
Ale do rzeczy…
Przedstawiam Wam moją Czarnulkę

H I S T O R I A

Po tym jak moja "szóstka" skończyła swój żywot u mnie, zaczęły się poszukiwania następnego auta. Pierwsza myśl – Xedos 9, ale znaleźć egzemplarz w dobrym stanie graniczy z cudem, tak więc niestety odpuszczamy

Później kolejną 3 w pakiecie ATH znalazłem. Bliżej domu, bo niecałe 80km, ale żeby ją odrdzewić to trzeba byłoby całą blachę robić. Tak oto wybiłem sobie Mazdy z głowy
Aż tu trafiła się ONA


S E R C E

Pod maską kryje się LF, czyli wolnossące 2.0 dysponujące mocą 150KM przy 6500obr/min i momentem obrotowym 187Nm przy 4000obr/min. Tak jest w teorii, a praktykę zweryfikuje hamownia w Rykach

W Y P O S A Ż E N I E:
BK jest w wersji „TOP”, a więc posiada:
-system audio z 4ema głośnikami oraz radiem wyposażonym w zmieniarkę na 6 CD (niestety brak MP3),
-skórzaną, trójramienną kierownicę wielofunkcyjną regulowaną w dwóch płaszczyznach,
– 4 elektryczne szyby,
-elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,
-automatyczną klimatyzację,
-system DSC,
-6 poduszek powietrznych,
-2 podłokietniki,
-światła przeciwmgielne,
-komputer pokładowy,
-przednie reflektory xenonowe z samopoziomowaniem oraz spryskiwaczami,
-tylne światła LED,
-czujnik deszczu,
-czujnik zmierzchu,
-17 calowe alufelgi,
i wiele innych jak 4 koła czy drzwi

Dodatkowo Madzia jest w pakiecie stylistycznym „AERO”, w którego skład wchodzą: sportowe zderzaki, sportowy grill, nakładki na progi oraz lotka na klapie bagażnika. Szczerze mówiąc na te bez pakietu wcale nie patrzyłem, bo z góry wiedziałem że od razu będę chciał zmieniać zderzaki, zakładać lotki, itd.

Lakier to Granitschwarz Mettalic, czyli 16W, a kolor wnętrza to Race Stoff Rot/Schwarz, czyli BP8.
Z modyfikacji na które nie miałem wpływu (bo już były) znajduje się w niej wydech Remus’a osiągający 89dB (łutututu) oraz sportowe sprężyny obniżające H&R, które zmniejszyły prześwit o około 3-4cm
CO BOLI?
Madzia jest z 2004 roku (pierwsza rejestracja 07.10), więc ma prawo mieć wady. Jak przystało na przedstawicielkę kraju kwitnącej wiśni głównie chodzi o rudzielca, jednak będzie on tępiony! Poza tym kilka drobiazgów, które świadczą o tym że samochód niestety nie jest dopiero co wyprowadzony z salonu, ale zajmiemy się tym

MODYfikacje
–montaż reksów, które zostały mi z szóstki,
–wymiana spalonej żarówki w schowku oraz żarówek z panelu klimatyzacji,
-wyciągnięcie wgnieceń z nadwozia,
–montaż klubowych ramek oraz wymiana tylnych łączników stabilizatora (Lemforder),
–wymiana termostatu (Gates),
–gumowe dywaniki OEM,
–zimówki Nokian WR D4 205/50 na oryginalnych 17”,
–wymiana dolnych tulei wahacza (Lemforder),
–wymiana tylnych wahaczy poprzecznych (Lemforder),
–wymiana anteny radia na krótszą oraz ustawienie geometrii zawieszenia,
–wymiana zapłonnika xenonu, wymiana żarników D2S na Osram Cool Blue Intense 6000K oraz żarówek kierunkowskazów na Osram Diadem Chrome,
–wymiana świec iskrowych na NGK ITR6F13,
–wymiana oświetlenia wnętrza, świateł pozycyjnych przednich i oświetlenia tablicy rejestracyjnej na Osram 6000K,
–wymiana przednich wycieraczek (Beru),
–malowanie ramion wycieraczek,
–welurowe dywaniki OEM,
–wymiana obudów lusterek z chromowanych na czarne,
–wymiana czerwonego halogenu w klapie bagażnika na białą lampę z anglika oraz wymiana żarówek kierunkowskazów na chromy
-wymiana koła kompresora klimatyzacji wraz ze sprzęgłem
–wymiana lewego przedniego łożyska wraz z piastą oraz oleju wraz z filtrem
PLANY

Wolę pisać o realizacji, a nie wychodzić z planami, więc póki co


MULTIMEDIA

I niech ZOOM-ZOOM będzie z Wami