Zalecane rozmiary opon i felg
A. 215/45 R18 650.7 mm 0 mm 0 %
B. 225/45 R18 659.7 mm 9 mm 1.36 %
C. 225/40 R19 662.6 mm 11.9 mm 1.8 %
Ta 19 mieści się w tych 2% więc ujdze. Osobiście jeżdżę na opcji B i jest OK.
B. 225/45 R18 659.7 mm 9 mm 1.36 %
C. 225/40 R19 662.6 mm 11.9 mm 1.8 %
Ta 19 mieści się w tych 2% więc ujdze. Osobiście jeżdżę na opcji B i jest OK.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Hej, jakie polecacie opony w ww rozmiarze, aby byly ekonomiczne(nizsze spalanie i opory toczenia), posiadajace dobra przyczepnosc na mokrym i w miare ciche? Jakie jest Wasze doswiadczenie? Szukam raczej opon na lato, ewentualnie calosezonowe, zimowki mnie nie intetesuja.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 28 gru 2018, 14:35
- Posty: 23
- Auto: Mazda 3 bm
Madziol napisał(a):Witam
Ciężki rozmiar. co za auto.
Mazda 3 SkyPassion...
Za dużego wyboru nie masz, raczej symboliczny w stosunku do "normalnych" rozmiarów. Producent podaje takie parametry na karcie produktu. Wybierz te z najmniejszymi oporami i dB.
https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1 ... 215-45-r18
Takie cudaczne rozmiary opon to tylko Mazda może wymyślić. Nasze 18" i 19" w 6 GJ z czapy kompletnie. Wybór praktycznie żaden a ceny... Jak by nie można było postawić jej na normalnej oponie 225/40/18.
Dla porównania liczba dostepnych modeli i ceny..
https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1 ... 225-40-r18
Witam
Jaki masz podstawowy rozmiar bo do tego i zamienników nie za dużego wyboru a do rodzaju opon to na pewno moja poprzednia M nie lubiła dunlop-ów. Pokochała hakook-i. Teraz moja GH lubi Goodyear Efficientgrip Performance, Ale u przyjaciół uniroyal-e.
PZDR
Jaki masz podstawowy rozmiar bo do tego i zamienników nie za dużego wyboru a do rodzaju opon to na pewno moja poprzednia M nie lubiła dunlop-ów. Pokochała hakook-i. Teraz moja GH lubi Goodyear Efficientgrip Performance, Ale u przyjaciół uniroyal-e.
PZDR
Ja kupiłem w lipcu 2018r. wielosezonowe Vredestein QUATRAC 5 215/45 R18 93 Y.
Jesli będziesz zainteresowany, musisz tylko pogrzebać w necie dobrą cenę.
Ten nasz wymiar niestety jest rzadki
Osobiście jestem bardzo zadowolony (sprawdzone również na śniegu). Ponadto nie trzeba dwa razy w roku zmieniać kół lub opon. Nie są głośne
Jesli będziesz zainteresowany, musisz tylko pogrzebać w necie dobrą cenę.
Ten nasz wymiar niestety jest rzadki
Osobiście jestem bardzo zadowolony (sprawdzone również na śniegu). Ponadto nie trzeba dwa razy w roku zmieniać kół lub opon. Nie są głośne
Tak jak juz wspomnieli poprzednicy jest to podstawowy rozmiar wersji skypassion 3 bm. W tej chwili mam kapcie toyo tires i wydaja mi sie troche glosne, z reszta sprawdzalem wspolczynnik oporu toczenia to jest to "e", a wiec kiepsko. Moze jest inna alternatywa, chodzi mi o rozmiar, np. wsadzic troche szersze jak 225? Zastanawia mnie, czy beda pasowaly na felge.
- Od: 28 gru 2018, 14:35
- Posty: 23
- Auto: Mazda 3 bm
Ja mam oryginlane Dunlopy na lato, które były zamontowane w fabryce, są nawet Made in Japan i mimo, że wg producenta są jedne z cichszych – 67dB sa mega głośne. W tej kwestii raczej nic nie zmienisz wymianą opon. Problemem jest brak wyciszenia nadkoli i podłogi w Mazdzie, przez co szum opon przedostaje się do samochodu.
Zakładając 225/40/18 musisz liczyć się z przekłamywaniem licznika no i trzeba zobaczyć czy nie będą gdzieś obcierać bo zmieniasz średnicę koła.. Na felge to wejdą bez problemu, bedą delikatnie wybrzuszone na boku bo są o 1mm szersze niż 215. Są kalkulatory zamienników opon ale one raczej dobierają zamienniki rozmiarów na plus i minus a nie zmieniają średnicę koła.
Zakładając 225/40/18 musisz liczyć się z przekłamywaniem licznika no i trzeba zobaczyć czy nie będą gdzieś obcierać bo zmieniasz średnicę koła.. Na felge to wejdą bez problemu, bedą delikatnie wybrzuszone na boku bo są o 1mm szersze niż 215. Są kalkulatory zamienników opon ale one raczej dobierają zamienniki rozmiarów na plus i minus a nie zmieniają średnicę koła.
Ja bym bral 225/45/18 – lepiej wypelnia ta wielka dziure w nadkolu. licznik przeklamuje w dobra strone, przy 100 na liczniku mamy jakies 99 wg gps. Nic nie obciera, miejsca tam od groma...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Witam
Różnica szerokości między 225 a 215 to 10 mm, ale opona na zewnątrz będzie wysunięta już tylko 5 mm. To akurat korzystna różnica dla dojechania do krawężnika. Jednak przy zmianie szerokości opony (na tej samej feldze) zmieniamy średnice całego koła. W tym przypadku różnica między 215/45/18 a 225/45/18 wynosi 1,36%, co daje wzrost średnicy z 650,7 mm do 569,7 mm, czyli 9 mm. Jest to stosunkowo dużo. Prędkościomierz przy 100 km/h pokarze 101,36 km/h. Może to dobrze ze względu na foto radary, ale różnic jest więcej. Mamy różnicę w obwodzie koła, która wynosi 28,3 mm na każdy obrót. W rezultacie to ok 14 m na każdy kilometr. Komputer będzie rejestrował mniejszy przebieg, więc wrośnie teoretycznie zużycie paliwa na kompie . Przy założeniu, że szersza opona z natury daje większy opór toczenia będzie faktyczny wzrost zużycia paliwa. Bardzo ważnym czynnikiem w tych obliczeniach jest ciśnienie powietrza i temperatura otoczenia. Na pewno zakup opon wielosezonowych to zły wybór zwłaszcza ze względu na własne bezpieczeństwo, czego na pieniądze nie da się przeliczyć. Jak zrobisz ta zrobisz. Na pewno wybór opon z niski parametrem oporu toczenia i napełnionych azotem jest pożądany. Obejrzyj ten film.
https://www.youtube.com/watch?v=xkAFgHfvknM
Powodzenia
Różnica szerokości między 225 a 215 to 10 mm, ale opona na zewnątrz będzie wysunięta już tylko 5 mm. To akurat korzystna różnica dla dojechania do krawężnika. Jednak przy zmianie szerokości opony (na tej samej feldze) zmieniamy średnice całego koła. W tym przypadku różnica między 215/45/18 a 225/45/18 wynosi 1,36%, co daje wzrost średnicy z 650,7 mm do 569,7 mm, czyli 9 mm. Jest to stosunkowo dużo. Prędkościomierz przy 100 km/h pokarze 101,36 km/h. Może to dobrze ze względu na foto radary, ale różnic jest więcej. Mamy różnicę w obwodzie koła, która wynosi 28,3 mm na każdy obrót. W rezultacie to ok 14 m na każdy kilometr. Komputer będzie rejestrował mniejszy przebieg, więc wrośnie teoretycznie zużycie paliwa na kompie . Przy założeniu, że szersza opona z natury daje większy opór toczenia będzie faktyczny wzrost zużycia paliwa. Bardzo ważnym czynnikiem w tych obliczeniach jest ciśnienie powietrza i temperatura otoczenia. Na pewno zakup opon wielosezonowych to zły wybór zwłaszcza ze względu na własne bezpieczeństwo, czego na pieniądze nie da się przeliczyć. Jak zrobisz ta zrobisz. Na pewno wybór opon z niski parametrem oporu toczenia i napełnionych azotem jest pożądany. Obejrzyj ten film.
https://www.youtube.com/watch?v=xkAFgHfvknM
Powodzenia
Madziol napisał(a):Witam
Różnica szerokości między 225 a 215 to 10 mm, ale opona na zewnątrz będzie wysunięta już tylko 5 mm. To akurat korzystna różnica dla dojechania do krawężnika. Jednak przy zmianie szerokości opony (na tej samej feldze) zmieniamy średnice całego koła. W tym przypadku różnica między 215/45/18 a 225/45/18 wynosi 1,36%, co daje wzrost średnicy z 650,7 mm do 569,7 mm, czyli 9 mm. Jest to stosunkowo dużo. Prędkościomierz przy 100 km/h pokarze 101,36 km/h. Może to dobrze ze względu na foto radary, ale różnic jest więcej. Mamy różnicę w obwodzie koła, która wynosi 28,3 mm na każdy obrót. W rezultacie to ok 14 m na każdy kilometr. Komputer będzie rejestrował mniejszy przebieg, więc wrośnie teoretycznie zużycie paliwa na kompie . Przy założeniu, że szersza opona z natury daje większy opór toczenia będzie faktyczny wzrost zużycia paliwa. Bardzo ważnym czynnikiem w tych obliczeniach jest ciśnienie powietrza i temperatura otoczenia. Na pewno zakup opon wielosezonowych to zły wybór zwłaszcza ze względu na własne bezpieczeństwo, czego na pieniądze nie da się przeliczyć. Jak zrobisz ta zrobisz. Na pewno wybór opon z niski parametrem oporu toczenia i napełnionych azotem jest pożądany. Obejrzyj ten film.
https://www.youtube.com/watch?v=xkAFgHfvknM
Powodzenia
Różnica w 1,3% to jest w ogóle niezauważalne
licznik i tak pokazuje nie idealnie
a tych 14 m na 1 km, to można więcej nakręcić w zakrętach, kiedy jedne kolo robi więcej obrotów niż drugie.
A przepłacać tysiaka za dziwny rozmiar opon, to bzdura....
Znalazłem fajne felgi 18" AEZ
Ale ...
ET 40
8j
chyba trochę za szerokie??
Co mówicie
Ale ...
ET 40
8j
chyba trochę za szerokie??
Co mówicie
jeżeli porównać z R18/7J/ET50 215/45/18 – fabryka
to
rant felgi zewnątrz będzie na 15mm bliżej do zawieszenia, to nie powinno powodować żadnych problemów
a na zewnątrz będzie wystawać jeszcze mniej niż fabryka
wiec jak na mnie to pasuje
Pokaz jak wyglądają
to
rant felgi zewnątrz będzie na 15mm bliżej do zawieszenia, to nie powinno powodować żadnych problemów
a na zewnątrz będzie wystawać jeszcze mniej niż fabryka
wiec jak na mnie to pasuje
Pokaz jak wyglądają
Czyli jeżeli dobrze rozumiem
ET poniżej 50 względem serii spowoduje, że felga będzie osadzona bardziej w kierunku zawieszenie,
a et powyżej 50 będzie w kierunku rantu błotnika.
Rozumiem, że szerokość felgi tez ma znaczenie.
ET poniżej 50 względem serii spowoduje, że felga będzie osadzona bardziej w kierunku zawieszenie,
a et powyżej 50 będzie w kierunku rantu błotnika.
Rozumiem, że szerokość felgi tez ma znaczenie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość