
Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006, ~530KM/720Nm P0 BULKI by drozdo
Czekałem na pełną fotorelację! Widziałem jak Xed pojeżdżał trochę po Poznaniu i jego reakcje niezapomniane.
Nawet nie pytam ile to kosztowało, bo pewnie bym spadł z niejednego krzesła i nie raz... Ale robota wykonana po profesorsku! Gratuluję takiego egzemplarza!
Nawet nie pytam ile to kosztowało, bo pewnie bym spadł z niejednego krzesła i nie raz... Ale robota wykonana po profesorsku! Gratuluję takiego egzemplarza!
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Można startować "po męsku" ale to trochę boli, bo najpierw spiek łapie 0-1, potem dyfer się zapina też bardzo szybko i napęd dostaje 2 strzały z 70% mocy
To oznacza, że dobry start z lekkim poślizgiem 4 kół ładuje ok. 600Nm i 300KM w ułamku sekundy w napęd, to nie jest coś do czego te półośki zostały zaprojektowane 
Do tego jeżdżę na codzień do pracy więc często auto mam zimne, nie mam za dużo okazji "zaszaleć" bo mam blisko, no i nie chcę przedwcześnie zużyć auta – jeżdżę nim dopiero kilka miesięcy i chcę się nim nacieszyć zanim coś popsuję
Tymbardziej że działam na fabrycznym kolektorze ssącym czyli czwarty cylinder może dostawać 20%(!) mniej powietrza niż reszta, co przy pałowaniu szybko mogłoby się źle skończyć. Dlatego czekam na kolektor od Focusa, przy okazji się dołoży paliwa i wtedy będzie ogien 
W przyszłym tygodniu będę w SSG po nowe mocowania silnika i w Promotorze na popraweczki programu bo mamy lato i auto trochę za blisko stukania chodzi, no i może da się dmuchnąć coś więcej w górze, bo na dole już strach momentu dodawać. Muszę też ogarnąć rdzę w słupkach (zapraweczki już są) ale na lakiernika kilka dni poczekam, przy okazji mam nadzieję uda się też rysę z klapy bagażnika w końcu usunąć (sąsiedzka zazdrość)...
Mam też nadzieję że uda mi się ten wątek jakoś ogarnąć żeby to wyglądało w "Projektach" ale coś słabo mi to idzie
Roboty po uszy z taką zabawką, a czasu jak na lekarstwo
Do tego jeżdżę na codzień do pracy więc często auto mam zimne, nie mam za dużo okazji "zaszaleć" bo mam blisko, no i nie chcę przedwcześnie zużyć auta – jeżdżę nim dopiero kilka miesięcy i chcę się nim nacieszyć zanim coś popsuję
W przyszłym tygodniu będę w SSG po nowe mocowania silnika i w Promotorze na popraweczki programu bo mamy lato i auto trochę za blisko stukania chodzi, no i może da się dmuchnąć coś więcej w górze, bo na dole już strach momentu dodawać. Muszę też ogarnąć rdzę w słupkach (zapraweczki już są) ale na lakiernika kilka dni poczekam, przy okazji mam nadzieję uda się też rysę z klapy bagażnika w końcu usunąć (sąsiedzka zazdrość)...
Mam też nadzieję że uda mi się ten wątek jakoś ogarnąć żeby to wyglądało w "Projektach" ale coś słabo mi to idzie
Roboty po uszy z taką zabawką, a czasu jak na lekarstwo
- Od: 4 cze 2006, 20:11
- Posty: 381 (7/20)
- Skąd: Szczecin/Poznań
- Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS
Fajna fotorelacja
Czy nie lepiej było puścić to rurę górą silnika od turbo do IC, niż robić takie spghetti na przodzie?
Pozwolisz, że pożyczę Twoje jedno foto dla porównania seryjnych tulei cylindra z moimi po wymianie.

Czy nie lepiej było puścić to rurę górą silnika od turbo do IC, niż robić takie spghetti na przodzie?
Pozwolisz, że pożyczę Twoje jedno foto dla porównania seryjnych tulei cylindra z moimi po wymianie.
Orurowanie fajnie by było kiedyś wyprostować ale to było robione na szybko bo chciałem już auto odzyskać 
Są już ponoć opcje pchania powrotu z IC dołem pod autem co dodatkowo skraca drogę powietrza, pomyślimy jak będzie czas
Są już ponoć opcje pchania powrotu z IC dołem pod autem co dodatkowo skraca drogę powietrza, pomyślimy jak będzie czas
- Od: 4 cze 2006, 20:11
- Posty: 381 (7/20)
- Skąd: Szczecin/Poznań
- Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS
A po co kombinować? przecież można tak puścić rurę. sposób sprawdzony, dobry. Jedynie co dobrze okręcić rurę nad silnikiem bandażem żeby się nie grzała tak szybko
(tak jak ma Olrzyn u siebie)

tu właśnie chodzi o nagrzewanie się rury i powietrza, dlatego sporo ludzi puszcza bokiem jak ma Drozdo
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
Jednym słowem: GRUBO. To musi wciskać w fotel, gratki projektu i oby nic się nie popsuło.
-
makmarc
drozdo napisał(a):Nowy ślimak: Borg Warner EFR 7670, A/R 0.92, twin scroll, turbina ze stopu tytaniu i aluminium połowę lżejsza niż kuta aluminiowa, ceramiczne łożyska, chłodzenie wodą – nie ma nic lepszego
Love it!

Tak jak piszesz, kółko turbiny w seriach EFR z Borga jest wykonane ze stopu Ti-AL, nawet i o połowę mniejsza bezwładność (anti-lag solution
Przyglądałeś się może tabliczce znamionowej na turbo? Made in USA/Germany czy Hungary? Tak z czystej ciekawości pytam
W Polsce niestety na produkcję serii EFR nie ma co liczyć... Zakład/Campus BorgWarnera w PL jest od 2008r.
Masz oczywiście rację z tym kompresorem/turbiną, się zagalopowałem
Tabliczki nie oglądałem, graty ściągane głównie z usa więc turbo pewnie tam robione. Tak czy inaczej turbo jest mega, codziennie jestem pod wrażeniem jak to reaguje na gaz, nie spodziewałem się takiej różnicy 
Dopisano 19 sie 2016 11:50:
Nowe zabaweczki od BC Racing


Dopisano 19 sie 2016 11:50:
Nowe zabaweczki od BC Racing


- Od: 4 cze 2006, 20:11
- Posty: 381 (7/20)
- Skąd: Szczecin/Poznań
- Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS
Sprężyny w sumie tylko powiedziałem, że mam ciężkie auto i chcę do daily ale czasem na tor też i dostałem 10kg (62.200.010) z przodu, z tyłu nie zwróciłem uwagi.
Wybór padł na BC bo czytałem sporo dobrych opinii o nich. Ponoć się mocno poprawili jak na Tajwan, amortyzatory sprawdzają parami żeby były równe (regulacja twardości), sponsorują sporo prawdziwych sportowych aut więc wyglądają na dobrze sprawdzone. Nie mogę też obniżyć auta za bardzo i ponoć te na to pozwolą (ale zobaczymy bo żaden dealer/support nie był wstanie podać maksymalnej ustawialnej wysokości). No i cena była dobra więc kupiłem, najwyżej jak będę szorował na podjazdach to sprzedam dalej
Wybór padł na BC bo czytałem sporo dobrych opinii o nich. Ponoć się mocno poprawili jak na Tajwan, amortyzatory sprawdzają parami żeby były równe (regulacja twardości), sponsorują sporo prawdziwych sportowych aut więc wyglądają na dobrze sprawdzone. Nie mogę też obniżyć auta za bardzo i ponoć te na to pozwolą (ale zobaczymy bo żaden dealer/support nie był wstanie podać maksymalnej ustawialnej wysokości). No i cena była dobra więc kupiłem, najwyżej jak będę szorował na podjazdach to sprzedam dalej
- Od: 4 cze 2006, 20:11
- Posty: 381 (7/20)
- Skąd: Szczecin/Poznań
- Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS
Jednogłośną decyzją trybunału konstytucyjnego witamy w projektach
Prosiłbym tylko dodawać wszelkie modyfikację, aktualne zdjęcia itd do pierwszego posta 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości