Mazda 3 2.0 BK Problem z mocą słaby hamulec klimatyzacja wyłącza się
U mnie też czasem coś zadrżało jakieś turbulencje w pracy silnika po mocnym hamowaniu u mnie pomógł zawór odpowietrzenia baku
Dałem do mechanika i nic nie znalazł nie podobają mu się wskazania drugiej sondy. Auto oddam ponownie na kilka dni może tym razem się uda.
zawór spustu par paliwa sprawdzałem na szczelność i działa dobrze.
z baku ciągnie dość mocno po odkręceniu korka wlewu paliwa.
stwierdził też że lewego powietrza nie ciągnie.
Może mi komp głupieje z jakiegoś powodu.
Jak czegoś się dowiem to napisze.
zawór spustu par paliwa sprawdzałem na szczelność i działa dobrze.
z baku ciągnie dość mocno po odkręceniu korka wlewu paliwa.
stwierdził też że lewego powietrza nie ciągnie.
Może mi komp głupieje z jakiegoś powodu.
Jak czegoś się dowiem to napisze.
- Od: 9 lis 2015, 18:19
- Posty: 25
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.
Witam,
Po jakimś czasie postanowiłem kupić nową sonde lambda przed kat.
Wymieniłem i po trzech dniach wywala mi błąd: P2195
Widoczny na zdj wraz z parametrami:
Proszę o radę czy nowa wykrywa coś czego stara nie wykryła czy kupiłem bubel... i lepiej go odesłać.
Dodam ze ten błąd wyskoczył w tym samym miejscu na wzniesieniu już 2 razy .
Po podłączeniu komp i skasowaniu normalnie oscyluje między 0.2-0.9V.
Po jakimś czasie postanowiłem kupić nową sonde lambda przed kat.
Wymieniłem i po trzech dniach wywala mi błąd: P2195
Widoczny na zdj wraz z parametrami:
Proszę o radę czy nowa wykrywa coś czego stara nie wykryła czy kupiłem bubel... i lepiej go odesłać.
Dodam ze ten błąd wyskoczył w tym samym miejscu na wzniesieniu już 2 razy .
Po podłączeniu komp i skasowaniu normalnie oscyluje między 0.2-0.9V.
- Od: 9 lis 2015, 18:19
- Posty: 25
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.
Masz sondę UEGO także nie wiem skąd bierzesz oscylację jak dla napięciowej, którą masz tylko za katem. Jesteś pewien że patrzysz na to co trzeba??
Ale to akurat mniej ważne.... Patrz na korekty i AFR to jest istotne. Korekty maja być bliskie 0 (wytępia tylko dla niskich i średnich obciążeń). AFR na postoju i jałowych 14.7, a w czasie jazdy idzie do 12.3 przy pełnym bucie. W normalnych warunkach nigdy nie może być wyższe niż 14.7.
Jak widać u Ciebie korekta krótka doszła do max zakresu regulacji składu mieszanki i wywaliło błąd. Z tego wynika, że za dużo tlenu. Tak jak @marcin255 napisał – nieszczelność. Sprawdź jeszcze jakie masz ciśnienie w kolektorze na jałowych obrotach przy wyłączonych wszystkich odbiornikach.
Ale to akurat mniej ważne.... Patrz na korekty i AFR to jest istotne. Korekty maja być bliskie 0 (wytępia tylko dla niskich i średnich obciążeń). AFR na postoju i jałowych 14.7, a w czasie jazdy idzie do 12.3 przy pełnym bucie. W normalnych warunkach nigdy nie może być wyższe niż 14.7.
Jak widać u Ciebie korekta krótka doszła do max zakresu regulacji składu mieszanki i wywaliło błąd. Z tego wynika, że za dużo tlenu. Tak jak @marcin255 napisał – nieszczelność. Sprawdź jeszcze jakie masz ciśnienie w kolektorze na jałowych obrotach przy wyłączonych wszystkich odbiornikach.
Dziękuje za odpowiedź.
Sprawdziłem ciśnienie na jałowych obrotach wynik 0.28 bar na foto. Zawory do vris szczelne wężyki też.
Co do sondy to program pokazuje mi obie w V.
Dzisiaj na prostej drodze wywaliło. Czyli nowa sonda działa dobrze że wywala? bo stara nic nie reagowała. Tylko liczba usterek rosła. przez kilka miesięcy było 160. Praktycznie co cykl dojazdu do pracy .
Czy to normalne że na zgaszonym silniku MAF pokazuje 0.3g/s
?
Na 3 Przepływomierzach tak mam.
Dzisiaj po podłączeniu był skok do 487g/s
lecz to wyglądało jak pik.
Sprawdziłem ciśnienie na jałowych obrotach wynik 0.28 bar na foto. Zawory do vris szczelne wężyki też.
Co do sondy to program pokazuje mi obie w V.
Dzisiaj na prostej drodze wywaliło. Czyli nowa sonda działa dobrze że wywala? bo stara nic nie reagowała. Tylko liczba usterek rosła. przez kilka miesięcy było 160. Praktycznie co cykl dojazdu do pracy .
Czy to normalne że na zgaszonym silniku MAF pokazuje 0.3g/s
Na 3 Przepływomierzach tak mam.
Dzisiaj po podłączeniu był skok do 487g/s
- Od: 9 lis 2015, 18:19
- Posty: 25
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.
wysoka krótkoterminowa regulacja dawki paliwa , komp dolewa bo sonda wykrywa za dużo tlenu w spalinach , może pompa paliwa daje za niskie ciśnienie , reszta ok , cisnienie w kolektorze , przepływ powietrza
Analizując temat jeszcze raz łącze fakty z kiedyś i teraz. Były sprzeczne ponieważ sondy pokazywały zbyt bogatą mieszankę. Teraz zbyt ubogą na nowej... Jak kiedyś wspomniałem przy hamowaniu czasem auto odzyskuje moc lecz na chwile . Czyli serwo zabiera ciśnienie z dolotu i jest mniej tlenu przez chwile... .
-Podczas trybu awaryjnego spada moc . Podobno bo u mnie jedzie tak samo.
-Hamulec jak wspomniałem słabszy mimo dobrego podciśnienia w dolocie.
-Pompka paliwa napełnia bańkę 5l w kilka sekund i ciśnienie miałem pod 4 bary na zapalonym silniku.
-Vrisy nie działaja prawidłowo do nagrzania oba otwarte przy dodaniu gazu jeden się zamyka i po nagrzaniu zamyka sie na amen. Drugi otwarty do 4.5-5 Tyś Obr/min.
-Jeszcze jak włączy się trakcja np: na śniegu i zgaśnie to auto rakieta przez kilkaset metrów, lecz to też nie reguła.
Sterownik od trakcji zmienia wyprzedzenie zapłonu. Czy on może być zablokowany?
Możliwe przyczyny:
-nieszczelny dolot
-zatkany Katalizator "przekładka wewnątrz"
-błąd w sterowniku ABS
-błąd w sterowniku komp.
-błąd w Przepływce MAF
Ktoś może zmienić liczbę przyczyn
? Podpowiedzieć nową.
Dziękuje za odpowiedzi.
-Podczas trybu awaryjnego spada moc . Podobno bo u mnie jedzie tak samo.
-Hamulec jak wspomniałem słabszy mimo dobrego podciśnienia w dolocie.
-Pompka paliwa napełnia bańkę 5l w kilka sekund i ciśnienie miałem pod 4 bary na zapalonym silniku.
-Vrisy nie działaja prawidłowo do nagrzania oba otwarte przy dodaniu gazu jeden się zamyka i po nagrzaniu zamyka sie na amen. Drugi otwarty do 4.5-5 Tyś Obr/min.

-Jeszcze jak włączy się trakcja np: na śniegu i zgaśnie to auto rakieta przez kilkaset metrów, lecz to też nie reguła.
Sterownik od trakcji zmienia wyprzedzenie zapłonu. Czy on może być zablokowany?
Możliwe przyczyny:
-nieszczelny dolot
-zatkany Katalizator "przekładka wewnątrz"
-błąd w sterowniku ABS
-błąd w sterowniku komp.
-błąd w Przepływce MAF

Ktoś może zmienić liczbę przyczyn
Dziękuje za odpowiedzi.
- Od: 9 lis 2015, 18:19
- Posty: 25
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.
jak zachowują się korekty?? skaczą czy krótka od razu idzie do 25% i stoi. czy ogólnie jakiś parametr dziwnie skacze zamiast płynnie się zmieniać?
Jeżeli byś mógł nagrać/pokazać zdjęcie tak jak wyżej gdzie na jałowych przez jakieś 30 sekund byłoby widać obie korekty, AFR, położenie przepustnicy (założone i zmierzone), MAP i MAF.
P.S. tak właściwie to silnik na jałowym pracuje równo i stabilnie?? obroty w miarę równe??
Jeżeli byś mógł nagrać/pokazać zdjęcie tak jak wyżej gdzie na jałowych przez jakieś 30 sekund byłoby widać obie korekty, AFR, położenie przepustnicy (założone i zmierzone), MAP i MAF.
P.S. tak właściwie to silnik na jałowym pracuje równo i stabilnie?? obroty w miarę równe??
Spoko jutro postaram sie wrzucić maf . Obroty nie faluja, ale jak sonda zmienia dawkę paliwa to slychac takie zaburzenia. Na ciśnieniu w dolocie było cos widać wiec postaram sie to uchwycić.
Korekty przy dodaniu gazu miałem jakieś 12% na jołowym oscyluje koło zera.
Sprawdze może czy te 25% sie zawiesza i nagle wskakuje.
Korekty przy dodaniu gazu miałem jakieś 12% na jołowym oscyluje koło zera.
Sprawdze może czy te 25% sie zawiesza i nagle wskakuje.
- Od: 9 lis 2015, 18:19
- Posty: 25
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.
na jałowym zero a po dodaniu ubogo... ta sonda to dobrze i szczelnie tam siedzi?? nie masz jakiejś tulejki "emulujacej" wskazań?? Tak jak marcin255 pisze: szczelny masz wydech??
Żadnych kombinacji w dolocie tzn. separatory oleju, przerobione odmy??
Żadnych kombinacji w dolocie tzn. separatory oleju, przerobione odmy??
Nie mam nic przerabiane. Sondę normalnie wkrecilem. Nic nie dmucha z kolektora wydechowego. Moze nagram filmik z pracy silnika i cos to pomoze.
- Od: 9 lis 2015, 18:19
- Posty: 25
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.
Sprawdzałem dzisiaj podczas jazdy sondę, ciśnienie w dolocie i MAF. Wyniki mnie zadziwiły.
Przy normalnej jeździe korekta dawki skacze tak +-10% dąży do 0 jak wcisnę gaz to 0% jak puszcze pedał 0%.
Nagle mam tak 60km/h droga prosta utrzymuje gaz i korekta rośnie do 25% po czym trzyma do błędu.
Jeżeli dodam gazu to jest 0 i się kasuje . Widać to na wykresach.
Jadąc tak przy 3tys Obr/min ciśnienie w dolocie mam 0.30 bar, dając gaz w podłogę 0.8.
Podczas jazdy jeszcze występują dziwne piki oznaczone strzałką.
Przy normalnej jeździe korekta dawki skacze tak +-10% dąży do 0 jak wcisnę gaz to 0% jak puszcze pedał 0%.
Nagle mam tak 60km/h droga prosta utrzymuje gaz i korekta rośnie do 25% po czym trzyma do błędu.
Jeżeli dodam gazu to jest 0 i się kasuje . Widać to na wykresach.
Jadąc tak przy 3tys Obr/min ciśnienie w dolocie mam 0.30 bar, dając gaz w podłogę 0.8.
Podczas jazdy jeszcze występują dziwne piki oznaczone strzałką.
- Od: 9 lis 2015, 18:19
- Posty: 25
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.
Kolego marcin255 masz jakieś patenty na sprawdzanie wiązki MAF
Mierzyłem kiedyś miernikiem napięcia i ruszałem wiązką na diagnostyce. Jest jeszcze coś co mogę zrobić
.
Może sprawdzę jeszcze raz z tą sondą.
Może sprawdzę jeszcze raz z tą sondą.
- Od: 9 lis 2015, 18:19
- Posty: 25
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.
Podpiąć miernik i jedna osoba rusza wiązką , wtyczką , może piny podgiąć
Testowałem teraz na telefonie. Szukałem pików i znalazłem... widać je na wykresie.
Ruszałem wtyczkami do których jest dostęp, tymi od sterownika też i nie znalazłem takiej która to wywołuje.
Pojawia się ten pik na jałowych obrotach podczas jazdy a nawet na zgaszonym silniku.
-czujnik MAF odpięty pik jest
-sonda odpięta pik jest
Założyłem nowy MAF i nadal występuje.
Czasem na 10min spokój
Jest to widoczne tylko na napięciu sondy 1, korekcji i czujniku MAF.
Wiec dziwne żeby to jakieś zakłócenia lub wina telefonu była, ponieważ ustawiałem górny wykres praktycznie na wszystkie czujniki i stabilnie je monitoruje.
Ręce opadają
, coś się zepsuć nie może tylko pieprzy.
Ruszałem wtyczkami do których jest dostęp, tymi od sterownika też i nie znalazłem takiej która to wywołuje.
Pojawia się ten pik na jałowych obrotach podczas jazdy a nawet na zgaszonym silniku.
-czujnik MAF odpięty pik jest
-sonda odpięta pik jest
Założyłem nowy MAF i nadal występuje.
Czasem na 10min spokój
Jest to widoczne tylko na napięciu sondy 1, korekcji i czujniku MAF.
Wiec dziwne żeby to jakieś zakłócenia lub wina telefonu była, ponieważ ustawiałem górny wykres praktycznie na wszystkie czujniki i stabilnie je monitoruje.
Ręce opadają
- Od: 9 lis 2015, 18:19
- Posty: 25
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości