Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez mx-3lover » 29 sie 2016, 18:38

Mazda wreszcie ucichła za sprawą 2,5' wydechu. Jest bardzo cicho, za cicho jak dla mnie. Myślę, że jest lekko głośniejsza niż w serii. O dziwo nie występuje typowe buczenie.
Wydech niesamowicie wzmocnił dolną partię obrotów. "Wyżej" też jest lepiej, także 2,5' to nie jest za dużo.

Nie posiadam zdjęć całego wydechu z racji tego, że muszę jeszcze przykleić matę termoizolacyjną w okolicach katalizatora, ponieważ mocno grzeje tunel środkowy.
IMG_20160829_171238[1].jpg

IMG_20160829_171306.jpg



Nie mam pojęcia dlaczego dymi, na samych kolektorach nie występowało to.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez risto77 » 29 sie 2016, 18:41

Wruuuuum, tum, tum, tum <spoko>
Podoba mnie się :D
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez marcinowozniako » 29 sie 2016, 19:03

Żeby móc mówić czy 2.5 to nie za dużo to trzeba by mieć najpierw 2.25 i potem 2.5 najlepiej udokumentowane na hamowni bo nie wiadomo czy nie za dużo. Wszystkie KL Series jeździ na 2.25 zdaje się i nie jest za dużo ani za mało.

Ten dym raczej biały to nie jest a niebieski jednak może to po prostu para wodna która nagromadzila się w rurach i tlumikach zanim zostało to złożone do kupy i zamontowane. Ladnie brzmi nie powiem bardzo ładnie jak się zrobi ciemno możesz zobaczyć czy będzie ogień z rury :D

Jakieś pomiary 0-100 już były czy dopiero będą? :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 29 sie 2016, 21:43

2,25' jest w serii. Oblukaj wykres Capazo i Rafał_'a. 2,25' więcej momentu kosztem mocy, 2,5' odwrotnie. Nie zależy mi tak na momencie co na mocy ze względu na wagę auta i wyjeżdżanie przodem.

Marchew nie będzie, bo jest kat. Jakiekolwiek pomiary i ustawki będą po zrobieniu dolotu i hamulców. Planuję złamać 200 KM i ma mi w tym pomóc magiczna przepustnica od radekkm. <diabełek>

Jest przepaść w porównaniu do K8 i zdecydowanie czerwona lepiej jedzie niż srebrna. <czarodziej>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez weede » 29 sie 2016, 21:45

Ale uszczelniacze to masz na pewno do robienia ;) Dzwięk imo fajny. Poza tym tłumiki się wypalają – potem będzie głośniej.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez marcinowozniako » 29 sie 2016, 22:15

mx-3lover napisał(a):2,25' jest w serii


W serii KL, bo k8 to tam około 2 cale A downpipy od kolektorów to miejscami chyba nawet mniej :D

mx-3lover napisał(a):Jest przepaść w porównaniu do K8 i zdecydowanie czerwona lepiej jedzie niż srebrna. <czarodziej>


To za sprawą ecu :D

mx-3lover napisał(a):Jakiekolwiek pomiary i ustawki będą po zrobieniu dolotu i hamulców.


Oj tam mógłbyś chociaż to 0-100 sprawdzić byłoby jakieś porównanie co do zmian które zamierzasz później wykonać jak realnie się to przełoży wszystko na osiągi.

mx-3lover napisał(a):Oblukaj wykres Capazo i Rafał_'a. 2,25' więcej momentu kosztem mocy, 2,5' odwrotnie.


Capazo jeżeli mówimy o wykresie z 323 to miał zarówno ogromny moment jak i sporą moc natomiast on to już miał po strojeniu.

Edit w sumie racja capazo miał prawie 250Nm momentu jednak KM lekko ponad 180KM A Rafał faktycznie moment seryjny A moc ponad 190KM.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 30 sie 2016, 10:17

weede napisał(a):Ale uszczelniacze to masz na pewno do robienia ;)

Nie kracz. :P Silnik był remontowany w 2014r. Dymienie zauważyłem po montażu wydechu. Oleju nie bierze.

marcinowozniako napisał(a):
mx-3lover napisał(a):Jakiekolwiek pomiary i ustawki będą po zrobieniu dolotu i hamulców.
Oj tam mógłbyś chociaż to 0-100 sprawdzić byłoby jakieś porównanie co do zmian które zamierzasz później wykonać jak realnie się to przełoży wszystko na osiągi.

Może... Jak znajdę trochę czasu...
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 30 sie 2016, 13:04

Może dzis wieczorem jakaś ustawka ?
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez risto77 » 30 sie 2016, 14:53

Nie Macie szans :P <faja> hahaha
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez mx-3lover » 30 sie 2016, 15:09

Na Cb Darek przyjdzie pora :D

Mazda nie jest jeszcze gotowa, mam na myśli modyfikacje i układ hamulcowy.
Ciągle jeżdżę na pękniętej tarczy od Track Day'u w Poznaniu. Właśnie zamawiam nacinane Mikody M6 2.3 GG "4x100 Edition". Szkoda, że Mikoda nie produkuje już takich tarcz:
50869427c9035gt-mikoda.jpg

Taka byłaby ideałem.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2016, 15:54

A nie jest czasem za bogato z paliwem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mlody1921 » 30 sie 2016, 19:29

Piękności ale to jest KLZE z milleni ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mx-3lover » 30 sie 2016, 21:26

Neonixos666 napisał(a):A nie jest czasem za bogato z paliwem?

Silnik na pewno jest przelany. Rafał_'a ZE też lubiło zakopcić.
mlody1921 napisał(a):Piękności ale to jest KLZE z milleni ?

Nie, to jest KL-ZE z MX-6 J-spec. Millenie nie miały KL-ZE i nie ma trzeciej wersji tego silnika.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Yoki » 30 sie 2016, 21:32

mx-3lover napisał(a):Millenie nie miały KL-ZE

Miały KL-ZE i KF-ZE, pierwszy 200 KM, drugi 165 KM
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez mx-3lover » 30 sie 2016, 21:45

Mylisz Eunosa 800(ZE 192KM) z Millenia(DE 175).
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Piotr_ » 30 sie 2016, 22:00

KF-ZE miał 170km i wychodził także w X6 ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Yoki » 30 sie 2016, 22:18

Dane są prosto z Japonii i od 1997 roku nie było 800 tylko milleniia. Piotrek być może ale dokładnie to miał 160 KM wiem, że wikipedia nie jest wyrocznią ale naczytałem sie tyle artykułów, że to sa sprawdzone informacje. W milleni nie było wogóle montowanych silników KL-DE oczywiście pisze o Japonii. https://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%9E%E3%83%84%E3%83%80%E3%83%BB%E3%83%9F%E3%83%AC%E3%83%BC%E3%83%8B%E3%82%A2
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez mx-3lover » 31 sie 2016, 15:13

Zostawmy już w spokoju te nasze niereformowalne dziady... Czas odsłonić kolejną kartę. Outlaw Engineering Phenolic Thermal Spacers:
IMG_20160831_145746.jpg
IMG_20160831_150021.jpg

Oczywiście od Radzia.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez misiak89-89 » 31 sie 2016, 20:47

Pochwal sie przepustnica, jaka srednica otworu, custom czy przerobka?
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez mx-3lover » 1 wrz 2016, 10:20

Coś słabo śledzisz wątek. :P
Pod koniec 19 strony masz jedno, skromne zdjęcie. Jest to przepustnica KL01 z przewierconym kanałem tak aby działał krokowiec KL31. Maksymalny rozwiert 67mm. Radekkm pewnie ściągnął ją ze Stanów, bardzo przypomina ich "produkcję". Zdjęcie od Radka z tematu:
kor.jpg

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=1651907#p1651907
Może uda mi się zrobić z Mazdy Hondę. :D
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy