najszybsze KLZE :)

Myslałem ze jak MX pojdzie na złom to bedzie kicha ale coraz bardziej mi sie podoba :) <jupi>

Re: Mazda 323BG GT-ZE "Czarna Wdowa"

PostNapisane: 1 lis 2011, 18:47
przez Cukierek
No widzę że kolejna BG zrobiona, fajnie że ktoś podjął się włożyć ZE. Wszyscy tylko wkładają w EC lub BA. Gratuluję, tylko odpalajcie i jazda na drogi. 4
Co do wyposażenia to też jestem zdania że im mniej tym lepiej. Ja u siebie nawet nie myślę o założeniu elektryki.
Chyba trzeba będzie też pokazać moją BG, którą robię od stycznia z przerwami ale po dzisiejszym dniu jak żona ją zobaczyła to powiedziała że jeszcze chyba długa droga. U mnie mamy całą budę do malowania i chciałbym silnik wyjąć aby komorę pomalować na nowo. U mnie cały zawias i heble chcę w proszkowo na biało pomalować.

Re: Mazda 323BG GT-ZE "Czarna Wdowa"

PostNapisane: 1 lis 2011, 18:49
przez lukasz.b
Zacny projekt :) Ale to będzie fruwać :D

Re: Mazda 323BG GT-ZE "Czarna Wdowa"

PostNapisane: 1 lis 2011, 19:00
przez sly
To poszedłeś..

Powodzenia w modowaniu

Re: Mazda 323BG GT-ZE "Czarna Wdowa"

PostNapisane: 1 lis 2011, 19:05
przez piwo
i to jest tuning w czystej postaci.zawias na tor, silnik mocny, heble nie do zduszenia.a nie jakies wies spojelry ktore nie wiadomo po co sa czy jakies zabawy z lakierem czy innymi bzdetami.
lubie to :)

Re: Mazda 323BG GT-ZE "Czarna Wdowa"

PostNapisane: 1 lis 2011, 20:21
przez Paco
Ale to będzie zap #$%%ć! :D Trzymam kciuki !!

Re: Mazda 323BG GT-ZE "Czarna Wdowa"

PostNapisane: 1 lis 2011, 20:34
przez Szyna
No i mamy nasze dziecko :D Też się ciesze ze wyszło bez poronienia <lol>
Już nie przesadzaj ze to wszystko dzięki mnie :P po prostu jak by nie ja to byś teraz jeździł Golfem w dieslu hahaha
No... teraz tylko kwestia odpalenia, ogarnięcia elektryki, odpowietrzenie hamulców i w drogę na docieranie :)

Re: Mazda 323BG GT-ZE "Czarna Wdowa"

PostNapisane: 1 lis 2011, 20:46
przez Pyton162
jest jedno bg z klze tylko ze w budzie 5D CZYLI efka, niejaki NGS ma takie cudo. Obecnie zbiera chlopak graty na 4x4 i drugi silnik za kanapa pasazera :D
Co do tego projektu to bedzie to robic przeciag , gratki

Re: Mazda 323BG GT-ZE "Czarna Wdowa"

PostNapisane: 1 lis 2011, 21:03
przez onyx
Fajny pomysł i realizacja. Dobry wybór budy i motorowni <spoko> Gratuluje i oby tak samo dobrze spisywało się na drodze jak wyglądało na zdjęciach

piwo napisał(a): jakies zabawy z lakierem czy innymi bzdetami.


Podzielam Twoje zdanie, lepiej jak jedzie niż wygląda.

Jednak dobrze przygotowane auto lepsze wrażenie pozostawia jak dodatkowo cieszy oko i wzbudza zaufanie, niż jakby przed chwilą wypadło kozie spod ogona ;) czyt. "chrup edyszyn".

Re: Mazda 323BG GT-ZE "Czarna Wdowa"

PostNapisane: 1 lis 2011, 21:07
przez saskers
No ładnie, poleciałeś na grubo :) , gratki ! Bezproblemowej jazy , dawaj jakieś filmidło jak zacznie latać .

Re: Mazda 323BG GT-ZE "Czarna Wdowa"

PostNapisane: 1 lis 2011, 21:08
przez tekkenfan
Wow, to się nazywa projekt :D , ciekawe do jakiej wagi Wam się uda zejść. Gratki :)

Re: Mazda 323BG GT-ZE "Czarna Wdowa"

PostNapisane: 1 lis 2011, 21:50
przez Rafał_
Grubo poszliście <spoko> . Capazo czas na niskie 14 :D . Zejdziecie do 900kg?

Re: Mazda 323BG GT-ZE "Czarna Wdowa"

PostNapisane: 1 lis 2011, 21:59
przez weede
WOW, super projekt! Ile waży ta buda?

Podejmuje rekawice w przyszłym sezonie na torze :D

Re: Mazda 323BG GT-ZE "Czarna Wdowa"

PostNapisane: 1 lis 2011, 22:03
przez Rafał_
W serii 955kg.

Re: Mazda 323BG GT-ZE "Czarna Wdowa"

PostNapisane: 1 lis 2011, 22:10
przez piwo
ja obstawiam 1000kg z silnikiem klze ze wyjdzie.
seria z silnikiem 1,8 gt wazy kolo 1000kg czyli z 50kg mniej niz wersja f.
te 955 to jaki silnik?|

Re: Mazda 323BG GT-ZE "Czarna Wdowa"

PostNapisane: 1 lis 2011, 22:17
przez ravo
Nieźle chłopaki, przenoszę do projektów :)

Re: Mazda 323BG GT-ZE "Czarna Wdowa"

PostNapisane: 1 lis 2011, 22:27
przez Rafał_
piwo napisał(a):te 955 to jaki silnik?|

955kg waży z silnikiem 1.3