Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Intruz » 15 lut 2007, 22:03

Kurde za robote sama to dalem 300 ale oprocz tego planowanie glowicy ze szlifopwaniem gniazd i zaworow, wszytskie uszczelki , paski, wiadomo olej no i sie spora sumka uskladala :| Dzis odebralem maszyne i poki co to pieknie smiga :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez blus » 20 lut 2007, 23:02

a czy przyczyną kopcenia i łykania oleju może być zniana oleju z lotos gaz na półsyntetyk Mobilka albo czy przyczyną może być żle dobrany filtr oleju fachman miał 2 i niebardzo wiedział kt€ry dać miał większy i mniejszy i założył mniejszy dodoatkowo powiedział że czegoś takiego nie widział swpomniał coś o systemie chłodzenia filtra
Początkujący
 
Od: 8 sty 2007, 12:29
Posty: 19
Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg

Postprzez Jaksa » 20 lut 2007, 23:12

blus napisał(a):niebardzo wiedział kt€ry dać miał większy i mniejszy i założył mniejszy
To dobrze trafił ..... były przypadki ( po wymianie oleju ) silniki traciły cisnienie oleju na wolnych obrotach – wszystkiemu były winne filtry .....

blus napisał(a):przyczyną kopcenia
sa pierscienie tłokowe ( olejowe )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez blus » 20 lut 2007, 23:52

czyli ten mniejszy jest dobry ale ja wcześniej mialem raczej ten większy może te otworki co są w filtrze nie pasują )) ile taka wymiana pierścionków i calej reszty do tego potrzebnej razem kosztuje może lepszym rozwiązaniem jest wymiana silnika na mniej zjechany mo ma przebieg 190 a nowy w cenie 1700zł na przejechane 120tys sprowadzony z angli też mazda 626 GF tylko że ja mam 115 tatametn ma 13o mocy czy wszystkie śróbki będą pasowały i inne klamoty
Początkujący
 
Od: 8 sty 2007, 12:29
Posty: 19
Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg

Postprzez Jaksa » 20 lut 2007, 23:59

blus napisał(a):nowy w cenie 1700zł
W takiej cenie nie zrobisz remontu – kupuj ten silnik wszystko pasuje.Bierz jeszcze komputer z immo i bedziesz miał 136 KM
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez blus » 21 lut 2007, 00:03

co to jest immo wole tutaj zapytać żeby tam nie wyjść na głupka ))) a jak nie będe miał tego komputera to silnik odpali
Początkujący
 
Od: 8 sty 2007, 12:29
Posty: 19
Auto: mazda 626 GF 2.0l benz 98r lpg

Postprzez sołtys » 21 lut 2007, 07:05

blus napisał(a):co to jest immo


immobiliser, czyli musisz brać komputer stacyjkę z kluczykiem od tamtego modelu inaczej komputer silnika nie będzie chciał chodzić, a żeby mieć te 136KM to musisz mieć komputer od wersji 136 KM
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Gość » 25 lut 2007, 11:47

Nie lam sie mam to samo w 626 GF z 98r a ma dopiero 170tys !!
Ja sie nie lamie da sie z tym zyc choc fakt faktem zima pod akademikiem troche siara ale problem rozwiazalem przyciemniajac szyby !! hehe <lol> <lol> <lol> <lol> tak jest taniej
Gość
 

Postprzez Marcin B » 21 mar 2007, 12:47

a co zrobic jak pierścienie wymienione, uszczelniacze, uszczelka pod głowicą (splanowana oczywiście od razu) odpowietrzony układ chłodzenia i dalej kopci na zimnym?
Kopniak w pupę to też krok do przodu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 mar 2007, 18:36
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Auto: Xedos 6 '98 CA B6

Postprzez sołtys » 21 mar 2007, 12:53

Marcin B napisał(a):a co zrobic jak pierścienie wymienione


na jakie

jaki był owal cylindrów mierzył to ktoś??. Zapewne nie
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Marcin B » 21 mar 2007, 13:02

może ktoś polecić jakikolwiek warsztat w Szczecinie lub okolicach? ponoć wszystko było mierzone i jest ok, ciśnienie po 12 na każdym garze...
ciekawy jestem kiedy w końcu bedzie mi dane w pełni cieszyc się moim Xedosikiem...
Kopniak w pupę to też krok do przodu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 mar 2007, 18:36
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Auto: Xedos 6 '98 CA B6

Postprzez Jaksa » 21 mar 2007, 14:56

sołtys napisał(a):Zapewne nie
Zapewne ...... ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez BIGer » 21 mar 2007, 14:57

Marcin B a ktore to pierscienie ci wymieniono bo moze nie olejowe, lub masz owal cylindra , w szczecinie nie ma dbrych warsztatow:(
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez Jaksa » 21 mar 2007, 21:44

Pomiary cylindrów i tłoków to podstawa przy takiej naprawie , od tego wiele zalezy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Marcin B » 22 mar 2007, 10:42

a jakie powinny byc prawidłowe dane po pomiarze??
Kopniak w pupę to też krok do przodu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 mar 2007, 18:36
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Auto: Xedos 6 '98 CA B6

Postprzez Jaksa » 22 mar 2007, 11:47

Marcin B napisał(a):jakie powinny byc prawidłowe dane po pomiarze
Tak to nie ma – w kazdym silniku wygląda to inaczej – cyferki....
Owal cylindra nie moze przekroczyc 0,010mm od standardu
Tłok tak samo , mierzy sie od gory ( pod pierscieniami ) chodzi tutaj o jego stozek , ciezko to tak opisac bez rysunku ( powinien wyglądac jak odwrotnosc kulturysty <lol> , mierzy się w 3 punktach – powinien byc w stozku co 0,02mm lecąc w stronę korbowodu )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Reagan » 22 mar 2007, 13:45

Jaksa tzn. że tłok może zmienić swoje gabaryty?? Wskutek np. temp.?? A moze być tak, że owal cylindra dobry a tłok zły i wymieniamy tylko pierścienie i tłoki??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez sołtys » 22 mar 2007, 13:59

Jaksa tzn. że tłok może zmienić swoje gabaryty?? Wskutek np. temp. A moze być tak, że owal cylindra dobry a tłok zły i wymieniamy tylko pierścienie i tłoki??


tłok sie zdziera do tego nierównomiernie pomiar pomaga w określeniu czy jego zużycie jest dopuszczalne do dalszej pracy czy też należy go wymienić to samo z tulejami. A rozwiązanie to

1. Jeżeli tłok jest dobry a tuleja zdarta to można tulejować blok pod stare tłoki.
2. Jeżeli tłok i tuleja są zdarte to szlif bloku i nadwymiarowe tłoki jeżeli gdzieś takie dostaniesz.
3. Jeżeli zdarte tylko tłoki to wymiana tłoków.

w większości przypadków jeżeli pierścienie nie pomogły to konieczny jest zarówno szlif bloku jak i nowe tłoki, ale wszystko zależy od pomiarów i profesjonalnej oceny mechanika które rozwiązanie będzie optymalne.

Może Jaksa coś dopowie w temacie.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Reagan » 22 mar 2007, 14:19

sołtys napisał(a):tłok sie zdziera do tego nierównomiernie


no własnie nie bardzo rozumiem od czego zdziera się tłok!?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez sołtys » 22 mar 2007, 14:28

no własnie nie bardzo rozumiem od czego zdziera się tłok!?


od ślizgania sie po tulei cylindra. Zresztą tuleja zdziera sie od ślizgania się po niej tłoka i pierścieni.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron