Klocki hamulcowe
Grzyby napisał(a):Dziewczopol napisał(a):co z tymi Brembo jest nie tak? Krzywią sie?
owszem – po kilku tysiącach potrafią telepać autem przy hamowaniu.
Chdzi o tarcze? to wina tarczy? właśnie tak mam... jak depne z dużej prędkości to dupa aż podskakuje.. myślałem że to coś z tym całym ABSem bo to GE 91r= początki.
Na tarczy zauważyłem rdze.. jakby klocki niełapały (takimi pierścieniami) to może być to???
PS. jakie klocki na tył????? ten sam nr serii co na przód pasuje? Bo w sklepie niewiedzieli...
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
MadziaForever napisał(a):jakby klocki niełapały (takimi pierścieniami) to może być to?
zmierz grubość tarcz – może sa za cienkie?
MadziaForever napisał(a):jakie klocki na tył?
nie wiem, ja mam z tyłu bębny
No właśnie.. gościu w sklepie też tak powiedział że w GE powinny być bębny... Sam sie w sumie zdziwiłem, ale to oryginalna 15 letnia konstrukcja Mazdy... nie jakieś tam cudo pseudotuningowego dzieciaka
U mnie są tarcze i taka ta mazda z fabryki zeszła.. Pomóżcie gdzie szukać..
A za cienkie to co to znaczy? ile tarcze powinny mieć?
U mnie są tarcze i taka ta mazda z fabryki zeszła.. Pomóżcie gdzie szukać..
A za cienkie to co to znaczy? ile tarcze powinny mieć?
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
MadziaForever napisał(a):gościu w sklepie też tak powiedział że w GE powinny być bębny
guzik prawda
99% GE ma tarcze.
U mnie sa bębny ale ja nie mam ABSu (wersje A-Spec miały w standardzie do 94 wszystko poza ABSem)
MadziaForever napisał(a):A za cienkie to co to znaczy?
za bardzo starte. Nie pamiętam ale minimalna grubość tarczy to bodajże 19 mm.
Poszukaj na jakiejś stronie producenta tarcz – podają tam wymiary.
Riki napisał(a):Jaksa napisał:
Akebono
... lub ori
Na akebono pogiąłem tarcze. Faktycznie, dobrze hamują ale po dynamicznej wyprawie na Mazury pogiąłem tarcze.
Ori z przodu wywaliłem na śmietnik a tylne wysłałem Sołtysowi:)
Z moich doświadczeń najlepsze są Lucas, Textar, Ate i uwaga: polskie Fomary. Ostatnio brałem tylne klocki do GE i miały być tanie. W pudełku Fomaru były klocki z nabitym na blachach znakiem Ate. Jeśłi Fomar robi dla Ate to nie może być zły.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Pewnie do nowych tarcz potrzebne beda jeszcze piasty ktore czesto się krzywią , nie szalej z tarczami , jak masz krzywe piasty , najdrozsza tarcze pokrzywisz w ciągu miesiąca.MadziaForever napisał(a):jak depne z dużej prędkości to dupa aż podskakuje
P.S. Tomek Ty kacie

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
dobra zobaczymy..zobaczymy.. mam nadzieje że to nic poważnego... że klocek kozłuje (choć niewiem jakim cudem) czy coś takiego, ale nadzieja matką głupich a piastom się przyjżę. Dziękuję.
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Jaksa napisał(a):P.S. Tomek Ty kacie GE nie jest rajdówką
Eee tam. Żeby były tam hamulce rozsądnej wielkości to by nic takiego się nie działo. 258mm tarcza z przodu przy masie 1300kg i mocy silnika 167KM to pomyłka. Takie heble mam w BG i tam dają radę(jakoś)
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Hm......no tak....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
tomekrvf A Czy 4max made in IC nie jest przypadkiem Mikoda? No fakt moze nie opłaca sie kupowac drogich tarcz moze kupowac zobie tarcze 4maxa po 50 złotych i co roku kupowac nowe 

- Od: 13 sty 2006, 00:37
- Posty: 122
- Skąd: Warszawa
- Auto: GE '96 GT
Dziewczopol napisał(a):tomekrvf A Czy 4max made in IC nie jest przypadkiem Mikoda?
Nie. Swego czasu JCauto miało Mikodę. Intercars ma innego dostawcę.
Dziewczopol napisał(a):No fakt moze nie opłaca sie kupowac drogich tarcz moze kupowac zobie tarcze 4maxa po 50 złotych i co roku kupowac nowe
Też wychodzę z tego założenia. Za niecałe 200PLN nowe hamulce na przód. I tak też robię. Kończą się klocki to zmieniam komplet-przy Brembo już bym się zastanawiał
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Jaksa napisał(a):Hm......no tak....
no... nie tak!
Siła tarcia nie zależy od pola powierzchni zetknięcia się ciał; zależy jednak od materiału, z jakiego są one wykonane i od stanu ich powierzchni.
W przypadku siły tarcia dynamicznego (hamulce) zależy również od siły docisku klocków do tarczy.
Proporcjonalnie przy w miarę dobrych tarczach największy wpływ na drogę hamowania danego samochodu (pomijam opony, stan nawierzchni itd.) ma współczynnik tarcia konkretnego typu klocka i stabilność tego współczynnika w szerokim zakresie temperatur.
Nowoczesne systemy hamulcowe idą w kierunku zwiększenia średnicy tarczy w celu oddalenia klocka od osi obrotu, zwiększenia grubości tarczy żeby poprawić odprowadzanie ciepła, zwiekszenia ilosci tłoczków hamulcowych itd. itp. ale my w swoich starszych samochodach mamy to co mamy dlatago pozostają nam tylko dobre tarcze, dobre klocki i przede wszystkim utrzymanie tego w sprawności.
Ostatnio edytowano 16 paź 2007, 15:41 przez stefan, łącznie edytowano 1 raz
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
www.pawlak.acnshop.eu
stefan napisał(a):Siła tarcia nie zależy od pola powierzchni zetknięcia się ciał
czyli co? Tak samo hamowałyby klocki o średnicy tłoczka?
To po wuja tak marnują materiał?
I tyle stali na tarcze dają?
Ależ oni rozrzutni .......

stefan napisał(a):Siła tarcia nie zależy od pola powierzchni zetknięcia się ciał; zależy jednak od materiału, z jakiego są one wykonane i od stanu ich powierzchni.
To chyba nie widziałeś hamulców w Audi RS6

Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
czyli co? Tak samo hamowałyby klocki o średnicy tłoczka?
a widziałeś może klocki opasujące całą tarczę? przecież super zwiekszyłoby to pole powierzchni

stefan
www.pawlak.acnshop.eu
www.pawlak.acnshop.eu
stefan ma trochę racji bo faktycznie rozmiar talerza sam w sobie nie wpływa na poprawę hamowania. Jeśli czepiamy się rozmiarów to liczy się rozmiar zacisku i to z jaką siła potrafi za tarcze chwycić i powierzchnia na jakiej to robi. Mały zacisk na dużej tarczy z dużym klockiem nic nie zdziała bo zabraknie mu siły ponieważ ta jego rozkłada się równomiernie na powierzchni klocka. Za duży zacisk na małej tarczy z małym klockiem nie będzie w pełni wykorzystywać swojego potencjału. GE mogła by mieć nieco większe zaciski, ale za tym pewnie by szło zwiększenie od razu rozmiaru tarcz no i klocków. Założenie większych klocków nic nie zmieni na lepsze a może nawet pogorszyć sprawę. To balans/równowaga między tymi 3 rzeczami zacisk – tarcze – klocki powoduje jak skuteczne są hamulce
sretetete temat do eksploatacji gdzie temu podobnych jest MAAASAAAA
sretetete temat do eksploatacji gdzie temu podobnych jest MAAASAAAA
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
stefan napisał(a):a widziałeś może klocki opasujące całą tarczę? przecież super zwiekszyłoby to pole powierzchni
A hamulce w GE według Ciebie są dobre? Bo moim zdaniem są do pupy.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
stefan napisał(a):Cytat:
czyli co? Tak samo hamowałyby klocki o średnicy tłoczka?
a widziałeś może klocki opasujące całą tarczę? przecież super zwiekszyłoby to pole powierzchni
skoro tłoczek w zacisku jest jaki jest to po co takie wielkie? Wystarczą klocki o średnicy tłoczka wg twojego tłumaczenia.
Czyżbyś sam sobie zaprzeczał?
To łaskawco nie wyśmiewaj tylko odpowiedz na wcześniejsze pytanie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6