Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez Bo_Lo » 19 sty 2016, 23:06

Cytat z innego forum(subaru) ,napisał jeden z najlepszych mechcaników od subaru w PL jak nie EU
''nie miej złudzeń że 1 płukanka do zmyje …… to są laki olejowe odkładane przez dziesiatki km , po motodoktorze są inne ślady . ''
Jest to jakaś pociecha,doktora nie zalał.Podejrzewam że jakiś castrol lub inny badziew był lany,a babka może mierzyła na krzywo stojącym aucie i dolewała....
Problem w tym że 31stycznia wyjeżdżam do pracy do DE i mam do zrobienia jednorazowo 1000km ,tam dojazdy do pracy no i powrót w kwietniu,więc na ew. remont czasu nie mam...
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4384 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez matthies » 19 sty 2016, 23:10

drapie mnie w głowę jedna rzecz, jak można kupić samochód nie sprawdzając poziomu oleju na bagnecie?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez rafał88 » 19 sty 2016, 23:15

A dzieje sie cos z silnikiem?? Kopci , klekocze albo cos?? Jak nie to zlej to co jest wlac dobry syntetyk i jazda:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bo_Lo » 19 sty 2016, 23:19

matthies napisał(a):drapie mnie w głowę jedna rzecz, jak można kupić samochód nie sprawdzając poziomu oleju na bagnecie?

Olej był sprawdzany ale raz że auto stało mega nierówno(ale zdawałem sobie sprawę że jest za dużo) a dwa że tak czy siak nie było wyjścia.Po morzu...nie po OCEANIE obejrzanych zardzewiałych szóstek i premacy miałem już dość a ta jest wyjątkowo zdrowa .Podjąłem ryzyko,czy się opłaci zobaczymy.Tak czy siak kompletny silnik czy remont to 2 razy taniej jak remont budy.
rafał88 napisał(a):A dzieje sie cos z silnikiem?? Kopci , klekocze albo cos?? Jak nie to zlej to co jest wlac dobry syntetyk i jazda:)

No właśnie odpukać nie ,chodzi jak zegarek.Jutro tylko 50km muszę do pracy i zaraz na podnośnik,płukanka i pełen syntetyk.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4384 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez zadra » 19 sty 2016, 23:25

a może zlej to co jest, zalej najtańszego półsyntetyka, przejeździj ze 2...3 tys km i ponownie wymień olej.
przez ten czas zorientujesz się co do stanu silnika, czy wcina olej, czy gdzieś w nim nie tłucze się panewa, więc bez problemów będziesz mógł z czystym sumieniem zalać jakiś dobry syntetic oleum..
Może ta smoła Ci się rozpuści w pierwszym półsyntetyku... <oczy>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3337 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Bo_Lo » 19 sty 2016, 23:26

muunek napisał(a):Może ta smoła Ci się rozpuści w pierwszym półsyntetyku...

Cytat z innego forum(subaru) ,napisał jeden z najlepszych mechcaników od subaru w PL jak nie EU
''nie miej złudzeń że 1 płukanka do zmyje …… to są laki olejowe odkładane przez dziesiatki km , po motodoktorze są inne ślady . ''

Dopisano 20 sty 2016 14:25:

Oto plan na dzis:
Zdjęcie kapy i miski i czyszczenie mechaniczne tego co się da.Wlewam jakiś tani syntetyk do diesla(maja dobre właściwości myjące) pojeżdżę z tydzień i zmiana na dobry syntetyk docelowy.Przejade ok 3-4kkm i dopiero plukanka i nowy olej.boje sie teraz robic plukanki bo jak poodrywaja sie te babole to mogą pozapychac kanaly albo smoka.Lepiej niech sie rozpuszczają stopniowo w dobrym oleju .Sluszna koncepcja?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4384 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez matthies » 20 sty 2016, 18:38

Bo_Lo napisał(a):kompletny silnik czy remont to 2 razy taniej jak remont budy.

tutaj masz rację. Jeśli to była świadoma decyzja to ok, cofam zarzuty ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez sebekle » 20 sty 2016, 19:28

Shell Rimula. TBN powyżej 16. Taka długoterminowa plukanka.
http://allegro.pl/shell-rimula-r6-m-10w ... 50533.html
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Bo_Lo » 20 sty 2016, 23:15

A więc foto z dzisiejszych prac.Pod kapą wyczyszczone,głowica również na tyle ile się dało.O dziwo w misce było ok oprócz zbyt dużek ilości oleju o ok 1-1,5l.
Wlany olej GM acea C3 5w30,za 300-500 km zmiana na docelowy bez płukanki.O dziwo i na szczęscie po wlaniu 3,5l GMa,silnik odpalił bez żadnych excesów,kontrolka oleju zgasła natychmiast i chodzi tak samo dobrze jak przedtem.NIe kopci ,nie puka...odpukac w niemalowane.;)
Załączniki
WP_20160120_001.jpg
WP_20160120_002.jpg
WP_20160120_003.jpg
WP_20160120_004.jpg
WP_20160120_005.jpg
WP_20160120_006.jpg
WP_20160120_007.jpg
WP_20160120_008.jpg
WP_20160120_009.jpg
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4384 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Croom » 23 sty 2016, 11:59

Silnik wyglada katastrofalnie.
Jak widać nie warto inwestować w najtansze oleje na rynku :–)
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez sebekle » 23 sty 2016, 17:43

no mój fs zalewany czym popadnie bo spalał 2 litry na 500km tak nie wyglądał w środku :D
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez mark2806 » 31 sty 2016, 00:54

Witam. Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu Mazda 62.0 benzyna w automacie. Chociaż jeżdżę autami 25 lat to jest to pierwsze moje auto z automatyczna skrzynią biegów. Był bym wdzięczny gdyby ktoś mi poradził jakiego oleju używacie do skrzyni i co ile km wymieniać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sie 2014, 23:28
Posty: 10
Skąd: Chojna
Auto: Mazda 6, Kombi 2.0 Exclusive 2009, Automat

Postprzez tadziomaru1 » 31 sty 2016, 12:03

No to się rozczarujesz, bo to jest wątek o olejach silnikowych.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez kubsztyk » 3 lut 2016, 23:34

Valvoline Synpower FE 5W30
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. 9,8
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. 54
Wskaźnik lepkości 169
Lepkość, mPa.s –30ºC. <6600
TBN, mg KOH/g 10,1
Temperatura krzepnięcia, ºC -45
Ciężar właściwy przy 15,6°C. 0,852
Temperatura zapłonu, COC, ºC. 222


czy Statoil Lazerway F 5W30?
Wynik symulacji rozruchu silnika zimnego (CCS) w temperaturze -30°C 4360 mPas
Gęstość w temperaturze 15°C 852 kg/m³
Temperatura zapłonu zmierzona metodą otwartego naczynia (COC) 233 °C
Lepkość HTHS 3.0 mPas
Temperatura krzepnięcia -39 °C
TBN 11.4 mg KOH/g
Lepkość w temperaturze 40°C 50.3 mm²/s
Lepkość w temperaturze 100°C 9.7 mm²/s
Wskaźnik lepkości 175 –


Mam ochotę – zgodnie z tradycją – wypróbować inny olej (teraz jeżdżę na Synpower FE – jest ok). Za Statoilem przemawia:
– niższa lepkość w 40 °C (lepsze smarowanie po rozruchu)
– wyższy TBN (lepsze pochłanianie produktów spalania, czystość silnika)
– wyższy wskaźnik lepkości
– wyższa temperatura zapłonu (teoretycznie mniejsze ubytki oleju przez odparowanie)

P.S. Przebieg 252 tys. km – olej typu "FE" nadal może być stosowany? – nic się nie dzieje z silnikiem, dolewki 100 max. 200 ml między wymianami, dynamiczna jazda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez marcin255 » 3 lut 2016, 23:53

kubsztyk napisał(a):Wynik symulacji rozruchu silnika zimnego (CCS) w temperaturze -30°C 4360 mPas
Gęstość w temperaturze 15°C 852 kg/m³
Temperatura zapłonu zmierzona metodą otwartego naczynia (COC) 233 °C
Lepkość HTHS 3.0 mPas
Temperatura krzepnięcia -39 °C
TBN 11.4 mg KOH/g
Lepkość w temperaturze 40°C 50.3 mm²/s
Lepkość w temperaturze 100°C 9.7 mm²/s
Wskaźnik lepkości 175 –


wg producenta
lepkośc 162
tbn 10.1
płynięcie -39
zapłon 220

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 0389,d.bGQ

a tu jeszcze inaczej

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 0389,d.bGQ
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kubsztyk » 3 lut 2016, 23:58

Ty dajesz mi dane z fińskiej broszury, ja zacytowałem dane z karty danych technicznych (aktualizacja 03.09.2015)
z polskiej strony Statoil:

http://www.statoil.pl/cs/PdfReader?werc ... AY+F+5W-30

Dane Synpowera podobnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez marcin255 » 4 lut 2016, 09:17

No , ok fakt wygląda dobrze , gorzej z dostępnością . 4 litry za 100 zł ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kubsztyk » 4 lut 2016, 18:09

Rzeczywiście jest kiepsko z ofertami sprzedaży. Wychodzi na to, że 100zł/4L i 30zł/1L:
http://www.maxoil.eu/pl/oleje/1169,2990 ... F+5W-30+4l
http://www.maxoil.eu/pl/oleje/1169,2990 ... F+5W-30+1l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez XisD » 6 lut 2016, 19:44

Witam,

Mam auto na jakiś czas ale nie mam nigdzie informacji jaki olej dolać do silnika.

Mazda 323 BA 1998 1.5 benzyna sedan

Obrazek
XisD
 

Postprzez rafał88 » 6 lut 2016, 22:30

A po co dolewac?? Weź wymien i wlej 5w40.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki