Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez risto77 » 23 lut 2016, 20:30

Setritus napisał(a):Zatrzaski w drzwiach są włąśnie po to żeby boczek nie odchodził :D
Wypina się go podnosząc boczek do góry. Czyli wypinamy wszystkie spinki naokoło boczka, ciągniemy go w górę i zatrzask puszcza.


"LIKE" dla Ciebie. <spoko>
Właśnie czeka mnie taka operacja bo coś mi się rozłączyło w audio i nie gra woofer w drzwiach.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Barthek » 25 lut 2016, 22:32

Dzięki za rady o zatrzasku, teraz to już mogę wykładu udzielać na temat rozpinania boczków ;)
Z mojego świeżo zdobytego doświadczenia wyszło, że faktycznie trzeba pociągnąć boczek
wstępnie do góry, ale potem do siebie – rezultat wszystkie zaczepy na swoi miejscu.
Na fotkach poniżej znajdziecie małą aktualizację i to co się dzieje obecnie.
Lepsze ujęcia zrobię po zakończeniu wszystkich modów.
– Wymienione uszczelki pod pokrywami zaworów i malowanie pokryw na czarno, udało mi się bez większych niespodzianek, pewność siebie przychodzi z wiekiem :) Pozostaje jeszcze zdarcie farby z napisów i porządne wyczyszczenie kolektora ssącego
– W końcu zrobiłem sobie tester diodowy do diagnostyki – błędów brak <jupi>
– Zamontowane zostały sprężyny Vogtland -35mm (komfortowe jak Eibach),
nie pokaże jeszcze fotek ile siadło, bo czekam z montażem felg <faja>
– Chromowane klamki wewnątrz, po opracowaniu wspomnianej wcześniej metody poszło gładko
– Wpadły aluramki na zegary, niech jasny piorun znad góry Fuji trafi tego co wcisnął jedną z czarnych wtyczek do licznika z tyłu – chyba z pół godziny ją wyciągałem, aż bałem się że coś połamię
– Airbag kierowcy z Xedosa 9 po lifcie, montaż bezproblemowy
– Prawy reflektor poliftowy, wymaga chyba wyczyszczenia jak znowu będzie mi się chciało go wyciągać

Rzeczy, które czekają na montaż w weekend:
– 17" z Mazdy 6 z oponami 205/45R17
– dystanse robione na zamówienie, szczegóły wkrótce
– grill pomalowany na czarno z logo po lifcie
– poliftowe logo na tylną klapę
– chromowane nakładki na progi

Mody na kolejny weekend:
– wyciągnięcie kilku małych wgniotek
– pełna korekta lakieru i położenie powłoki ceramicznej
– pranie wnętrza
– ramki wokół szyb na czarno plastidipem
– dywaniki welurowe
– końcówki Ultera na obie strony :D
– malowanie ramion wycieraczek na czarno
– czarna siatka Kamei w zderzaki, muszę ją tylko gdzieś odnaleźć ;)

PS. jak zdemontować dźwignię od ręcznego, bo chcę zamontować wersję z chromowanym guzikiem?



20160216_212137q.jpg

20160222_180344q.jpg

20160222_180319q.jpg
20160222_180331q.jpg
20160223_172000q.jpg
20160223_205156q.jpg
20160223_205320q.jpg
20160223_213230q.jpg
20160224_181101q.jpg
20160224_181343q.jpg
20160224_182523q.jpg
20160224_194635q.jpg

20160224_213205q.jpg

20160220_094127q.jpg
20160220_094239_q.jpg
20160220_094253q.jpg
20160220_094338q.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez risto77 » 26 lut 2016, 00:41

Jak mnie cieszy taki widok ;) Każdy kolejny przywracany do stanu wzorowego to dla mnie jak krople do oczu... ;)
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez DymeK » 26 lut 2016, 18:55

– dystanse robione na zamówienie, szczegóły wkrótce
No własnie napisz ile cie to wyszło bo te z oryginalne z mazdy siedzą za głęboko robiłeś te przelotowe
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Barthek » 28 lut 2016, 19:38

Dzięki risto77 – coraz mniej nas zostało, pasjonatów Xedosów.
Z drugiej strony rozumiem większość ludzi, wybierających inne auta które mają więcej do zaoferowania.
Tylko, że w przypadku Xedosa nikt z nas nie kieruje się rozumem, ale sercem ;)
DymeK dystanse czekały na montaż 4 lata – dobrze, że pamiętałem gdzie je zostawiłem :D
Robione na zamówienie dystanse o grubości 8 i 6mm z podtoczeniem na kołnierz piasty.
Nie da się kupić takich cienkich dystansów nigdzie – wszystkie są bez kołnierza na piastę,
wtedy pojawia się problem z wycentrowaniem felgi.
Na zdjęciach mam już założony przód, ale na tył muszę trochę zebrać z kołnierza piasty.
Dodatkowo zamontowałem nakładki chromowane na progi oraz grill poszedł na czarno :>
PS. Felgi 17" z oponami 205/45R17 i Vogtlandy założone, ale mam nadzieję że jeszcze trochę siądzie.

20160227_123734_HDRq.jpg

20160227_124257q.jpg

20160227_124248q.jpg

20160227_200304q.jpg

20160228_081748q.jpg

20160228_090520q.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Piotr_ » 28 lut 2016, 22:30

Już mi się podoba <serduszka>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez freezoneq » 28 lut 2016, 22:42

Albo mi się wydaje, albo tylne koła stoją w "pozytywie" zamiast w lekkim negatywie. Wydaje mi się? Na amorkach z 626 xedosy tak stoją. Trochę jak 126p :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Koci@k » 28 lut 2016, 22:56

Wiesz, że mam takie samo wrażenie jak patrzę na dwie fotki. Bartek tak jest czy złudzenia mamy? Ale muszę przyznać, że tempo prac to Ty narzuciłeś :D Podoba mi się <serduszka>
Aśka
Avatar użytkownika
Koordynator ds. Klubowiczów
 
Od: 15 wrz 2011, 11:04
Posty: 5501 (436/229)
Skąd: Poznań
Auto: Grey Fūjin

Postprzez Barthek » 28 lut 2016, 23:15

Tempo faktycznie mam dobre, w 2 tygodnie ogarnąłem naprawy i montaż większości części, nie ma opierniczania się <faja>
Amory z tyłu są oryginalne, takie wrażenie potęguje fakt, że dystanse są chwilowo tylko na przodzie i obraz zniekształcił obiektyw w telefonie. W realu wszystko jest prościutko ;)
We wtorek montaż podwójnego wydechu a na weekend usuwanie wgniotek i detailing <uscisk>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez B0TTLE » 29 lut 2016, 11:55

Przy książkowo ustawionej geometrii w 626Ge też mam lekki pozytyw na tyłku. Zapewne Xedosy mają podobnie i to nie wina aparatu. Po prostu przy większym kole bardziej rzuca się w oczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2014, 23:29
Posty: 128 (1/0)
Skąd: DDZ
Auto: Mazda 626 GE FP 96'

Postprzez Barthek » 29 lut 2016, 20:43

Zrobię inne foty to zobaczycie, że nie ma pozytywu.
Obraz został zniekształcony przez obiektyw w telefonie, coś tam wiem o zdjęciach ;)
PS. nie przyjmuję negatywnych opinii o moim Xedzie (tzn. w sumie o pozytywach) :P <rotfl>
Ostatnio edytowano 29 lut 2016, 21:08 przez Barthek, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez freezoneq » 29 lut 2016, 20:53

No to czekamy. Co do posta B0TTLE to nie jest to prawdą, gdyż na amortyzatorach przeznaczonych do Xedosa auto zarówno z przodu jak i z tyłu powinno stać na znikomym negatywie. Nie ważne, czy to KYB czy TOKICO. Pomyśl o modzie lamp, które Piotr przeprowadził ostatnio u mnie. Do czarnego lakieru... <serduszka>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Barthek » 29 lut 2016, 21:08

Widziałem, widziałem – podejmę decyzję jak założysz i się pochwalisz ;)
Śledzę wszystkie aktywne wątki z Xedami to nic mi ni umknie :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez julek » 29 lut 2016, 23:54

szpilki chyba krotkie :P zeby ci kola nie poodpadaly :D
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez risto77 » 1 mar 2016, 01:35

Śledzę wszystkie aktywne wątki z Xedami to nic mi ni umknie :>[/quote]

Mam to samo !!
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez rafał88 » 1 mar 2016, 08:23

Grubosc w sam raz ,zeby sie nie bawic w wymiane szpilek <spoko> Wkladaj tył ,zeby to jakos wygladało :P Dobrze ,ze wytoczony masz pierscien centrujacy , nie bedzie żadnego bicia.

Tył faktycznie stoi mega prosto, ale X6 chyba tak ma :) Jedynie na regulacji mozna cos podzialac ,zeby sie negatyw zrobił ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotr_ » 1 mar 2016, 09:26

rafał88 napisał(a):Jedynie na regulacji mozna cos podzialac ,zeby sie negatyw zrobi


W X6 nie ma regulacji kątów nachylenia koła ;) Jedyne co można zrobić to rozwiercić o 2mm górny otwór od amora przy zwrotnicy. Wtedy będzie ok 1-1,5 stopnia w negatywie :) Zdecydowanie lepiej będzie wyglądać <spoko> Na zbieżność i tak trzeba jechać po obniżeniu, także ładnie wszystko ustawią :)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez rafał88 » 1 mar 2016, 09:33

Jak nie ma?? Przeciez jest mimośród i jesli sie to zrobi dobrze mozna kąt pochylenia koła zmienić :P

Sam u Siebie na mimośrodzie "wypchalem" maks i jest dosc spory negatyw <serduszka> Ale ustawic tez to trzeba na przyrzadach ,zeby nie bylo ,ze jedno kolo stoi inaczej i drugie inaczej :P No i kiera bedzie skoszona przy jeździe na wprost jak sie to źle zrobi :) Chyba ,ze w BA odrazu jest jest negatyw, niby konstrukcja zawiasu jest identyczna to powinno sie dac to ustawiac.

Ale rozwiercenie też fajna opcja :D <spoko> I nawet lepsza bo jak sie upie..li mimośrod to tylko wspołczuc.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotr_ » 1 mar 2016, 09:55

rafał88 napisał(a):na mimośrodzie "wypchalem" maks i jest dosc spory negatyw


Na którym mimośrodzie i gdzie <co?>

rafał88 napisał(a):No i kiera bedzie skoszona przy jeździe na wprost jak sie to źle zrobi


Ja mówiłem o tylnym zawiasie ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Barthek » 1 mar 2016, 10:01

julek napisał(a):szpilki chyba krotkie :P zeby ci kola nie poodpadaly :D

Wiem, że powinno się dawać dłuższe, ale dużo z tym zabawy.
Poza tym teraz jeszcze sporo zostało gwintu na szpilkach do kręcenia <spoko>
Piotr_ napisał(a):
rafał88 napisał(a):Jedynie na regulacji mozna cos podzialac ,zeby sie negatyw zrobi


W X6 nie ma regulacji kątów nachylenia koła ;) Jedyne co można zrobić to rozwiercić o 2mm górny otwór od amora przy zwrotnicy. Wtedy będzie ok 1-1,5 stopnia w negatywie :) Zdecydowanie lepiej będzie wyglądać <spoko> Na zbieżność i tak trzeba jechać po obniżeniu, także ładnie wszystko ustawią :)


Negatyw podoba mi się cholernie, ale nie zrobię go w Xedzie, szkoda mi opon :P
Co do ustawiania geometrii po obniżeniu, to przy poprzednim Xedzie nauczyłem się,
że nic nie zmienia się po obniżeniu na sprężynach do -35mm – sprawdzone na profi urządzeniu.
Ostatnio edytowano 1 mar 2016, 10:06 przez Barthek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy