Mazda3 (BK) – Korozja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez widmo82 » 17 sty 2016, 16:43

400zł ? Jeśli chodzi o prywatne zakłady to cena śmiesznie niska. Gdzie zarobek? Zapewne na mega niskich kosztach materiałowych i oszczędności RBG tzn. nic nie czyszczone, robione na oko klienta, żeby było czarno.
Wiesz czym robiono? Ja robiąc głównie na Noxudolu wraz z innymi materiałami, ledwo co zmieściłem się w 400zł. W moim wątku masz filmik i kilka zdjęć. Na Twoim miejscu to pojechałbym odebrać te 400zł i jeszcze kazał im to zedrzeć. Tak wszystko bo jak dziś zedrzesz jedno miejsce to za pół roku pojawi się w innym a przecież nie będziesz kładł konserwacji punktowo. To się do niczego nie nadaje. Żadna poprawka z ich strony wg. mnie nie ma sensu jeśli po 4mc – stosunkowo bardzo dobrej pogody już widać rudzielca.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez pawcio1017 » 17 sty 2016, 17:32

Dokładnie, jedź po kasę bo to śmiech na sali. U mnie po ponad roku (teraz już druga zima) zero śladów korozji, wszystko czarne...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez baszawez » 17 sty 2016, 18:49

Pawcio a ile dałeś za konserwacje i czym Ci robili
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez Sayaninssj » 23 sty 2016, 17:06

Moglibyście mi powiedzieć jak nazywa się ten ,,oring" zaznaczony na czerwono bo w mojej mazdzie jest skorodowany i kielich od tego też już łapie rdzę. Chciałbym to wymienić. I jeszcze jedno czy aby usunąc rdze z kielicha muszę wyciągać amortyzator czy wystarczy tylko usunąc sruby?
Załączniki
mazda3sil.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2015, 19:41
Posty: 20
Auto: Mazda 3 BK 2004 2.0 Benzyna

Postprzez kropek101 » 25 sty 2016, 19:55

Same śruby z mocowania możesz odkręcić nic się nie stanie ale tej po środku z amortyzatora nie radzę ci ruszać. Sprężyny są na tyle mocne że ci uciecze amortyzator w dół i bez ściągaczy zapomnij że ją z powrotem zakręcisz.
A tak na marginesie daruj to sobie gra nie warta świeczki
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Sayaninssj » 31 sty 2016, 16:18

Czemu uważasz ze gra nie warta świeczki? Na dzień dzisiejszy rdzy na kielichy jest mało, ale nie chce żeby pewnego dnia ta rdza zeżarła kielich, ze będę się bał wejść w zakręt bo mi go wyrwie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2015, 19:41
Posty: 20
Auto: Mazda 3 BK 2004 2.0 Benzyna

Postprzez kropek101 » 31 sty 2016, 19:39

Zabezpieczaj jak chcesz ja bym poczekał do wymiany amortyzatorów i w tedy ewentualnie to zrobił,
Korozja w maździe to ciągle powracający temat zrobisz to za jakiś czas znowu wyjdzie.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Bartasek » 20 lut 2016, 21:54

:) Witam, krótkie pytanko.
Czy elementy pokazane na zdjęciach mają normalną korozje, tzn. czy stan może odpowiadać normalnemu upływowi czasu? Rok madzi to końcówka 2008 roku i przebieg 102kkm sprowadzona z niemiec.
Mierząc miernikiem lakieru wychodziły naprawdę różne wartości, i nie wiem czy to wina miernika lakieru, od około nawet 30mikrometrów do około 100. Dach cały miał średnio 50mikrometrów, przednia maska i tylna klapa 30-70, tak jakby dostało porządną polerke. Auto nie wygląda na lakierowane choć kto wie. Szpachli na 100% nigdzie nie ma. Niestety bardzo prawdopodobne że na rdzę na podłodze nałożono czarnego "baranka".

Z góry dziękuję za odpowiedź :)
(przepraszam inaczej nie potrafię wrzucić zdjęć)

https://drive.google.com/open?id=1rq7JwajRKXfyacnRx8FGo691YU7EiP1MdA
https://drive.google.com/open?id=1cg-Um-XkvjJyXcwHMAqJO3P_PoIKO9DMKg
https://drive.google.com/open?id=1_n1NZuil1CMTyPOvPIZyyIax3N5cvpX8Iw
https://drive.google.com/open?id=1cwv48rlRbdhg8Z-jDQTPI8hgxw83Y9B_Cw
https://drive.google.com/open?id=1zbbVozRjNhzwp73zw2L-fgs2J5u1Yuq3mA
https://drive.google.com/open?id=1Ufxf5iKUCeu0bxsnwPGVYczDBtqjPkfRiw
https://drive.google.com/open?id=18p3Bzs8633Z_flRnKAehd6Z8sFrUhvfdWw
https://drive.google.com/open?id=1X78-V1R8YwRNeL5aBedcKVJ8NRsX2HhynA
https://drive.google.com/open?id=1-SmvsfFlwV401EgH6qY7dklZXHTYzWRZCA
https://drive.google.com/open?id=1od-x_Kg3PTnzPyceANVSf-UazgONee4-Uw
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 paź 2015, 22:16
Posty: 6
Auto: Mazda 3 2008 1.6 Z6 BK

Postprzez marcin255 » 21 lut 2016, 00:15

Ja mam 2005 i nie mam takich ognisk korozji .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 21 lut 2016, 00:27

Zakładajac ze miałes solidny miernik, prawidłowo skalibrowany i używałeś go właściwie to tak jak piszesz... poleciała polerka, miejscami zbyt mocno.
Co do baranka to było wielokrotnie pisane, ze to bardzo czesta metoda na ukrycie korozji i bardzo tania. Przy zastosowaniu najtańszych srodkow typu BOLL mozna zamaskowac rudzielca za max 100zł z robocizną. To, ze jest to totalne dno ten srodek to doczytasz w internetach.
Może koniec straszenia.. jestes pewny, ze ten baranek to nie jest czasem fabryczne zabezpieczenie? Wiele modeli z końca serii miała własnie takie pseudo zabezpieczenie. Wrzuć zdjęcia to ocenimy. Fabryczne jest miejscowe a nakladane we własnym zakresie, zwykle jest tryskane na np. wiele ruchomych elementów zawieszenia.
To zabezpieczenie o którym mówię kończy sie w połowie nadkola czyli w tym miejscu gdzie już nie sięga wzrok wlasciciela :/
Zdjęcia, które wrzuciłeś nie reprezentują jakiegoś wybitnie nędznego przypadku. Wiele zalezy od tego jak ktoś uzytkowal auto i parkował. Myślę, że miescisz się w widełkach :) Okolice uchwytu w klepie bagażnika mogłyby wyglądać lepiej tak samo jak punkt styku odbojnika znajdującego się na zderzaku i "pukający" w maskę. Odczyść to miejsce i zabezpiecz. Dbaj by ten odbojnik był czysty i nie upiaszczony.
Najważniejsze to jak wyglądają ranty przy nadkolach i felc na dole drzwi -od wewnętrznej strony. Jak to jest w bdb stanie to reszta nie jest jakims ogromnym problemem.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Zenn » 21 lut 2016, 21:53

@baszawez
Odwalili Ci manianę. Mi zabezpieczali podwozie w matsuoce i po pół roku nie widać praktycznie zmian. A kasa wcale nie dużo większa. Idź do porządnego warsztatu bo szkoda nerwów. A do tego wróć z reklamacją, pokaż im filmik z YT. Należy się [tiiit] i zwrot kasy.
Zenn
 

Postprzez Gladoo » 1 mar 2016, 09:26

Koledzy a czy takie chlapacze będą pasowały i dadzą radę w M3 2003 hatchback?
http://www.dywanikidosamochodu.pl/produ ... rettyPhoto
czy ktos miał z nimi do czynienia ??
Początkujący
 
Od: 24 lut 2016, 08:39
Posty: 13
Auto: Mazda 3, 2003 rok, 1,6 benzyna

Postprzez widmo82 » 1 mar 2016, 13:34

Nieoryginalnych chlapaczy jest tak dużo, że ciężko będzie znaleźć Ci osobę, która akurat te zakupiła.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Gladoo » 1 mar 2016, 13:59

jasne, może nie akurat te ale jeśli ktoś kupił i założył nieoryginał i działa to niech się podzieli linkiem lub kontaktem do źródła
Początkujący
 
Od: 24 lut 2016, 08:39
Posty: 13
Auto: Mazda 3, 2003 rok, 1,6 benzyna

Postprzez wacha8 » 1 mar 2016, 22:10

Ja szukałem rozbitych Mazd i części do nich na allegro,podzwoniłem i znalazłem komplet na tył i przód za 100 zł ,co oryginał to oryginał :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 162 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Była Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM
Jest CX-30 2020 150 KM

Postprzez darhad » 3 mar 2016, 14:37

Gladoo napisał(a):Koledzy a czy takie chlapacze będą pasowały i dadzą radę w M3 2003 hatchback?
http://www.dywanikidosamochodu.pl/produ ... rettyPhoto
czy ktos miał z nimi do czynienia ??




Mam takie i dało się spokojnie założyć. Jest lepiej niż bez nich, ale niestety miejsce przy tylnych drzwiach gdzie próg przechodzi w błotnik i tak obrywa cały czas.

Dopisano 3 mar 2016, 14:43:

krasti napisał(a):Tak na szybko w temacie korozji – jestem właśnie po wymianie błotników przednich... i zabezpieczaniu progów. Taki widok zastał mnie i blacharza po ściągnięciu uszczelek i błotników.

A ja się zastanawiałem co tak wieje po stronie pasażera :>



Miałem takie samo sito pod tą plastikową listwą na progu.
Początkujący
 
Od: 30 cze 2013, 21:55
Posty: 19 (1/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 3 2.0 150KM hatchback 2003

Postprzez Pan_Pawel » 13 mar 2016, 15:09

Cześć,

U mnie podobny problem co kilka stron wcześniej miał kolega Alik87.

Kilka razy było słychać kamyczki na karoserii, a teraz po kilku dniach deszczu zauważyłem pierwsze oznaki rudawej.

Jak najlepiej poradzić sobie z tą rudą zarazą na karoserii w jej początkowym stanie? Jakieś polecane specyfiki?

Pozdrawiam,
Załączniki
20160313_124148.jpg
20160313_124205.jpg
Początkujący
 
Od: 1 gru 2015, 15:47
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2006, 1,6 diesel, 105KM

Postprzez kropek101 » 13 mar 2016, 17:15

Takie purchle przy szybie to już lakiernik im szybciej tym lepiej bo za niedługo będziesz narzekał jak pod uszczelką zgnije i będzie trzeba spawac

Dopisano 13 mar 2016, 17:15:

Takie purchle przy szybie to już lakiernik im szybciej tym lepiej bo za niedługo będziesz narzekał jak pod uszczelką zgnije i będzie trzeba spawac
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Pan_Pawel » 13 mar 2016, 17:30

Żle się zdjęcie ułożyło. To nie jest szyba, tylko [jaki?] reflektor prawy, ale rozumiem, że i tak najlepiej udać się do lakiernika... ?
Początkujący
 
Od: 1 gru 2015, 15:47
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2006, 1,6 diesel, 105KM

Postprzez darhad » 13 mar 2016, 18:02

Niestety. Miałem takie coś przy tylnej lampie. To plus parę zbuków na środku klapy i wyszło malowanie całego elementu. Normalne auto rdzewieje zwykle na ramach, ale nie Mazda. Ogniska korozji wyskakują sobie na przykład na środku drzwi. Karoseria w Maździe 3 to tragedia. Jedynym miejscem, które się uchowało to dach i maska.
Początkujący
 
Od: 30 cze 2013, 21:55
Posty: 19 (1/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 3 2.0 150KM hatchback 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323