Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

Postprzez Piotr_ » 16 sty 2016, 14:26

Szykuj się szykuj, bo zlot już niebawem :D
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez misiak89-89 » 17 sty 2016, 00:19

auto pomalowane?
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez piwo » 17 sty 2016, 10:57

na razie 4kg szpachli idzie :) od parunastu dni tylko idzie nowa warstwa szpachli i szlifowanie i tak w kolo Macieju. jeszcze mysle z dwa tygodnie. tyl tez niezle obity i sporo szpachli pojdzie i szlifowania.
mysle nad utwardzeniem auta. chyba utne pare zwojow sprezyny i wstawie podkladke aluminiowa. podobno to jest najrozsadniejsze rozwiazanie, bo utwardzanie sprezyn w zakladzie sprzyja pekaniu sprezyn, dorabianie sprezyn jest tez niewskazane , bo wychodza z zakladu im roznie raz mieksze raz twardsze i nigdy sie nie trafii, a kupno do moich amorow czegos firmopwego i nie progresywnego to sztuka niemozliwa.
wiec pojde chyba po najnizszej lini oporu. po obcieciu zwoi na sprezynach i wlozeniu podkladek, bede musial tylko przerobic amortyzatory tzn zmniejszyc odleglosc miedzy mocowaniami tak by auto nie poszlo w gore a wrecz je obnizyc. ale tym musi juz zajac sie zerkopol.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4887 (271/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Szyna » 17 sty 2016, 13:51

Piwo dociąża przód tą szpachlą żeby się lepiej jeździło <lol>
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez piwo » 17 sty 2016, 14:34

moze i masz racje. pod autem z przodu jest wielka blacha alu ryflowana wazaca z 4kg. wiec cos tam dociazy przod. i nie ma cos sie smiac. Jacuskpl w zeszlym roku na tyle wsadzil w nadkola 30kg dociazenia i poprawily mu sie czasy auta na torze i auto mega stabilne sie zrobilo. nie ma co lekcewazyc balansu auta nawet kosztem wzrostu masy.
zdjecia sprzed remontu:
Załączniki
19092015154.jpg
19092015155.jpg
19092015156.jpg
19092015157.jpg
19092015158.jpg
19092015159.jpg
19092015160.jpg
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4887 (271/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez piwo » 2 lut 2016, 21:12

dzis bylem wymienic koncowki drazkow kierowniczych i jak sie za to zabralem okazalo sie ze lataja jak pies po polu sworznie wahaczy. nie nadazam juz z wymianami uszkodzonych rzeczy. jak to wogole jezdzilo to nie wiem. ech...
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4887 (271/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Paweł » 2 lut 2016, 21:23

piwo napisał(a):mysle nad utwardzeniem auta. chyba utne pare zwojow sprezyny i wstawie podkladke aluminiowa.

W takim sensie, że w połowie zakrętu koło straci zakres ruchu i będzie "twardo"? 8-)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez MariuS » 2 lut 2016, 21:42

Każdy speedster po jednym sezonie letnim wygląda tak samo. Cały do klejenia. Kochają bandy czy co <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez piwo » 3 lut 2016, 07:06

nie Pawel. zakres ruchu amora(od maksymalnego wyciagniecia do maksymalnego wcisniecia) w serii to 60mm przod i 50mm tyl. seryjna sprezyna moze skurczyc sie o ponad 100mm na tyle pozwalaja przerwy miedzy zwojami. nawet skrocenie sprezyny o dwa zwoje spowoduje ze sprezyna bedzie mogla sie ugiac o ponad 70mm. wiec nie grozi sprezynie koniec pracy. a oczywiscie mocowania na amorze i jego twardosc bylyby na nowo ustawione dobrane w zerkopolu bilstein wg fachowych zalecen ich doradcy. juz jestem po rozmowie u nich i wiem ze robia skrocenie dlugosci amora i ze fabryka przewidziala takie manewry, jak tez mozna zmienic mocowania talerzykow pod sprezyny w zaleznosci od dlugosci sprezyny. wiec wszystko da sie zrobic pode mnie.nie ma z tym wiekszego problemu. czekam jeszcze na odpowiedz pana sprzedajacego czesci do speedsterow za ile ma sprezyny od speedstera turbo, ewentualnie jakies twardsze zamieniki, ewentualnie gwint nitrona. wszystko rozwaze pod wzgledem kosztow i skomplikowania. Mateusz(capazo) ma u siebie nitrona ze sprezynami jeszcze twardszymi niz w serii nitrona czyli (500 / 600lbs/in).Jak widac jest mala roznica w twardosci w stozunku do mnie (234 / 268 lbs/in) :)

twardosc sprezyn moich (NA) i np z wersji turbo ponizej:

opel speedster NA = 234 / 268 lbs/in = 42 / 48 N/mm
opel speedster Turbo = 275 / 315 lbs/in = 49 / 57 N/mm
opel speedster gwint Spax = 250 / 350 lbs/in = 45 / 62 N/mm
opel speedster gwint Nitron = 375/475 lbs/in = 68/ 86 N/mm
opel speedster gwint Oehlins = 350 / 400 lbs/in = 63 / 72 N/mm
lotus elise S1 Standard = 185 / 220 lbs/in = 33 / 39 N/mm
lotus elise S1 LSS = 228 / 285 lbs/in = 41 / 51 N/mm
lotus elise S2 Standard = 228 / 285 lbs/in = 41 / 51 N/mm
lotus elise S2 LSS = 250 / 325 lbs/in = 45 / 58 N/mm

poki co musze zamowic 8 sztuk tych sworzni. co polecanie moog czy kager?
http://www.iparts.pl/auto-czesci/sworze ... 00581.html
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4887 (271/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Paweł » 3 lut 2016, 22:34

Dzięki za wykład – teraz jestem spokojniejszy ;).
Na oko wziąłbym Moog-a.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez piwo » 6 lut 2016, 15:03

kolejny etap czyli czesc auta w podkladzie:
Załączniki
20160205_221153.jpg
20160205_221134.jpg
20160205_221122.jpg
20160205_210733.jpg
20160205_210715.jpg
20160205_210703.jpg
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4887 (271/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Piotr_ » 6 lut 2016, 15:35

Podoba mi się <spoko>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Bo_Lo » 6 lut 2016, 15:38

Panie a z miernikiem lakieru można przyjechać? <glupek2> hahaha
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez sewo » 6 lut 2016, 15:47

<lol> <lol> <lol>

Czyli praktycznie malujesz cały przód :) Kurde może mogłeś się tym zająć lepiej po torze Poznań :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2247 (37/53)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez piwo » 6 lut 2016, 16:15

Kurde może mogłeś się tym zająć lepiej po torze Poznań :)

nie dojechalbym. zderzak polamany wisial na trytrytkach. nie przeszedlbym badania technicznego na zlocie :) . wiec musialem to zrobic. bede musial na Poznaniu bardzo uwazac. bede sie staral nie robic sobie napinki (wiem ze to niemozliwe).
maluje cale auto. staram sie eliminowac jakies tam niedociagniecia ciagnace sie od lat. jest sporo do roboty.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4887 (271/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Szyna » 6 lut 2016, 17:12

piwo napisał(a):bede sie staral nie robic sobie napinki

Maciej spokojnie ja już nim jeździć nie będę <rotfl>
Ładnie działasz :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez MariuS » 6 lut 2016, 17:44

To może poprostu poproś Przema odlew formy całej skorupy.
I weź do bagażnika <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez piwo » 6 lut 2016, 17:49

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4887 (271/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Neonixos666 » 6 lut 2016, 17:57

Kup na zapas :P szybki pit-stop i z powrotem na tor :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Szyna » 6 lut 2016, 19:19

Prędzej Capazo by się przydało :P i już od razu białe :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy