Mazda3 (BK) – Korozja
400zł ? Jeśli chodzi o prywatne zakłady to cena śmiesznie niska. Gdzie zarobek? Zapewne na mega niskich kosztach materiałowych i oszczędności RBG tzn. nic nie czyszczone, robione na oko klienta, żeby było czarno.
Wiesz czym robiono? Ja robiąc głównie na Noxudolu wraz z innymi materiałami, ledwo co zmieściłem się w 400zł. W moim wątku masz filmik i kilka zdjęć. Na Twoim miejscu to pojechałbym odebrać te 400zł i jeszcze kazał im to zedrzeć. Tak wszystko bo jak dziś zedrzesz jedno miejsce to za pół roku pojawi się w innym a przecież nie będziesz kładł konserwacji punktowo. To się do niczego nie nadaje. Żadna poprawka z ich strony wg. mnie nie ma sensu jeśli po 4mc – stosunkowo bardzo dobrej pogody już widać rudzielca.
Wiesz czym robiono? Ja robiąc głównie na Noxudolu wraz z innymi materiałami, ledwo co zmieściłem się w 400zł. W moim wątku masz filmik i kilka zdjęć. Na Twoim miejscu to pojechałbym odebrać te 400zł i jeszcze kazał im to zedrzeć. Tak wszystko bo jak dziś zedrzesz jedno miejsce to za pół roku pojawi się w innym a przecież nie będziesz kładł konserwacji punktowo. To się do niczego nie nadaje. Żadna poprawka z ich strony wg. mnie nie ma sensu jeśli po 4mc – stosunkowo bardzo dobrej pogody już widać rudzielca.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Dokładnie, jedź po kasę bo to śmiech na sali. U mnie po ponad roku (teraz już druga zima) zero śladów korozji, wszystko czarne...

Moglibyście mi powiedzieć jak nazywa się ten ,,oring" zaznaczony na czerwono bo w mojej mazdzie jest skorodowany i kielich od tego też już łapie rdzę. Chciałbym to wymienić. I jeszcze jedno czy aby usunąc rdze z kielicha muszę wyciągać amortyzator czy wystarczy tylko usunąc sruby?
- Od: 16 sie 2015, 19:41
- Posty: 20
- Auto: Mazda 3 BK 2004 2.0 Benzyna
Same śruby z mocowania możesz odkręcić nic się nie stanie ale tej po środku z amortyzatora nie radzę ci ruszać. Sprężyny są na tyle mocne że ci uciecze amortyzator w dół i bez ściągaczy zapomnij że ją z powrotem zakręcisz.
A tak na marginesie daruj to sobie gra nie warta świeczki
A tak na marginesie daruj to sobie gra nie warta świeczki
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Czemu uważasz ze gra nie warta świeczki? Na dzień dzisiejszy rdzy na kielichy jest mało, ale nie chce żeby pewnego dnia ta rdza zeżarła kielich, ze będę się bał wejść w zakręt bo mi go wyrwie.
- Od: 16 sie 2015, 19:41
- Posty: 20
- Auto: Mazda 3 BK 2004 2.0 Benzyna
Zabezpieczaj jak chcesz ja bym poczekał do wymiany amortyzatorów i w tedy ewentualnie to zrobił,
Korozja w maździe to ciągle powracający temat zrobisz to za jakiś czas znowu wyjdzie.
Korozja w maździe to ciągle powracający temat zrobisz to za jakiś czas znowu wyjdzie.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Czy elementy pokazane na zdjęciach mają normalną korozje, tzn. czy stan może odpowiadać normalnemu upływowi czasu? Rok madzi to końcówka 2008 roku i przebieg 102kkm sprowadzona z niemiec.
Mierząc miernikiem lakieru wychodziły naprawdę różne wartości, i nie wiem czy to wina miernika lakieru, od około nawet 30mikrometrów do około 100. Dach cały miał średnio 50mikrometrów, przednia maska i tylna klapa 30-70, tak jakby dostało porządną polerke. Auto nie wygląda na lakierowane choć kto wie. Szpachli na 100% nigdzie nie ma. Niestety bardzo prawdopodobne że na rdzę na podłodze nałożono czarnego "baranka".
Z góry dziękuję za odpowiedź
(przepraszam inaczej nie potrafię wrzucić zdjęć)
https://drive.google.com/open?id=1rq7JwajRKXfyacnRx8FGo691YU7EiP1MdA
https://drive.google.com/open?id=1cg-Um-XkvjJyXcwHMAqJO3P_PoIKO9DMKg
https://drive.google.com/open?id=1_n1NZuil1CMTyPOvPIZyyIax3N5cvpX8Iw
https://drive.google.com/open?id=1cwv48rlRbdhg8Z-jDQTPI8hgxw83Y9B_Cw
https://drive.google.com/open?id=1zbbVozRjNhzwp73zw2L-fgs2J5u1Yuq3mA
https://drive.google.com/open?id=1Ufxf5iKUCeu0bxsnwPGVYczDBtqjPkfRiw
https://drive.google.com/open?id=18p3Bzs8633Z_flRnKAehd6Z8sFrUhvfdWw
https://drive.google.com/open?id=1X78-V1R8YwRNeL5aBedcKVJ8NRsX2HhynA
https://drive.google.com/open?id=1-SmvsfFlwV401EgH6qY7dklZXHTYzWRZCA
https://drive.google.com/open?id=1od-x_Kg3PTnzPyceANVSf-UazgONee4-Uw
- Od: 1 paź 2015, 22:16
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 2008 1.6 Z6 BK
Zakładajac ze miałes solidny miernik, prawidłowo skalibrowany i używałeś go właściwie to tak jak piszesz... poleciała polerka, miejscami zbyt mocno.
Co do baranka to było wielokrotnie pisane, ze to bardzo czesta metoda na ukrycie korozji i bardzo tania. Przy zastosowaniu najtańszych srodkow typu BOLL mozna zamaskowac rudzielca za max 100zł z robocizną. To, ze jest to totalne dno ten srodek to doczytasz w internetach.
Może koniec straszenia.. jestes pewny, ze ten baranek to nie jest czasem fabryczne zabezpieczenie? Wiele modeli z końca serii miała własnie takie pseudo zabezpieczenie. Wrzuć zdjęcia to ocenimy. Fabryczne jest miejscowe a nakladane we własnym zakresie, zwykle jest tryskane na np. wiele ruchomych elementów zawieszenia.
To zabezpieczenie o którym mówię kończy sie w połowie nadkola czyli w tym miejscu gdzie już nie sięga wzrok wlasciciela :/
Zdjęcia, które wrzuciłeś nie reprezentują jakiegoś wybitnie nędznego przypadku. Wiele zalezy od tego jak ktoś uzytkowal auto i parkował. Myślę, że miescisz się w widełkach
Okolice uchwytu w klepie bagażnika mogłyby wyglądać lepiej tak samo jak punkt styku odbojnika znajdującego się na zderzaku i "pukający" w maskę. Odczyść to miejsce i zabezpiecz. Dbaj by ten odbojnik był czysty i nie upiaszczony.
Najważniejsze to jak wyglądają ranty przy nadkolach i felc na dole drzwi -od wewnętrznej strony. Jak to jest w bdb stanie to reszta nie jest jakims ogromnym problemem.
Co do baranka to było wielokrotnie pisane, ze to bardzo czesta metoda na ukrycie korozji i bardzo tania. Przy zastosowaniu najtańszych srodkow typu BOLL mozna zamaskowac rudzielca za max 100zł z robocizną. To, ze jest to totalne dno ten srodek to doczytasz w internetach.
Może koniec straszenia.. jestes pewny, ze ten baranek to nie jest czasem fabryczne zabezpieczenie? Wiele modeli z końca serii miała własnie takie pseudo zabezpieczenie. Wrzuć zdjęcia to ocenimy. Fabryczne jest miejscowe a nakladane we własnym zakresie, zwykle jest tryskane na np. wiele ruchomych elementów zawieszenia.
To zabezpieczenie o którym mówię kończy sie w połowie nadkola czyli w tym miejscu gdzie już nie sięga wzrok wlasciciela :/
Zdjęcia, które wrzuciłeś nie reprezentują jakiegoś wybitnie nędznego przypadku. Wiele zalezy od tego jak ktoś uzytkowal auto i parkował. Myślę, że miescisz się w widełkach
Najważniejsze to jak wyglądają ranty przy nadkolach i felc na dole drzwi -od wewnętrznej strony. Jak to jest w bdb stanie to reszta nie jest jakims ogromnym problemem.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
@baszawez
Odwalili Ci manianę. Mi zabezpieczali podwozie w matsuoce i po pół roku nie widać praktycznie zmian. A kasa wcale nie dużo większa. Idź do porządnego warsztatu bo szkoda nerwów. A do tego wróć z reklamacją, pokaż im filmik z YT. Należy się [tiiit] i zwrot kasy.
Odwalili Ci manianę. Mi zabezpieczali podwozie w matsuoce i po pół roku nie widać praktycznie zmian. A kasa wcale nie dużo większa. Idź do porządnego warsztatu bo szkoda nerwów. A do tego wróć z reklamacją, pokaż im filmik z YT. Należy się [tiiit] i zwrot kasy.
-
Zenn
Koledzy a czy takie chlapacze będą pasowały i dadzą radę w M3 2003 hatchback?
http://www.dywanikidosamochodu.pl/produ ... rettyPhoto
czy ktos miał z nimi do czynienia
http://www.dywanikidosamochodu.pl/produ ... rettyPhoto
czy ktos miał z nimi do czynienia
- Od: 24 lut 2016, 08:39
- Posty: 13
- Auto: Mazda 3, 2003 rok, 1,6 benzyna
Nieoryginalnych chlapaczy jest tak dużo, że ciężko będzie znaleźć Ci osobę, która akurat te zakupiła.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Gladoo napisał(a):Koledzy a czy takie chlapacze będą pasowały i dadzą radę w M3 2003 hatchback?
http://www.dywanikidosamochodu.pl/produ ... rettyPhoto
czy ktos miał z nimi do czynienia
Mam takie i dało się spokojnie założyć. Jest lepiej niż bez nich, ale niestety miejsce przy tylnych drzwiach gdzie próg przechodzi w błotnik i tak obrywa cały czas.
Dopisano 3 mar 2016, 14:43:
krasti napisał(a):Tak na szybko w temacie korozji – jestem właśnie po wymianie błotników przednich... i zabezpieczaniu progów. Taki widok zastał mnie i blacharza po ściągnięciu uszczelek i błotników.
A ja się zastanawiałem co tak wieje po stronie pasażera
Miałem takie samo sito pod tą plastikową listwą na progu.
Cześć,
U mnie podobny problem co kilka stron wcześniej miał kolega Alik87.
Kilka razy było słychać kamyczki na karoserii, a teraz po kilku dniach deszczu zauważyłem pierwsze oznaki rudawej.
Jak najlepiej poradzić sobie z tą rudą zarazą na karoserii w jej początkowym stanie? Jakieś polecane specyfiki?
Pozdrawiam,
U mnie podobny problem co kilka stron wcześniej miał kolega Alik87.
Kilka razy było słychać kamyczki na karoserii, a teraz po kilku dniach deszczu zauważyłem pierwsze oznaki rudawej.
Jak najlepiej poradzić sobie z tą rudą zarazą na karoserii w jej początkowym stanie? Jakieś polecane specyfiki?
Pozdrawiam,
- Od: 1 gru 2015, 15:47
- Posty: 14
- Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2006, 1,6 diesel, 105KM
Takie purchle przy szybie to już lakiernik im szybciej tym lepiej bo za niedługo będziesz narzekał jak pod uszczelką zgnije i będzie trzeba spawac
Dopisano 13 mar 2016, 17:15:
Takie purchle przy szybie to już lakiernik im szybciej tym lepiej bo za niedługo będziesz narzekał jak pod uszczelką zgnije i będzie trzeba spawac
Dopisano 13 mar 2016, 17:15:
Takie purchle przy szybie to już lakiernik im szybciej tym lepiej bo za niedługo będziesz narzekał jak pod uszczelką zgnije i będzie trzeba spawac
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Niestety. Miałem takie coś przy tylnej lampie. To plus parę zbuków na środku klapy i wyszło malowanie całego elementu. Normalne auto rdzewieje zwykle na ramach, ale nie Mazda. Ogniska korozji wyskakują sobie na przykład na środku drzwi. Karoseria w Maździe 3 to tragedia. Jedynym miejscem, które się uchowało to dach i maska.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość