Nie ma mocy, niski max moment

Postprzez Mir » 7 cze 2016, 18:09

Witam
To mój pierwszy post i juz problemy z Madzią ...
Kupiłem od pośrednika BL 2012 1.6 MZ-CD, powinna mieć 115KM i 270Nm max moment.
Wydawało mi się od początku że coś marnie z ta mocą, ale dopiero na hamowni przykra niespodzianka – tylko 92KM i 160Nm !!
Chyba cos pokombinowane w ECU, nie pluje żadnych błędów ... mechanik mówił że z "przepływką" czy bez, nie było róznicy, więc wymienił – przyrost do w/w wartości i szuka dalej ....
Czy może ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną, dać jakiś ślad co sprawdzić ?
Turbina działa, ale wg mechanika jakoś "słabo zbiera się" , silnik podobno wygląda OK, ale cos jakby pokombinowane czy z turbiną czy jej "osprzętem" (przepraszam za lamowaty język).
DPF podobno jak nówka.
Wg mechanika wg wykresu przede wszystkim dziwne zachowanie, że ten słaby max moment i moc ma dopiero przy ponad 3000obr.
Bardzo prosze o jakies pomysły i nakierowania ...
Załączniki
IMG_20160519_093235.jpg
Ostatnio edytowano 18 lip 2016, 14:47 przez Mir, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 7 cze 2016, 17:51
Posty: 23
Skąd: Podbeskidzie
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZ-CD 2012

Postprzez KMBak » 7 cze 2016, 22:35

Wygląda jak by była w trybie awaryjnym. Podpiąć pod kompa i sprawdzić błędy (najlepiej w ASO albo sprawdzonego mechanika). Od tego trzeba zacząć.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Mir » 7 cze 2016, 22:45

pisałem że nie "pluje" żadnymi błędami – tzn był podpięty pod kompa, forscan (elm) , był tez w ASO i pod IDS-em – też nie daje żadnych błędów :(
Początkujący
 
Od: 7 cze 2016, 17:51
Posty: 23
Skąd: Podbeskidzie
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZ-CD 2012

Postprzez KMBak » 7 cze 2016, 23:10

Aha, myślałem, że może ktoś słabo to odczytywał... No to faktycznie zagwozdka... A u poprzedniego właściciela oczywiście nie ma opcji sprawdzić?
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Mir » 7 cze 2016, 23:25

tak .... "nie wie"
Liczę że może jaki spec od tych silników pomoże, coś zaleci sprawdzić. Może ten wykres coś mówi , coś sugeruje ....
Początkujący
 
Od: 7 cze 2016, 17:51
Posty: 23
Skąd: Podbeskidzie
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZ-CD 2012

Postprzez Mir » 9 cze 2016, 10:57

podobno podejrzenia kierują się na wtryskiwacze ...
Ze nierówno pracuje, a juz szczególnie brzydko po rannym odpaleniu (niby oczywiste ze na zimnym może, ale ...).
No i że rura czarna, aż taka nie powinna być .... a EGR jest OK.
Czy mozliwe jest podejrzenie fizycznie i optycznie numerów wtrysków, a co jest niby przypisane ? Czytam to forscanem.
Czy mozna forscanem ewentualnie wpisać co jest faktycznie, jeżeli nie byłoby zgodności ?
Czy mozna wymusić kalibracje wtrysków jakoś, lub np forscanem ?
Początkujący
 
Od: 7 cze 2016, 17:51
Posty: 23
Skąd: Podbeskidzie
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZ-CD 2012

Postprzez tadziol » 9 cze 2016, 15:25

Mir napisał(a):rura czarna

Mir napisał(a):DPF podobno jak nówka.

podobno.....
czyli usunięty <lol>
Mir napisał(a):cos pokombinowane w ECU

i wszystko w temacie....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Mir » 13 cze 2016, 10:14

@tadziol – ciśnienie przed i po jest różne, zmienia się, więc "raczej" DPF jest ;)
A co do ECU – zapewne masz 100% rację ...

Mój mechanik, a właściwie chiptunningowiec, po konsultacjach ze swoim znajomym, "zrobili" ECU, tzn przywrócili w nim soft (ASO nie potrafiło ...) , objawiło się to tym, że chyba zaczął dawać błędy (tabela błędów wycięta była ?), nawet podobno wyskoczyła kontrolka oleju czy silnika na wyświetlaczu + błąd nie działania jakiegoś zaworu od EGR (ale chyba nie ten zasadniczy, ten jest widoczny z tyłu silnika patrząc od przodu samochodu). A mówił mi wcześniej, że wygląda na to że nie jest sterowany przez oprogramowanie ... A to może być przyczyna ograniczenia mocy ...
Wiem, ze mój język "samochodowy" jest baardzo nie fachowy, ale jest jakiś sens w tym co piszę, i co dzieje się z tym samochodem ?
Czy możliwe jest, że w przypadku takiej dużej straty mocy, moze nie działać tempomat, tzn wszystkie przyciski i kontrolki działają, ale nie utrzymuje prędkości ?
Zapytam jeszcze raz – da się wymusić kalibrację wtryskiwaczy domowym sposobem, np forscanem ?
Początkujący
 
Od: 7 cze 2016, 17:51
Posty: 23
Skąd: Podbeskidzie
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZ-CD 2012

Postprzez tadziol » 14 cze 2016, 12:04

Mir napisał(a):ciśnienie przed i po jest różne, zmienia się, więc "raczej" DPF jest

Gdyby "raczej" był to owa :
Mir napisał(a):rura czarna, aż taka nie powinna być ....

powinna być stalowa – czysta.
Poproś o parę fotek wydechu,gdzie chłopaki mają aktywny FAP i sobie porównasz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Mir » 21 cze 2016, 11:15

Wgrany od zera soft oryginalny do ECU (jakos gdziestam zorganizowany z ASO – nie wnikam), ECU podobno zgadza się oznaczeniami z tym co powinno być, błędów nie zgłasza, podobno wszystko przepatrzone, DPF przepalony serwisowo (podobno 3000sek), EGR OK, a mocy i max momentu dalej nie ma ... tzn podobno moc "wzrosła" z 92 do 98KM i moment cos około 180Nm.
Jedyne jeszcze – wg nich – podejrzane sa wtryskiwacze, że nie równo pracują. Wlałem do baku (jest chyba ok 10l paliwa aktualnie) Liqui Moly 2666 – chyba jakby ciszej i bardziej elastycznie silnik pracuje .... Ale mocy raczej nie przybyło ....
Wg mojego lamerskiego spojrzenia na wykres, na ten beznadziejny przyrost mocy i momentu od ok 1700obr, to jakby turbo niema, ale mechanik mówi ze turbina pracuje, kręci sie lekko.
Mam pytanko, naczytałem sie o smarowaniu turbiny i potencjalnego zapchania sitka – czy ktos mógłby mi naświetlic gdzie ono jest ? Może jakie zdjątko ?
Początkujący
 
Od: 7 cze 2016, 17:51
Posty: 23
Skąd: Podbeskidzie
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZ-CD 2012

Postprzez tadziol » 22 cze 2016, 08:24

Mir napisał(a):Mam pytanko, naczytałem sie o smarowaniu turbiny i potencjalnego zapchania sitka – czy ktos mógłby mi naświetlic gdzie ono jest ?

Owszem,ale najpierw wrzucasz parę fotek Twojej rury wydechowej.Weź też kawałek papieru,przetrzyj ją w środku i daj foto tego papieru.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Mir » 22 cze 2016, 14:47

zamieszczam zdjęcia (rura przed wytarciem)
Czy coś możesz z tego wywnioskować ? Po tym wypalaniu niewiele zrobiłem km i to jeszcze na Liqui Moly 2666 ...
Załączniki
IMG_20160622_142101.jpg
IMG_20160622_142253.jpg
Początkujący
 
Od: 7 cze 2016, 17:51
Posty: 23
Skąd: Podbeskidzie
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZ-CD 2012

Postprzez tadziol » 22 cze 2016, 15:10

Mir napisał(a):Czy coś możesz z tego wywnioskować ?

Owszem...nadal uważam,że nie masz Fap-a.
A co do sitka,to jest w śrubie łączącej przewód olejenia turbiny blokiem.
Pod kolektorem wydechowym.
Mir napisał(a):naczytałem sie o smarowaniu turbiny i potencjalnego zapchania sitka

Gdyby było zapchane to turbina już ma ukręcony wałek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Mir » 22 cze 2016, 18:08

hmmm ... czyli sugerujesz, że "ktoś" mnie robi w balona ? No bo chyba nie wypalali przez 3000sek pustej rury ? :D Ten mechanik, a właściwie chiptuningowiec trudni sie też wycinaniem DPF i poprawianiem w związku z tym softu, aby "myslał" ze ma DPF. Jakoś mi to nie pasuje, że nie zna się na tym ....
Może po tym wypalaniu brak po prostu jest jakiejś solidnej jazdy – zrobiłem od tego czasu ok 80km krótkimi trasami (+ Liqui Moly wlane na ok 10l paliwa)
Poza tym soft niby wgrany był od zera, aby właśnie ECU zaczęło krzyczeć błędami (jeżeli miałyby być), a nie krzyczy – sam sprawdzałem amatorsko elmem i forscanem ...
Co do sitka i smarowania – masz racje, gdyby było zapchane, dawno by szlag trafił turbinę ...
Ręce i nogi już mi opadają .... Tadziol Mistrzu – może zerknąłbys na tą moja wredną magde ? Dzwonić ? PW ?
BTW – nie FAP, mam DPF ... ;)
Ostatnio edytowano 23 cze 2016, 06:15 przez Mir, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 7 cze 2016, 17:51
Posty: 23
Skąd: Podbeskidzie
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZ-CD 2012

Postprzez smile » 22 cze 2016, 22:25

Dopisz do swoich danych to, skąd jesteś.
DPFa nie masz tak jak profesor Tadziol zaznaczył. W ECU miałeś namieszane aby powyłączać dyskotekę na desce rozdzielczej. Trzeba by na spokojnie wszystkie parametry życiowe poobserwować, może siedzi gdzieś jakiś emulator i bruździ?! Co Tadziol sądzisz? :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 23 cze 2016, 08:32

Mir napisał(a):Mój mechanik, a właściwie chiptunningowiec, po konsultacjach ze swoim znajomym, "zrobili" ECU, tzn przywrócili w nim soft (ASO nie potrafiło ...) , objawiło się to tym, że chyba zaczął dawać błędy (tabela błędów wycięta była ?), nawet podobno wyskoczyła kontrolka oleju czy silnika na wyświetlaczu + błąd nie działania jakiegoś zaworu od EGR


9 dni później....

Mir napisał(a):Wgrany od zera soft oryginalny do ECU (jakos gdziestam zorganizowany z ASO – nie wnikam), ECU podobno zgadza się oznaczeniami z tym co powinno być, błędów nie zgłasza,


I co tu sądzić ? Mutacja genetyczna i tyle....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Norreca » 23 cze 2016, 12:30

ja bym poszukal sprawdzonego mechanika z formu co moze by ogarnal temat.
wyglada to dosc dziwnie.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez marlad » 21 sie 2016, 13:29

Cześć ,
samochód trafił do nas i wałkowalismy go praktycznie na wszystkie strony.
Najgorsze jest to ,że wszystko wygląda w porządku.
Sprawdzilismy DPF ( bez wymontu, EGR , czujniki itd ), turbo pompuje jak trzeba.
flashowalismy oryg plikiem HW i SW. Zrobilismy adaptacje.Cisnienie paliwa – petarda .

Dziwne jest ,że wóz da sie wylacznie programowac OBD opcja RECOVERY. Modów nie przyjmuje inaczej niż po BDM
Wymontowalismy wtryski , sprawdzilismy w Boschu i okazały sie ,ze wszystkie padnięte.

Po wymianie wtrysków wróciło 30-40 Nm .
W tej chwili auto odzyskało trochę dynamiki , ale dalej ma ok 210 Nm .

Obrazek

Wyłaczylismy cały układ EGR ( jak sie okazało sprawny ) i zrobilismy pomiar co wróciło z taką róznicą :
Obrazek

Egr nastepnie właczylismy.



niepokoi nas paramter obciążenia. Otóż COŚ GO TNIE do 70 % w zakresie od ok 1700 do 3500 obr.Na diagnostyce wraca to z wartoscia 220 Nm wg.IDS.
Tu jest pies pogrzebany wg. nas .
Jak kiedyś bedzie chwila i byście chciali to zrobie Wam screeny map w sterowniku , które są wyskalowane do 100% obciazenia i 270 Nm. Na drugiej osi są obroty . Tak najłatwiej bedzie załapać czemu to tak istotne :)

jeszcze planujemy ew. zrzucic wydech , oraz endoskopowo zajrzec do cylindrów ale poki co pomysly sie kończą. Jest tez opcja ,że sterownik jest nieco inny niz oryginalnie ale to już Pan Mirek ustali w ASO .


Przydałby się nie ukrywam jakiś zajeb..ty diagnosta , który zna na pamięc parametry tego silnika i bedzie w stanie stwierdzić ,czemu go tak tnie na param obciazenia.
Jak ktoś z Was ma jakiś pomysł jak pomóc to walcie jak w dym bo temat jest bardzo nietypowy i ciekawy.


-------------------------------------------------------------------------------------
P.S.
tylko bez urazy,ale Co do wycierania chusteczką rury , to ktoś tam od nas ze znajomych zasugerował że chsteczka to można podetrzeć d., yy to zmaczy wytrzeć nos a niekoniecznie diagnozować obecnosć DPFa ;)

Miast chusteczki proponujemy użycie łomu ;) ( przy okazji zobaczcie jak WYMIENIAJĄ DPFy w POZNANIU ;) )
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 227 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez talk_about85 » 21 sie 2016, 19:01

Jeden z ciekawszych tematow jakie tutaj pamietam. Kiedys go czytalem i bylem pewien iz ten egzemplarz ma usuniety filtr czastek stalych. Z reszta wszystko na to wskazywalo. Nie wiem ale moze w temacie tego silnika moze pomoc Heko bo chyba on jak nikt inny jako nadworny tuner Forda zna jego parametry. Niby firma konkurencyjna ale moze cos zdzialacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez marlad » 21 sie 2016, 22:45

tutaj wykres ,ale os zaznaczona w obrotach

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 227 (13/13)
Skąd: Kraków

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323