SOHC & DOHC

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez max » 9 kwi 2008, 20:57

Sokool napisał(a): Podobno były silniki ośmiozaworowe z dwoma wałkami.


o ile sie niemylo to w fordach scorpio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Pit » 9 kwi 2008, 21:55

Dobry temat. Trochę techniczny, ale niech tutaj wisi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez czakol » 9 kwi 2008, 21:56

Cool ;> Civic 1.6 o mocy 160KM ma DOHC, a 125KM i nizsze maja OHC/SOHC jesli sie nie myle ma to chiba sens, a madzie wszystkie maja DOHC z serii 323f cool :D dzieki koledzy za pomoc
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2008, 02:03
Posty: 70
Skąd: To
Auto: Nie

Postprzez Mundek » 9 kwi 2008, 22:19

ravo napisał(a):Mundek napisał:
DOHC 12 i więcej zaworów

wow a skad to bledne stwierdzenie ?


Nie uważam tego stwierdzenia za błędne. 16v/20v i więcej na SOHC to chyba już rzadkość ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez Lukano » 9 kwi 2008, 22:46

Sokool napisał(a):Podobno były silniki ośmiozaworowe z dwoma wałkami.

Ford sierra 2.0 taką głowice chyba miał.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez ravo » 9 kwi 2008, 23:07

Lukano napisał(a):Ford sierra 2.0 t

scorpio, granada
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez bazyl wspaniały » 10 kwi 2008, 01:07

Czacha napisał(a):spali szybciej więcej paliwa

moment, przecie ilość zaworów czy wałków nie ma wpływu na prędkość spalania
no i im szybsze spalanie tym bliżej spalania stukowego (detonacyjnego) a tego wszyscy unikają jak ognia
chyba że chodziło o szybsze napełnienie komory co spowoduje lepsze spalenie mieszanki (nie szybsze) z racji większej ilości tlenu
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Lukano » 10 kwi 2008, 09:14

ravo a silnik 2.0 który był kupowany do poloneza w latach 80-tych ? On miał chyba dwa wałki i był montowany w Fordzie Sierra. tak mi sie zdaje ale pewny nie jestem.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez siegu » 10 kwi 2008, 18:17

Lukano napisał(a):ravo a silnik 2.0 który był kupowany do poloneza w latach 80-tych ? On miał chyba dwa wałki i był montowany w Fordzie Sierra. tak mi sie zdaje ale pewny nie jestem

Proszę bardzo
dwa wałki ale tylko jeden odpowiada za zawory – to nie DOHC
Obrazek

--------------------------------------------------------------------------------
Zastosowana w Polonezie jednostka montowana w Fordach Sierra, Granada i Scorpio to 4-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 1993 cm3 rozwijający maksymalną moc 77 kW przy 5 200 obr/min i dysponujący momentem obrotowym 157 N m przy 4000 obr/min (rys. 4). Wał korbowy tego silnika podparty jest na pięciu podporach. Wałek rozrządu umieszczony jest w aluminiowej głowicy i napędzany paskiem zębatym, który porusza także dodatkowy wałek w kadłubie uruchamiający rozdzielacz zapłonu, pompę olejową i pompę paliwa. Zawory rozstawione są pod znacznym (45) kątem, co ułatwia właściwe ukształtowanie komory spalania. Gniazda zaworowe są wzmocnione warstewką stellitu umożliwiając zasilanie silnika benzyną bezołowiową. Inne rozwiązania sprzyjające ochronie środowiska to zamknięty system odpowietrzania skrzyni korbowej oraz specjalny filtr paliwa zapobiegający emisji par. Silnik wyposażony jest w zapłoń elektroniczny II generacji, tj. z mikroprocesorem oraz gaźnik dwugardzielowy. Ma także automatyczne urządzenie rozruchowe oraz dodatkowy podciśnieniowy mechanizm sterujący temperaturą powietrza wpływającego do filtra.

Silnik jest zblokowany z 5-biegową skrzynią mechaniczną o przełożeniach: 1-3,651, 11-1,969, 111-1,368, IV-1,00, V-0,815, R-3,66. Jest ona dostosowana do momentu obrotowego 190 Nm, stąd też większe wymiary sprzęgła: średnica zewnętrzna wynosi 216 mm. Tylny most ma przełożenie 43/11.

BYŁY WKADANE do Poloneza i Fiata 125p gażnikowe silniki DOHC z Fiata 131/132/argenty (1.6, 1.8, 2.0) w technice 2 zaworów na cylinder
Obrazek
Sam wymieniałem pasek rozrzadu w takim 2,0 jak pracowałem kiedyś (dawne dzieje) w warsztacie
Ostatnio edytowano 10 kwi 2008, 19:49 przez siegu, łącznie edytowano 6 razy
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez loockas » 10 kwi 2008, 19:14

ravo napisał(a):MOC


tylko na papierze ;) przynajmniej w przypadku mx-3 1.6. Nie wiem jak to jest w innych autach.

czakol napisał(a):SOHC –> 4-8zaworow


nie poniewaz

ravo napisał(a):walki nie maja wplywu ile zaworow


a dowodem jest np silnik w mojej mazdzie. 1.6 SOHC 16V :)

a dlatego, że

siegu napisał(a):przy 4 zaworach na cylinder występują dzwigienki


<cfaniak>
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez czakol » 10 kwi 2008, 19:22

hahaha dobre dobre DOBRE, humor mi sie poprawil, tak dobrej odpowiedzi to dawno nie widzialem :D Nie ze innych sa zle ale ta jest smieszna i no tez odpowiada na pytanie, odemnie 5+ kozak! :D
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2008, 02:03
Posty: 70
Skąd: To
Auto: Nie

Postprzez ravo » 10 kwi 2008, 19:26

loockas napisał(a):tylko na papierze przynajmniej w przypadku mx-3 1.6. Nie wiem jak to jest w innych autach.

mnie juz pare razy za to zjechano na forum ale ...

b6 dohc w mx3 jest dla mnie tysiac razy lepsza propozycja niz 1.8 v6
jest duzo bardziej ekonomiczne a osiagami bardzo podobne i dla mnie jest ogromna roznica miedzy sohc a dohc w b6 ale moze tylko mi sie tak wydaje :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez loockas » 10 kwi 2008, 19:43

ravo napisał(a):ale moze tylko mi sie tak wydaje


rozmawiałem juz na forum z uzyszkodnikami b6 dohc i stwierdzenia byly podobne. mam kolege, ktory ma dohc i robilismy testy (nie chce sie koles jednak przekonac do klubu ms :P). Ja sie przyznam, ze palowac samochodu nie potrafie i mnie to nie bawi. Dlatego dalem mazde poprawdzic koledze. Stwierdzil, ze nie widzi wiekszej roznicy. Podobno wg znawcow tematu roznica tkwi w krzywej momentu, ale nie jest ona az tak drastyczna (podobno). Predkosc maksymalna chyba jest taka sama. Wg mnie najlepszy test, to sprawdzenie obu samochodow, przez uzytkownika jednej z wersji silnikowej. Jak zrobie to i owo moge dac kiedys mx-3 sohc do testow doswiadczonemu kierowcy z tego klubu... dla potomnych ;)

Test mojego kolegi może nie być bardzo wiarygodny. Jego silnik jak i mój pierwszej świeżości nie jest :) Ciekawi mnie jak to jest na prawdę. Dane producenta też raczej mówią, że silniki są bardzo podobne.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez ravo » 10 kwi 2008, 20:05

ja mialem porownanie zdrowej dohc 1.6 z xedosem v6 oraz mx3 v6, tez v6 mogly byc troche slabawe ale dostawaly od tej mx3 :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Lukano » 11 kwi 2008, 07:50

siegu fajny wykład. Mnie chodziło o ten silnik na fotce. Tak mi się zdawało że tam są 2 wałki. Jak chodziłem do technikum samochodowego to właśnie taki widziałem. Tylko myślałem że on jest od Forda.
W normalnej jeździe różnicy nie widać moim zdaniem w B6 w mx-3, nawet wygrywa SOHC bo ma niżej max moment obrotowy. Dopiero trochę gdy ciągnie się do odcięcia. Na ćwiartkę objechałem SOHC spokojnie. Dlatego w normalnej jeździe teź ciągnę do 4 tysięcy.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez siegu » 11 kwi 2008, 08:31

Lukano napisał(a):siegu fajny wykład.
Dziękuje

Fajny temat z tym, że w jak w wielu tematach nie dojdziemy do porozumienia bo tyle samo jest zwolenników DOHC jak i SOHC. Fakt faktem dużo ciekawych wiadomości wypływa przy okazji. :)
Właśnie sobie uświadomiłem, że wszystkie moje auta miały i mają silniki SOHC w technice 4 zawory na cylinder i złego słowa nie mogę powiedzieć. Główne zalety to mniejsza waga i gabaryty (jeden ze sposobów na odchudzenie samochodu) oraz tańszy rozrząd, a co do osiągów to pewnych warunkach są porównywalne.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez czakol » 12 kwi 2008, 18:19

siegu napisał(a):Fajny temat[...]
dzieki
narescie wiem czym rozni sie dohc od sohc/ohc ;)
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2008, 02:03
Posty: 70
Skąd: To
Auto: Nie

Postprzez Lukano » 12 kwi 2008, 22:55

A wiesz czym różni się
czakol napisał(a):sohc/ohc oczko
?? :D
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Sokool » 12 kwi 2008, 22:57

Lukano napisał(a):A wiesz czym różni się
czakol napisał(a):sohc/ohc oczko
?? :D

Niczym :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez czakol » 13 kwi 2008, 10:02

No dokladnie niczym to jedno i to samo SOHC czy OHC :P tylko nazwa inna hiehie :P
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2008, 02:03
Posty: 70
Skąd: To
Auto: Nie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto