Komputery – kupno/gry/opinie/pytania/internet

Nasze hobby i zainteresowania, sprawy niemotoryzacyjne.

Postprzez brii » 14 lis 2016, 14:03

loockas napisał(a):Jak to jest? Mogę się teraz zalogować do steama na innym komputerze i grać w swoje gry?

Działa to jak Spotify do gier, niestety mimo przełączenia w tryb offline co jakiś czas potrzebuje się skontaktować by sprawdzić czy użytkownik nie jest złodziejem...
Problem z tym taki, że gier się nie da odsprzedać a jak Valve nie pokłóci z jakimś studio to gra przestaje działać i nie da się jej pobrać. Na widzi mi się Steam można strać dostęp do swojej biblioteki i pisz na Berdyczów.
Ale ja jestem dinozaur – wyznaję zasadę, że jeśli czegoś nie mam u siebie i nie kontroluję to znaczy, tego naprawdę nie mam.
Steam można za to pochwalić, że kupa tytułów dobrze działa pod Mac/Linuxem.

loockas napisał(a):Jedyne co mnie przeraża, to gigabajto żerność współczesnych gier. Ja skończyłem grać w momencie gdy uważano 500MB grę za "tłustą" Diablo 2 z LoD zajmowało chyba 1,5GB i to już było zabójstwo dla mojego 10GB dysku (który i tak był wypasem, po zmianie z 4GB)

hahaha – mam to samo, przerażają mnie objętości współczesnych gier – nie raz widziałem, że gry potrafią zajmować 20-40GB <szok> a bulwersuje mnie to, że graficznie czy dźwiękowo nie odstaje specjalnie od gier które zajmowały 2GB...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Mateo_RX » 14 lis 2016, 14:20

Gry mają to coraz bardziej rozbudowane światy jeżeli chodzi o RPG, więc nie ma się co dziwić, że zajmują tyle ile zajmują :P
Np takie Halo 5 zajmuje na konsoli 90 GB :O
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Ziemi Lubuskiej
 
Od: 6 cze 2016, 20:45
Posty: 648 (12/21)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda RX-8 1.3 HP ''Szara Osa''

Postprzez Norreca » 14 lis 2016, 14:23

brii napisał(a):hahaha – mam to samo, przerażają mnie objętości współczesnych gier – nie raz widziałem, że gry potrafią zajmować 20-40GB <szok> a bulwersuje mnie to, że graficznie czy dźwiękowo nie odstaje specjalnie od gier które zajmowały 2GB...


troszke poplynoles :) to ze nie jestes w stanie zobaczyc roznicy bo sprzet nie daje rady :P nie znaczy ze sie nie roznia.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez brii » 14 lis 2016, 16:13

Norreca napisał(a):troszke poplynoles to ze nie jestes w stanie zobaczyc roznicy bo sprzet nie daje rady nie znaczy ze sie nie roznia.

Powinieneś się udać do okulisty chyba bo czytasz coś innego niż napisałem ;) Pokaż mi gdzie tak napisałem – daję 10kzł nagrody za to.
Napisałem, że nie odstają specjalnie – różnica jest niewielka a w stosunku do objętości danych wręcz śmieszna ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Mr_Bartek » 14 lis 2016, 16:42

Najwięcej zajmują tekstury i modele 3D. Nie ma szans, że nie widzisz między detalami między grami. Tu dla porównania samochód o nazwie Elegy w GTA San Andreas (2005) i GTA V (2015). Dla mnie różnica jest kolosalna.

GTA San Andreas:
Obrazek

GTA V:
Obrazek
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Neonixos666 » 14 lis 2016, 16:50

Dirt Rally zajmuje prawie 40GB
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Norreca » 14 lis 2016, 18:07

brii napisał(a):
Norreca napisał(a):troszke poplynoles to ze nie jestes w stanie zobaczyc roznicy bo sprzet nie daje rady nie znaczy ze sie nie roznia.

Powinieneś się udać do okulisty chyba bo czytasz coś innego niż napisałem ;) Pokaż mi gdzie tak napisałem – daję 10kzł nagrody za to.
Napisałem, że nie odstają specjalnie – różnica jest niewielka a w stosunku do objętości danych wręcz śmieszna ;)


roznica jest niewielka... sens wypowiedzi jest identyczna ale rozumiem latwiej czepiac sie slow niz poprawic sens wypowiedzi.

jak nie widzisz duzych roznic to chyba ze mna do okulisty idziesz. <nie powiem>
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez brii » 14 lis 2016, 19:47

No sory, ale objętość gier wzrosła x10 a jakość x3. W ciągu tych 10 lat postęp był drastycznie mniejszy niż w poprzedniej dziesięciolatce i chodzi mi tylko o zachwianie proporcji. Podobnie z apetytem na moc obliczeniową – rośnie absurdalnie a różnica w efekcie kończowym nie powala. Civ 4 vs Civ 6 – zajmowane miejsce x10, efekt – nie ma szału, wpływ na rozgrywkę żaden. Dalsze wrzucanie tekstur w większej rozdzielczości niewiele zmienia poza zapotrzebowaniem na bity, nie ma nowej jakości...

Norreca napisał(a):roznica jest niewielka... sens wypowiedzi jest identyczna ale rozumiem latwiej czepiac sie slow niz poprawic sens wypowiedzi.

"Nie jestem w stanie zobaczyć różnicy" a "nie odstaje specjalnie" to nie jest ten sam sens, różnicę widzę ale nie rzuca na kolana tak jak wymagania ;)
Wsadzanie w czyjeś ustanie nie jego słów jest łatwiejsze niż poprawienie sensu wypowiedzi :P ;)

Norreca napisał(a):jak nie widzisz duzych roznic to chyba ze mna do okulisty idziesz. <nie powiem>

Tak jak pisałem wcześniej – dużo większe widzę w wymaganiach niż w oprawie. Ale jeśli się mylę to możemy obaj iść do okologa :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Mr_Bartek » 14 lis 2016, 20:01

No ale to ze względu na ilość wielokątów z których są zbudowane modele. Zobacz jaki kwadratowy jest ten samochód z GTA SA, a jaki zaokrąglony ten z GTA V. Te dane muszą gdzieś być zapisane. No i do tego złożoność animacji i jakość tekstur. Tym bardziej, że w 2005 średnio gigabajt HDD kosztował $1.24, a teraz $0.022 więc nie ma takiej tragedii i można sobie na to pozwolić.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez brii » 14 lis 2016, 20:18

Fakt, ceny też się zmieniły. Ja jeszcze jestem z tych którzy jak programowali to się zawsze bawili w optymalizację pod dany sprzęt – dinozaur ze mnie ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Mr_Bartek » 14 lis 2016, 20:24

Jasne, kiedyś optymalizacja była ważna bo pamięć była droga. Teraz jest to nieefektywne bo dyski są tanie, miejsca dużo, a rozpakowywanie tekstur zajmuje zasoby systemowe, które mogłyby zostać użyte do czego innego. :P Ja w lapku mam tylko dysk SSD 512GB i jakoś daję sobie radę.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Norreca » 14 lis 2016, 21:14

brii napisał(a):No sory, ale objętość gier wzrosła x10 a jakość x3. W ciągu tych 10 lat postęp był drastycznie mniejszy niż w poprzedniej dziesięciolatce i chodzi mi tylko o zachwianie proporcji. Podobnie z apetytem na moc obliczeniową – rośnie absurdalnie a różnica w efekcie kończowym nie powala. Civ 4 vs Civ 6 – zajmowane miejsce x10, efekt – nie ma szału, wpływ na rozgrywkę żaden. Dalsze wrzucanie tekstur w większej rozdzielczości niewiele zmienia poza zapotrzebowaniem na bity, nie ma nowej jakości...


Kompletna bzdura z porównaniem z D.
objętość x10 a jakość x3.
skąd Ty to masz ? nie wiem grasz zawodowo już 15 lat ?

oprawa graficzna jest o dużo lepsza niż była, więcej animacji, filmów dodanych do gry to gdzieś musi być przechowywane.
co do postępu myślę że się jednak mocno mylisz... postęp jest ale w innym kierunku...
a z kwadratów na troszkę zaokrąglone kształty było łatwiej i szybciej przejść niż z tych zaokrąglonych na dopracowane szczegóły na mimice twarzy.

Ty nie uciekaj od tematu i nie mów nic o wpływie na rozgrywkę.

tak zauważyłem że malkontent z Ciebie... co nie temat to marudzi ze coś nie tak coś nie pasuje... ;P

2002:
1.jpg


2013:
3.jpg


nie zaprzeczam że trzeba mieć bardzo drogi i dobry sprzęt by to wyglądało świetnie.
ale ja pamiętam czasy grania w civ 1 w dos'ie i pozwolę się nie zgodzić z Twoim porównywaniem.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez brii » 14 lis 2016, 21:31

Norreca napisał(a):tak zauważyłem że malkontent z Ciebie... co nie temat to marudzi ze coś nie tak coś nie pasuje... ;P

Nie no, gdzie? Przed chwilą wyraziłem zachwyt nowymi wspaniałymi akumulatorami :)

Norreca napisał(a):oprawa graficzna jest o dużo lepsza niż była, więcej animacji, filmów dodanych do gry to gdzieś musi być przechowywane.

Z filmami się zgodzę, ale na przykładzie Civ doskonale widać, że gra bardzo utyła a różnice nie powalają.

Norreca napisał(a):Ty nie uciekaj od tematu i nie mów nic o wpływie na rozgrywkę.

Yyyyy – a o co chodzi w grach? O to, żeby dawały radochę z grania czy też służyły do prezentowania tekstur? Nie branie pod uwagę rozgrywki jest dobre chyba tylko dla ludzi którzy grają w benchmarki ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Norreca » 14 lis 2016, 21:36

Civ gram od 1 do 6.
mi się nowa 6 podoba pod względem grafiki... ale rozumiem że nie każdemu może przypaść do gustu.
jest zdecydowanie lepsza od 5 i w grywalności też. (gusta są różne więc ocena nie jest obiektywna, moja i Twoja.)

zmienił się już świat gier od lat 90 ;)
teraz grywalność liczy się tak samo jak tekstury... i nie wyskakuj mi tu z wyjątkami jak minecraft etc. bo każdy temat ma wyjątki...
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez brii » 14 lis 2016, 21:53

Norreca napisał(a):nie zaprzeczam że trzeba mieć bardzo drogi i dobry sprzęt by to wyglądało świetnie.

Cóż – nie stać mnie :(

Norreca napisał(a):Kompletna bzdura z porównaniem z D.
objętość x10 a jakość x3.
skąd Ty to masz ? nie wiem grasz zawodowo już 15 lat ?

Trudno oceniać grafikę obiektywnie, bo odbiór to bardzo subiektywna sprawa, ale objętość danych jest raczej mierzona w jednostkach bezwzględnych.

Norreca napisał(a):Civ gram od 1 do 6.

To mamy tą samą bazę porównawczą.

2005:
c4city.jpg


2015:
c6cit.jpg


Dla mnie przepaści nie ma wyglądzie takiej jak w wymaganiach.

Norreca napisał(a):est zdecydowanie lepsza od 5 i w grywalności też.

5 to był wręcz niewypał ;) 6 pod względem rozgrywki jest lepsza.

Norreca napisał(a):gusta są różne więc ocena nie jest obiektywna, moja i Twoja

No i o co ta spina?

Norreca napisał(a):zmienił się już świat gier od lat 90 ;)

To nie ulega wątpliwości, ale nie sądziłem, że szala przechyliła się tak bardzo w stronę formy a nie treści, że za brak zachwytu nad formą można zostać pojechanym ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Norreca » 14 lis 2016, 22:09

niestety porównanie niekorzystne dla mnie :)
civ nigdy nie grzeszył teksturami... a największy skok był z 1 na 2 :) i 6 wygląda troszkę ładniej na max i w 2560x1440 (144Hz)
ale jest teraz masę gier gdzie teksturami nadrabia się grywalność :) i rodzaj odbiorców się zmienił.

do spiny to jeszcze daleko :)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez loockas » 14 lis 2016, 22:15

brii napisał(a):No sory, ale objętość gier wzrosła x10 a jakość x3.


Trochę się obracam wśród programistów i nie jeden podkreśla, że są obszary gdzie nie ma po co się spinać nad przesadną optymalizacją, bo mocny sprzęt jest tańszy niż czas i etat programisty :) Nie twierdzę, że w świecie gier jest tak samo, ale generalnie współczesny sprzęt potrafi mocno nadrobić niedociągnięcia programistyczne.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez brii » 14 lis 2016, 22:20

Norreca napisał(a):6 wygląda troszkę ładniej na max i w 2560x1440 (144Hz)

Na pewno, nie przeczę i tak jak cały czas nie twierdziłem, że nie ma różnicy ale, że nie jest ona proporcjonalna do "balastu". W praktycznie każdej dziedzinie dochodzi się do progu od którego zwiększenie "wydatków" przynosi nieproporcjonalnie mniejszy efekt. Do takiego etapu chyba doszliśmy z grami.

Norreca napisał(a):ale jest teraz masę gier gdzie teksturami nadrabia się grywalność :)

Możliwe ale nie trafiłem na razie takiej gry która grafiką narobiłaby grywalność, ale jestem malkontentem i przez to pewnie złym instrumentem pomiarowym do takich celów ;)

Norreca napisał(a):i rodzaj odbiorców się zmienił.

To na pewno racja i tutaj znowu ponarzekam – uważam, że gry dużo straciły przez to się tak spopularyzowały – trzeba było poziom trudności dostosować do szerszego spektrum ludzi i w większości przypadków gry się przez to stały za proste :(

Dopisano 14 lis 2016 22:26:

loockas napisał(a):Trochę się obracam wśród programistów i nie jeden podkreśla, że są obszary gdzie nie ma po co się spinać nad przesadną optymalizacją, bo mocny sprzęt jest tańszy niż czas i etat programisty :) Nie twierdzę, że w świecie gier jest tak samo, ale generalnie współczesny sprzęt potrafi mocno nadrobić niedociągnięcia programistyczne.

Jest w tym racja ale momentami trafiają się przez to takie kwiatki, że niektórzy programiści tak olewają optymalizację, że proste rzeczy potrafią zarżnąć dobrą maszynę. Dla programistów gier na PC sprzęt nie jest tani – jest darmowy – kupuje go gracz ;) (a dobra grafika to teraz >1500zł) W takim przypadku optymalizacja nie ma sensu – tak twierdzą ludzie którzy zawodowo żyją z pisania gier ale na telefony i tam optymalizacja jest ciągle potrzebna.
Ostatnio edytowano 14 lis 2016, 22:32 przez brii, łącznie edytowano 2 razy
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 14 lis 2016, 22:28

No i nie ukrywajmy, ale gry to jest świetny biznes i to koło musi się kręcić. Gra ma mieć świetną grywalność i wymagania, byś kupił do niej odpowiedni sprzęt. Przecież kooperacje np. producentów kart graficznych i wytwórni gier są od lat. Jeden karmi drugiego :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez brii » 14 lis 2016, 22:29

loockas napisał(a):Jeden karmi drugiego :)

A my sponsorujemy im bufet ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park