Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006, ~530KM/720Nm P0 BULKI by drozdo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez zemoj » 17 sie 2016, 07:51

Ło Panie, po grubości...
<spoko>
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez weede » 17 sie 2016, 08:28

To można tym po męsku wystartować czy ciągle z duszą na ramieniu, że padnie sprzęgło/napędy/cośtam?
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez zelka » 17 sie 2016, 08:32

Czekałem na pełną fotorelację! Widziałem jak Xed pojeżdżał trochę po Poznaniu i jego reakcje niezapomniane. :D
Nawet nie pytam ile to kosztowało, bo pewnie bym spadł z niejednego krzesła i nie raz... Ale robota wykonana po profesorsku! Gratuluję takiego egzemplarza! <faja>
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez Koci@k » 17 sie 2016, 09:43

Idziesz z tymi modami jak kuna <czarodziej> Widziałam, że zgłosiłeś autko do projektów, życzę, żeby się dostało. Moim zdaniem niewątpliwie powinno :)
Aśka
Avatar użytkownika
Koordynator ds. Klubowiczów
 
Od: 15 wrz 2011, 11:04
Posty: 5501 (436/229)
Skąd: Poznań
Auto: Grey Fūjin

Postprzez Piotr_ » 17 sie 2016, 09:44

Taa, gniecie w fotel bardzo przyjemnie :D
Projekt wykonany z dbałością o każdy szczegół <spoko>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez drozdo » 17 sie 2016, 10:36

Można startować "po męsku" ale to trochę boli, bo najpierw spiek łapie 0-1, potem dyfer się zapina też bardzo szybko i napęd dostaje 2 strzały z 70% mocy :) To oznacza, że dobry start z lekkim poślizgiem 4 kół ładuje ok. 600Nm i 300KM w ułamku sekundy w napęd, to nie jest coś do czego te półośki zostały zaprojektowane ;)

Do tego jeżdżę na codzień do pracy więc często auto mam zimne, nie mam za dużo okazji "zaszaleć" bo mam blisko, no i nie chcę przedwcześnie zużyć auta – jeżdżę nim dopiero kilka miesięcy i chcę się nim nacieszyć zanim coś popsuję :) Tymbardziej że działam na fabrycznym kolektorze ssącym czyli czwarty cylinder może dostawać 20%(!) mniej powietrza niż reszta, co przy pałowaniu szybko mogłoby się źle skończyć. Dlatego czekam na kolektor od Focusa, przy okazji się dołoży paliwa i wtedy będzie ogien :)

W przyszłym tygodniu będę w SSG po nowe mocowania silnika i w Promotorze na popraweczki programu bo mamy lato i auto trochę za blisko stukania chodzi, no i może da się dmuchnąć coś więcej w górze, bo na dole już strach momentu dodawać. Muszę też ogarnąć rdzę w słupkach (zapraweczki już są) ale na lakiernika kilka dni poczekam, przy okazji mam nadzieję uda się też rysę z klapy bagażnika w końcu usunąć (sąsiedzka zazdrość)...

Mam też nadzieję że uda mi się ten wątek jakoś ogarnąć żeby to wyglądało w "Projektach" ale coś słabo mi to idzie ;)

Roboty po uszy z taką zabawką, a czasu jak na lekarstwo :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez torek » 17 sie 2016, 12:35

Fajna fotorelacja <spoko>
Czy nie lepiej było puścić to rurę górą silnika od turbo do IC, niż robić takie spghetti na przodzie?
Pozwolisz, że pożyczę Twoje jedno foto dla porównania seryjnych tulei cylindra z moimi po wymianie. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez drozdo » 17 sie 2016, 12:41

Orurowanie fajnie by było kiedyś wyprostować ale to było robione na szybko bo chciałem już auto odzyskać :)
Są już ponoć opcje pchania powrotu z IC dołem pod autem co dodatkowo skraca drogę powietrza, pomyślimy jak będzie czas :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez torek » 17 sie 2016, 13:04

A po co kombinować? przecież można tak puścić rurę. sposób sprawdzony, dobry. Jedynie co dobrze okręcić rurę nad silnikiem bandażem żeby się nie grzała tak szybko <spoko> (tak jak ma Olrzyn u siebie)
Załączniki
IMAG0355.jpg
IMAG0457.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez deejay89 » 17 sie 2016, 13:37

tu właśnie chodzi o nagrzewanie się rury i powietrza, dlatego sporo ludzi puszcza bokiem jak ma Drozdo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 17:18
Posty: 195
Skąd: Kraków / Doncaster
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez olrzyn » 18 sie 2016, 12:13

deejay89 napisał(a):tu właśnie chodzi o nagrzewanie się rury i powietrza, dlatego sporo ludzi puszcza bokiem jak ma Drozdo


ale owiniecie bandazem z folia odbijajaca cieplo powinno wystarczyc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2015, 17:34
Posty: 674 (4/19)
Skąd: Radwanice / Wrocław
Auto: Mazdaspeed 6

Postprzez drozdo » 18 sie 2016, 12:16

Jak będę miał czas to pomyślę nad orurowaniem, narazie jest jeszcze dużo rzeczy na liście. Gwint jest już w Polsce, pod koniec sierpnia montujemy w SSG :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez makmarc » 18 sie 2016, 22:09

Jednym słowem: GRUBO. To musi wciskać w fotel, gratki projektu i oby nic się nie popsuło.
makmarc
 

Postprzez buczos » 18 sie 2016, 23:01

drozdo napisał(a):Nowy ślimak: Borg Warner EFR 7670, A/R 0.92, twin scroll, turbina ze stopu tytaniu i aluminium połowę lżejsza niż kuta aluminiowa, ceramiczne łożyska, chłodzenie wodą – nie ma nic lepszego

Love it! <diabełek>
Tak jak piszesz, kółko turbiny w seriach EFR z Borga jest wykonane ze stopu Ti-AL, nawet i o połowę mniejsza bezwładność (anti-lag solution :) ) niż w standardowych kółkach z różnego rodzaju stopów niklu (kute amelinium, poźniej sfrezowane stosuje się do kółek kompresora). Po stronie turbo kółko bazujące na stopie AL by się mogło roztopić hehe :)

Przyglądałeś się może tabliczce znamionowej na turbo? Made in USA/Germany czy Hungary? Tak z czystej ciekawości pytam ;)
W Polsce niestety na produkcję serii EFR nie ma co liczyć... Zakład/Campus BorgWarnera w PL jest od 2008r.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez drozdo » 19 sie 2016, 00:13

Masz oczywiście rację z tym kompresorem/turbiną, się zagalopowałem :) Tabliczki nie oglądałem, graty ściągane głównie z usa więc turbo pewnie tam robione. Tak czy inaczej turbo jest mega, codziennie jestem pod wrażeniem jak to reaguje na gaz, nie spodziewałem się takiej różnicy :)

Dopisano 19 sie 2016 11:50:

Nowe zabaweczki od BC Racing :)

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez laba » 19 sie 2016, 14:50

Musi mieć kopyto :D Jeździłem Golfem 5 r32 z 480km to ładnie <dupa> wciągało do bagażnika
Powodzenia w dalszych pracach i żeby się nie psuło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez zelka » 19 sie 2016, 23:01

Jakie sprężyny do BC? 10/8 czy może coś innego?
Możesz powiedzieć czemu taki wybór, a nie np. ISC?
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez drozdo » 20 sie 2016, 00:31

Sprężyny w sumie tylko powiedziałem, że mam ciężkie auto i chcę do daily ale czasem na tor też i dostałem 10kg (62.200.010) z przodu, z tyłu nie zwróciłem uwagi.
Wybór padł na BC bo czytałem sporo dobrych opinii o nich. Ponoć się mocno poprawili jak na Tajwan, amortyzatory sprawdzają parami żeby były równe (regulacja twardości), sponsorują sporo prawdziwych sportowych aut więc wyglądają na dobrze sprawdzone. Nie mogę też obniżyć auta za bardzo i ponoć te na to pozwolą (ale zobaczymy bo żaden dealer/support nie był wstanie podać maksymalnej ustawialnej wysokości). No i cena była dobra więc kupiłem, najwyżej jak będę szorował na podjazdach to sprzedam dalej :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez drozdo » 28 sie 2016, 16:24

Tył to: 86.62.185.008 czyli 8kg:

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/20)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez Bartg » 1 wrz 2016, 07:49

Jednogłośną decyzją trybunału konstytucyjnego witamy w projektach :) Prosiłbym tylko dodawać wszelkie modyfikację, aktualne zdjęcia itd do pierwszego posta :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7831 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy