Mazda Xedos 9 TA KL '99 AT
Cześć wszystkim!
Po długich poszukiwaniach, 4 dni temu, udało mi się stać posiadaczem Xedosa 9 . Wersja 2.5 V6 (zalana Motulem 6100 10W40) z 4-biegowym automatem (świeży olej RAVENOL ATF DEXRON III H) w dobrym stanie blacharskim. Jeśli chodzi o skrzynię to biorąc pod uwagę ilość egzemplarzy na sprzedaż była mi ona obojętna, za to blacharka w dobrym stanie była priorytetem
Wyposażenie:
– Wspomaganie
– ABS, TCS
– Regulowana kierownicy
– Elektryczne szyby, lusterka (składane), szyberdach
– Centralny zamek
– Klimatyzacja automatyczna
– Tempomat
– Skórzane fotele
– Elektryczna regulacja foteli
– Czujniki parkowania tył
I pewnie jeszcze jakieś inne pierdoły, ogólnie dość bogata wersja.
Pierwsza rejestracja 26.02.1999 w Niemczech, od jakiś dwóch lat w Polsce. Przebieg 224k, czy realny nie wiem, fotel kierowcy jest mocno zmęczony, za to reszta kokpitu jest w bardzo ładnym stanie. Kilka zdjęć:
Cała elektryka sprawna, włącznie z szyberdachem i tempomatem, co cieszy. Do przejrzenia tylko grzanie foteli, powiedziałbym że jest dość słabe, chyba że po prostu w Xedosach fotele nie grzały się mocno, nie wiem.
W planach na początek przede wszystkim przerejestrować na swoje blachy – SB Poza tym hamulce przód i tył do zrobienia na teraz. Z tłoczka z tyłu cieknie płyn, ktoś zna temat? Wystarczy zestaw naprawczy? Będzie zakładane LPG. Dodatkowo mały lifting wnętrza, zmiana drewnopodobnych wstawek na coś bardziej pasującego do całości. Poprawa oświetlenia, szczególnie oznaczeń przełożeń przy lewarku zmiany biegów. Jak się uda to podłokietnik i cup holdery od wersji po FL. Wymiana radia na coś z aktualnej epoki, z obsługą Bluetooth i może ewentualnej kamery cofania. Regeneracja fotela kierowcy. Przed zimą jeszcze dokładne umycie lakieru i woskowanie.
Na lato może większa felga, póki co zostają 16tki z Mazdy 6
Po długich poszukiwaniach, 4 dni temu, udało mi się stać posiadaczem Xedosa 9 . Wersja 2.5 V6 (zalana Motulem 6100 10W40) z 4-biegowym automatem (świeży olej RAVENOL ATF DEXRON III H) w dobrym stanie blacharskim. Jeśli chodzi o skrzynię to biorąc pod uwagę ilość egzemplarzy na sprzedaż była mi ona obojętna, za to blacharka w dobrym stanie była priorytetem
Wyposażenie:
– Wspomaganie
– ABS, TCS
– Regulowana kierownicy
– Elektryczne szyby, lusterka (składane), szyberdach
– Centralny zamek
– Klimatyzacja automatyczna
– Tempomat
– Skórzane fotele
– Elektryczna regulacja foteli
– Czujniki parkowania tył
I pewnie jeszcze jakieś inne pierdoły, ogólnie dość bogata wersja.
Pierwsza rejestracja 26.02.1999 w Niemczech, od jakiś dwóch lat w Polsce. Przebieg 224k, czy realny nie wiem, fotel kierowcy jest mocno zmęczony, za to reszta kokpitu jest w bardzo ładnym stanie. Kilka zdjęć:
Cała elektryka sprawna, włącznie z szyberdachem i tempomatem, co cieszy. Do przejrzenia tylko grzanie foteli, powiedziałbym że jest dość słabe, chyba że po prostu w Xedosach fotele nie grzały się mocno, nie wiem.
W planach na początek przede wszystkim przerejestrować na swoje blachy – SB Poza tym hamulce przód i tył do zrobienia na teraz. Z tłoczka z tyłu cieknie płyn, ktoś zna temat? Wystarczy zestaw naprawczy? Będzie zakładane LPG. Dodatkowo mały lifting wnętrza, zmiana drewnopodobnych wstawek na coś bardziej pasującego do całości. Poprawa oświetlenia, szczególnie oznaczeń przełożeń przy lewarku zmiany biegów. Jak się uda to podłokietnik i cup holdery od wersji po FL. Wymiana radia na coś z aktualnej epoki, z obsługą Bluetooth i może ewentualnej kamery cofania. Regeneracja fotela kierowcy. Przed zimą jeszcze dokładne umycie lakieru i woskowanie.
Na lato może większa felga, póki co zostają 16tki z Mazdy 6
Ostatnio edytowano 3 lis 2017, 16:17 przez robkow, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 20 maja 2015, 08:23
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: 323F BG 1.6 16V '93
Xedos 9 TA KL 2.5 V6 AT '99
Możemy zrobić, przy okazji może jakaś polerka po zimie, żeby faktycznie wyglądały na bliźniaczki
Na zdjęciach nie widać największej wady fotela, czyli pękniętego boczku:
Jak byłem pytać u jednego tapicera to koszt regeneracji z wymianą boczka i lakierowaniem (w tym fotela pasażera, żeby się nie odróżniał) równa się kompletowi foteli i kanapy w dobrym stanie...
Łapa silnika wygląda ok, jak będę mieć czas to się przyjrzę dokładniej, razem z nadkolami żeby po zimie nie było niespodzianek
Na zdjęciach nie widać największej wady fotela, czyli pękniętego boczku:
Jak byłem pytać u jednego tapicera to koszt regeneracji z wymianą boczka i lakierowaniem (w tym fotela pasażera, żeby się nie odróżniał) równa się kompletowi foteli i kanapy w dobrym stanie...
Łapa silnika wygląda ok, jak będę mieć czas to się przyjrzę dokładniej, razem z nadkolami żeby po zimie nie było niespodzianek
- Od: 20 maja 2015, 08:23
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: 323F BG 1.6 16V '93
Xedos 9 TA KL 2.5 V6 AT '99
Ładnie wygląda sprawdź przed zimą podłogę i nadkola na wszelki wielki
co do hamulców kolego jeśli chodzi o tył w najgorszym przypadku tłoczek i nowe gumki powinny załatwić temat a jeśli chodzi o przód mam zestaw na 300 mm cały komplet jak byś był zainteresowany to priv zrobiłem na nich z 10 000 i założyłem 320 mm
co do hamulców kolego jeśli chodzi o tył w najgorszym przypadku tłoczek i nowe gumki powinny załatwić temat a jeśli chodzi o przód mam zestaw na 300 mm cały komplet jak byś był zainteresowany to priv zrobiłem na nich z 10 000 i założyłem 320 mm
Ładna sztuka
Jeśli chodzi o fotele to w tym stanie malowanie na dużo się nie zda, skóra jest rozciągnięta i mocno popękana, te pęknięcia szybko powrócą po malowaniu... Jak już regenerować to wymienił bym przednią część obicia na nowa matową jak było w oryginale. Możliwe też że część gąbek będzie do wymiany.
Grzanie foteli w X9 nie należy do mocnych, chyba że nie działa w ogóle a tobie się zdaje że działa
Często padają maty grzewcze lub kable doprowadzające do nich zasilanie pękają, można je połatać ale jest dużo zabawy z rozbieraniem. Jeśli masz opcje kupić fotele w dobrym stanie za małą kasę to będzie to najlepsza opcją
Jeśli chodzi o fotele to w tym stanie malowanie na dużo się nie zda, skóra jest rozciągnięta i mocno popękana, te pęknięcia szybko powrócą po malowaniu... Jak już regenerować to wymienił bym przednią część obicia na nowa matową jak było w oryginale. Możliwe też że część gąbek będzie do wymiany.
Grzanie foteli w X9 nie należy do mocnych, chyba że nie działa w ogóle a tobie się zdaje że działa
Często padają maty grzewcze lub kable doprowadzające do nich zasilanie pękają, można je połatać ale jest dużo zabawy z rozbieraniem. Jeśli masz opcje kupić fotele w dobrym stanie za małą kasę to będzie to najlepsza opcją
Nadkola przed zimą koniecznie do zabezpieczenia i spokojnie dotrwa do wiosny w ładnym stanie
Pod maską brakuje tylko wygłuszenia
w kabinie przy okazji oświetlenia dołóż sobie podświetlaną stacyjkę, pierdółka a cieszy oko
Cupholder pod radiem też daje radę
Pod maską brakuje tylko wygłuszenia
w kabinie przy okazji oświetlenia dołóż sobie podświetlaną stacyjkę, pierdółka a cieszy oko
Cupholder pod radiem też daje radę
Gratuluję zakupu. Bezawaryjności życzę. W sprawach technicznych jestem do dyspozycji, jak również oferuję wsparcie używanymi częściami – ale to już wiesz
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Wald – oryginalnie powinno być jakieś wygłuszenie czy mówisz o dołożeniu?
Aktualnie będę walczyć z wymianą wlewu paliwa, czekam aż przyjedzie do mnie "nowy" z demontażu. Ktoś ma doświadczenie z tym? Czy sam kanał wystarczy do wymiany? Trzeba coś ciąć czy wszystko jest przykręcane? Trzeba zdjąć bak?
Aktualnie będę walczyć z wymianą wlewu paliwa, czekam aż przyjedzie do mnie "nowy" z demontażu. Ktoś ma doświadczenie z tym? Czy sam kanał wystarczy do wymiany? Trzeba coś ciąć czy wszystko jest przykręcane? Trzeba zdjąć bak?
- Od: 20 maja 2015, 08:23
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: 323F BG 1.6 16V '93
Xedos 9 TA KL 2.5 V6 AT '99
Orginalnie nie dawali w rocznikach 99-00 z silnikiem 2.0 oraz 2.5. Millery cały czas miały wygłuszenie.
Ogólnie jakoś dziwnie ogołocili roczniki 99-00, nie miały również plastikowych osłon na skoble od zamykania dzwi i wiele innych plasticzków czy mocowań w porównaniu do roczników 93-95.
Co do wlewu to dobrze oczyść od tyłu te 3 śrubki co znajdują się pod klapką wlewu bo lubią się ukręcać.
Z kanału bez problemu to zrobisz, tylko musisz zdjąć plastikowa osłonę rury wlewu . Przy baku mocowane jest za pomocą opasek więc jak dobrze obruszasz albo popsikasz jakimś silikonem w sprayu to bez problemu powinno Ci wyjść.
Ogólnie jakoś dziwnie ogołocili roczniki 99-00, nie miały również plastikowych osłon na skoble od zamykania dzwi i wiele innych plasticzków czy mocowań w porównaniu do roczników 93-95.
Co do wlewu to dobrze oczyść od tyłu te 3 śrubki co znajdują się pod klapką wlewu bo lubią się ukręcać.
Z kanału bez problemu to zrobisz, tylko musisz zdjąć plastikowa osłonę rury wlewu . Przy baku mocowane jest za pomocą opasek więc jak dobrze obruszasz albo popsikasz jakimś silikonem w sprayu to bez problemu powinno Ci wyjść.
Longbow napisał(a):Orginalnie nie dawali w rocznikach 99-00 z silnikiem 2.0 oraz 2.5. Millery cały czas miały wygłuszenie.
Ogólnie jakoś dziwnie ogołocili roczniki 99-00, nie miały również plastikowych osłon na skoble od zamykania dzwi i wiele innych plasticzków czy mocowań w porównaniu do roczników 93-95.
W 93-95 w dodatku maska alu, po małym lifcie chyba już stal, a po dużym na 100%
A jak tam walka z wlewem?
Wlew już wypiaskowany i ocynkowane czeka na wolny dzień żeby go założyć:
Jakie polecacie łożyska na przód? Niestety hałasuja, tył już wymieniłem ostatnio. Jak wygląda wymiana przodu? Bo tył był cały z piastą.
I pytanie, co może być przyczyną kiedy przy maksymalnym/bliskim maksymalnemu skręceniu kół w prawo i dodaniu gazu słychać jakby ocieranie/chrobotanie?
Jakie polecacie łożyska na przód? Niestety hałasuja, tył już wymieniłem ostatnio. Jak wygląda wymiana przodu? Bo tył był cały z piastą.
I pytanie, co może być przyczyną kiedy przy maksymalnym/bliskim maksymalnemu skręceniu kół w prawo i dodaniu gazu słychać jakby ocieranie/chrobotanie?
- Od: 20 maja 2015, 08:23
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: 323F BG 1.6 16V '93
Xedos 9 TA KL 2.5 V6 AT '99
prawdopodobnie przegub zewnętrzny się kończy. Co do łożysk to ja kupowałem KOYO bearings do swojej Milleni, w xedosie 6 tez na nich jeździłem ponad 5 lat i zero problemów
Ja mój wlew też piaskowałem, tylko że na to szedł epoksyd ,a na wierzch antigravel 600
Ja mój wlew też piaskowałem, tylko że na to szedł epoksyd ,a na wierzch antigravel 600
Kawał dobrej roboty mi by się chyba nie chciało co do łożysk SNR lub NTN dobrze działają są to firmy francuska i japońska które się połączyły, ja u siebie założyłem ze 3 lata temu SNR i działa. Kolejne dobre firma FAG(niemiecka), SKF(niemiecka), KOYO(japońska) no i chyba na ori szło NSK(japońska) albo właśnie KOYO nie pamiętam już
To są oczywiście firmy premium coś tańszego to np GSP powinno działać ale to już taki lekki chińczyk jest Jak będziesz chciał to ci ustalę nr
Tak na marginesie wybierasz się na któryś złot
To są oczywiście firmy premium coś tańszego to np GSP powinno działać ale to już taki lekki chińczyk jest Jak będziesz chciał to ci ustalę nr
Tak na marginesie wybierasz się na któryś złot
Zabrałem się na wymianę przegubu z lewej strony, zamówiłem w Carspeed po numerze VIN nowy do mojego Xedosa i co się okazało... Po pierwsze stary przegub nie dał się zdjąć, trzeba było go rozciąć, po drugie stary miał uzębienie od wewnątrz 24, a nowy który dostałem ma 26... Więc póki co auto mam uziemione na kanale.
Ktoś ma namiar na przegub z wewnętrznym uzębieniem 24, zewnętrznym 28? Pilnie, najlepiej dzisiaj lub jutro Mogę gdzieś podjechać jak będzie trzeba.
Ktoś ma namiar na przegub z wewnętrznym uzębieniem 24, zewnętrznym 28? Pilnie, najlepiej dzisiaj lub jutro Mogę gdzieś podjechać jak będzie trzeba.
- Od: 20 maja 2015, 08:23
- Posty: 30
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: 323F BG 1.6 16V '93
Xedos 9 TA KL 2.5 V6 AT '99
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości