Wymiana oleju w silniku z DPF

Postprzez gregorb » 22 kwi 2008, 09:40

A mozecie mi powiedziec czy w 3-ce gdzies na komputerze pokladowym jest jakies info odnosnie kolejnego przegladu? Widzialem cos takiegow innych markach aut, ze jest narysowany klucz i obok liczba za ile km nalezy zrobic przeglad.
Co tak naprawde kasuje sie w ECU po tej wymianie oleju? Moze wlasnie te liczby km do przegladu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez mr_t » 22 kwi 2008, 13:44

Nie ma (przynajmniej u mnie). Jeśli trzeba będzie jechać wcześniej to świeci się kontrolka od filtra DPF. Z tego co mi powiedzieli w ASO to jeśli filtr ma możliwość oczyszczenia się co jakiś czas to zakładając że filtr nie ulegnie uszkodzeniu to nie trzeba wcześniej zaglądać.
A filtr czyści się jeśli system uzna że jest zbyt brudny, a do tego silnik jest odpowiednio rozgrzany i jedzie się przez kilkanaście minut z obrotami nie mniej niż 2tys/min. Ogólnie jeśli nie jeździ się ciągle po centrum miasta w korkach to chyba nie ma z tym problemów.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez gregorb » 22 kwi 2008, 14:34

mr_t napisał(a):A filtr czyści się jeśli system uzna że jest zbyt brudny, a do tego silnik jest odpowiednio rozgrzany i jedzie się przez kilkanaście minut z obrotami nie mniej niż 2tys/min.

Czy mam rozumiec, ze to system sam okresla, ze teraz bedzie czyscil filtr (przepalal go) i ogranicza obroty do 2000 ??? Czy tez jak sie zaswieci jakas kontrolka to kierowca musi sie do tego sam zastosowac ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez Grzyby » 22 kwi 2008, 14:37

gregorb napisał(a):ogranicza obroty do 2000

nie, musisz zapewnić warunki do wypalenia filtra czyli utrzymywać przez pewien czas obroty nie niższe niż 2000.
Ale o tym już było wielokrotnie – polecam szukajkę.

I proszę o nie kontynuowanie tematu wypalania DPFa. Nie tego dotyczy temat.
Wszystkie posty nie związane z nim trafią do kosza.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mcbeth » 22 kwi 2008, 14:41

Nic nie musisz robić, ECU nic nie ogranicza ani nie wymusza (poza prawie niewidocznym dla użytkownika cyklicznym wypalaniem, co objawia się większym spalaniem, inną pracą silnika i 'smrodkiem' z wydechu). Po prostu jeździsz. Wypalanie przez użytkownika we własnym zakresie (czyli owe min. 2000obr. przez kilkanaście minut) robi sie tylko jeśli DPF się zaświeci. U mnie jeszcze nie było takiej sytuacji (od ponad roku mam to autko). Jeśli natomiast DPF zacznie migać, to konieczne jest wypalanie kontrolowane w stacji obsługi.
Proponuję poczytać archiwum – wyszukać frazę DPF.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez mr_t » 5 maja 2008, 12:31

A na ile prawdziwe jest twierdzenie że przy wymianie oleju trzeba za każdym razem "przepalić"/ zregenerować DPF?
Tyle co wymieniałem u siebie olej i mnie skasowano przy wymianie na dodatkowe 125zł+VAT za regenerację DPF. Wymieniałem olej z własnej woli (nie przy okazji przeglądu), nie świeciła się kontrolka filtra DPF. Mimo tego poinformowano mnie że przy każdej wymianie jest konieczna regeneracja filtra DPF. W sumie za całość zapłaciłem 477zł.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez mcbeth » 5 maja 2008, 13:01

Obawiam się, że albo niedouczony mechanik albo Cię po prostu naciągnęli. DPF wypala się sam.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez mr_t » 5 maja 2008, 19:11

To była wizyta w ASO, zdziwiła mnie konieczność przepalenia filtra, ale co się będę kłócił jak nie wiem, późnej mi powiedzą że wszystkie usterki jakie mam w tym wehikule są spowodowane tym że poskąpiłem na przepaleniu filtra i nie uznają reklamacji na cokolwiek.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Jaksa » 6 maja 2008, 00:27

mcbeth napisał(a): DPF wypala się sam
Masz racje ale nie zawsze sie tak dzieje , wszystko zalezy jakie odcinki auto jezdzi.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mcbeth » 6 maja 2008, 08:11

Jaksa napisał(a):wszystko zalezy jakie odcinki auto jezdzi

mr_t nie narzekał na spalanie 10/100 ani ograniczenie mocy ani miganie/świecenie lampki DPF. Więc serwisowe wypalanie było IMO zbędne.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez kupis99 » 24 maja 2008, 22:10

Panowie, a czy można sobie odłączy, lub pozbysię filtru DPF bo jak tak o tym wszystkim czytam to widzę że znim jest więcej kłopotu niż korzyści, szczególnie dla tych co jeżdżą w przeważającej większości po mieście. (więsze spalanie, koniecznoś wypalania itp.)
Właściciel Pięknej M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 16:46
Posty: 77
Skąd: Łódź, Pabianice
Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009

Postprzez gregorb » 24 maja 2008, 22:18

kupis99 napisał(a):(więsze spalanie, koniecznoś wypalania itp.)

Z tego co czytalem ani tego, ani tego nie odczuwa sie. U mnie spalanie jest na normalnym poziomie a zadnego wypalania DPFa nie odczuwalem jeszcze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez kupis99 » 24 maja 2008, 22:25

Generalnie właściciele "6" potwierdzają większe spalanie, w momencie wypalania się DPF-u, gregorb byc może jeszcze ci się DPF nie wypalał, albo w silniczkach 1.6 tego się tak nie odczuwa, cały czas tylko ciekawi mnie to czy można się pozbyc DPF-u bo jak ktos kiedyś na forum napisał z DPF-u kożysta tylko ekologia no i serwis + stacja benzynowa <lol>
Właściciel Pięknej M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 16:46
Posty: 77
Skąd: Łódź, Pabianice
Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009

Postprzez cristow » 23 paź 2009, 10:28

Witam.

Mam do kolegów takie pytanie, ma przejechane na oleju niecałe 17.000 km i mysle czy na zime nie zmienic oleju..

Cena w ASO za wymiane 484 zł, sam olej moge gdzies kupic za jakies 200 zł z filterkiem.

Problem – jak skasowac inspekcje ( informacje o rozcieńczeniu oleju) poza ASO – czy tylko w ASO ??

Ewentualnie – jakie moze miec skutki jazda z wymienionym olejem bez skasowanej inspekcji ??

Pzodr
Cristow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 13:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez Grzyby » 23 paź 2009, 11:21

cristow napisał(a):jakie moze miec skutki jazda z wymienionym olejem bez skasowanej inspekcji

powolne obcinanie mocy przez komputer aż do całkowitego unieruchomienia.


cristow napisał(a):jak skasowac inspekcje ( informacje o rozcieńczeniu oleju) poza ASO – czy tylko w ASO

poza ASO również – pod warunkiem posiadania przez mechanika sprzętu IDS (tak jakoś chyba się to zwie) :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Marcin5 » 23 paź 2009, 14:15

cristow napisał(a):Cena w ASO za wymiane 484 z


Co to za ASO???

Ja wymieniam za jakieś 300 z groszami, oczywiście z filtrem
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez Myjk » 23 paź 2009, 14:26

cristow napisał(a):Cena w ASO za wymiane 484 zł, sam olej moge gdzies kupic za jakies 200 zł z filterkiem.

Za drogo. Płaciłem 300 z filtrem AFAIR.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez cristow » 23 paź 2009, 14:39

ASO: – w Poznaniu – 484 zl calosc
– w Gorzowie litr oleju 64 zł + filterek 45


takie chore ceny -wiec pozostanie wymiana samemu oraz pofatygowanie sie do jakiegos warsztatu który ma IDSa ( np. do Forda ) ...

pozdr
Cristow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 13:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez Myjk » 23 paź 2009, 14:41

No właśnie, a potem się dziwić, że ludzie rzeźbę na własną rękę urządzają. Chrzanieni dorobkiewicze. Swoją drogą jeśli to ASO, to nie powinni mieć cen narzuconych z góry przez Mazdę? Każde ASO może sobie wycenić usługi na ile chce i marżę na jaką chce?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez cristow » 23 paź 2009, 14:48

tak na prawde na usługi ASO stac firmy które mają służbowe auta oraz z przymusu tych którzy mają auta na gwarancji ...


a i jeszcze jedno – moze ktos z kolegów wie gdzie ta opcja jest w IDSie Forda – bo rozmawialem juz z warsztatem Forda ale chyba tego jeszcze nie robili :–)


pozdr
Cristow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 13:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6