Mazda 323 BJ

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez AB2 » 23 sty 2008, 09:53

topik napisał(a):
AB2 napisał(a):Czy też może w modelach z 2001 r. współistniały dwie wersje silnika wysokoprężnego – 90 i 101KM?


Witam!To jest w poradniku diesla punkt 0
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=35272


topik,

czytałem (cały!) poradnik, ale albo kwestia mnie interesujaca jest tam niezbyt przejrzyscie wyjasniona, albo ja cos nie czaje...

RF4F 110KM w 626 (w 323/premacy RF3F 90 i 101)


Dla skrócenia pytań dot. DiTD [16V, OHC, 1998 ccm]
1998-2000 2.0 DiTD 90KM RF2A (BJ, premacy)
1998-2000 2.0 DiTD 101KM RF2A (626, BJ, i chyba też Premacy)
X.2000-2002 2.0 DiTD 90,101 KM, RF4F lub RF3F (BJ, Premacy do 2004 włącznie!)
X.2000-2002 2.0 DiTD 110 KM RF4F (626 GF/GW)


Dla mnie z powyższych cytatów wynika, że w mojej 323 jest silnik RF3F o mocy 90 lub 101KM – ale brak wskazania jaka to konkretnie moc. Choć, jak już pisałem, rosyjska strona o VINach podaje, że to motor 90-konny, a i ja mam takie odczucia, to wolałbym mieć namacalny dowód, tj. możliwość sprawdzenia tego we własnym samochodzie.
Początkujący
 
Od: 24 lis 2007, 18:55
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD (2001)

Postprzez magicadm » 23 sty 2008, 10:45

AB2 napisał(a):Dla mnie z powyższych cytatów wynika, że w mojej 323 jest silnik RF3F o mocy 90 lub 101KM – ale brak wskazania jaka to konkretnie moc. Choć, jak już pisałem, rosyjska strona o VINach podaje, że to motor 90-konny, a i ja mam takie odczucia, to wolałbym mieć namacalny dowód, tj. możliwość sprawdzenia tego we własnym samochodzie.

A ja określam moc silnika po osprzęcie – w modelach 101KM jest turbosprężarka ze zmienną geometrią, przepływomierz, brak czujnika na zaworze EGR, drugi katalizator (choć to raczej wpływa na normę emisji spalin), inne wtryskiwacze i parę innych drobiazgów.
Co do VIN dekodera – on chyba nie zawsze jest wiarygodny...
Moim zdaniem wpis w biefie wskazuje jednoznacznie na moc – jeżeli piszą, że jest 101KM – wierzę w to, dlatego, że w Niemczech moc silnika miała wpływ na opłaty (może i nadal ma?) – więc nikt nie wpisayłby nic ponadto co jest :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez pasti78 » 25 sty 2008, 19:04

xwymiar napisał(a):Witam,
Mam obecnie 323f BJ 2002r z silnikiem 1.6 16v. Na autko nie ma co narzekać, jest naprawdę fajne. Naprawdę dobre wyposażenie i dobre zawieszenie. Do mojego egzemplarza mam jedynie zastrzeżenia co od spalania. Mam benzynę i spala mi w mieście (Warszawskich korkach :( ) ok 10l/100km. Czy macie podobne obserwacje, czy może powinienem się zainteresować zbyt wysokim spalaniem? Nie testowałem jej jeszcze w trasie, więc nie mogę porównać. Szczerze mówiąc przed zakupem liczyłem na 8-9 w mieście i 7-8 w trasie. Pozdrawiam :)


Myślę, że to normalne spalanie "miastowe". Ja mam BJ 1.5 z 1998 r. i spalanie w mieście oscyluje 9,5 – 10,5 – jeżdże dość krótkie odcinki po mieście.
Trasę ostatnio testowałem kilka razy i wyszło 7,2 – 7,5.

P.S.
Przed zakupem też liczyłem na 8 w mieście. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2007, 23:35
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BJ 1.5 1998 r.

Postprzez Haszcz » 25 sty 2008, 22:56

Mi pali srednio 8.3 litra(trasa/miasto) i na trasie (7-7,5), miasto (9,5-10) – motor 2.0

Z innej beczki:
czy ktos montował u siebie sprezyny sportowe? Jak sie sprawują? Moze mu zostały orginały – chetnie odkupie !!
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez Mako » 29 sty 2008, 09:08

mi w trasie plus minus 7,5 litra, w miescie nie wiem bo nie jezdze po miescie samochodem. mysle ze zszedlbym te pol litra jakbym zalozyl inne felgi i wezsze opony (narazie sa 205) docelowo zmieniam na 185 i rozmiar zmniejszam z 17 na 15 cali, niestety wzgledy ekonomiczne biora gore :(
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez moreno » 29 sty 2008, 10:41

Witajcie koledzy! Przymierzam się do kupna w najbliższej przyszłości autka i jednym z moich wybrańców jest 323 BJ w dieslu :D (pozostałe typy to Leon i Focus I). Sporo już poczytałem na tym cundym forum i już znalazłem mnóstwo odpowiedzi na pytania, które nawiedzały moją głowę – świetna robota chłopaki :)

Czy ktoś może zna to autko – http://moto.gratka.pl/tresc/mazda-323-f ... ab692d&s=1

Jest też wystawiony tu – http://otomoto.pl/mazda-323f-2-0-tdvi-C4238865.html

Z tego co pamiętam pisaliście, że oznaczenie TDVI było używane na rynku belgijskim, więc to zapewne miejsce pochodzenia tego maleństwa. Macie jakieś doświadczenia z belgijskimi samochodami (o holendrach pisaliście, że są zaniedbane). Nie ma info, kiedy był sprowadzony, ale ma polskie blachy, więc jest szansa, że już ktoś miał z nim kontakt.

Dzięki za odpowiedź.
moreno
 

Postprzez Mako » 29 sty 2008, 11:14

szczerze mowiac ja bym sie nie zastanawial i bralbym mazde, najwiekszym argumentem za kupnem jest stosunkowa mala liczba tych f-ek w porownaniu do leonow czy focusow, ale jest to moja subiektywna ocena.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez AB2 » 29 sty 2008, 11:57

moreno,

Nie widziałem jej, ale co ona taka tania?!
Początkujący
 
Od: 24 lis 2007, 18:55
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD (2001)

Postprzez magicadm » 29 sty 2008, 12:30

moreno napisał(a):oznaczenie TDVI było używane na rynku belgijskim, więc to zapewne miejsce pochodzenia tego maleństwa

Sprawdź po VIN – powinienie w nim odczytać (chyba) kraj przeznaczenia, ale to raczej mało istotna informacja.

Tylne śwatła dziwne jakieś – moim zdaniem powinny być już te "ala Lexus" :| – być może tył cały robiony, lub autko długo stało przed sprzedażą... (z VIN odczytasz datę opuszczenia fabryki)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Mako » 29 sty 2008, 13:09

AB2 napisał(a):tania?!



wedlug mnie to jest normalna cena
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez topik » 29 sty 2008, 13:36

Witam!Napewno jest ona z pierwszej połowy 2002 r. dlatego że w połowie 2002 r. był przeprowadzony lekki facelifting i zostały zmienione w [jakich?] lampach kierunkowskazy,swiatło cofania i przeciw mgielne na okrągłe.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez AB2 » 29 sty 2008, 14:49

makoshark napisał(a):
AB2 napisał(a):tania?!



wedlug mnie to jest normalna cena


Hm,

w sumie masz rację. Zastanawia mnie tylko minimalna różnica w cenie w porównaniu do rocznika 2001 (kupowałem niedawno za ca. 23 tys.).
Początkujący
 
Od: 24 lis 2007, 18:55
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD (2001)

Postprzez AB2 » 29 sty 2008, 14:57

magicadm napisał(a):
AB2 napisał(a):Dla mnie z powyższych cytatów wynika, że w mojej 323 jest silnik RF3F o mocy 90 lub 101KM – ale brak wskazania jaka to konkretnie moc. Choć, jak już pisałem, rosyjska strona o VINach podaje, że to motor 90-konny, a i ja mam takie odczucia, to wolałbym mieć namacalny dowód, tj. możliwość sprawdzenia tego we własnym samochodzie.

A ja określam moc silnika po osprzęcie – w modelach 101KM jest turbosprężarka ze zmienną geometrią, przepływomierz, brak czujnika na zaworze EGR, drugi katalizator (choć to raczej wpływa na normę emisji spalin), inne wtryskiwacze i parę innych drobiazgów.
Co do VIN dekodera – on chyba nie zawsze jest wiarygodny...
Moim zdaniem wpis w biefie wskazuje jednoznacznie na moc – jeżeli piszą, że jest 101KM – wierzę w to, dlatego, że w Niemczech moc silnika miała wpływ na opłaty (może i nadal ma?) – więc nikt nie wpisayłby nic ponadto co jest :)


Taa, Brief...problem z tym, że emocje wzięły górę i nawet się w niego nie wczytałem (poza sprawdzeniem VINu itp.), a potem zabrano mi go w wydziale komunikacji. Może przy okazji odbioru dowodu się przyjrzę.

A póki co, znalazłem w dwóch miejscach przy silniku symbole RF4F, ale to mi nic nie wyjaśnia w kwestii mocy.

Wrzucam ogólną fotkę silnika – czy ktoś mógłby mi łopatologicznie wyjaśnić w którym miejscu szukać dalszych wskazówek? Dzięki :)

Obrazek
Początkujący
 
Od: 24 lis 2007, 18:55
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD (2001)

Postprzez moreno » 29 sty 2008, 17:54

Jeszcze jej nie oglądałem na własne oczy, może w sobotę uda mi się do Radomia podjechać. Wtedy sprawdzę datę produkcji i pierwszej rejestracji – może to wyjaśni tylne światła.

Czy ktoś zna godny polecenia serwis w Radomiu, w którym mógłbym ją sprawdzić? W wątku z serwisami nic o Radomiu nie ma, ale może coś się zmieniło :)
moreno
 

Postprzez waldek2000 » 30 sty 2008, 23:00

AB2 napisał(a):
makoshark napisał(a):
AB2 napisał(a):tania?!



wedlug mnie to jest normalna cena


Hm,

w sumie masz rację. Zastanawia mnie tylko minimalna różnica w cenie w porównaniu do rocznika 2001 (kupowałem niedawno za ca. 23 tys.).


Bo nie ma klimatyzacji. Nie kupowałbym takiej, bo całą przyjemność z jazdy w lecie szlag trafi przez upał.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez cichajek » 31 sty 2008, 01:06

miles19
Czy w Twojej wersji dynamic są rozsuwane tylne siedzenia ?
Mazda 323f
1.6, 2003r., sreberko
Początkujący
 
Od: 11 sty 2008, 01:26
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f 1.6 2003

Postprzez AB2 » 31 sty 2008, 10:03

waldek2000 napisał(a):Bo nie ma klimatyzacji. Nie kupowałbym takiej, bo całą przyjemność z jazdy w lecie szlag trafi przez upał.


No tak, dla mnie klimatyzacja byla podstawowym wymogiem – ale przyznam szczerze nie wiedzialem, ze az tak podnosi cene <wow>
Początkujący
 
Od: 24 lis 2007, 18:55
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD (2001)

Postprzez waldek2000 » 31 sty 2008, 19:08

AB2 napisał(a):nie wiedzialem, ze az tak podnosi cene

Raczej brak klimy obniża cenę bo BJ bez klimy to jakaś specjalna wersja.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez Haszcz » 1 lut 2008, 11:00

Kety napisał(a):Powiedzcie coś w temacie hałasu waszych BJtek i co proponujecie z tym fantem zrobić?

Zajrzyj do dzialu diesel – jest tam tutorial jak wiciszyc DITD.

Ja tylko powiem ze w bezynie 2.0 tez jest troche glosno powyzej 120. Do tego slabo wyciszone jest zawieszenie
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez NBR » 2 lut 2008, 12:11

no faktycznie łyso tam – a wygłuszenie z linka całkiem sensowne i chyba proste do wykonania :D
w końcu widzę te przyciemnione szyby u Ciebie – nie źle to wygląda nie są bardzo ciemne – jak dla mnie w sam raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto