Mazda3 BM Skyactiv-G '16 180KM DiSi-tuned Soul Red [RIP]

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez andrep » 18 mar 2023, 16:34

Fajnie ta folia wygląda <spoko>
Ogólnie super autko .
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2526 (79/177)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 186KM

Postprzez koolczas » 18 mar 2023, 20:51

Zastanawiałem się dłuższy czas w co uderzyć, bo na ten porysowany tunel nie mogłem patrzeć już – karbon oklepany do bólu, matowe folie wymagające są w oklejaniu, w oko wpadło mi jeszcze jasne aluminium, ale nie pasowałoby już do wnętrza. Wybór padł na czarny szczotkowany – efekt całkiem spoko jak dla mnie, rzadko spotykany motyw, kolor pasuje do wnętrza, ma też taką delikatną fakturę w dotyku. Jak tylko zrobi się cieplej to wszystkie piano black'i pooklejam – na drzwiach przy klamkach i przy bocznych nawiewach. Miałbym jeszcze ochotę na oklejenie tego sreberka na dole kierownicy, ale najwygodniej byłoby to zdemontować i bez ściągania kierownicy się pewnie nie obejdzie, a to za gruby temat grzebanie przy poduszce jak dla mnie...

Kupiłem jeszcze folię na tylne lampy dwa rodzaje jaśniejszy i ciemniejszy, z tym że ten jasny mam wrażenie za mało przyciemni zaś ciemny za bardzo... Zrobię testy na lampie i zobaczę co lepiej spasuje do całokształtu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 136 (2/10)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez koolczas » 14 lip 2023, 22:32

Dzisiaj zaliczona wizyta u DiSi-tune. Efekty poniżej:
PXL_20230714_140503950.jpg

Mazda 3 BM wykres.jpg


Seria 153KM, 223,5Nm.
179,7KM 232,2Nm już po dopracowaniu mapy – po długiej walce z filtrem powietrza K&N
182,3KM 228,1Nm na tej samej mapie tylko z nowym seryjnym filtrem papierowym.
Różnicę w trasie powrotnej po A1 było wyraźnie czuć, samochód całkiem inaczej reaguje na gaz. Ja ze swojej strony polecam <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 136 (2/10)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez walec7_7 » 15 lip 2023, 12:22

Kawał drogi, ale po Twoim wpisie widać że warto było :D co z tym filtrem nie tak?
Początkujący
 
Od: 21 paź 2019, 22:21
Posty: 17
Skąd: Oświęcim
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120KM 2014r.

Postprzez koolczas » 15 lip 2023, 13:11

Całość strojenia była robiona na zamontowanym filtrze KN i ogólnie dość oporny był mój silnik w strojeniu – pytanie czy przez ten filtr ale i temperatura nie pomagała również bo wczoraj mocno grzało. Po strojeniu zamieniliśmy KN na ori filtr i wypluło na tej samej mapie 2 konie więcej, ale 5 niuta mniej... Wszystko to obarczone jest błędem pomiarowym – bardziej by mi zależało oczywiście na momencie (wkładka KN) natomiast do domu dojechałem na seryjnym filtrze i podejrzewam że nie byłoby odczuwalnej różnicy między nimi. Tak więc magiczne działanie filtrów sportowych zwiększających moc ja osobiście wkładam między bajki i zostanę przy oryginalnym filtrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 136 (2/10)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez alehandro` » 17 lip 2023, 23:28

Zazwyczaj sportowy filtr nie daje nic prócz "fajniejszego" zaciągnięcia powietrza i mam tu na myśli tylko wrażenia akustyczne.
Żeby cokolwiek wyszło lepiej to trzeba popracować całym dolotem, a następny krok to układ wydechowy. Wtedy można cokolwiek powalczyć o nadprogramowe konie bo jak sam kolega wspomniał różnice w pomiarach to margines błędu same hamowni i tego jednego biegu.

W tym silniku z tak małymi ruchami ciężko coś więcej wycisnąć. Taki jego urok. Spłaca się niską awaryjnością.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2023, 10:15
Posty: 46
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BN 17r. 2.0l 88kw

Postprzez koolczas » 2 sie 2023, 21:48

Modzimy dalej :D
Dokładka kupiona używka, mocno dojechana bez klipsów, na szczęście nie połamana, wszystkie mocowania całe. Rozbroiłem ją do zera łącznie z prawie całkowicie zjechanymi nitami od spodu od krawężników. Nowa pianka, taśma 3M, nowe klipsy i malowanie w czarny mat żeby pasowała do całokształtu. Efekt poniżej. Ja się jaram niesamowicie, bo kolejny element układanki na miejscu.

Teraz tylko siły musze skupić na szukaniu dokładek progów, bo chyba łatwiej bursztynową komnatę znaleźć niż komplet tych listew :| Jakby ktoś miał na sprzedaż lub namiary jakiekolwiek śmiało każdą informację przyjmę.

PXL_20230802_201235893.jpg
PXL_20230802_201223227.jpg

A tym czasem w garażu kolejne klocki czekają na montaż. Mały sneak peak: ;)
PXL_20230802_203751262.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 136 (2/10)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez piwo » 3 sie 2023, 06:00

koolczas napisał(a):Dzisiaj zaliczona wizyta u DiSi-tune. Efekty poniżej:
PXL_20230714_140503950.jpg

Mazda 3 BM wykres.jpg


Seria 153KM, 223,5Nm.
179,7KM 232,2Nm już po dopracowaniu mapy – po długiej walce z filtrem powietrza K&N
182,3KM 228,1Nm na tej samej mapie tylko z nowym seryjnym filtrem papierowym.
Różnicę w trasie powrotnej po A1 było wyraźnie czuć, samochód całkiem inaczej reaguje na gaz. Ja ze swojej strony polecam <serduszka>


fajnie to wyszlo. roznica praktycznie wystpeuje po modzie od 4600 obrotow czyli trzeba uzywac dosc wysokich obrotow by odczuc roznice. trojka i 80-140 nawet przyjemnie sie wtedy wyprzedza. ale nie kazdy uzywa tego rpzedzialu obrotow wiec nie dla kazdego jest ta modyfikacja. do 4600obrotow silnika roznica jest zadna. wiec jak ktos jezdzi dosc eko ze spalaniem do 8 litrow to nie poczuje nic.
Ostatnio edytowano 3 sie 2023, 09:03 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez MrShaleck » 3 sie 2023, 08:18

Według fabryki to 120 czy 165km? :)
Bardzo podobną wizję miałem jak rozważalem odkupienie M3 od ojca... :) fajnie to wygląda!
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2602 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez koolczas » 3 sie 2023, 17:34

piwo, bardziej niż na mocy zależało mi na momencie robiąc tą modyfikację i tak na prawdę w całym zakresie obrotów silnik odżył, również w opcji ekojazdy, nie szarpie tak silnikiem na wysokim biegu przy wytracaniu prędkości. Wcześniej na 4 biegu na przykład pod delikatną górkę można było zapomnieć o przypieszaniu, silnik się dusił – teraz widać znaczną poprawę. Poza tym w znacznym stopniu ograniczyło się zjawisko żabkowania na pierwszym biegu przy wolnej jeździe. Ja generalnie z moda jestem mega zadowolony, bo auto odżyło w całym zakresie obrotów.

MrShaleck, fabrycznie wersja katalogowa 120KM – u mnie wypluło na hamowni te okolice 150 co i tak jest dużym bonusem na starcie. Wizję mam jeszcze jedynie dorwać te progi i ewentualnie coś delikatnego do tylnego zderzaka, napewno nie żaden spliter ani również oryginalny spoiler bo wg mnie jest paskudny i za dużej ingerencji w zderzak wymaga. Dystanse wpadną na próbę jak auto będzie się zachowywać na nieco dziurawych drogach – jak się sprawdzą to zostaną na letniej feldze, na zimowej – zobaczymy :)
Poza tym planuję jeszcze tylko zrobić konserwację podwozia ale to dopiero raczej na wiosnę i jeśli wszystko dobrze pójdzie projekt uważam za zakończony.

Na celowniku mam kolejny obiekt samochodowy do modzenia, ale to na spokojnie badam rynek dopiero :)
PS. Jakby kto miał fajnego MPSa BL niezgnitego albo miał namiary na takowego – zapraszam na PW :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 136 (2/10)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez alehandro` » 14 sie 2023, 10:20

Dobra robota.

Widzę, że z mocami i wykresami fabryki na hamowni to idą w cały świat....

Fakt, że mod na odblokowanie silnika ma różne recenzje bo różnica zaczyna się pow. 4000 k grubo więc.... trzeba się zastanowić. Liczę podobnie jak opisuje kolega, że w całym zakresie obrotów może być pewna różnica, a pełną moc można zostawić na awaryjne sytuacje.

Trzymam kciuki za poszukiwania bo te dokładki to białe kruki na rynku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2023, 10:15
Posty: 46
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BN 17r. 2.0l 88kw

Postprzez koolczas » 29 paź 2023, 08:31

Czołem, pojeździłem ostatnio sobie zastępczą 6 w kombiku i przypadł mi do gustu pewien gadżet – mianowicie rozkładane haczyki na drobne zakupy w boczku bagażnika. Dostałem swoje auto z powrotem i stwierdziłem że muszę to mieć w 3 :D . To działamy – kupujemy haczyki z Mazdy 6
PXL_20231028_194208394.jpg

Potrzebna jest ich lekka modyfikacja – nacinamy wycięcia w oryginalnych zębach którymi będzie się trzymał haczyk w tapicerce
PXL_20231028_194340002.jpg

Tapicerki demontujemy, zrobiłem taki szablon z wymiarami jak wycinać i żeby z niczym nie kolidowało pod boczkiem
PXL_20231028_195107669.jpg

Podkleiłem jeszcze kawałek wyciętego materiału pod górny zaczep takie wzmocnienie najbardziej wrażliwej części
PXL_20231028_200847735.jpg

Poskładane i na gotowo tak się z obu stron prezentuje
PXL_20231028_203217615.jpg
PXL_20231028_203227391.jpg
PXL_20231028_203251573.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 136 (2/10)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez koolczas » 18 lis 2023, 20:59

Siemano, ostatni modzik w tym sezonie:
PXL_20231111_110239586.jpg
PXL_20231118_152643873.jpg

Wymiana banalna, w zestawie z przewodami nowe śruby banjo z miedzianymi podkładkami. Przewody są minimalnie dłuższe od OEM i zdecydowanie sztywniejsze. We wtorek robię dłuższą trasę będzie okazja to potestowania skuteczności nowych przewodów. A w międzyczasie wpadł zimowy setup, MPSki umyte złożone do snu zimowego :) Kilka gratów czeka na kolejny sezon – udało mi się dorwać dokładki progów i tylną dokładkę, ale montaż dopiero na wiosnę – będzie mocne wejście w sezon 2024 :D
PXL_20231118_161550923.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 136 (2/10)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez koolczas » 16 lip 2024, 17:37

Witajcie,
Zapraszam do forumowej giełdy na wyprzedaż garażową fantów z (byłej już niestety) 3 BM (i nie tylko). <piwo>
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 136 (2/10)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez wrr_brr » 27 lis 2024, 22:26

Cześć. Kupiłem wpaździerniku taką samą.
Też hamowaną, moja rzekomo na 190) koników.
Chętnie posłucham twoich doświadczeń.
Pozdrawiam

Dopisano 27 lis 2024, 22:30:

W razie czego mój numer: 518 475 970

Dopisano 27 lis 2024, 22:38:

alehandro` napisał(a):Dobra robota.

Widzę, że z mocami i wykresami fabryki na hamowni to idą w cały świat....

Fakt, że mod na odblokowanie silnika ma różne recenzje bo różnica zaczyna się pow. 4000 k grubo więc.... trzeba się zastanowić. Liczę podobnie jak opisuje kolega, że w całym zakresie obrotów może być pewna różnica, a pełną moc można zostawić na awaryjne sytuacje.

Trzymam kciuki za poszukiwania bo te dokładki to białe kruki na rynku.



Moja zrobiona jest rzekomo na 190 i kopnięcie jest od 4000 obrotów.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2024, 20:23
Posty: 7
Auto: Mazda 3 BM 2.0 G 2016

Postprzez koolczas » 28 lis 2024, 20:15

Cześć wrr_brr, Twoje 190 imponujące, pochwal się gdzie takie przyrosty potrafią wyciągnąć :)
Jeśli chodzi o moje odczucia – wszystko zgodnie z wykresem z hamowni – na codzień lepszy przebieg momentu, maksymalny delikatnie wcześniej niż seria, a powyżej 4k rpm dużo większy zapas mocy przy dynamicznej jeździe i wyprzedzaniu. Niestety długo nie pocieszyłem się pomodzonym autem, 4 miesiące później (11.2023) Pan w Audi Q7 wymusił pierwszeństwo i niestety Mazda poszła na żyletki :( . "Najlepsze" w tym wszystkim było to że akurat w trasie, a praktycznie pod samym miejscem spotkania na oglądanie potencjalnego nowego auta, którym jak się później okazało wróciłem już do domu –>Mazda 3BL MPS
Mam z tej starej kilka gadżetów, jak coś to zapraszam na giełdę :)
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=3489282#p3489282
Załączniki
PXL_20231121_143014220.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 136 (2/10)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez wrr_brr » 1 gru 2024, 23:29

Madzia tuningowana w okolicach Sztokholmu, przez poprzedniego właściciela. Też się dziwiłem, bo skoro nasi chłopcy wyciągają 184 konie, to w czym nordycy mieliby być lepsi ;) Mam jakiś "certyfikacik", który był w papierach.

Dopisano 1 gru 2024, 23:36:

Coś mi się ubzdurało, że jesteś z okolic Goleniowa, ale to chyba tablice były z tych okolic.
Wspólczuję straty pięknego egzemplarza (łezka). Dobrze że Ty/Wy jesteście cali.
Jutro ogarnę Twoją ofertę, na pewno coś kupię. Przede mną jeszcze sporo pracy, żeby doprowadzić tą wersję do stanu, jaki mają inni forumowicze, np. nawigację. Spokojnego poniedziałku :)
Załączniki
20241201_214042.jpg
20241201_214123.jpg
Początkujący
 
Od: 27 lis 2024, 20:23
Posty: 7
Auto: Mazda 3 BM 2.0 G 2016

Postprzez koolczas » 2 gru 2024, 11:48

wrr_brr, dzięki, ja na szczęście cały – od poduchy nos trochę rozbity tylko jakbym sierpowego dostał z zaskoczenia, ale co poradzić takie życie, cytując klasyka człowiek dba bardziej o auto jak o żonę a tu się taki <cenzura> trafi z telefonem przed oczami i nic sobie z tego jeszcze nie robi...
Nie jestem z okolic Goleniowa, widzę że taka miejscowość to na Pomorzu – ja z Małopolski akurat :)

Jeśli masz plany jakieś na auto polecam założyć swój temat, można prowadzić jakiś spójny dziennik, pochwalić się modami i podyskutować. Bardzo mnie zaciekawili ci szwedzi co tam wyczynili, obawiam się jednak że bez wykresu to taką karteczkę mogą do każdego auta dać z cyferkami z kosmosu... Sam bym z ciekawości podjechał na hamownię i to zmierzył. Jeszcze jedno – jeśli planujesz jak piszesz dołożenie nawigacji to jeśli masz ekran – tablet dotykowy i czytnik kart w podłokietniku to żeby mieć fabryczną nawigację wystarczy kupić samą kartę z mapami na allegro na przykład i nawigacja od razu śmiga.

Ze swojej strony polecam iść krok dalej i dodać sobie moduł Android Auto, wtedy masz navi googla, waze, yanosika – cokolwiek chcesz i wiele innych. Pozdrawiam i również spokojnego tygodnia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 136 (2/10)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy