Mazda MX-5 NC L8 '06 by pawcio1017
Co wynika ze zdjęć, które przedstawiłeś?
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Że lepszy zamiennik bo jest mniejszy przez co zredukowana jest waga na przodzie auta co pozwala na lepsze wyważenie przód/tył.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
jacobs napisał(a):Pewnie chodzi o dziurki którymi płynie olej. To zdjęcie chyba z porównania five'a
Dokładnie tak.
Mniejsza powierzchnia otworów jest jak restryktor czy kryza i musi miec wpływ na ciśnienie oleju i prędkość przepływu. W NC1.8 akurat oliwy trzeba pilnować, jak oka w głowie.
- Od: 9 maja 2014, 10:46
- Posty: 55
szymek mx napisał(a):Tak na przyszłość...zanim kupisz zamiennik, to porównaj z oem.
Doskonale znam temat, ów poradnik też kiedyś czytałem i tak na prawdę nie wynika z niego nic konkretnego... Filtrona założyłem świadomie tak jak i we wszystkich moich poprzednich autach i nigdy nie miałem z nim problemów. Po prostu był najbardziej pod ręką więc wpadł Filtron.
Żeby się nie rozpisywać to można to ująć tak ładnie stwierdzeniem "dla mnie liczy się wnętrze"
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
Mr_Bartek napisał(a):Że lepszy zamiennik bo jest mniejszy przez co zredukowana jest waga na przodzie auta co pozwala na lepsze wyważenie przód/tył.
podoba mi się ta teoria
![spoko <spoko>](./images/smilies/spoko.gif)
![Obrazek](https://images83.fotosik.pl/1004/d937a33a56ed3240gen.jpg)
no tak, tylko co to ma do Filtrona? Bo znane mi przypadki padania panewek występowały na różnych filtrach. Doskonały przykład to poprzedni silnik w moim MXie – serwisowany do końca regularnie w ASO a więc zakładam że na OEMowych filtrach i oryginalnym oleju a jednak padł... Także nie ma reguły
![Obrazek](https://images83.fotosik.pl/1004/d937a33a56ed3240gen.jpg)
Prawo Marfiego co ma się zepsuć to na pewno się zepsuje kwestia czasu. Osobiście też używałem/używam filtrona i nigdy nie nażekałem
tapnięte z kalkulatora G Flex
tapnięte z kalkulatora G Flex
... Nie każdy może jeździć Mazdą, niech jeździ Golfem jak każdy ...
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
pawcio1017 napisał(a):no tak, tylko co to ma do Filtrona? Bo znane mi przypadki padania panewek występowały na różnych filtrach. Doskonały przykład to poprzedni silnik w moim MXie – serwisowany do końca regularnie w ASO a więc zakładam że na OEMowych filtrach i oryginalnym oleju a jednak padł... Także nie ma reguły
Do filtrona ma tylko lub aż tyle:
szymek mx napisał(a):Mniejsza powierzchnia otworów jest jak restryktor czy kryza i musi mieć wpływ na ciśnienie oleju i prędkość przepływu.
Jeżeli uważasz, że nic nie ryzykujesz i oszczędzasz 10zł na filtrze to OK. Twój wybór.
Jeśli zakładasz, że jeżdżąc do ASO, w ciemno dostaje się najlepsze produkty i obsługę dla swojego auta, to możemy już zakończyć dyskusję.
- Od: 9 maja 2014, 10:46
- Posty: 55
szymek mx napisał(a):(...)to możemy już zakończyć dyskusję.
no w sumie to tak, bo to nie dyskusja o olejach... Wracając więc do MXa to zacząłem trochę działać w sprawie spełnienia swojej chorej, zboczonej wizji przednich reflektorów (ma być biało-czarno-pomarańczowo). A więc biało już jest – za sprawą żarówek H7 LED 4generacji (na diodach Philipsa LUXEON MZ LED). Szczerze mówiąc wziąłem je trochę "na próbę", pozostawiając sobie furtkę w postaci możliwości ewentualnego zwrotu. Jednak 9600Lumenów światła i brak wad w postaci złego rozłożenia światła (o które się najbardziej martwiłem) zrobiło na mnie mega wrażenie i stwierdzam, że są one warte tych pieniędzy.
Było jeszcze trochę walki z dopasowaniem pod kolor odpowiednio białego LEDa W5W do pozycji, co widać na zdjęciu. Ale oczywiście Spidi sprostał zadaniu i obecnie już jest idealnie
Tak to mniejwięcej wygląda nocą.
Co do czerni – wnętrze reflektora zostanie polakierowane na czarny mat ale raczej dopiero jakoś bliżej wiosny wraz z polerką "szkieł". Pomarańczowe blinkery miały zostać zrealizowane na podobnej zasadzie jak w mojej byłej trójce czyli poprzez zmianę oprawki i żarówki kierunkowskazu na dwuwłóknową. Jednak zamówione oprawki tak mnie rozczarowały jakością wykonania, że odpuściłem ryzykowanie montażu ich do auta... Jest już plan awaryjny i prawdopodobnie zostanie to zrealizowane na fabrycznej żarówce i oprawce przy użyciu odpowiedniego modułu.
![Obrazek](https://images83.fotosik.pl/1004/d937a33a56ed3240gen.jpg)
Muszę obczaić te ledy, jestem ciekaw jak w MX to się sprawdza w światłach mijania. Tych, które widywałem dotąd, nie odważyłbym się zamontować u siebie, a tym bardziej wyruszyć na nich w trasę po zmierzchu. Tutaj wygląda to nieźle. Twoje odczucia jakie są? Więcej światła na drodze w użytecznym zakresie niż na tradycyjnych?
Musimy się spiknąć i porównać dla dobra nauki jak wypada to w stosunku do seryjnych ksenonów w tym samym modelu![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
Musimy się spiknąć i porównać dla dobra nauki jak wypada to w stosunku do seryjnych ksenonów w tym samym modelu
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3197 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
Bo te które widywales kosztowały pewnie 30 czy 50zł/szt i nadawały się co najwyżej do wykorzystania jako drl...
W moim odczuciu jest znacznie lepiej niż na żarówkach halogenowych, chociaż w nc i tak nie można było narzekać na seryjne światła. Czy lepiej niż xenon? Tak jak zaproponowales chętnie porównam na spocie pod jakąś ścianą. Wedlug producenta swiatla jest wiecej niz z palnika xenon, w praktyce wedlug mnie jest po prostu porownywalnie. Uważam że barwa mogłaby być jeszcze bardziej zbliżona do seryjnych 4300K to byłoby jeszcze lepiej (bielej), ale niestety ten model w tej generacji zarowki był dostępny tylko w 6000K w związku z czym na białych elementach odblaskowych czy świeżo malowanych pasach widać juz lekko niebieska poswiate...
![Obrazek](https://images83.fotosik.pl/1004/d937a33a56ed3240gen.jpg)
Na moje ślepe oczy to świecą podobnie do ksenonów, ale jestem sam ciekaw wyniku konfrontacji ściennej ![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
-
Tomasz W.
- Od: 22 lis 2015, 15:59
- Posty: 1522 (227/225)
- Skąd: Bydgoszcz / Poznań
- Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
czyli te diody swieca lepiej niz halogenowe zarowki h4 za 5zl? gdzies robili test tych philipsow chyba w motorze lub w autoswiecie to w podsumowaniu napisali ze spodziewali sie gorszych wynikow i te diody swieca ciut gorzej niz zwykle halogeny ale tylko troche. dziwne ze u Ciebie jest jasniej.
troche mnie interesuje ten temat bo jezdze duzo noca i kazda poprawa widzenia jest na wage zlota.
troche mnie interesuje ten temat bo jezdze duzo noca i kazda poprawa widzenia jest na wage zlota.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Mogę subiektywnie powiedzieć, że jest zdecydowanie lepiej niż na żarówkach halogenowych. Mam porównanie z xenonem w Maździe 3, ale tak jak zaproponował Adam dla dobra nauki poświęcimy trochę czasu i staniemy pod ścianą z jego NCekiem na fabrycznym xenonie i wtedy może padną bardziej obiektywne opinie.
Co do autoświata to co prawda jeśli już czytam to raczej bardziej ambitną i wiarygodną prasę. Nie mniej jednak zwróć uwagę kiedy przeprowadzali ten test i której generacji żarówek dotyczyły. Ogólnie jeśli będziesz czegoś szukał to najlepiej już 4 generacja (lepsze chłodzenie więc zakładam że i lepsza trwałość) i z założeniem że minimum to 4500Lumenów / żarówkę. No i nie wspominam już, że ewentualne rozważania to tylko przy posiadaniu soczewek...
![Obrazek](http://www.interlook.info/a1000/creewall/creewall_02.gif)
Co do autoświata to co prawda jeśli już czytam to raczej bardziej ambitną i wiarygodną prasę. Nie mniej jednak zwróć uwagę kiedy przeprowadzali ten test i której generacji żarówek dotyczyły. Ogólnie jeśli będziesz czegoś szukał to najlepiej już 4 generacja (lepsze chłodzenie więc zakładam że i lepsza trwałość) i z założeniem że minimum to 4500Lumenów / żarówkę. No i nie wspominam już, że ewentualne rozważania to tylko przy posiadaniu soczewek...
![Obrazek](http://www.interlook.info/a1000/creewall/creewall_02.gif)
![Obrazek](https://images83.fotosik.pl/1004/d937a33a56ed3240gen.jpg)
testowana byla na pewno 4 generacja bo kojarze te tasmy stalowe (miedziane?) do chlodzenia. a ta soczewka to co oznacza? czyli musi byc szklany klosz a pod nim szklane soczewki?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Tak, chodziło mi zwyczajnie o budowę reflektora. Jeśli wsadzać LED to tak jak przy xenonie – tylko w soczewkę. Zwykły odbłyśnik się nie sprawdzi.
Tymczasem powoli przez zimę będziemy zbierać trochę gadżetów co by na wiosnę było co robić
Ciągle myślałem o Vogtlandach, które kiedyś świetnie spisywały mi się w czerwonej. Jednak ostatecznie ze względu na dostępność wybór padł na Eibach Pro Kit E10-55-010-01-22.
Tymczasem powoli przez zimę będziemy zbierać trochę gadżetów co by na wiosnę było co robić
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
![Obrazek](https://images83.fotosik.pl/1004/d937a33a56ed3240gen.jpg)
Jak z wiązką światła? rozchodzi się tak jak z halogenu, czy są jakieś ciemne punkty? bo jak tak patrzę , to też bym chętnie coś takiego sobie sprawił
sprawdzałeś może na stacji diagnostycznej? | ważny jest dla mnie ten snop światła żeby nikogo nie oślepiać na drodze, bo jak przed każdym przeglądem mam zmieniać na normalne h1 to nie bardzo mi się uśmiecha :
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości