Chciałem Wam pokazać moją nową Mazdę, którą nabyłem 31.12.2015 r. w Bytomiu.
Auto posiada oryginalny pakiet V6 (spojler, nakładki progowe i nakładka z przodu). We wnętrzu są: elektryczne szyby, elektrycznie sterowane lusterka, centralny zamek, elektryczny szyberdach, wspomaganie kierownicy. Jest też klimatyzacja, ale nie ma sprężarki – ze względu na przeznaczenie auta (weekendowe zabawy

Sercem jest silnik 2,5 V6 KL – podobno z Xedosa 9. Skrzynia jest od silnika K8, więc auto zbiera się bardzo dobrze
Auto oczywiście nie jest idealne, jest kilka rzeczy do poprawy:
1. przewody hamulcowe,
2. falujące obroty po wrzuceniu biegu,
3. lakier i rdza na lewym tylnym nadkolu,
4. rdza na podłodze na prawym przodzie progu,
5. wolno działające szyby,
6. obniżenie auta.
Sprzedający był na forum mx-3, więc mogłem prześledzić co działo się z autem. Auto zostało sprawdzone na stacji diagnostycznej co potwierdziło bardzo dobry stan hamulców i zawieszenia oraz pozwoliło znaleźć drobne mankamenty. Poniżej znajduje się lista rzeczy wymienionych przez poprzedniego właściciela:
1. Filtr oleju Mann
2. Świece NGK
3. Olej 10W40 Shell
4. Kompletny remont zawieszenia P+T:
– łączniki stabilizatora RTS
– gumy łącznika stabilizatora Oyodo
– górne mocowania amortyzatorów RTS
– komplet poliuretanów Deuter (średnia twardość)
– 2 tuleje tył + 2 sworznie OE Mazda (nie ma zamienników)
– regeneracja 2 tylnych wahaczy
5. Nowy układ hamulcowy:
-klocki EBC Yellow Stuff plus tarcze ATE (przód)
– klocki ATE plus tarcze ATE (tył)
– płyn DOT 4 Renault
6. Nowe przewody do chłodnicy
7. Nowy płyn chłodnicy Renault
8. Przegub zewnętrzny P
Na razie tyle, poniżej zdjęcia
Wygląd na kwiecień 2016r.