Szacuneczek. Kawal dobrej roboty. Polecam Ci wygłuszyć sobie dach, skoro już tyle zrobiłeś.
Z szumem wiatru nic nie zrobisz, bo szyby cienkie.
Ewentualnie spróbuj patentu z wężem sylikonowym w uszczelki + "odcięcie" przestrzeni drzwi poprzez wklejenie pianki nad progiem. Poszukaj na yt, gość wygłuszał mazdę 6, są jego filmiki jeszcze.
Mazda3 BL Z6 '12 High-Line
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1038
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Mam doklejone drugie uszczelki przy drzwiach plus uszczelki na styku przednich drzwi z tylnymi i tylnych z karoserią. W tym roku może wykleje słupki a dach zostawię na koniec. Obecnie jest i tak dość cicho w porównaniu z tym co było przed wygłuszeniem. Nowe opony też dołożyły swoje. Turanzy są naprawdę ciche w porównaniu z poprzednimi hankokami. I o dziwo na nich mniej czuć nierówności.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 41
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Pora na mały update w temacie.
Pod koniec kwietnia mazda miała przegląd a na początku maja trafiła do warsztatu na drobny serwis. Standardowa wymiana oleju i filtrów plus ogólne przejrzenie samochodu. Ostatecznie wymieniony został kompletny wahacz z tulejami i sworzniem z prawej strony. Z lewej został stary bo był w dobrym stanie a tuleje i sworzeń nie miały żadnych luzów czy śladów zużycia.
Ze zmian to w końcu przyciemniłem szyby z tyłu. Wleciała folia 85%. Jak umyje samochód to dodam zdjęcia jak wygląda po przyciemnieniu.
W nagłośnieniu też się trochę zmieniło. Do zasilania subwoofera wleciał esx qe1000.1. Dla re 10s4 to nawet nadmiar mocy. Może kiedyś wleci mocniejszy subwoofer podpięty pod 2 ohm w okolicach 600W ale na razie te 350W w 4 ohm jest dla mnie wystarczające.
Z przodu doszły głośniki średniotonowe eton 3-401/a8/25mg zasilane z audisona. Głośniki z tyłu zostały odłączone.
Pod koniec kwietnia mazda miała przegląd a na początku maja trafiła do warsztatu na drobny serwis. Standardowa wymiana oleju i filtrów plus ogólne przejrzenie samochodu. Ostatecznie wymieniony został kompletny wahacz z tulejami i sworzniem z prawej strony. Z lewej został stary bo był w dobrym stanie a tuleje i sworzeń nie miały żadnych luzów czy śladów zużycia.
Ze zmian to w końcu przyciemniłem szyby z tyłu. Wleciała folia 85%. Jak umyje samochód to dodam zdjęcia jak wygląda po przyciemnieniu.
W nagłośnieniu też się trochę zmieniło. Do zasilania subwoofera wleciał esx qe1000.1. Dla re 10s4 to nawet nadmiar mocy. Może kiedyś wleci mocniejszy subwoofer podpięty pod 2 ohm w okolicach 600W ale na razie te 350W w 4 ohm jest dla mnie wystarczające.
Z przodu doszły głośniki średniotonowe eton 3-401/a8/25mg zasilane z audisona. Głośniki z tyłu zostały odłączone.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 41
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Mazda świeżo po myciu i woskowaniu.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 41
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Mała aktualizacja.
Na początku miesiąca byłem na wczasach nad morzem. Mazda bezproblemowo zrobiła trasę ponad 600 km.
Średnie spalanie jadąc nad morze to 7,2 l/100 km ale już powrót 7,5 l/100 km. Jazda w trzy osoby plus pełny bagażnik i jeszcze trochę rzeczy na kanapie z tyłu.
Poprzednim samochodem jadąc na mazury z nieco mniejszym obciążeniem miałem okolice 6,9-7,1 l/100 km a to był seat ibiza z 2008 roku z silnikiem 1.2.
Dodatkowo parę dni temu wpadło nowe radio.
Według sprzedawcy 8x2 GHz, 6 gb ramu, 128 gb dysk i android 12.
Według samego radia to 8x2 GHz, 8 gb ramu, 128 gb dysk i android 13.
Także będę musiał zainstalować jakiś program który wyjawi dokładnie co tam siedzi. Wiem tylko że jest szybkie zarówno w odpalaniu jak i w działaniu. Po dłuższym postoju odpala się jakieś 15-20 s a gdy jest w uśpieniu włącza się odrazu po przekręceniu kluczyka. Uśpienie ustawiłem na 2 godziny bo to najkrótsza opcja.
Radio ma wyjście optyczne więc do podpięcia pod dsp jest w sam raz.
Sterowanie z kierownicy działa choć ma odwróconą zmianę stacji i utworów. Wyświetlacz od klimatyzacji pokazuje czas piosenki i stacje radiowe.
Na początku miesiąca byłem na wczasach nad morzem. Mazda bezproblemowo zrobiła trasę ponad 600 km.
Średnie spalanie jadąc nad morze to 7,2 l/100 km ale już powrót 7,5 l/100 km. Jazda w trzy osoby plus pełny bagażnik i jeszcze trochę rzeczy na kanapie z tyłu.
Poprzednim samochodem jadąc na mazury z nieco mniejszym obciążeniem miałem okolice 6,9-7,1 l/100 km a to był seat ibiza z 2008 roku z silnikiem 1.2.
Dodatkowo parę dni temu wpadło nowe radio.
Według sprzedawcy 8x2 GHz, 6 gb ramu, 128 gb dysk i android 12.
Według samego radia to 8x2 GHz, 8 gb ramu, 128 gb dysk i android 13.
Także będę musiał zainstalować jakiś program który wyjawi dokładnie co tam siedzi. Wiem tylko że jest szybkie zarówno w odpalaniu jak i w działaniu. Po dłuższym postoju odpala się jakieś 15-20 s a gdy jest w uśpieniu włącza się odrazu po przekręceniu kluczyka. Uśpienie ustawiłem na 2 godziny bo to najkrótsza opcja.
Radio ma wyjście optyczne więc do podpięcia pod dsp jest w sam raz.
Sterowanie z kierownicy działa choć ma odwróconą zmianę stacji i utworów. Wyświetlacz od klimatyzacji pokazuje czas piosenki i stacje radiowe.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 41
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Radyjko wygląda identycznie jak u mnie, to Sinosmart czy jakiś inny klon jeszcze? Jeśli to pochodna modelu TS10 jest zaszyta opcja w ustawieniach do odwrócenia działania przycisku od zmiany utworu, też mi to nie pasowało ale do dogrzebałem się do tych opcji i bardziej logicznie to działa.
- Od: 26 gru 2015, 09:57
- Posty: 147 (2/11)
- Skąd: KOS
- Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]
Mazda3 BN '18 2.0
Radio kupione od Polskiego sprzedawcy(marsdev), nie wiem w zasadzie co to za cudo. Na pudełku jest niby jakąś nazwa producenta ale nie udało mi się w necie namierzyć co to konkretnie.
Po odpaleniu programu do zczytywania parametrów wyszło że procesor to uis 7862s 8 x 2.0 ghz, ram to faktycznie 8 gb a pamięć wbudowana 128 gb. System to android 10 z API 29.
Spróbuje wybrać inną opcje w wyborze samochodu bo wydaje mi się że były dwie przy mazdzie 3. Może to pomoże na odwróconą zmianę utworów a jak nie to będę szukał czy nie ma jakiegoś dodatkowego ustawienia.
Dopisano 30 lip 2024, 23:41:
Przełączenie na tą drugą opcję przy wyborze modelu nie naprawiło problemu z odwróconą zmianą utworów. Za to dodało wyświetlanie komunikatów o otwartych drzwiach i panel klimatyzacji. Udało mi się jakoś namierzyć gdzie zmienić to sterowanie i działa już poprawnie.
I chyba namieżyłem co to jest. Na aliexpres widnieje jako hizpo s8. Nie wiem czy to na 100% to samo ale parametry, wygląd i aplikacje fabrycznie zainstalowane się niemal pokrywają z tym co u mnie.
Po odpaleniu programu do zczytywania parametrów wyszło że procesor to uis 7862s 8 x 2.0 ghz, ram to faktycznie 8 gb a pamięć wbudowana 128 gb. System to android 10 z API 29.
Spróbuje wybrać inną opcje w wyborze samochodu bo wydaje mi się że były dwie przy mazdzie 3. Może to pomoże na odwróconą zmianę utworów a jak nie to będę szukał czy nie ma jakiegoś dodatkowego ustawienia.
Dopisano 30 lip 2024, 23:41:
Przełączenie na tą drugą opcję przy wyborze modelu nie naprawiło problemu z odwróconą zmianą utworów. Za to dodało wyświetlanie komunikatów o otwartych drzwiach i panel klimatyzacji. Udało mi się jakoś namierzyć gdzie zmienić to sterowanie i działa już poprawnie.
I chyba namieżyłem co to jest. Na aliexpres widnieje jako hizpo s8. Nie wiem czy to na 100% to samo ale parametry, wygląd i aplikacje fabrycznie zainstalowane się niemal pokrywają z tym co u mnie.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 41
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Kolejne zmiany dokonane. Wykonałem porządną zabudowę w bagażniku.
Zrobiłem płytę zasłaniającą całe okablowanie z dsp z miejscem na monoblok. Teraz mam lepszy dostęp do przełączników w esx i nie widać plątaniny kabli z dsp.
Na zdjęciach jeszcze widać złączkę na kablu do subwoofera ale musiałem się jej pozbyć bo czasami nie łączyła i subwoofer nie grał.
Podłoga jest podniesiona o jakieś 8 cm. Po bokach zrobiłem 2 schowki. Z lewej duży schowek pod subwooferem na większe rzeczy i z prawej mniejszy.
Teraz tylko przydałoby się zmienić suba na coś mocniejszego w mniejszej skrzynce.
Zrobiłem płytę zasłaniającą całe okablowanie z dsp z miejscem na monoblok. Teraz mam lepszy dostęp do przełączników w esx i nie widać plątaniny kabli z dsp.
Na zdjęciach jeszcze widać złączkę na kablu do subwoofera ale musiałem się jej pozbyć bo czasami nie łączyła i subwoofer nie grał.
Podłoga jest podniesiona o jakieś 8 cm. Po bokach zrobiłem 2 schowki. Z lewej duży schowek pod subwooferem na większe rzeczy i z prawej mniejszy.
Teraz tylko przydałoby się zmienić suba na coś mocniejszego w mniejszej skrzynce.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 41
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Jako że przepaliła mi się jedna żarówka z przodu to do mazdy wpadły żarówki osram cool blue intense next gen na mijania i postojówki. Zobaczymy jak długo wytrzymają. Poprzednie philipsy white vision ultra wytrzymały 2 lata. Barwa osramów jest bielsza od philipsów plus po paru dniach jeżdżenia w nocy widać od razu że świecą mocniej.
Dodatkowo wpadł nowy subwoofer.
W miejsce starego re audio re10s4 wpadł jl audio 10w3v3-2.
Skrzynka wyliczona konkretnie pod ten głośnik i wykonana z 19mm mdf z przednią ścianką 38 mm i tylną 31 mm oraz złączem speakon dzięki czemu można łatwo odpiąć subwoofer.
Porównanie starego głośnika z nowym. 170 W rms kontra 500 W rms.
Dodatkowo wpadł nowy subwoofer.
W miejsce starego re audio re10s4 wpadł jl audio 10w3v3-2.
Skrzynka wyliczona konkretnie pod ten głośnik i wykonana z 19mm mdf z przednią ścianką 38 mm i tylną 31 mm oraz złączem speakon dzięki czemu można łatwo odpiąć subwoofer.
Porównanie starego głośnika z nowym. 170 W rms kontra 500 W rms.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 41
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Trochę czasu już mineło więc czas na mały update. Mazda jeździ bezawaryjnie, wystarczy tylko lać paliwo i zmieniać olej i filtry.
Ze zmian to zacząłem bawić się w oklejanie dekorów w aucie folią plus nakleiłem pasek przyciemniający na przednią szybę. Nie wyszedł idealnie ale ważne by spełniał swoją funkcję.
Folia na dekory to szczotkowane aluminium i na żywo prezentuje się o wiele lepiej niż fabryczne lakierowanie na srebrno. Został mi jeszcze całkiem spory kawałek tej folii więc pewnie jeszcze jakieś elementy okleje.
Przy nagłośnieniu też niewielkie zmiany zaszły. Woofery w drzwiach są teraz zasilane z nowego wzmacniacza esx qe 600.2. Dodatkowo coraz lepiej mi idzie strojenie i system gra coraz lepiej. Dodatkowo podpiąłem wiązkę z rca input do audisona bo będzie mi potrzebna do dalszego strojenia i wykonałem dla niej proste mocowanie.
Ze zmian to zacząłem bawić się w oklejanie dekorów w aucie folią plus nakleiłem pasek przyciemniający na przednią szybę. Nie wyszedł idealnie ale ważne by spełniał swoją funkcję.
Folia na dekory to szczotkowane aluminium i na żywo prezentuje się o wiele lepiej niż fabryczne lakierowanie na srebrno. Został mi jeszcze całkiem spory kawałek tej folii więc pewnie jeszcze jakieś elementy okleje.
Przy nagłośnieniu też niewielkie zmiany zaszły. Woofery w drzwiach są teraz zasilane z nowego wzmacniacza esx qe 600.2. Dodatkowo coraz lepiej mi idzie strojenie i system gra coraz lepiej. Dodatkowo podpiąłem wiązkę z rca input do audisona bo będzie mi potrzebna do dalszego strojenia i wykonałem dla niej proste mocowanie.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 41
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Kolejny dzień zabawy z folią. Tym razem okleiłem dekory przy drzwiach i elementy przy drążku zmiany biegów. Efekt dość fajny choć będę miał do zrobienia parę poprawek.
Wnętrze na pewno się mocno zmieniło na plus. Może okleje jeszcze panel klimatyzacji ale to raczej nie prędko.
Wnętrze na pewno się mocno zmieniło na plus. Może okleje jeszcze panel klimatyzacji ale to raczej nie prędko.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 41
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Ciekawie to audio wygląda, ciekawy jestem jak to gra. Fajnie, że zabudowa jest identyczna jak wykończenie bagażnika.
Ostatnio edytowano 9 sie 2025, 15:15 przez Tasman20Wroc, łącznie edytowano 1 raz
Bagażnik był robiony by wyglądać możliwie fabrycznie. No może poza zajmującym kawałek przestrzeni subem. System gra przyjemnie, czysto i jak trzeba bardzo głośno.
Brakuje mu jeszcze tylko zgrania przodu z subem by cały dźwięk był idealnie przed słuchającym. No i parę poprawek strojenia mnie czeka ale na to potrzebuje trochę wolnego czasu.
Pewnie w tym momencie prawie żaden fabryczny system mnie już nie zadowoli. Grzebanie przy car audio i odsłuchiwanie innych samochodów na zlotach podniosło moje wymagania co do muzyki w aucie bardzo wysoko.
Brakuje mu jeszcze tylko zgrania przodu z subem by cały dźwięk był idealnie przed słuchającym. No i parę poprawek strojenia mnie czeka ale na to potrzebuje trochę wolnego czasu.
Pewnie w tym momencie prawie żaden fabryczny system mnie już nie zadowoli. Grzebanie przy car audio i odsłuchiwanie innych samochodów na zlotach podniosło moje wymagania co do muzyki w aucie bardzo wysoko.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 41
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość