Mazda3 BL 2.3T MPS '11 260KM Velocity Red [RENOWACJA]

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez koolczas » 16 lip 2024, 21:21

Witajcie,
W dość nietypowych i zarazem bardzo smutnych okolicznościach zostałem posiadaczem małego potworka o którym marzyłem od dłuższego czasu. Po kilku nieudanych wycieczkach na oględziny wystawionych MPSów które okazywały się na miejscu gruzami na horyzoncie pojawił się ten oto egzemplarz:
PXL_20231125_002749523.jpg

Po sporych przygodach udało się autko obejrzeć, dokładnie prześwietlić na stacji diagnostycznej i podjąć decyzję o zakupie gdyż egzemplarz był w na prawdę dobrym stanie i był najlepszy jaki udało mi się do tej pory oglądać. Było oczywiście kilka wad, ale głównie mechanicznych które sam jestem w stanie ogarnąć, natomiast najbardziej cieszył mnie stan blacharski. Miał lekką przygodę przodem, ale poprawy wymagał tylko przedni zderzak – wymiana ślizgów i ogólne spasowanie zderzaka z resztą – powiedzmy że jest teraz w 95% idealnie już :) Poza tym normalne zużycie nadwozia, kilka odprysków, rysek, ale to normalne przy takim przebiegu.

Kilka podstawowych informacji:
Silnik: 2.3T 260KM
Skrzynia: 6 MT
Rok produkcji: 2011r (kupiony w polskim salonie)
Przebieg przy zakupie: 188,000 km
Przebieg obecny: 194,000 km (lipiec 2024)

MPS po zakupie w nowym domku, a świeżo upieczony właściciel wyskakuje z hajsu na pierwsze zakupy i modyfikacje:
PXL_20231126_002749523.jpg

Pakiet startowy obejmował w pierwszej kolejności:
-komplet tarcz ZIMMERMANN SPORT COATZ
-komplet klocków EBC GREEN STUFF
-świece zapłonowe DENSO ITV22
-olej SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W30
-wszystkie filtry + płyn hamulcowy
-komplet sprężyn Eibach Pro-Kit
-górne łożyska amortyzatorów przód
-osłony amortyzatorów przód
-poduszki silnika
-zawór BOV ProPerfekt

PXL_20231208_100346150.jpg

PXL_20231209_121443302.jpg

PXL_20231223_113516179.jpg

przód seria vs Eibach
PXL_20231227_172313561.jpg

Na przeglądzie zawieszenie przeszło wzorowo pomimo tego że jedna sprężyna tylna powiedziała papa papa
PXL_20231229_131119832.jpg

Przy okazji wymiany świec oczyszczony TMIC i sprawdzona kompresja – byłem pełen obaw jak po takim przebiegu się będzie prezentować, ale pomiar potwierdził tylko fantastyczne odczucia które auto daje na drodze podczas przyspieszania, wskazania książkowe:
PXL_20231230_123117388.jpg

PXL_20231230_123243501.jpg

PXL_20231230_123459866.jpg

PXL_20231230_123514144.jpg

PXL_20231230_123858080.jpg

PXL_20231230_123923078.jpg

PXL_20231230_124237126.jpg

Auto po zmianie hamulców i sprężyn odżyło i nabrało również wyglądu
PXL_20231230_101527459.jpg

Po podstawowym serwisie przyszedł czas na pierwsze mody, nie mam zdjęć wszystkich bo nie planowałem z pewnego powodu zaczynać wątku o aucie, ale stwierdziłem że będzie to mobilizacja do dalszych prac i budowanie historii samochodu. A więc:
-shortshifter plate DIY
-oświetlenie LED wnętrza, wymiana wszystkich żarówek zewnętrznych na LEDowe
-światła do jazdy dziennej LED
-kierunkowskazy przód tył LED
-dynamiczne dymione kierunkowskazy LED w lusterkach
-moduł domykania szyb i składania lusterek
-dechroming znaczków, ramek halogenów, przednich lotek zderzaka czarną gumą w sprayu
-oklejenie srebrnych plastików wewnątrz folią szczotkowane aluminium
-pełne wygłuszenie drzwi i bagażnika maty + pianka BITMAT
-konserwacja elementów pod przednim i tylnym zderzakiem (podłużnice i belki)
-nowe nakładki pedałów OEM MPS + regeneracja podstopnicy
-siłowniki gazowe maski
-uzupełnienie brakującego wygłuszenia maski i spinek w komorze silnika
-nowa skórzana gałka zmiany biegów
-regeneracja skóry na kierownicy
-naprawa podgrzewania siedzenia kierowcy
-nowe lampki podświetlenia tablicy tył
-koło dojazdowe, styropian bagażnika, wykładzina i siatka bagażnika
-stacja multimedialna 9" Android Auto + kamera cofania
-naklejka Rising Sun JDM na klapce paliwa :D
PXL_20240323_121107539.jpg

PXL_20240413_133958807.jpg

Po ponad pół roku od zakupu, po dłubaniu wieczorami i weekendami, w chwili obecnej auto prezentuje się następująco:
PXL_20240628_185920639.jpg

PXL_20240628_185957464.jpg

PXL_20240628_190021089.jpg

PXL_20240628_190035863.jpg
PXL_20240628_194502302-EDIT.jpg

Felgi na próbę wrzucone z Mazdy3 BN, wg mnie nie wyglądają te 18" najgorzej w takim setupie – skąd pochodzą to za moment wspomnę ;)

Auto od samego początku miało być "projektem" do dłubania sobie wieczorkami i w wolnej chwili, natomiast los chciał że przez ostatnie pół roku było moim daily, więc nie było szans na jakieś spektakularne prace, ale....

Oto wchodzi do gry nowy zawodnik jako daily i przed MPSem otwierają się nowe horyzonty (a przede mną portfel :P ). Po kilku miesiącach poszukiwań w moje łapki wpadła 3BN '18 w jedynym słusznym kolorze w wyposażeniu SkyPassion i z automatem. Śmiga się tym wspaniale, póki co wpadły również mody pierwsze ale ma to być dupowóz i nic nowego nie zaprezentuję tym egzemplarzem.
START.jpg


!!! PLANY !!!
Wobec powyższego, w MPSie planowany jest szereg tych bliższych jak i dalekosiężnych prac i modyfikacji:
-naprawa tapicerki i pianki fotela kierowcy
-obszycie kierownicy nową skórą
-przednie czujniki parkowania – DONE 11.2024 KLIK--->
-pełna regeneracja zacisków hamulcowych + malowanie proszkowe – DONE 12.2024 KLIK--->
-przewody hamulcowe w oplocie HEL- DONE 08.2025 KLIK--->
-regeneracja OEM felg (piaskowanie, malowanie proszkowe) + nowe opony letnie – DONE 09.2024 KLIK--->
-regeneracja zawieszenia (piaskowanie, malowanie proszkowe) – DONE 11.2024 KLIK--->
-nowe tuleje poliuretanowe – DONE 11.2024 KLIK--->
-nowy komplet piasty + łożyska przód – DONE 12.2024 KLIK--->
-nowe piasty tył – DONE 12.2024 KLIK--->
-nowy komplet dłuższych szpilek – DONE 12.2024 KLIK--->
-komplet dystansów 14mm na stronę – DONE 12.2024 KLIK--->
-komplet przegubów wewnętrznych i zewnętrznych + uszczelniacze półosi – DONE 09.2024 KLIK--->
-regeneracja podpory półosi – nowe łożysko + uszczelniacz – DONE 09.2024 KLIK--->
-nowa poduszka dolna poliuretan – DONE 12.2024 KLIK--->
-zawieszenie gwintowane TEIN – DONE 12.2024 KLIK--->
-wymiana wyświetlacza komputera pokładowego na kolorowy – DONE 12.2024 KLIK--->
-wymiana filtra paliwa w baku – DONE 01.2025 KLIK--->
-montaż oil catch tank – DONE 07.2025 KLIK--->
-cynkowanie śrub i drobnych elementów montażowych – DONE 07.2025 KLIK--->
-pełna konserwacja podwozia (piaskowanie + powłoka)
-nowe osłony termiczne podwozia
-odświeżenie układu wydechowego
-komplet sprzęgło + dwumas – DONE 07.2025 KLIK--->

Po ogarnięciu większości lub najlepiej wszystkiego, można będzie zacząć dłubać coś przy silniku <diabełek>, ale to na razie marzenia – plan zero jest doprowadzenie do stanu jak najbliżej fabrycznego jeśli chodzi o napęd. Dopiero potem można się bawić wtryskami, HPFP, turbo BNR S3 lub S4 i tak dalej...
Zobaczymy co pokaże przyszłość, póki co auto z miesiąc jeszcze będzie na kołach, potem trafia na kobyłki i będzie sukcesywnie plan wdrażany w życie. Trzymajcie kciuki. Pozdro <piwo>
Ostatnio edytowano 13 sie 2025, 02:27 przez koolczas, łącznie edytowano 16 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 148 (2/12)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez Tasman20Wroc » 17 lip 2024, 20:37

BLka w MPS ma swoje lata, a dalej przyciąga wzrok. Szkoda że Mazda już nie robi 3 MPS . Fajne autka niech służą.
Ostatnio edytowano 18 lip 2024, 15:32 przez Tasman20Wroc, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2019, 21:45
Posty: 518 (24/13)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BP 2021
Były:
Mazda 3 BL 2012
Polonez Caro 1.5 GLE
Golf IV 1.6 MPI

Postprzez MrShaleck » 17 lip 2024, 23:18

BL zdecydowanie lepiej niż poprzednia, a obie są udane. Super wygląda te autko, kiedyś o takiej marzyłem :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2615 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: CLK 55 AMG W209

Postprzez hubreiterate » 26 lip 2024, 03:31

Świetnie, że udało Ci się znaleźć tak dobrze zachowany egzemplarz samochodu Twoich marzeń, zwłaszcza po wyzwaniach, z którymi się zmierzyłeś.
Konfiguracja silnika i skrzyni biegów, w połączeniu z modyfikacjami, które wprowadziłeś, powinna zapewnić Ci ekscytujące i satysfakcjonujące wrażenia z jazdy.
snow rider
Początkujący
 
Od: 26 lip 2024, 03:24
Posty: 2

Postprzez koolczas » 29 lip 2024, 23:42

Jeszcze jeden szybki modzik wpadł w weekend. Na zagranicznych forach wypatrzyłem już jakiś czas temu temat shortshiftera, natomiast nie w klasycznej wersji gdzie zamienia się dźwignię w kabinie na "dłuższą" o innych proporcjach lub z regulowaną wysokością kulki zawiasu a za pomocą płytki dystansowej bezpośrednio na mechanizmie na skrzyni. Zasada działania ta sama – przesuwamy punkt zaczepienia linki tak by ruch lewarka był krótszy. Nazywa się to short shifter plate i jest banalne w montażu oraz w budowie:
ShiftPlateCS.jpg

https://corksport.com/mazdaspeed3-short ... plate.html
Przystępujemy do działania – po ściągnięciu obudowy filtra powietrza oczom ukazuje się mechanizm na skrzyni. Ściągamy cięgno i mierzymy rozstaw śrub do obciążnika i odległości do oryginalnej kulki na której zaczepione jest cięgno.
1722160732500.jpg

Pomiary i prototyp kartonowy v.01: :D
1722160732501.jpg

Prototyp v.02 z dodatkową fasolką do regulacji położenia nowego punktu zaczepienia linki:
1722160732502.jpg

Płaskownik stalowy 5mm, dwie dłuższe śruby M8 do obciążnika, jedno mocowanie sprężyny gazowej KROSNO KR25163 na główkę fi10mm z nakrętką i podkładką, pół godziny z kątówką i wiertarką, 2 psiknięcia sprayem i 2 browary później i finalny produkt już zainstalowany:
1722160732507.jpg

Wnioski i obserwacje:
– nowy punkt przesunięty o ok.15mm względem ori (mniej więcej na środku fasolki), po przesunięciu na maksa w prawo (20mm) kolizja przy wrzucaniu 2biegu – cięgna zbyt blisko siebie, dwójka nie wbita pewnie do końca – te 15mm to max przesunięcie przy tej orientacji nowej kulki.
– zmiana biegów wymaga przyzwyczajenia, bo ma się dziwne wrażenie że bieg nie jest wbity do końca, ale dosłownie 10 minut jazdy i miałem wrażenie jakbym zupełnie innym autem jeździł – przy dynamicznej zmianie biegów czas redukcji praktycznie o połowę skrócony, jest po prostu miód <faja>
– moje projekty są freeware, jeśli ktoś będzie chętny na mody we własnym zakresie, mogę zrobić rysunek z wymiarami w skali 1:1 do samodzielnego wykonania. Płytka nie jest taka fancy jak na zdjęciach z neta – aluminiowa z ładną anodą, ale najważniejsze działa tak samo a kosztuje dosłownie ułamek tej ceny. Wszelkie uwagi, spostrzeżenia, usprawnienia w temacie mile widziane <peace>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 148 (2/12)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez koolczas » 27 sie 2024, 18:27

Zaczynamy prace przy MPSie.
Ostatnie wspólne zdjęcie siostrzyczek i starsza wjeżdża na sen zimowy do garażu:
1724774972266.jpg

1724774972282.jpg

Na pierwszy ogień hamulce i felgi lecą do piaskowania i w proszek. Wygląd obecny zacisków pozostawiam bez komentarza :|
1724774672988.jpg

1724774672981.jpg

Działamy na wielu frontach i kierownica i fotel wyleciały i szykują się na tapicera a w międzyczasie odświeżamy odpadający lakier na logo na poduszce. Trochę sprężonego powietrza wystarczyło żeby się pozbyć resztek tego łuszczącego się klaru, potem odtłuszczanie i czarna guma w sprayu wieńczy dzieło. Pierwsza z małych prac przy aucie zakończona :)
1724774672975.jpg

1724774672969.jpg

1724774672963.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 148 (2/12)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez piwo » 27 sie 2024, 18:57

fajna ta gorna fota. siostrzyczki :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4892 (273/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

PostTen post został usunięty przez Szyna 29 sie 2024, 21:52.

Postprzez koolczas » 8 wrz 2024, 18:06

Siema, kolejny tydzień, kolejne prace :)
Korzystając ze słonecznej pogody zdemontowane, umyte i dopieszczone wszystkie plastiki nadkoli i osłony silnika. Wszystko potraktowane woskiem rozmieszanym z preparatem BONO czernidło do plastików. Tylne szmaciane nadkola wyprane i "pomalowane" również tym preparatem – rozcieńczony wodą i pryśnięte psikaczem po płynie do mycia okien. Wg mnie wyglądają lepiej niż z fabryki :P

Poza tym rozbieramy zawias. Przód rozebrany, sanki również zrzucam i idą do proszku, tył wszystko przygotowane do zrzucenia wózka. Odkręcanie tylnych piast koszmar z dostępem tam kluczem i mimo lania litrami odrdzewiacza też nie było lekko. Stan generalny korozji jak widać – trochę powierzchownej, bez dziur, na próbę wiertarką ze szczotką drucianą przeleciałem kawałek i dałoby radę to doczyścić, ale to zostawiam i zlecę podczas piaskowania podłogi.

Myślę już powoli o tym jakie gumy powrzucać do zawiasu po malowaniu – są widzę dostępne poliuretany o twardości standardowych gumowych, są również twardsze. Ogólnie jak dla nie zawias w MPSie jest na dzień dobry mega twardy i nie wiem czy iść w te twardsze. Kuszą mnie te – cały przykładowy komplet na tył: https://mpbs.pl/Podstawowy-zestaw-tulei ... 3-PZ-p3152
Gorzej trochę z przodem, jeśli ktoś ma wiedzę czy te są ok, proszę o jakiś komentarz, będę szukał również kompletu na przód. Co do zawieszenia kusi mnie od razu wrzucenie gwintu, poszukałem trochę i z tego co wyczytałem TEIN oferuje dobry współczynnik cena/jakość:
https://www.jdl-performance.com/sklep/z ... 91as3.html
Jeśli macie jakieś sprawdzone zawiasy chętnie poczytam również opinie o innych. Pozdro <piwo>
Załączniki
1725808110033.jpg
1725808110042.jpg
1725808110053.jpg
1725808110062.jpg
1725808110072.jpg
1725808110082.jpg
1725808109990.jpg
1725808110008.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 148 (2/12)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez koolczas » 27 wrz 2024, 22:38

Kolejny odcinek mody na sukces – przód rozmontowany, sanki wyjechały, w budzie z przodu została tylko podwieszona przekładnia – nie chciało mi się bawić w odpinanie hydrauliki i spuszczanie płynu, na całe szczęście wszystkie śruby ładnie puściły i sanki są gotowe do piaskowania. Jeśli chodzi o korozję nie ma źle, trochę powierzchniowej, żadnych dziur na wylot.
1727283166432.jpg
Sanki przód

1727283166438.jpg
Sanki przód

1727283166445.jpg
Sanki przód

1727283166451.jpg
Sanki przód

Przy okazji wyleciały obie półosie – lewa dostanie nowy zewnętrzny przegub, prawa praktycznie cała nowa – zostanie stary wałek pośredni i talerzyki osłony uszczelniaczy. Poniżej komplet części uszczelniacze, łożysko i cała nowa półoś z przegubami. I tak – łożysko zamiennik SKF 6206-2RS o wymiarach 30X62X16, uszczelniacze kupiłem zarówno oryginały jak i zaryzykowałem zamienniki febesta, przy czym to był trochę strzał w ciemno bo dobrałem je po wymiarach ponieważ nie figurują w katalogach jako zamienniki do MPSa. Ale mogę potwierdzić że dla uszczelniaczy podpory półosi GA67-25-742 zamiennikiem jest 95GDY-44560709X, natomiast dla GA68-25-744 zamiennik to 95HDS-38620513X. Dla ciekawskich oryginalne simmeringi kosztują pierwszy 52PLN, a ten drugi 82PLN.
1727283166341.jpg
Podpora półosi

1727283166345.jpg
Podpora półosi

1727283166350.jpg
Podpora półosi

1727283166358.jpg
Podpora półosi

Stare łożysko było kompletnie rozwalone i niestety na domiar złego jego zużycie spowodowało że zaczęło się obracać w obudowie, widać nawet ślady przygrzania materiału wewnątrz obudowy. Tak więc to jest główna przyczyna jeśli złapiecie za półoś i znajdziecie luz osiowy to na 99% zużyte będzie łożysko i wyjechana obudowa. Nowe łożysko wchodzi w otwór do samego dna w palcach – spróbuję uratować to w ten sposób że samo łożysko wcisnę na klej montażowy do łożysk i dodatkowo zrobię promieniowo 3 otworki gwintowane w tej obudowie i zablokuję nimi łożysko na 3 śrubki robaczki.
1727283166468.jpg
Podpora półosi przypalona

Prawa półoś zamiennik B857 BRV potwierdzam że ilości zębów na wieloklinie, długość i średnice pod uszczelnienia jest identyczna jak w oryginale. Sama budowa mocno odchudzona względem ori, zobaczymy jak z trwałością tego cuda będzie.
1727283166576.jpg
OEM vs zamiennik

1727283166583.jpg
OEM vs zamiennik

1727283166618.jpg
OEM vs zamiennik

1727283166503.jpg
Wieloklin zamiennik

1727283166533.jpg
Wieloklin OEM

1727283166600.jpg
Komplet

Tymczasem z malowania wpadły pierwsze graty – felgi kolor srebrny z mocnym ziarnem, tu doświetlone fleszem jakby brokatowe aż były ;P
1727454307145.jpg
Felga

1727454307153.jpg
Felga

1727454307158.jpg
Felga

Zaciski w klasycznym kolorze skromny złoty :D
1727454307170.jpg
Zacisk

1727454307176.jpg
Zacisk

Kolejny etap to zrzucenie zawiasu tył i przygotowanie wszystkiego do zlecenia do piasku i proszku. Zastanawiam się czy w jakiś szalony kolor uderzać czy przy klasycznym czarnym pozostać? <co?>
Do następnego <piwo>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 148 (2/12)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez koolczas » 3 gru 2024, 12:04

Kolejny update i kolejne elementy układanki już gotowe. Zawias wrócił z malowania i wygląda prawie jak z fabryki, poliuretany wszystkie zakupione – czekam teraz tylko na zamówioną praskę i można montować na gotowo :)
1733215610971.jpg
1733215610979.jpg
1733216847240.jpg
1733216847246.jpg
1733216847252.jpg
1733216847257.jpg
1733216847258.jpg
1733216847259.jpg
1733216847260.jpg

W międzyczasie kilka małych modów: oczyszczenie przepustnicy, bypass podgrzewania, uszczelka termiczna i jakaś dziwna rureczka była zamontowana i robiła syf w kolektorze, teraz powinien być spokój ;) Do pełni szczęścia brakuje jeszcze oil catch cana, ale to jeszcze muszę podoktoryzować się co i jak.
1729803988164.jpg
1729803988189.jpg
1729803988190.jpg
1729803988210.jpg
1729803988220.jpg
1729803988247.jpg

Stwierdziłem że jak auto mam rozgrzebane modzimy jeszcze funkcjonalnie i wpadły dedykowane przednie czujniki parkowania
1733215501943.jpg
1733215501950.jpg

Tymczasem żeby do budy i ze sobą wszystko poskręcać śrubki i wszystkie drobne blaszki szykują się do cynkowania :)
1733212495078.jpg
1733212495084.jpg

Na teraz tyle, jakieś pierdoły zostały do poczyszczenia jeszcze, wszystko gotowe ląduje na regał i kolejny etap to prace już przy budzie. Również kilka nowych fantów na Black Friday zamówione – wszystko w następnym odcinku. Do następnego papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 148 (2/12)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez koolczas » 23 gru 2024, 18:05

Ostatni odcinek telenoweli i monologu w tym roku.
Zamówione na BlackFrajer ostatnie klocki układanki – poduszka dolna poli i gwincik :D
1733650014841.jpg
PXL_20241210_192052546.jpg
PXL_20241210_193448696.jpg
PXL_20241210_193500957.jpg
PXL_20241210_193511645.jpg
PXL_20241210_193741772.jpg

Praska warsztatowa dotarła i można było uzbroić w pełni zwrotnice w komplet nowych łożysk, piast i dłuższych szpilek pod dystanse oraz zaprasować wszystkie tulejki zawieszenia:
1733650014853.jpg
PXL_20241208_183258467.jpg
PXL_20241208_183855660.jpg

PXL_20241210_192142343.jpg
PXL_20241210_192200170.jpg

Ostatni element poli zawieszenia:
PXL_20241214_142246495.jpg

Skompletowane wreszcie zaciski plus wypatrzony na zagranicznych stronach update prowadniczek zacisku – gumowe standardowe wymienione na sztywniejsze metalowe:
PXL_20241221_112125214-EDIT.jpg
PXL_20241221_112155584.jpg

PXL_20241223_132748116-EDIT.jpg
PXL_20241223_132802035-EDIT.jpg
PXL_20241223_132819726-EDIT.jpg

PXL_20241223_133040329.jpg
PXL_20241223_133147573.jpg

Do kompletu odświeżone i odmalowane tarcze:
PXL_20241223_133936180.jpg

PXL_20241223_134422870.jpg

Z modów ekstra wymieniony ekranik na kolorowy z wersji z nawigacją, brakuje map Polski – trzeba by dorwać właściwą kartę SD, ale obawiam się o aktualność tych map <lol> przy okazji ekranik klimy ma bardziej pasujące do wnętrza czerwone podświetlenie.
PXL_20241223_140630068.jpg
PXL_20241223_140707514.jpg
PXL_20241223_140745879.jpg

Oil Catch Can również czeka na montaż, ale to przy okazji zrzucania skrzyni ogarnę – po przeczytaniu manuala okazuje się że do wymiany sprzęgła musi cały wózek wyjechać. Chciałbym oszczędzić jego kolejnego demontażu w przyszłości i nim sanki wjadą na dobre to chcę to zrobić już teraz.
PXL_20241223_141139816.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 148 (2/12)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez piwo » 23 gru 2024, 23:42

Lo panie. Chyba swiety mikolaj w tym roku mial duuuzy worek prezentow. Na bogato
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4892 (273/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez koolczas » 24 gru 2024, 11:54

Po prostu byłem bardzo grzeczny w tym roku to Mikołaj docenił wreszcie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 148 (2/12)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez koolczas » 18 sty 2025, 21:46

Siema siema, kolejny odcinek telenoweli... Temperatura niska, ale tempo prac nie spada – podwozie już kompletnie zdemontowane – wyleciał ostatni element czyli zbiornik paliwa a jak wyleciał to szkoda przy okazji nie ogarnąć pompki paliwa i filtrów w baku – jedziemy więc z tym koksem :D
Zbiornik spoko, delikatna korozja na krawędziach, wszystko wyczyszczone i zakonserwowane na nowo
PXL_20241228_160533197.PORTRAIT.jpg
PXL_20241228_164621929.jpg
PXL_20241231_111621160.jpg
PXL_20241231_111631464.jpg
PXL_20241231_111638681.jpg
PXL_20241231_111641636.jpg

Filterek kupiony z NIPPARTS do Mazdy 6 – do MPSa w katalogu nie ma żadnego zamiennika, ale ten zestaw oprócz górnej pokrywki jest 1:1 NIPPARTS N1333065
Jak widać po 190k km przebiegu syfu trochę przetrawił filterek
PXL_20250107_192015426.jpg
PXL_20250107_192015427.jpg


PXL_20250107_192015428.jpg
PXL_20250107_192440227.jpg
PXL_20250107_192728379.jpg

Zestaw pasuje idealnie, są wszystkie oringi i pozostałe części montażowe – do pełni szczęścia wystarczy zamienić górną pokrywę na oryginalną i mamy pięknie zregenerowany zespół pompki paliwa
PXL_20250107_192952247.jpg
PXL_20250107_193919575.jpg
PXL_20250107_211711128.jpg
PXL_20250107_214752845.jpg

Komplecik dwumas/sprzęgło ze wszystkimi akcesoriami czeka już na montaż <spoko>
Pozdrowienia dla MAZPARTS.PL za szybkie i fachowe doradztwo i kolejne udane zakupy <spoko>
PXL_20250108_160631185.jpg
PXL_20250108_160656849.jpg
PXL_20250108_160829074.jpg
PXL_20250108_161155865.jpg
PXL_20250111_204825269.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 148 (2/12)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez Riki » 6 lut 2025, 12:11

Dzieki za dobre słowo :)
Dobra robota – brawo <spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez deejayija » 9 kwi 2025, 08:29

Ileż roboty włożonej w MPS :D
Gratki za mody i pielęgnację.
Prześledziłem ten wątek z 3 BL, jak i z Twoją inną czerwoną "trójeczką" w wersji BM, która była bardzo ciekawie poprowadzona w zmianach.
Życie pisze historie. Jak natrafiłem na wątek o zakupie upragnionych dokładek progów, tuż po niezłym chipie, a chwilę później o kolizji w drodze na oględziny innego, docelowo zakupionego z resztą auta, to tylko potwierdziło życiowy rollercoaster. Może nas spotkać wiele porażek, ale nie możemy dać się pokonać.

Powodzenia w dalszych modyfikacjach!
Podziel się nowym nabytkiem 3 w BN, która widnieje w podpisie pod avatarem. Czyżby ponownie czerwień? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 10:48
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Postprzez koolczas » 9 kwi 2025, 21:33

Dzięki, powodzenie się przyda, prace przy MPSie niestety trochę zwolniły ostatnio, ale czekam na normalne temperatury żeby coś ruszyć dalej wreszcie z tematem :)
Co do BN oczywiście że czerwień :D – zrobię jakieś ładne podsumowanie na zakończenie prac, motyw przewodni podobnie jak byłej BM dechroming i akcenty w czarnym macie – tak wygląda obecnie, jeszcze nie miałem okazji fotki zrobić mam jeszcze tylny spoiler na lotce, czyli w zasadzie jest pełny zestaw dokładek Mazdaspeed łącznie z lusterkami na czarno, ale to nie nakładki tylko pryśnięte czarną gumą w sprayu. Do tylnej dokładki koncóweczki 100mm Buzzera siadły jak złoto i etap wizualny z zewnątrz zakończony w zasadzie jest – jeszcze ostatnią rzeczą jaką chciałbym przymierzyć to przeniesienie tablicy rejestracyjnej pod grill, ale to na próbę tylko bo nie jestem przekonany jak to na zdjęciach wygląda – ocenię na żywo i zadecyduję :) Teraz jestem w trakcie ostatniej grubej modyfikacji wewnątrz, ale to na dniach też się wyklaruje wszystko dopiero. Jak wizualnie będzie cacy wszystko spróbuję zamontować jeszcze oil catch tanka żeby syfu z dolotu się pozbyć, zajrzeć do kanałów dolotowych czy nie ma za dużo nagaru, zrobić podstawowy serwis i pojechać na program do DisiTune :D
Załączniki
WhatsApp Image 1.jpeg
WhatsApp Image 2.jpeg
WhatsApp Image 3.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 148 (2/12)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez koolczas » 3 sie 2025, 22:10

Mały update z prac – w zasadzie podsumowanie z 3 ostatnich miesięcy. Na sam początek wymiana sprzęgła i dwumasy wraz z całym osprzętem oczywiście (uszczelniacz na wale, łożysko oporowe, uszczelniacze półosi). Sprzęgło było już zmieniane, natomiast dwumasa jeszcze oryginalna i 190kkm to już była jej końcówka, podobnie jak łożyska oporowego po prostu cud że się nie rozsypało, po po wyjęciu dosłownie rozpadło się na pół.
IMG20250621190303.jpg
IMG20250624161559.jpg
IMG20250624161612.jpg

Po skrzyni czas był zająć się korozją na podłużnicach i nadkolach z przodu. Wszystkie oznaki rudej rozszlifowane, zamalowane podkładem, na to na grubo poszedł lakier i klar. Podobny zabieg przeszła przednia belka – już raz ją ściągałem wcześniej ale wtedy tylko największe babole rdzy były usunięte i zamalowane a teraz poszła w całości w lakier. Po polakierowaniu i pomalowaniu nadkoli można zacząć montować komponenty wszystkie na gotowo. Wpadły wszytkie seryjne części a dodatkowo zamontowany został Oil Catch Can.
IMG20250703191942.jpg
IMG20250703192049.jpg
IMG20250703192058.jpg
IMG20250719115907.jpg
IMG20250719115917.jpg

Wszystkie śrubki, uchwyty, mocowania, blaszki itp poszły do cynkowania – wyglądają lepiej niż fabryczne. Część śrubek i nakrętek poszła niestety na złom – wszystkie zbyt skorodowane lub zniszczone przy demontażu zastąpione nierdzewkami.
IMG20250725182445.jpg
IMG20250725182510.jpg

Teraz najlepsza część – składanie wszystkiego na nowych lub zregenerowanych czystych elementach i praktycznie nowych śrubach to czysta przyjemność po prostu. Całe przednie zawieszenie – wózek, wahacze, tuleje, gwint, półosie, podpora wału, hamulce praktycznie wstawione w stanie OEM+. Pod maską wszystkie prace zakończone, pozostaje jedynie włożyć akumulator i wlać olej do skrzyni. Dalsze prace to montaż tylnego zawiasu ale tylko na tyle by auto można postawić na kołach po to by resztę prac przy podwoziu zlecić do specjalistycznego zakładu do piaskowania, malowania i zabezpieczenia profili. W międzyczasie muszę również zlecić regenerację lamp. O ile same klosze poradziłbym sobie z polerowaniem i malowaniem to niestety do regeneracji są również odbłyśniki. Mam małą zagwozdkę czy robić samą regenerację czy iść krok dalej i zmienić bi ksenony na soczewki z bi ledami, ale to zadecyduję jak zacznę odpytywać jakichś majstrów.
IMG20250802132901.jpg
IMG20250803162535.jpg
IMG20250803162550.jpg
IMG20250803162607.jpg
IMG20250803191023.jpg
IMG20250803191104.jpg
IMG20250803191206.jpg
IMG20250803191234.jpg
IMG20250803201841.jpg
IMG20250803201854.jpg
IMG20250803201919.jpg
IMG20250803201930.jpg
IMG20250803201947.jpg
IMG20250803201959.jpg
IMG20250803202020.jpg
IMG20250803202040.jpg
IMG20250803202058.jpg
IMG20250803202120.jpg
IMG20250803202150.jpg
IMG20250803202228.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 148 (2/12)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy

cron