Mazda6 2.3 wymiana oleju, weszło tylko 3,4l czemu?

Postprzez bartexmielec » 1 lut 2017, 23:58

Witam

Wymieniłem olej w swojej Maździe 6 2.3 benzyna, i dziwne ale weszło tylko 3,4l oleju i bagnet pokazuje full, myślałem że może nie zassał filtr, ale pojeździłem 2 dni to jest 200km i dalej jest stan full na zimnym silniku, według wszystkich informacji powinno wejść 4,3-4,4l, filtr był wymieniany, a olej spuszczony dolną śrubą, czy to normalne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2016, 18:32
Posty: 31 (2/0)
Skąd: Mielec
Auto: MAZDA 6 GY 2.3 166KM 2003

Postprzez Mr_Bartek » 2 lut 2017, 00:12

Screenshot_617.png
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez bartexmielec » 2 lut 2017, 00:26

Kurde, dzięki już myślałem że coś mam popsute, czytałem gdzieś na forum że do 2,3l wchodzi 4,4l i się zestresowałem, trzech mechaników obdzwoniłem i wszyscy kazali obserwować, ale ze mnie głupek <glupek2>, dzięki Bartek chociaż będę spał spokojnie

Dopisano 2 lut 2017, 00:27:

viewtopic.php?f=60&t=104155

tutaj link do błędnych informacji


Czytałem też na innych stronach to pisze że też 4,4l na pewno 3.5l wchodzi? wolę się upewnić super by było jak by wypowiedziała się osoba która używa Mazdy 6 z silnikiem L3

http://autosotua.com/olej-silnikowy/mazda/6.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2016, 18:32
Posty: 31 (2/0)
Skąd: Mielec
Auto: MAZDA 6 GY 2.3 166KM 2003

Postprzez dobrzyn22 » 2 lut 2017, 09:01

bartexmielec napisał(a):Czytałem też na innych stronach to pisze że też 4,4l na pewno 3.5l wchodzi?


najlepszym źródłem informacji jest zawsze instrukcja obsługi... na podanej stronie do mojego diesla jest również błędnie podane...

natomiast skąd błędne informacje kolegów w tym drugim wątku – nie mam pojęcia i raczej się nie dowiemy, bo żadnego z nich nie ma na forum od kilku lat,

Ps. na przyszłość – proszę dopisywać się do istniejących wątków, które poruszają taki sam , lub zbliżony problem.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez jachu36 » 2 lut 2017, 09:01

Na pewno, na pewno. Chyba fabryka wie na najlepiej ile oleju powinno wejść.
Powyższy wycinek jest z instrukcji obsługi więc nie wiem po co dalej się chcesz upewniać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez rymko » 2 lut 2017, 09:30

Do wersji 2.3 wchodzi 4.0 l 0oleju – pod górną kreskę i z nowym filtrem przynajmniej tak jest w mojej.
W instrukcji z kolei jest napisane: 4.3 z filtrem, a 3.9 bez, co jednak nie pokrywa się z prawdą
Tak więc albo nie do końca zlano ci olej , albo pozostał stary filtr – a raczej jego wkład :)
4.4l z pewnością będzie przelane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez bartexmielec » 2 lut 2017, 12:03

faktycznie, według mojej niemieckiej instrukcji obsługi powinno do silnika L3 wejść 3,5l a więc niech tak pozostanie, nie ma co panikować. Po prostu zmyliły mnie posty na forum że powinno wejść 4,4l, myślę że problem rozwiązany, dziękuję wszystkim za włączenie się do tematu. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2016, 18:32
Posty: 31 (2/0)
Skąd: Mielec
Auto: MAZDA 6 GY 2.3 166KM 2003

Postprzez tqr_us » 2 lut 2017, 17:25

Ja staram sie wlac do 3.8,3.9 i tak jest dobrze,4.4 jest wtedy jak przejdziesz na dokładke z przykrencanym filtrem nie wkladem ,tak myślę
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez dobrzyn22 » 3 lut 2017, 09:21

rymko napisał(a):W instrukcji z kolei jest napisane: 4.3 z filtrem, a 3.9 bez, co jednak nie pokrywa się z prawdą

tak, ale dla silnika L8 i LF...

natomiast dla silnika L3 jest to odpowiednio 3,5l i 3,1l...

bartexmielec napisał(a):faktycznie, według mojej niemieckiej instrukcji obsługi powinno do silnika L3 wejść 3,5l

według mojej polskiej również tak jest <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rymko » 3 lut 2017, 09:53

Ale ja mam silnik L3 i w Manualu tego samochodu jest napisane 4.3 i 3.9.
Jak nie wierzysz to mogę wrzucić obrazek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez dobrzyn22 » 3 lut 2017, 12:38

nie mam podstaw żeby Ci nie wierzyć <oczko>
Ale wrzuć zdjęcie, bo to ciekawostka :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rymko » 6 lut 2017, 14:13

ok :)
Załączniki
Mazda 6.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Mr_Bartek » 6 lut 2017, 14:20

Czyli miska w modelach amerykańskich jest większa niż w europejskich.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez t34567 » 6 lut 2017, 14:50

A to oznaczenie silnika nie powinno byc inne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez lysy2 » 6 lut 2017, 18:03

L3 po lifcie ma większa miskę olejową, ze względu na żłopanie oleju i problemy z nadmiernym ubytkiem i zacieraniem się motoru. Takie sprytne rozwiązanie wymyślili inżynierowie Mazdy :)
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2014, 14:31
Posty: 93 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY '02 2.3 + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6