2.3T – wymiana łańcucha rozrządu
Strona 1 z 1
Po ostatnim serwisie w Maździe dowiedziałem się, że w mojej CX-7 z 2011r. do wymiany mam kompletny rozrząd ( przebieg oryginalny 162.000km) razem kołem zmiennych faz rozrządu. W Krakowie Anndora za całość (robocizna i części) wyliczyli "skromne" 5800zł . Objawem który zgłaszałem było mocne szarpnięcie podczas gwałtownego przyspieszania. Jeżeli przyspieszam spokojnie to nic się nie dzieje. Pytanie- czy takie szarpanie i ten przebieg mogą świadczyć o wyciągniętym łańcuchu??? Miesiąc temu czyściłem wtryskiwacze i wymieniałem jednego na 3 cylindrze, bo tak szarpało, że nie dało się jechać. Po wymianie był spokój przez 3 tygodnie. Czy powyższa usterka może mieć z tym jakiś związek???Możecie mi polecić kogoś, kto zrobi to w normalnych pieniądzach???
- Od: 19 paź 2018, 14:16
- Posty: 13
- Auto: MAZDA CX-7 2.3T DISI 260KM
Jeśli nie chcesz eksperymentować: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=174603
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Proszę o poradę w sprawie zestawu koniecznych do wymiany rozrządu części, bo jak widzę w Mazdzie wytypowali tylko łańcuch, koło zmiennych faz rozrządu, łańcuch i 2 ślizgi Mój mechanik zaleca, aby wymienić również pozostałe koła, dać nowe śrubki i podkładki, oraz uszczelkę pokrywy zaworów. Sugeruje także od razu wymienić komplet napędu pompy oleju. Kogo słuchać???
Druga sprawa to części, czy możecie mi polecić jakieś sprawdzone zamienniki????
Druga sprawa to części, czy możecie mi polecić jakieś sprawdzone zamienniki????
- Od: 19 paź 2018, 14:16
- Posty: 13
- Auto: MAZDA CX-7 2.3T DISI 260KM
Ale Ty robisz remont silnika czy rozrząd wymieniasz? A tak z drugiej strony wymieniasz bo (tak powiedzieli w serwisie Mazdy czy są jakieś objawy)? Jak kupiłem w maju swoją CX-7 to rozmawiałem z mechanikiem od Mazdy (nie z serwisu) i powiedział, że jak nie ma żadnych dziwnych odgłosów z rozrządu to zostawić a mam przebieg 92 500 mil czyli prawie 150 000 km. Gość jest pewny bo polecany przez Użytkowników Mazdy w podlaskim.
Mam problem z pojedynczymi mocnymi szarpnięciami (jakby odcinało kompletnie paliwo na 0,5s) podczas gwałtownego przyspieszania i może za to odpowiadać rozciągnięty łańcuch, lub wariator na wałku rozrządu – tak mi powiedzieli na przeglądzie w ASO. Praca silnika też się mechanikowi nie podobała, bo jak stwierdził nie pracuje tak jak powinien. Mam nowe świece dedykowane, czyszczone wtryski (jeden wymieniony), sprawdzone cewki i dalej szarpie. Przebieg 165.000km, więc nie zaszkodzi wymienić, natomiast czy to zlikwiduje te szarpnięcia?
- Od: 19 paź 2018, 14:16
- Posty: 13
- Auto: MAZDA CX-7 2.3T DISI 260KM
Mocne szarpniecia takie jak opisujesz sa spowodowane przeladowaniem powietrza z turbiny. Mozesz miec uszkodzony air By-pass valve. U mnie byl pekniety krociec od sterowania zaworem ( cienki z przodu ) i takie wlasnie objawy byly. Jak znasz kogos kto ma mazde 3 mps 6mps albo cx7 to bardzo latwo i szybko mozna podmienic ten zawor.
- Od: 12 maja 2017, 09:30
- Posty: 21
- Auto: Mazda CX7 2008 2.3 disi
Bardzo dziękuję za podpowiedź Postaram się sprawdzić ten zawór. Dam też znać, czy po wymianie łańcucha i wariatora samochód będzie jeździł tak jak powinien, bo temat szarpania 2.3T jest dosyć powszechny, natomiast przyczyn cała masa...
Co do samego 2.3T – jak jeździ to jeździ a jak coś się zaczyna dziać to skarbonka bez dna .
Typowy i kapryśny jak każdy Ford a jak wiadomo nie kupuje się samochodów na F ( Fiat, Ford i Fszystkie francuskie ).
Co do samego 2.3T – jak jeździ to jeździ a jak coś się zaczyna dziać to skarbonka bez dna .
Typowy i kapryśny jak każdy Ford a jak wiadomo nie kupuje się samochodów na F ( Fiat, Ford i Fszystkie francuskie ).
- Od: 19 paź 2018, 14:16
- Posty: 13
- Auto: MAZDA CX-7 2.3T DISI 260KM
Rozrząd z kołem zmiennych faz wymieniony – łańcuch był faktycznie uciągnięty. Dodatkowo wstawiłem 4 nowe wtryskiwacze, bo kolejny wysiadł. Niestety dalej mam problem z szarpnięciami podczas przyspieszania . Co ciekawe, jak odepnie się wtyczkę do MAP sensora w kolektorze dolotowym (L3K9 18211A) wszystko jest ok i auto przyspiesza prawidłowo. Pytanie brzmi, czy wystarczy go wymienić, czy jeszcze z czymś innym może to być połączone??? Proszę o pomoc !
- Od: 19 paź 2018, 14:16
- Posty: 13
- Auto: MAZDA CX-7 2.3T DISI 260KM
Wtryskiwacze od tego silnika mozna regenerowac. Zajmuje sie tym firma z Krosna a kosztuje ok 500zl za komplet. Nie bylo potrzeby wymieniac kompletu tak dlugo jak nie sa uszkodzone mechanicznie.
- Od: 12 maja 2017, 09:30
- Posty: 21
- Auto: Mazda CX7 2008 2.3 disi
Problem szarpania rozwiązany. Okazało się, że mistrzowie, którzy wymieniali turbinę ZAPOMNIELI ją dokręcić!!! Stąd było zasysanie lewego powietrza i przeładowanie turbiny. Usterkę zlokalizowałem i usunąłem samodzielnie . Teraz jeździ tak jak powinna
- Od: 19 paź 2018, 14:16
- Posty: 13
- Auto: MAZDA CX-7 2.3T DISI 260KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9