Jaki olej wybrać?
Cytat z innego forum(subaru) ,napisał jeden z najlepszych mechcaników od subaru w PL jak nie EU
''nie miej złudzeń że 1 płukanka do zmyje …… to są laki olejowe odkładane przez dziesiatki km , po motodoktorze są inne ślady . ''
Jest to jakaś pociecha,doktora nie zalał.Podejrzewam że jakiś castrol lub inny badziew był lany,a babka może mierzyła na krzywo stojącym aucie i dolewała....
Problem w tym że 31stycznia wyjeżdżam do pracy do DE i mam do zrobienia jednorazowo 1000km ,tam dojazdy do pracy no i powrót w kwietniu,więc na ew. remont czasu nie mam...
''nie miej złudzeń że 1 płukanka do zmyje …… to są laki olejowe odkładane przez dziesiatki km , po motodoktorze są inne ślady . ''
Jest to jakaś pociecha,doktora nie zalał.Podejrzewam że jakiś castrol lub inny badziew był lany,a babka może mierzyła na krzywo stojącym aucie i dolewała....
Problem w tym że 31stycznia wyjeżdżam do pracy do DE i mam do zrobienia jednorazowo 1000km ,tam dojazdy do pracy no i powrót w kwietniu,więc na ew. remont czasu nie mam...
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
matthies napisał(a):drapie mnie w głowę jedna rzecz, jak można kupić samochód nie sprawdzając poziomu oleju na bagnecie?
Olej był sprawdzany ale raz że auto stało mega nierówno(ale zdawałem sobie sprawę że jest za dużo) a dwa że tak czy siak nie było wyjścia.Po morzu...nie po OCEANIE obejrzanych zardzewiałych szóstek i premacy miałem już dość a ta jest wyjątkowo zdrowa .Podjąłem ryzyko,czy się opłaci zobaczymy.Tak czy siak kompletny silnik czy remont to 2 razy taniej jak remont budy.
rafał88 napisał(a):A dzieje sie cos z silnikiem?? Kopci , klekocze albo cos?? Jak nie to zlej to co jest wlac dobry syntetyk i jazda:)
No właśnie odpukać nie ,chodzi jak zegarek.Jutro tylko 50km muszę do pracy i zaraz na podnośnik,płukanka i pełen syntetyk.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
a może zlej to co jest, zalej najtańszego półsyntetyka, przejeździj ze 2...3 tys km i ponownie wymień olej.
przez ten czas zorientujesz się co do stanu silnika, czy wcina olej, czy gdzieś w nim nie tłucze się panewa, więc bez problemów będziesz mógł z czystym sumieniem zalać jakiś dobry syntetic oleum..
Może ta smoła Ci się rozpuści w pierwszym półsyntetyku...
przez ten czas zorientujesz się co do stanu silnika, czy wcina olej, czy gdzieś w nim nie tłucze się panewa, więc bez problemów będziesz mógł z czystym sumieniem zalać jakiś dobry syntetic oleum..
Może ta smoła Ci się rozpuści w pierwszym półsyntetyku...

Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
muunek napisał(a):Może ta smoła Ci się rozpuści w pierwszym półsyntetyku...
Cytat z innego forum(subaru) ,napisał jeden z najlepszych mechcaników od subaru w PL jak nie EU
''nie miej złudzeń że 1 płukanka do zmyje …… to są laki olejowe odkładane przez dziesiatki km , po motodoktorze są inne ślady . ''
Dopisano 20 sty 2016 14:25:
Oto plan na dzis:
Zdjęcie kapy i miski i czyszczenie mechaniczne tego co się da.Wlewam jakiś tani syntetyk do diesla(maja dobre właściwości myjące) pojeżdżę z tydzień i zmiana na dobry syntetyk docelowy.Przejade ok 3-4kkm i dopiero plukanka i nowy olej.boje sie teraz robic plukanki bo jak poodrywaja sie te babole to mogą pozapychac kanaly albo smoka.Lepiej niech sie rozpuszczają stopniowo w dobrym oleju .Sluszna koncepcja?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
A więc foto z dzisiejszych prac.Pod kapą wyczyszczone,głowica również na tyle ile się dało.O dziwo w misce było ok oprócz zbyt dużek ilości oleju o ok 1-1,5l.
Wlany olej GM acea C3 5w30,za 300-500 km zmiana na docelowy bez płukanki.O dziwo i na szczęscie po wlaniu 3,5l GMa,silnik odpalił bez żadnych excesów,kontrolka oleju zgasła natychmiast i chodzi tak samo dobrze jak przedtem.NIe kopci ,nie puka...odpukac w niemalowane.
Wlany olej GM acea C3 5w30,za 300-500 km zmiana na docelowy bez płukanki.O dziwo i na szczęscie po wlaniu 3,5l GMa,silnik odpalił bez żadnych excesów,kontrolka oleju zgasła natychmiast i chodzi tak samo dobrze jak przedtem.NIe kopci ,nie puka...odpukac w niemalowane.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Witam. Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu Mazda 62.0 benzyna w automacie. Chociaż jeżdżę autami 25 lat to jest to pierwsze moje auto z automatyczna skrzynią biegów. Był bym wdzięczny gdyby ktoś mi poradził jakiego oleju używacie do skrzyni i co ile km wymieniać.
- Od: 30 sie 2014, 23:28
- Posty: 10
- Skąd: Chojna
- Auto: Mazda 6, Kombi 2.0 Exclusive 2009, Automat
No to się rozczarujesz, bo to jest wątek o olejach silnikowych.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Valvoline Synpower FE 5W30
czy Statoil Lazerway F 5W30?
Mam ochotę – zgodnie z tradycją – wypróbować inny olej (teraz jeżdżę na Synpower FE – jest ok). Za Statoilem przemawia:
– niższa lepkość w 40 °C (lepsze smarowanie po rozruchu)
– wyższy TBN (lepsze pochłanianie produktów spalania, czystość silnika)
– wyższy wskaźnik lepkości
– wyższa temperatura zapłonu (teoretycznie mniejsze ubytki oleju przez odparowanie)
P.S. Przebieg 252 tys. km – olej typu "FE" nadal może być stosowany? – nic się nie dzieje z silnikiem, dolewki 100 max. 200 ml między wymianami, dynamiczna jazda.
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. 9,8
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. 54
Wskaźnik lepkości 169
Lepkość, mPa.s –30ºC. <6600
TBN, mg KOH/g 10,1
Temperatura krzepnięcia, ºC -45
Ciężar właściwy przy 15,6°C. 0,852
Temperatura zapłonu, COC, ºC. 222
czy Statoil Lazerway F 5W30?
Wynik symulacji rozruchu silnika zimnego (CCS) w temperaturze -30°C 4360 mPas
Gęstość w temperaturze 15°C 852 kg/m³
Temperatura zapłonu zmierzona metodą otwartego naczynia (COC) 233 °C
Lepkość HTHS 3.0 mPas
Temperatura krzepnięcia -39 °C
TBN 11.4 mg KOH/g
Lepkość w temperaturze 40°C 50.3 mm²/s
Lepkość w temperaturze 100°C 9.7 mm²/s
Wskaźnik lepkości 175 –
Mam ochotę – zgodnie z tradycją – wypróbować inny olej (teraz jeżdżę na Synpower FE – jest ok). Za Statoilem przemawia:
– niższa lepkość w 40 °C (lepsze smarowanie po rozruchu)
– wyższy TBN (lepsze pochłanianie produktów spalania, czystość silnika)
– wyższy wskaźnik lepkości
– wyższa temperatura zapłonu (teoretycznie mniejsze ubytki oleju przez odparowanie)
P.S. Przebieg 252 tys. km – olej typu "FE" nadal może być stosowany? – nic się nie dzieje z silnikiem, dolewki 100 max. 200 ml między wymianami, dynamiczna jazda.
kubsztyk napisał(a):Wynik symulacji rozruchu silnika zimnego (CCS) w temperaturze -30°C 4360 mPas
Gęstość w temperaturze 15°C 852 kg/m³
Temperatura zapłonu zmierzona metodą otwartego naczynia (COC) 233 °C
Lepkość HTHS 3.0 mPas
Temperatura krzepnięcia -39 °C
TBN 11.4 mg KOH/g
Lepkość w temperaturze 40°C 50.3 mm²/s
Lepkość w temperaturze 100°C 9.7 mm²/s
Wskaźnik lepkości 175 –
wg producenta
lepkośc 162
tbn 10.1
płynięcie -39
zapłon 220
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 0389,d.bGQ
a tu jeszcze inaczej
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 0389,d.bGQ
Ty dajesz mi dane z fińskiej broszury, ja zacytowałem dane z karty danych technicznych (aktualizacja 03.09.2015)
z polskiej strony Statoil:
http://www.statoil.pl/cs/PdfReader?werc ... AY+F+5W-30
Dane Synpowera podobnie.
z polskiej strony Statoil:
http://www.statoil.pl/cs/PdfReader?werc ... AY+F+5W-30
Dane Synpowera podobnie.
No , ok fakt wygląda dobrze , gorzej z dostępnością . 4 litry za 100 zł ?
Rzeczywiście jest kiepsko z ofertami sprzedaży. Wychodzi na to, że 100zł/4L i 30zł/1L:
http://www.maxoil.eu/pl/oleje/1169,2990 ... F+5W-30+4l
http://www.maxoil.eu/pl/oleje/1169,2990 ... F+5W-30+1l
http://www.maxoil.eu/pl/oleje/1169,2990 ... F+5W-30+4l
http://www.maxoil.eu/pl/oleje/1169,2990 ... F+5W-30+1l
Witam,
Mam auto na jakiś czas ale nie mam nigdzie informacji jaki olej dolać do silnika.
Mazda 323 BA 1998 1.5 benzyna sedan

Mam auto na jakiś czas ale nie mam nigdzie informacji jaki olej dolać do silnika.
Mazda 323 BA 1998 1.5 benzyna sedan

-
XisD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki