Zerwany pasek rozrzadu. Czy silnik bezkolizyjny? Co teraz?

Postprzez Grzyby » 5 lis 2007, 12:05

magicadm, tu mamy do czynienia z bezkolizyjnością "faktyczną" :)
Jest jednak małe ALE.
Te silniki są bezkolizyjne ale zwykle tracą tą właściwość po planowaniu głowicy .......
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kierownik » 5 lis 2007, 12:08

Grzyby napisał(a):Te silniki są bezkolizyjne ale zwykle tracą tą właściwość po planowaniu głowicy .......

a niby czemu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Grzyby » 5 lis 2007, 12:16

bo zmniejsza się odległość między tłokiem a zaworami (ubywa materiału przy planowaniu i głowica siedzi "niżej")
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kierownik » 5 lis 2007, 12:16

aż tyle by się obniżyła/ podniosła całość? ile dziesiętnych mm się planuje głowicę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Grzyby » 5 lis 2007, 12:18

k.kierownik napisał(a):aż tyle by się obniżyła

wystarczy ....

zresztą – pogadaj o tym z Jaksą :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kierownik » 5 lis 2007, 12:20

Grzyby napisał(a):zresztą – pogadaj o tym z Jaksą

wierzę na słowo. ale kolega pisał, że jak kręci, to słychać sprężanie, więc może mu to planowanie bardzo nie zaszkodziło...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Grzyby » 5 lis 2007, 12:33

k.kierownik napisał(a):wierzę na słowo

ja też – po prostu widziałem to info napisane przez Jaksę :)
Jak pamiętam to Jarek pisał wtedy o silnikach z GE – może te w GD są odporniejsze?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kierownik » 5 lis 2007, 12:41

Grzyby napisał(a):Jak pamiętam to Jarek pisał wtedy o silnikach z GE – może te w GD są odporniejsze?

w ogóle, to gdzieś wyczytałem, że wszystkie diesel'ki są kolizyjne, więc moje zdziwienie jest duże...
a moje GW??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Grzyby » 5 lis 2007, 12:56

k.kierownik napisał(a):a moje GW?

jak najbardziej kolizyjne :) niestety
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez piotrek2 » 5 lis 2007, 13:06

k.kierownik napisał(a):
Grzyby napisał(a):Jak pamiętam to Jarek pisał wtedy o silnikach z GE – może te w GD są odporniejsze?

w ogóle, to gdzieś wyczytałem, że wszystkie diesel'ki są kolizyjne, więc moje zdziwienie jest duże...
a moje GW??

Ale GD to nie oznacza silnika disela ;)
Życie jes piękne
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 18:20
Posty: 51
Skąd: ostrowiec
Auto: mazda 626 2,2 12V GD 88r.

Postprzez kierownik » 5 lis 2007, 13:10

piotrek2 napisał(a):Ale GD to nie oznacza silnika disela oczko

a to sorki... <glupek2> za mało śpię... nie doczytałem ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez psiwak » 5 lis 2007, 13:18

Grzyby napisał(a):..Jest jednak małe ALE.
Te silniki są bezkolizyjne ale zwykle tracą tą właściwość po planowaniu głowicy .......


A nie jest tak ze po planowaniu zakłada sie grubsza uszczelkę? Nie wiem jak w Mazdzie ale w innych samochodach producent przewiduje taka mozliwosc i przewaznie sa 3 grubosci std, po 1 planowaniu i po 2.
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 20:47
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2000r

Postprzez Grzyby » 5 lis 2007, 13:27

Tego nie wiem – nie spotkałem się z różnymi uszczelkami.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez obibook » 7 lis 2007, 01:52

Panowie, po powrocie z dlugiego weekendu – czyli dzis oddalem auto do mechanika, zmierzy cisnienie, jeszcze raz rozrzad ustawi ... jutro bede wiedzial czy pokrzywilo zawory i co com' on :)
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2006, 00:47
Posty: 15
Skąd: Wioska Galów - Piechowice
Auto: 626 coupe 2.2i Sunrise Red

Postprzez magicadm » 8 lis 2007, 21:05

psiwak napisał(a):A nie jest tak ze po planowaniu zakłada sie grubsza uszczelkę? Nie wiem jak w Mazdzie ale w innych samochodach producent przewiduje taka mozliwosc i przewaznie sa 3 grubosci std, po 1 planowaniu i po 2.

Niezły pomysł, ale to ile trzeba splanować głowicę wynika ze stopnia jej pokrzywienia – więc nie wiem jak to standaryzować... :|
Poza tym: nigdy się z czymś takim nie spotkałem w sklepie – cudem jest często dostać zamiennik :)

No i wytłumacz kierowcy, by miał mniej mocy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 9 lis 2007, 23:26

psiwak napisał(a):Nie wiem jak w Mazdzie ale w innych samochodach producent przewiduje taka mozliwosc i przewaznie sa 3 grubosci std, po 1 planowaniu i po 2.
W mazdzie nie ma takiego cyrku , na spodzie głowicy masz punkty do ktorych mozesz ją planowac – kazdy szlifierz powinien to wiedziec.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez obibook » 10 lis 2007, 14:56

rozrzad ustawiony – wiec silnik F2 okazal sie bezkolizyjny
auto zapalilo ale cos jest jeszcze nie tak, zalozylem nowy temat :(
auto jak jest zimno to juz nie gada ...
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2006, 00:47
Posty: 15
Skąd: Wioska Galów - Piechowice
Auto: 626 coupe 2.2i Sunrise Red

Postprzez Waluś » 11 lis 2007, 18:11

obibook napisał(a):wiec silnik F2 okazal sie bezkolizyjny

o i to nakleży gdzieś napisać wielkimi literami :D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 11 lis 2007, 18:57

obibook napisał(a):silnik F2 okazal sie bezkolizyjny


Waluś napisał(a):to nakleży gdzieś napisać wielkimi literami

To stwierdzenie nie jest chyba nowe – od dawna wszyscy wiedzą ze benzynki sa bezkolizyjne ( wyjątkiem jest BG 1,3 8V ale to nie jest tak na 100% potwierdzone )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 11 lis 2007, 19:39

Jaksa napisał(a):To stwierdzenie nie jest chyba nowe

tak ale ciągle powraca jak bezkolizyjność V^ <lol> więc proponuję na dzieńdobry dopisać w FAQ hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6