Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)
auto pomalowane?
na razie 4kg szpachli idzie
od parunastu dni tylko idzie nowa warstwa szpachli i szlifowanie i tak w kolo Macieju. jeszcze mysle z dwa tygodnie. tyl tez niezle obity i sporo szpachli pojdzie i szlifowania.
mysle nad utwardzeniem auta. chyba utne pare zwojow sprezyny i wstawie podkladke aluminiowa. podobno to jest najrozsadniejsze rozwiazanie, bo utwardzanie sprezyn w zakladzie sprzyja pekaniu sprezyn, dorabianie sprezyn jest tez niewskazane , bo wychodza z zakladu im roznie raz mieksze raz twardsze i nigdy sie nie trafii, a kupno do moich amorow czegos firmopwego i nie progresywnego to sztuka niemozliwa.
wiec pojde chyba po najnizszej lini oporu. po obcieciu zwoi na sprezynach i wlozeniu podkladek, bede musial tylko przerobic amortyzatory tzn zmniejszyc odleglosc miedzy mocowaniami tak by auto nie poszlo w gore a wrecz je obnizyc. ale tym musi juz zajac sie zerkopol.
mysle nad utwardzeniem auta. chyba utne pare zwojow sprezyny i wstawie podkladke aluminiowa. podobno to jest najrozsadniejsze rozwiazanie, bo utwardzanie sprezyn w zakladzie sprzyja pekaniu sprezyn, dorabianie sprezyn jest tez niewskazane , bo wychodza z zakladu im roznie raz mieksze raz twardsze i nigdy sie nie trafii, a kupno do moich amorow czegos firmopwego i nie progresywnego to sztuka niemozliwa.
wiec pojde chyba po najnizszej lini oporu. po obcieciu zwoi na sprezynach i wlozeniu podkladek, bede musial tylko przerobic amortyzatory tzn zmniejszyc odleglosc miedzy mocowaniami tak by auto nie poszlo w gore a wrecz je obnizyc. ale tym musi juz zajac sie zerkopol.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
moze i masz racje. pod autem z przodu jest wielka blacha alu ryflowana wazaca z 4kg. wiec cos tam dociazy przod. i nie ma cos sie smiac. Jacuskpl w zeszlym roku na tyle wsadzil w nadkola 30kg dociazenia i poprawily mu sie czasy auta na torze i auto mega stabilne sie zrobilo. nie ma co lekcewazyc balansu auta nawet kosztem wzrostu masy.
zdjecia sprzed remontu:
zdjecia sprzed remontu:
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
dzis bylem wymienic koncowki drazkow kierowniczych i jak sie za to zabralem okazalo sie ze lataja jak pies po polu sworznie wahaczy. nie nadazam juz z wymianami uszkodzonych rzeczy. jak to wogole jezdzilo to nie wiem. ech...
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):mysle nad utwardzeniem auta. chyba utne pare zwojow sprezyny i wstawie podkladke aluminiowa.
W takim sensie, że w połowie zakrętu koło straci zakres ruchu i będzie "twardo"? 8-)
the right man in the wrong place...
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
nie Pawel. zakres ruchu amora(od maksymalnego wyciagniecia do maksymalnego wcisniecia) w serii to 60mm przod i 50mm tyl. seryjna sprezyna moze skurczyc sie o ponad 100mm na tyle pozwalaja przerwy miedzy zwojami. nawet skrocenie sprezyny o dwa zwoje spowoduje ze sprezyna bedzie mogla sie ugiac o ponad 70mm. wiec nie grozi sprezynie koniec pracy. a oczywiscie mocowania na amorze i jego twardosc bylyby na nowo ustawione dobrane w zerkopolu bilstein wg fachowych zalecen ich doradcy. juz jestem po rozmowie u nich i wiem ze robia skrocenie dlugosci amora i ze fabryka przewidziala takie manewry, jak tez mozna zmienic mocowania talerzykow pod sprezyny w zaleznosci od dlugosci sprezyny. wiec wszystko da sie zrobic pode mnie.nie ma z tym wiekszego problemu. czekam jeszcze na odpowiedz pana sprzedajacego czesci do speedsterow za ile ma sprezyny od speedstera turbo, ewentualnie jakies twardsze zamieniki, ewentualnie gwint nitrona. wszystko rozwaze pod wzgledem kosztow i skomplikowania. Mateusz(capazo) ma u siebie nitrona ze sprezynami jeszcze twardszymi niz w serii nitrona czyli (500 / 600lbs/in).Jak widac jest mala roznica w twardosci w stozunku do mnie (234 / 268 lbs/in) 
twardosc sprezyn moich (NA) i np z wersji turbo ponizej:
opel speedster NA = 234 / 268 lbs/in = 42 / 48 N/mm
opel speedster Turbo = 275 / 315 lbs/in = 49 / 57 N/mm
opel speedster gwint Spax = 250 / 350 lbs/in = 45 / 62 N/mm
opel speedster gwint Nitron = 375/475 lbs/in = 68/ 86 N/mm
opel speedster gwint Oehlins = 350 / 400 lbs/in = 63 / 72 N/mm
lotus elise S1 Standard = 185 / 220 lbs/in = 33 / 39 N/mm
lotus elise S1 LSS = 228 / 285 lbs/in = 41 / 51 N/mm
lotus elise S2 Standard = 228 / 285 lbs/in = 41 / 51 N/mm
lotus elise S2 LSS = 250 / 325 lbs/in = 45 / 58 N/mm
poki co musze zamowic 8 sztuk tych sworzni. co polecanie moog czy kager?
http://www.iparts.pl/auto-czesci/sworze ... 00581.html
twardosc sprezyn moich (NA) i np z wersji turbo ponizej:
opel speedster NA = 234 / 268 lbs/in = 42 / 48 N/mm
opel speedster Turbo = 275 / 315 lbs/in = 49 / 57 N/mm
opel speedster gwint Spax = 250 / 350 lbs/in = 45 / 62 N/mm
opel speedster gwint Nitron = 375/475 lbs/in = 68/ 86 N/mm
opel speedster gwint Oehlins = 350 / 400 lbs/in = 63 / 72 N/mm
lotus elise S1 Standard = 185 / 220 lbs/in = 33 / 39 N/mm
lotus elise S1 LSS = 228 / 285 lbs/in = 41 / 51 N/mm
lotus elise S2 Standard = 228 / 285 lbs/in = 41 / 51 N/mm
lotus elise S2 LSS = 250 / 325 lbs/in = 45 / 58 N/mm
poki co musze zamowic 8 sztuk tych sworzni. co polecanie moog czy kager?
http://www.iparts.pl/auto-czesci/sworze ... 00581.html
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
kolejny etap czyli czesc auta w podkladzie:
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kurde może mogłeś się tym zająć lepiej po torze Poznań
nie dojechalbym. zderzak polamany wisial na trytrytkach. nie przeszedlbym badania technicznego na zlocie
maluje cale auto. staram sie eliminowac jakies tam niedociagniecia ciagnace sie od lat. jest sporo do roboty.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kup na zapas
szybki pit-stop i z powrotem na tor 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości