Mazda 626 GD FE '92 2.0 90km – Szynowóz
Witam wszystkich
W końcu po wielu latach obecności na forum i długiego zwlekania z założeniem swojego wątku, postanowiłem to zrobić.
Nie zajmę Wam dużo czasu wiec warto przeczytać do końca
Zacznę od krótkiej historii jak to się stało że jeżdżę Mazdą Już za dzieciaka zachwycałem się Mazdą mojego wuja. Posiadał 626 GC, która od samego początku mi imponowała, potem przeszła ona w nasze posiadanie
Kiedy w końcu ja doczekałem się swojego prawa jazdy, przejąłem samochód od brata. Dostałem ją dość mocno sfatygowaną, ale jak na pierwszy samochód nie było co narzekać, zwłaszcza że nie musiałem się tam o nic martwic tylko wsiadałem tankowałem i jechałem. Nic się nie psuło.
No i jak to w życiu bywa – człowiek dojrzewa i zaczyna rozglądać się za nowym "lepszym" modelem (oczywiście Mazda) bo w końcu ciężko pracuje i go stać
No i stało się, kupiłem GE – mój życiowy błąd, pieniądze wpakowane w błoto. Nigdy więcej tego samochodu nie chce widzieć na oczy, nawet po rejestracji było widać ze jest UJ-owy
Wtedy dopiero naprawdę doceniłem GC.
No, ale wróćmy do naszej GD Po jakimś czasie ten sam wuja sprzedawał swoją brykę (wiedział co dobre), tym razem 626 GD, wiec nie zastanawiając się odkupiłem ją od niego...
Samochód jest ze mną od maja 2009, i zostanie jak najdłużej
Tak wiec zaczęła się moja przygoda z Generacją Doskonałą. Po porównaniu wszystkich moich dotychczasowych nabytków, stwierdziłem ze era dobrych samochodów skończyła się na GD. Ta Mazda nie boi się żadnej wyprawy.
Tak wyglądała zaraz po zakupie.
Model: 626 GD
Silnik: 2.0 FE 8V 90km (hamownia 88km, 152Nm)
Data produkcji: 1992
Paliwo: PB 98 + LPG
Kupiłem ją w maju 2009 z przebiegiem 180 tys km (pewnie ze 2 razy przekręcony)
Czerwiec 2018 – 340 tys km
Jak widać gaz został "profesjonalnie" zamontowany u fachowca
PB – 88 km, LPG – 72 km
Ale na szczęście na PB trzyma serie
Wyposażenie:
– centralny zamek na pilota
– 4 elektryczne szyby
– elektryczne lusterka
– welurowa tapicerka
– klimatyzacja
– standardowe radio i głośniki
– CB radio
– termometr wewnątrz/zewnątrz
Modyfikacje/Naprawy:
Modyfikować za dużo nie zamierzam, chce pozostać przy serii.
Zaraz po zakupie została założona instalacja LPG BRC, potem konserwacja profili i podwozia, kierownica obszyta skóra, centralny zamek z dodatkową centralką na pilota (scyzoryk), wymiana pompy wody i rozrządu, regeneracja przednich i tylnych hamulców, aluminiowe felgi, oświetlenie kabiny LED'ami.
Wszystkie naprawy i wymiany części eksploatacyjnych prowadzone są na bieżąco (wszystko mam w exel'u od 6 lat). No i jak wiadomo trzeba było zadbać trochę o kosmetykę, dlatego była zrobiona polerka, pomalowany przedni zderzak, maska, błotnik przód i tył, progi no i dach, czyli jednym słowem prawie wszystko. Zakonserwowane podwozie łącznie z profilami. Wstawione nowe błotniki i progi, do tego nowe sprzęgło i całe zawieszenie. Jednym słowem przez te kilka lat zostało zrobione wszystko co tylko się dało. Ale jak to w leciwym samochodzie bywa ciągle coś wychodzi...
Można by tak wypisywać do 142 wiersza w Exelu...
A tutaj kilka dokumentacji z prac:
– 2013 Konserwacja i wosk
– 2013 Dekielki na zamówienie i hamownia
– 2014 Nowe opony na tył
– 2014 Woskowanie
– 2015 Rozbieranie i pranie tapicerki. Wstawianie błotników i progów
– 2015 Efekt końcowy po "blacharzach"
– 2015 Składanie wnętrza i wygłuszanie
– 2015 Wymiana elementów i płynów eksploatacyjnych
Plany na 2018:
Ci, którzy spodziewają się tutaj F2T, kolektorów, przelotów i gwintów... niestety się zawiodą
Zostaje przy serii
Standardowo wszystkie płyny i elementy eksploatacyjne.
Niebawem stanę przed trudną decyzja co do Madzi ponieważ we wrześniu przychodzi nowy członek rodziny zatem zmieniają mi się priorytety...
Zdjęcia:
Może za dużo ich tu nie ma i nie są zbyt ciekawe, ale chodziło mi bardziej o pokazanie moich przygód z tym samochodem i ile można takim "czymś" osiągnąć, niż skupiać się na wyglądzie i sesjach Bo ktoś przecież może powiedzieć: "Po co komu taki stary samochód, przecież to się zaraz rozleci."
Wygląd na chwilę obecną:
2017
2016
2015
Sam nie mam czasu i okazji robić zdjęć, ale mam jedno ze zlotu
2014
2013
Wnętrze i twarz obcego na wycieraczce
Setup zimowy.
Buty zimowe
Sandałki letnie
Jak wspomniałem wcześniej Mazda nie boi się wypraw.
W 2011 zaliczyła Chorwację...
... a w drodze powrotnej Großglockner i trasę Hochalpenstrasse. Istne szaleństwo, najwyższy punkt na trasie 2499 m n.p.m, 32km podjazdu, 19 km zjazdu.
Oczywiście rok później nie było gorzej Najwyższy szczyt Chorwacji Sveti Jure 1762 m n.p.m, ze swoim właścicielem.
Jak to mówią do 3 razy sztuka Chorwacja 2013. Tym razem Mazda zabrała klubową koleżankę na Riwierę Makarska.
Na zakończenie chciałem powiedzieć ze:
"Nie wkładam pieniędzy w starego złoma, wkładam serce w pasję..."
Dziękujemy za uwagę, ja i moja...
Pozdrawiam Szyna.
W końcu po wielu latach obecności na forum i długiego zwlekania z założeniem swojego wątku, postanowiłem to zrobić.
Nie zajmę Wam dużo czasu wiec warto przeczytać do końca
Zacznę od krótkiej historii jak to się stało że jeżdżę Mazdą Już za dzieciaka zachwycałem się Mazdą mojego wuja. Posiadał 626 GC, która od samego początku mi imponowała, potem przeszła ona w nasze posiadanie
Kiedy w końcu ja doczekałem się swojego prawa jazdy, przejąłem samochód od brata. Dostałem ją dość mocno sfatygowaną, ale jak na pierwszy samochód nie było co narzekać, zwłaszcza że nie musiałem się tam o nic martwic tylko wsiadałem tankowałem i jechałem. Nic się nie psuło.
No i jak to w życiu bywa – człowiek dojrzewa i zaczyna rozglądać się za nowym "lepszym" modelem (oczywiście Mazda) bo w końcu ciężko pracuje i go stać
No i stało się, kupiłem GE – mój życiowy błąd, pieniądze wpakowane w błoto. Nigdy więcej tego samochodu nie chce widzieć na oczy, nawet po rejestracji było widać ze jest UJ-owy
Wtedy dopiero naprawdę doceniłem GC.
No, ale wróćmy do naszej GD Po jakimś czasie ten sam wuja sprzedawał swoją brykę (wiedział co dobre), tym razem 626 GD, wiec nie zastanawiając się odkupiłem ją od niego...
Samochód jest ze mną od maja 2009, i zostanie jak najdłużej
Tak wiec zaczęła się moja przygoda z Generacją Doskonałą. Po porównaniu wszystkich moich dotychczasowych nabytków, stwierdziłem ze era dobrych samochodów skończyła się na GD. Ta Mazda nie boi się żadnej wyprawy.
Tak wyglądała zaraz po zakupie.
Model: 626 GD
Silnik: 2.0 FE 8V 90km (hamownia 88km, 152Nm)
Data produkcji: 1992
Paliwo: PB 98 + LPG
Kupiłem ją w maju 2009 z przebiegiem 180 tys km (pewnie ze 2 razy przekręcony)
Czerwiec 2018 – 340 tys km
Jak widać gaz został "profesjonalnie" zamontowany u fachowca
PB – 88 km, LPG – 72 km
Ale na szczęście na PB trzyma serie
Wyposażenie:
– centralny zamek na pilota
– 4 elektryczne szyby
– elektryczne lusterka
– welurowa tapicerka
– klimatyzacja
– standardowe radio i głośniki
– CB radio
– termometr wewnątrz/zewnątrz
Modyfikacje/Naprawy:
Modyfikować za dużo nie zamierzam, chce pozostać przy serii.
Zaraz po zakupie została założona instalacja LPG BRC, potem konserwacja profili i podwozia, kierownica obszyta skóra, centralny zamek z dodatkową centralką na pilota (scyzoryk), wymiana pompy wody i rozrządu, regeneracja przednich i tylnych hamulców, aluminiowe felgi, oświetlenie kabiny LED'ami.
Wszystkie naprawy i wymiany części eksploatacyjnych prowadzone są na bieżąco (wszystko mam w exel'u od 6 lat). No i jak wiadomo trzeba było zadbać trochę o kosmetykę, dlatego była zrobiona polerka, pomalowany przedni zderzak, maska, błotnik przód i tył, progi no i dach, czyli jednym słowem prawie wszystko. Zakonserwowane podwozie łącznie z profilami. Wstawione nowe błotniki i progi, do tego nowe sprzęgło i całe zawieszenie. Jednym słowem przez te kilka lat zostało zrobione wszystko co tylko się dało. Ale jak to w leciwym samochodzie bywa ciągle coś wychodzi...
Można by tak wypisywać do 142 wiersza w Exelu...
A tutaj kilka dokumentacji z prac:
– 2013 Konserwacja i wosk
– 2013 Dekielki na zamówienie i hamownia
– 2014 Nowe opony na tył
– 2014 Woskowanie
– 2015 Rozbieranie i pranie tapicerki. Wstawianie błotników i progów
– 2015 Efekt końcowy po "blacharzach"
– 2015 Składanie wnętrza i wygłuszanie
– 2015 Wymiana elementów i płynów eksploatacyjnych
Plany na 2018:
Ci, którzy spodziewają się tutaj F2T, kolektorów, przelotów i gwintów... niestety się zawiodą
Zostaje przy serii
Standardowo wszystkie płyny i elementy eksploatacyjne.
Niebawem stanę przed trudną decyzja co do Madzi ponieważ we wrześniu przychodzi nowy członek rodziny zatem zmieniają mi się priorytety...
Zdjęcia:
Może za dużo ich tu nie ma i nie są zbyt ciekawe, ale chodziło mi bardziej o pokazanie moich przygód z tym samochodem i ile można takim "czymś" osiągnąć, niż skupiać się na wyglądzie i sesjach Bo ktoś przecież może powiedzieć: "Po co komu taki stary samochód, przecież to się zaraz rozleci."
Wygląd na chwilę obecną:
2017
2016
2015
Sam nie mam czasu i okazji robić zdjęć, ale mam jedno ze zlotu
2014
2013
Wnętrze i twarz obcego na wycieraczce
Setup zimowy.
Buty zimowe
Sandałki letnie
Jak wspomniałem wcześniej Mazda nie boi się wypraw.
W 2011 zaliczyła Chorwację...
... a w drodze powrotnej Großglockner i trasę Hochalpenstrasse. Istne szaleństwo, najwyższy punkt na trasie 2499 m n.p.m, 32km podjazdu, 19 km zjazdu.
Oczywiście rok później nie było gorzej Najwyższy szczyt Chorwacji Sveti Jure 1762 m n.p.m, ze swoim właścicielem.
Jak to mówią do 3 razy sztuka Chorwacja 2013. Tym razem Mazda zabrała klubową koleżankę na Riwierę Makarska.
Na zakończenie chciałem powiedzieć ze:
"Nie wkładam pieniędzy w starego złoma, wkładam serce w pasję..."
Dziękujemy za uwagę, ja i moja...
Pozdrawiam Szyna.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Chciałbym, żeby wszystkie tematy w poczekalni tak wyglądały
Świetna GD
Świetna GD
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
"Nie wkładam pieniędzy w starego złoma, wkładam serce w pasję..." -aż mi się łezka w oku zakręciła
Fajny opis zrobiłeś i widać, że kochasz to auto
Fajny opis zrobiłeś i widać, że kochasz to auto
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Szyna napisał(a):No i stało się, kupiłem GE – mój życiowy błąd, pieniądze wpakowane w błoto. Nigdy więcej tego samochodu nie chce widzieć na oczy
Grzeszysz panie oj grzeszysz...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Po prostu trafiłem na niewłaściwy model o niewłaściwej porze Dlatego się tak zraziłem, jak udało by mi się kupić coś w lepszym stanie to pewnie nadal bym tym jeździł. Ale teraz zakosztowałem już przyjemności z jazdy GD i nic innego się nie liczy
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
jarek.ZE napisał(a):Chciałbym, żeby wszystkie tematy w poczekalni tak wyglądały
Świetna GD
Wojtek napisał(a):super historia...
Bartek, chyba pomyliles swoje powolanie...
Dokładnie,fajnie przedstawiona historia twojego wozu miło się to czyta.
Pasjonat! Od razu da się zauważyć
Sądzę, że jesteś w posiadaniu unikatu, gdyż rzadko się je już spotyka bynajmniej w moich okolicach.
Oby służyła jak najdłużej
Sądzę, że jesteś w posiadaniu unikatu, gdyż rzadko się je już spotyka bynajmniej w moich okolicach.
Oby służyła jak najdłużej
Bardzo ładny egzemplarz no i to "serce w pasję" poprostu pięknie to ująłes. Niech Madzia Ci się sprawuje jak najlepiej szerokości
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Długo czekałem na ten samochód. Świetna historia, od razu widać że mamy do czynienia z prawdziwym miłośnikiem marki. Trochę szkoda że awans na wyższy model nie był trafiony, ja z GE od 7 lat jestem zadowolony i nie zamierzam zmieniać, ale nie bez powodu GD nazywają generacją doskonałą. Gratuluję że po takim rozczarowaniu jakim był twój egzemplarz GE postanowiłeś zostać z mazdą i to cofnąłeś się do starszego modelu. Ale jak widać wypasik elegancki, pomimo że to nie GT. Poszukałbym atrapki z halogenami, uważam że fajnie komponuje się z kanciastą linią GD-ka. Super autko w rękach fana mazdy, gratuluję i liczę w przyszłych latach żółtych tablic, gdyż tych aut zostało naprawdę niewiele, a w takim stanie prawie nie istnieją – pozdrawiam
Atrapy już kiedyś szukałem, znalazłem jedna na allegro ale biała i jeszcze ze zbitym jednym światłem. Od czasu do czasu będę szukał rarytasów, jak chociażby dokładka przedniego zderzaka od GT
W zółte blachy raczej nie będę inwestował, bo szkoda kasy i czasu. A co do GT'ka to w przyszłości są takie plany żeby go kupić
Wracając do GE to jak już wspomniałem trafiłem po prostu na zły egzemplarz, jak bym pominął jego wszystkie wady to był to nawet fajny samochód
W zółte blachy raczej nie będę inwestował, bo szkoda kasy i czasu. A co do GT'ka to w przyszłości są takie plany żeby go kupić
Wracając do GE to jak już wspomniałem trafiłem po prostu na zły egzemplarz, jak bym pominął jego wszystkie wady to był to nawet fajny samochód
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
W końcu pochwaliłes się autkiem ,jestem pod wielkim wrażeniem fajnie że dbasz o nią a ona Ci się odwdzięcza.
ps: GE To też fajne autko szkoda że trafiles na lipny egzemplarz.
ps: GE To też fajne autko szkoda że trafiles na lipny egzemplarz.
Gratuluję bryki, jak już napisano wyżej, GD w takim stanie to unikaty a dodając do tego klimatyzację mamy total unique item Również zaczynałem od GC, potem GD, GE, teraz TA. Z każdym wiążą się super wspomnienia i gdybym miał worek pieniędzy i garaż to stałyby w nim właśnie te modele – co najmniej bo nie jeździłem żadnymi 323 Najfajniejsza, najdroższa i dająca najwięcej satysfakcji sytuacja to kiedy kupujemy i budujemy "od nowa" w myśl zasady "built not bought" Up the GD
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
no w końcu się pochwaliłeś swoją maździną, czasem jak przyjeżdżam i idę rano w sobotę po bułki to ją widzę ale z jednym się nie zgodzę – skoro GD to generacja doskonała, to GF jest generacją fantastyczną
No gratki Szyna. Wkoncu mazda doczekała sie swojego wątku. To kiedy cos modzimy
Zostalo mi jeszcze pare gratów z Wdowy
Zostalo mi jeszcze pare gratów z Wdowy
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
to keidy jedziemy na chorwacje? autko cudowne
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Gratuluje auta. Widać nie bez kozery mowią 'generacja doskonała' Z ciekawości... Ile km zrobiles odkad jest u Ciebie?
Jak ją kupiłem licznik zatrzymał się na 180 tys (bo pewnie ktoś kręcił), naprawiłem i na chwile obecna brakuje mi 300km do 260 tys czyli przez niecałe 4 lata 80 tys km Biorąc pod uwagę że Mazda jeździ praktycznie tylko w weekendy, to dobry wynik Mam nadzieje że do 100 tys ze mną wytrzyma
Co do modyfikacji to najprędzej zmienię ta kierownice, muszę tylko nabe kupić
Co do modyfikacji to najprędzej zmienię ta kierownice, muszę tylko nabe kupić
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Szyna napisał(a):Jak ją kupiłem licznik zatrzymał się na 180 tys (bo pewnie ktoś kręcił), naprawiłem i na chwile obecna brakuje mi 300km do 260 tys czyli przez niecałe 4 lata 80 tys km Biorąc pod uwagę że Mazda jeździ praktycznie tylko w weekendy, to dobry wynik Mam nadzieje że do 100 tys ze mną wytrzyma
Co do modyfikacji to najprędzej zmienię ta kierownice, muszę tylko nabe kupić
W weekendy? Przez 4lata 80tys? :O To ja naprawdę mało jeżdżę A autko Twoje pięknie się prezentuje, na pewno lepiej niż moje, no i masz klimę! Zazdroszczę Gdybym ja miał u siebie klimę, może też bym się wybrał zdobyć Madzią Chorwację, bardzo bym chciał Ale przy braku klimy bez szans
- Od: 6 lut 2011, 13:37
- Posty: 29
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 626 GD 2.0 FE 1990
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości