Mazda6 GY LF 2006 2.0 AT / Carbon Gray / Eibach / A-Spec / Chrom out

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Geniek » 10 cze 2016, 13:10

<płacze>
Załączniki
DSC_0554.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Mr_Bartek » 10 cze 2016, 13:16

A co to się stało? <głaszcze>
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Geniek » 10 cze 2016, 14:01

Madzia odmówiła posłuszeństwa jakieś 100km od domku. Zaczęła pracować na 3 gary (na kompie wyszło wypadanie zapłonu na 1 cylindrze) i wypiła na te 100km jakieś 1.5l oliwy.
Żeby nie uszkodzić nic więcej wezwałem lawetę i czekam teraz na diagnozę.
Jako, że od ostatnich 2 wymian oleju Magdalena zaczęła się w nim rozsmakowywać (1.5l-2l 10kkm) i tak miałem robić remont serducha. Nie spodziewałem się tylko tak drastycznego pogorszenia stanu w ciągu krótkiego czasu.
Zobaczymy w każdym razie co dokładnie jej dolega i jakie będą koszta.
Na razie bujam się innym japończykiem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez WisniaUs » 10 cze 2016, 21:41

Ehhhh niie wszystko co na forum jest dobre wiec nie rob wiecej tych płukanek bo nie wiem jaki idiota to wymyslil.
WisniaUs
 

Postprzez Danmazda » 10 cze 2016, 21:48

Aż żal patrzeć jak stoi na tel lawecie :|
Co do płukanki, to zgadzam się z Krzyśkiem.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez rafałmazda » 10 cze 2016, 22:50

co to się dzieje :| moja co prawda w lepszym stylu, bo holowana przez Xedosa 9, ale też dziś do warsztatu trafiła :| wolałem żeby nie jechała o własnych siłach <oczy>
oby u Ciebie nie było to nic strasznego <spoko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez WisniaUs » 11 cze 2016, 10:35

U mnie na blacie Over 300 000km nigdy zadnej PŁUKANKI nie robilem i nawet mi to do glowy nie przyszlo!!! Olej pożera od nowosci ok 1L na wymiane a wymiana co 10tysi a od zawsze ten sam olej MOBIL 1 !!! Skrzynia automat NIGDY olej nie wymieniany a tez śmiga od nowości bez problemowo <spoko> <spoko> Miejmy nadzieje ze to nie to czego sie spodziewamy i koszty nie beda duze.
WisniaUs
 

Postprzez Geniek » 13 cze 2016, 09:25

Czy to faktycznie wina plukanki to nie jestem na 100% pewien ale niestety zbieżność czasowa jest duża. No nic, trudno stało się. Może już dziś będę wiedział coś więcej to się podzielę wiadomościami. Oby nie były najgorsze :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Senior » 13 cze 2016, 10:03

Geniek napisał(a): Oby nie były najgorsze

Życzę powodzenia ,
Może to jakieś głupstwo. <spoko>
Na lawecie nie prezentuje się ciekawie

WisniaUs napisał(a):Ehhhh niie wszystko co na forum jest dobre wiec nie rob wiecej tych płukanek bo nie wiem jaki idiota to wymyslil.


Co do płukanek < Zgadzam się z Krzyśkiem
Najgorsza rzecz jaka może spotkać silnik, to płukanka.
Silnik po dużym przebiegu właśnie przez te olejowe "brudy" kasuje luzy powstałe z pracy metal o metal.
Płukanie pozbywa się tego i kłopot murowany. Oleje syntetyczne same mają właściwości płuczące.
Powinno się lać : syntetyk, półsyntetyk, mineralny
Takie moje zdanie ,[ może się mylę]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 10:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Postprzez Geniek » 16 cze 2016, 10:44

Witam,

widziałem wczoraj samochód. Całe serducho na wierzchu. Aż smutno było na to patrzeć. Na szczęście nie ma żadnych uszkodzeń mechanicznych. Tłoki i cylindry w porządku. Pierścienie zapieczone na maxa. Kosztorys naprawy przygotowany. Pierścienie i uszczelki OE mazdy, do tego świece, planowanie głowicy, wiadomo olej i resztę co tam trzeba. Się tylko zastanawiam czy wymieniać śruby głowicy? Bo niby Mazda pisze, że nie trzeba a na przykład Ford dla tych samych silników, że tak. Koszt około 200PLN.
W każdym razie całość remontu z robocizną ma się zamknać w kwocie 3500PLN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Senior » 16 cze 2016, 13:02

Geniek napisał(a):Na szczęście nie ma żadnych uszkodzeń mechanicznych. Tłoki i cylindry w porządku.

To bardzo dobra wiadomość. <spoko>
Resztę zrobisz, będzie dopiero rakieta <serduszka>
Powodzenia


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 10:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Postprzez WisniaUs » 16 cze 2016, 17:59

Geniek napisał(a):Się tylko zastanawiam czy wymieniać śruby głowicy? Bo niby Mazda pisze, że nie trzeba a na przykład Ford dla tych samych silników, że tak. Koszt około 200PLN.


A ty masz Forda czy Mazde????
WisniaUs
 

Postprzez Dominator » 16 cze 2016, 18:38

Cos dziwnie malo km wytrzymal ten silnik, tym bardziej z AT. Cos z oliwa bylo slabo, chyba ze licznik skrecony o polowe. Wspolczuje i powodzenia.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez WisniaUs » 16 cze 2016, 19:19

Dominator napisał(a):Cos dziwnie malo km wytrzymal ten silnik, tym bardziej z AT. Cos z oliwa bylo slabo, chyba ze licznik skrecony o polowe. Wspolczuje i powodzenia.


Moje zdanie jest takie; silnik byl ok ale płukanka po raz pierwszy spowodowala zwiekszone spalanie oleju.Nastepnie Darek zrobił płukanke po raz drugi i go dobił.Ale to moje zdanie <spoko> Ja tak jak pisalem mam ponad 300 000 km i silnik dziala idealnie wiec nie sadze o mega cofaniu licznikaw tym roczniku auta!! Plukanka go dobila.JAk ktos z Was ma wolne 4000 zl i pokryje naprawe silnika to jutro robie plukanke u siebie i mamy gwarantowany remont przy moim przebiegu!!! pozdrawiam
WisniaUs
 

Postprzez Senior » 16 cze 2016, 23:25

WisniaUs napisał(a): Plukanka go dobila.JAk ktos z Was ma wolne 4000 zl i pokryje naprawe silnika to jutro robie plukanke u siebie i mamy gwarantowany remont przy moim przebiegu!


To jest święta prawda. <spoko>

Na forum z tymi płukankami to jakaś patologia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 10:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Postprzez Geniek » 17 cze 2016, 08:17

Hejka,

licznik nie kręcony, potwierdzone wydrukami z DSRa. A oliwę zaczął pić już po pierwszej wymianie w kraju. A wtedy jeszcze nie robilem płukanki. Podczas zakupu auta olej wymieniony jeszcze w DE na Castrola 5W30 a po roku w PL na Mazda Original. I od tego czasu zaczęło się picie. Czy płukanka spowodowała zwiększenie podobu oleju to nie wiem ale prawdopodobieństwo jest duże.
W każdym razie remont się już robi. Mam nadzieję, że po remoncie Madzia zostanie abstynentem (przynajmniej na trunki z serii 5Wxx) hahaha
Tym bardziej, że jak wpakuję w nią kawał $$ to pasuje nią jeszcze trochę pojeździć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Geniek » 27 cze 2016, 09:46

Witam,

Madzia jest już u mnie <jupi> Auto odebrane w sobotę. Do tej pory zrobione niecałe 200km i jak na razie wszystko jest OK. Mam nadzieję, że tak już pozostanie na dłuższy czas. Moc jak była tak jest i teraz. Jedyne co by chciał, to żeby Maździnka pozostała abstynentem przynajmniej jeśli chodzi o środki smarujące silnik :D
Co zostało wymienione/zrobione:
DSC_0570.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez xRafalx » 27 cze 2016, 10:30

I bardzo dobrze :) Niech teraz jeździ bez problemów :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Senior » 27 cze 2016, 12:13

No i super. Silnik NÓWKA <spoko>
Proszę więcej bez takich numerów.
Niech połyka kilometry bezawaryjnie <serduszka> <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 10:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Postprzez Geniek » 27 cze 2016, 15:22

Senior napisał(a):No i super. Silnik NÓWKA <spoko>
Proszę więcej bez takich numerów.
Niech połyka kilometry bezawaryjnie <serduszka> <serduszka>

Dokładnie :)

xRafalx napisał(a):I bardzo dobrze :) Niech teraz jeździ bez problemów :)

Dzięks :)

A tak na osłodę tak wyglda maska 2 miesiące po uzyciu WetCoat'a firmy Gyeon:
DSC_0573.jpg


W międzyczasie auto było myte na myjni bezdotykowej kilka razy. Jak widać powłoka trzyma się dobrze <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy

cron