CX-30 Manual czy Automat? Co wybrać?

Mazda CX-30 2019–

Postprzez stavros2002 » 21 cze 2024, 13:02

Nic nie zmienia w zachowaniu, bo na co dzień jeżdżę i takim i takim.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2021, 14:21
Posty: 69 (0/3)
Auto: Mazda CX-30

Postprzez krzychun » 21 cze 2024, 13:07

A no to spoko, nie ma sensu AWD. hahaha
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1253 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez cichy202 » 21 cze 2024, 13:09

krzychun napisał(a):A no to spoko, nie ma sensu AWD. hahaha


150 koni mechanicznych, bez turbo/kompresora, no na prawdę walka o trakcje przy każdym starcie – taki diabeł to jest xD
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2023, 12:34
Posty: 126 (8/12)
Skąd: Dania
Auto: Mazda CX-30 Exclusive line 2.0 150KM aut. '24, Platinum Quartz

Postprzez dine » 21 cze 2024, 13:36

stavros2002 napisał(a):Tak swoją drogą AWD w miejskim crossoverze jakim jest CX-30, to wybitny przerost formy nad treścią, nie wspominając o drenażu portfela. Drugi samochód w rodzinie to duży SUV AWD, przed nim też podobny i prze te wszystkie lata na palcach rak mogą policzyć sytuacje, gdy załączał się napęd AWD, nawet na stromych zaśnieżonych trasach.


Najlepiej wydane pieniądze w moim życiu. Mega pewność prowadzenia, zero strachu przed błotem, mokrym asfaltem czy głębszym śniegiem. Dwa razy miałem jako auto zastępcze mazdę 3 i cx-30 z FWD. Może bardziej zwrotna ale na mokrym przy gwałtownym dodaniu gazu koła buksowały. Inny przypadek zimą. Wybrałem się na spacer i stanąłem przy oblodzonej górce. Mazda CX-5 z babą za kierownicą nie była w stanie podjechać. Gość w fordzie focusie nie był w stanie zjechać, a później kiedy chciał zawrócić ugrzązł na poboczu. Wojacy w starze z napędem na 3 osie nie ogarnęli tematu (ale to wina łysych opon). Byłem ciekawy jak CX-30 AWD się sprawdzi. Wróciłem do domu i pojechałem na ww. górkę. Zatrzymałem na jej samym środku, by było sprawiedliwie. Nie miałem najmniejszego problemu z ruszeniem. Prawie zero poślizgu. To samo zimą. Piękne bączki można kręcić i kiedy inni stoją ty jedziesz. Wg. mnie AWD to podstawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 671 (80/33)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krzychun » 21 cze 2024, 14:19

Ostatnio zima nie rozpieszcza, szczególnie na parkingach. Sąsiedzi odśnieżają do czarnego, ja tam deptam przed zderzakiem trochę żeby nie zgarnąć zderzakiem jak pługiem (czyli było > 20cm jeszcze od pługu banda), a sąsiad pyta czy pożyczyć łopatę? Nie nie trzeba, wsiadam i ruszam tak po prostu jakby śniegu nie było...
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1253 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Palmer » 21 cze 2024, 14:26

krzychun napisał(a):G potrafi czasami delikatnie przyśpieszać pod górę na 6tym biegu przy 1200 obrotach (co osobiście mnie martwi co tam się dzieje z panewkami)... Tak samo po mieście można jeździć emerycko nie przekraczając 2000 obrotów... To oczywiście wszystko z AT.

Potwierdzam takie zachowanie układu napędowego. AT przy bardzo niskich prędkościach obrotowych silnika, wynoszących niespełna ~1.100 rpm (co np. odpowiada prędkości jazdy wynoszącej 54 km/h na 6 biegu!), potrafi je utrzymać nawet przy dość dużym obciążeniu auta i lekkim wzniesieniu. Jest to oczywiście podyktowane pseudoekologią, ale na pewno nie pozostaje bez konsekwencji dla silnika, gdzie takie warunki pracy, bez wątpienia, sprzyjają nienormatywnemu żużywaniu się jego elementów (np. panewek) i tworzeniu nagaru. Czasem nie wytrzymuję i interweniuję redukując biegi ręcznie, choć nie po to wszak jest automat, żeby zachowanie skrzyni przesadnie nadzorować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 537 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez Kilerek7 » 20 wrz 2024, 01:11

Słuchajcie szybkie pytanie, ponoć Mazdy CX-30 mają dobre Automaty, hydrokinetyki? Czy zakup używanej Mazdy 2019-2020 z przebiegiem dajmy na to do 70 tyś jest ryzykowne? Bo słyszę często, że używany AT jest ryzykowny, jak to się ma do CX-30? Nawet na Otomoto widzę, że więcej jest AT na sprzedaż, już pomijam kwestię czy G czy X
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2024, 00:28
Posty: 53 (0/1)

Postprzez krzychun » 20 wrz 2024, 08:55

Nie widać, żeby te skrzynie były awaryjne szczególnie z takim przebiegiem... Ta skrzynia to sprawdzona konstrukcja.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1253 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dine » 20 wrz 2024, 13:24

Jak widzisz, na forum w zasadzie nikt nie narzeka na skrzynie. Sprawdz sobie jeszcze dział "trójki". 70k to jest niewielki przebieg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 671 (80/33)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez mskgs » 20 wrz 2024, 19:20

Ryzyko (długoterminowo) będzie niskie pod warunkiem: wymiana oleju w skrzyni. Po tych przykładowych 70 tys. km przydałoby się już wymienić olej.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 179 (2/13)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez Kilerek7 » 25 wrz 2024, 00:05

Ok a powiedzcie mi jeszcze czy AT z silnikiem G czy X? Więcej widzę z X sprzedają.
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2024, 00:28
Posty: 53 (0/1)

Postprzez krzychun » 25 wrz 2024, 08:34

Zadałeś to samo pytanie stronę wcześniej: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 8#p3486268
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1253 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Kilerek7 » 29 wrz 2024, 17:09

A tak zapomniałem, generalnie jeszcze jeden minus CX-30 to szyby, to jest tektura a nie szkło, już mam kilka odprysków na przedniej od kamieni.
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2024, 00:28
Posty: 53 (0/1)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9