Mazda 3 2.0 BK Problem z mocą słaby hamulec klimatyzacja wyłącza się

Postprzez marcin255 » 15 cze 2016, 16:03

U mnie też czasem coś zadrżało jakieś turbulencje w pracy silnika po mocnym hamowaniu u mnie pomógł zawór odpowietrzenia baku
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Gamboa » 15 cze 2016, 20:36

oddaj auto do serwisu za 250 zł sprawdzą o ile znajdą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Darek200691 » 12 lip 2016, 17:02

Dałem do mechanika i nic nie znalazł nie podobają mu się wskazania drugiej sondy. Auto oddam ponownie na kilka dni może tym razem się uda.
zawór spustu par paliwa sprawdzałem na szczelność i działa dobrze.
z baku ciągnie dość mocno po odkręceniu korka wlewu paliwa.
stwierdził też że lewego powietrza nie ciągnie.
Może mi komp głupieje z jakiegoś powodu.
Jak czegoś się dowiem to napisze.
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez Darek200691 » 11 gru 2017, 18:25

Witam,
Po jakimś czasie postanowiłem kupić nową sonde lambda przed kat.
Wymieniłem i po trzech dniach wywala mi błąd: P2195
Widoczny na zdj wraz z parametrami:

Proszę o radę czy nowa wykrywa coś czego stara nie wykryła czy kupiłem bubel... i lepiej go odesłać.

Dodam ze ten błąd wyskoczył w tym samym miejscu na wzniesieniu już 2 razy .
Po podłączeniu komp i skasowaniu normalnie oscyluje między 0.2-0.9V.
Załączniki
2-1.jpg
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez marcin255 » 11 gru 2017, 19:16

Może być też nieszczelność w dolocie lub wydechu
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez rafik256 » 12 gru 2017, 00:37

Masz sondę UEGO także nie wiem skąd bierzesz oscylację jak dla napięciowej, którą masz tylko za katem. Jesteś pewien że patrzysz na to co trzeba??
Ale to akurat mniej ważne.... Patrz na korekty i AFR to jest istotne. Korekty maja być bliskie 0 (wytępia tylko dla niskich i średnich obciążeń). AFR na postoju i jałowych 14.7, a w czasie jazdy idzie do 12.3 przy pełnym bucie. W normalnych warunkach nigdy nie może być wyższe niż 14.7.
Jak widać u Ciebie korekta krótka doszła do max zakresu regulacji składu mieszanki i wywaliło błąd. Z tego wynika, że za dużo tlenu. Tak jak @marcin255 napisał – nieszczelność. Sprawdź jeszcze jakie masz ciśnienie w kolektorze na jałowych obrotach przy wyłączonych wszystkich odbiornikach.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez Darek200691 » 12 gru 2017, 18:29

Dziękuje za odpowiedź.
Sprawdziłem ciśnienie na jałowych obrotach wynik 0.28 bar na foto. Zawory do vris szczelne wężyki też.
Co do sondy to program pokazuje mi obie w V.
Dzisiaj na prostej drodze wywaliło. Czyli nowa sonda działa dobrze że wywala? bo stara nic nie reagowała. Tylko liczba usterek rosła. przez kilka miesięcy było 160. Praktycznie co cykl dojazdu do pracy .

Czy to normalne że na zgaszonym silniku MAF pokazuje 0.3g/s ???
Na 3 Przepływomierzach tak mam.
Dzisiaj po podłączeniu był skok do 487g/s :| lecz to wyglądało jak pik.
Załączniki
Sdz.jpg
dzis2.jpg
5.jpg
6.jpg
Bez dodawania gazu
7.jpg
Przy dodaniu gazu 4 razy stopniowo obok na biegu jałowym
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez marcin255 » 12 gru 2017, 18:37

wysoka krótkoterminowa regulacja dawki paliwa , komp dolewa bo sonda wykrywa za dużo tlenu w spalinach , może pompa paliwa daje za niskie ciśnienie , reszta ok , cisnienie w kolektorze , przepływ powietrza
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Darek200691 » 12 gru 2017, 18:56

Analizując temat jeszcze raz łącze fakty z kiedyś i teraz. Były sprzeczne ponieważ sondy pokazywały zbyt bogatą mieszankę. Teraz zbyt ubogą na nowej... Jak kiedyś wspomniałem przy hamowaniu czasem auto odzyskuje moc lecz na chwile . Czyli serwo zabiera ciśnienie z dolotu i jest mniej tlenu przez chwile... .
-Podczas trybu awaryjnego spada moc . Podobno bo u mnie jedzie tak samo.
-Hamulec jak wspomniałem słabszy mimo dobrego podciśnienia w dolocie.
-Pompka paliwa napełnia bańkę 5l w kilka sekund i ciśnienie miałem pod 4 bary na zapalonym silniku.
-Vrisy nie działaja prawidłowo do nagrzania oba otwarte przy dodaniu gazu jeden się zamyka i po nagrzaniu zamyka sie na amen. Drugi otwarty do 4.5-5 Tyś Obr/min.
<glupek2>
-Jeszcze jak włączy się trakcja np: na śniegu i zgaśnie to auto rakieta przez kilkaset metrów, lecz to też nie reguła.
Sterownik od trakcji zmienia wyprzedzenie zapłonu. Czy on może być zablokowany?

Możliwe przyczyny:
-nieszczelny dolot
-zatkany Katalizator "przekładka wewnątrz"
-błąd w sterowniku ABS
-błąd w sterowniku komp.
-błąd w Przepływce MAF
<co?>
Ktoś może zmienić liczbę przyczyn ??? Podpowiedzieć nową.
Dziękuje za odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez marcin255 » 12 gru 2017, 19:43

uszczelki kolektora wydechowego
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez rafik256 » 12 gru 2017, 21:51

jak zachowują się korekty?? skaczą czy krótka od razu idzie do 25% i stoi. czy ogólnie jakiś parametr dziwnie skacze zamiast płynnie się zmieniać?
Jeżeli byś mógł nagrać/pokazać zdjęcie tak jak wyżej gdzie na jałowych przez jakieś 30 sekund byłoby widać obie korekty, AFR, położenie przepustnicy (założone i zmierzone), MAP i MAF.

P.S. tak właściwie to silnik na jałowym pracuje równo i stabilnie?? obroty w miarę równe??
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez Darek200691 » 12 gru 2017, 23:49

Spoko jutro postaram sie wrzucić maf . Obroty nie faluja, ale jak sonda zmienia dawkę paliwa to slychac takie zaburzenia. Na ciśnieniu w dolocie było cos widać wiec postaram sie to uchwycić.
Korekty przy dodaniu gazu miałem jakieś 12% na jołowym oscyluje koło zera.
Sprawdze może czy te 25% sie zawiesza i nagle wskakuje.
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez rafik256 » 13 gru 2017, 00:45

na jałowym zero a po dodaniu ubogo... ta sonda to dobrze i szczelnie tam siedzi?? nie masz jakiejś tulejki "emulujacej" wskazań?? Tak jak marcin255 pisze: szczelny masz wydech??
Żadnych kombinacji w dolocie tzn. separatory oleju, przerobione odmy??
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez Darek200691 » 13 gru 2017, 09:50

Nie mam nic przerabiane. Sondę normalnie wkrecilem. Nic nie dmucha z kolektora wydechowego. Moze nagram filmik z pracy silnika i cos to pomoze.
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez marcin255 » 13 gru 2017, 10:30

Podmień jeszcze sondę na inną
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Darek200691 » 13 gru 2017, 18:37

Sprawdzałem dzisiaj podczas jazdy sondę, ciśnienie w dolocie i MAF. Wyniki mnie zadziwiły.
Przy normalnej jeździe korekta dawki skacze tak +-10% dąży do 0 jak wcisnę gaz to 0% jak puszcze pedał 0%.
Nagle mam tak 60km/h droga prosta utrzymuje gaz i korekta rośnie do 25% po czym trzyma do błędu.
Jeżeli dodam gazu to jest 0 i się kasuje . Widać to na wykresach.
Jadąc tak przy 3tys Obr/min ciśnienie w dolocie mam 0.30 bar, dając gaz w podłogę 0.8.
Podczas jazdy jeszcze występują dziwne piki oznaczone strzałką.
Załączniki
9.jpg
Rosnąca korekta dawki paliwa na zielono.
10.jpg
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez marcin255 » 13 gru 2017, 19:19

sprawdziłbym wiązkę do maf
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Darek200691 » 13 gru 2017, 20:03

Kolego marcin255 masz jakieś patenty na sprawdzanie wiązki MAF ?? Mierzyłem kiedyś miernikiem napięcia i ruszałem wiązką na diagnostyce. Jest jeszcze coś co mogę zrobić ??.
Może sprawdzę jeszcze raz z tą sondą.
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez marcin255 » 13 gru 2017, 21:56

Podpiąć miernik i jedna osoba rusza wiązką , wtyczką , może piny podgiąć
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Darek200691 » 13 gru 2017, 23:07

Testowałem teraz na telefonie. Szukałem pików i znalazłem... widać je na wykresie.
Ruszałem wtyczkami do których jest dostęp, tymi od sterownika też i nie znalazłem takiej która to wywołuje.
Pojawia się ten pik na jałowych obrotach podczas jazdy a nawet na zgaszonym silniku. <rotfl>
-czujnik MAF odpięty pik jest
-sonda odpięta pik jest
Założyłem nowy MAF i nadal występuje.
Czasem na 10min spokój

Jest to widoczne tylko na napięciu sondy 1, korekcji i czujniku MAF.
Wiec dziwne żeby to jakieś zakłócenia lub wina telefonu była, ponieważ ustawiałem górny wykres praktycznie na wszystkie czujniki i stabilnie je monitoruje.

Ręce opadają :( , coś się zepsuć nie może tylko pieprzy.
Załączniki
58.jpg
30.jpg
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323