Po zmostkowaniu GND i TEN nic nie mruga

Postprzez miczor » 12 lis 2012, 23:02

Witam wszystkich.
Od jakiegoś czasu w mojej premacy 2.0 DITD, 2004 r. świeci się kontrolka od awarii silnika. Usiłowałem odczytać błędy, ale po zmostkowaniu GND i TEN kontrolka od świec żarowych nie mruga błędów. Po zmostkowaniu gaśnie natomiast kontrolka od "silnika", po wyjęciu drucika-mostka zapala się. Dla pewności wywołałem dodatkowe błędy (odpinając wtyczki od np. zaworu EGR), ale dalej nie mruga. Niedawno testowałem ABS i wtedy bez problemu kontrolka wymrugała mi awarię jednego czujnika.
Wielokrotnie odczytywałem błędy w 323f BA własnoręcznie zrobionym testerem i nigdy nie miałem z tym problemu. Czy ktoś miał podobny przypadek?
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:24
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiDT 2004r

Postprzez niedzwiadek833 » 13 lis 2012, 10:38

Zapewne masz gdzieś złącze OBDII i odczytasz błędy podłączając kompa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez miczor » 13 lis 2012, 11:29

OBDII mam pod kierownicą, ale chodzi o samodzielne zdiagnozowanie usterki bez komputera. Z tego co wiem, obecność tego złącza nie wyklucz diagnozy mostkując wspomniane styki w gnieździe diagnostycznym pod maska.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:24
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiDT 2004r

Postprzez niedzwiadek833 » 13 lis 2012, 12:50

Jeśli jest system OBDII to raczej sam błędów nie odczytasz. Będziesz musiał podłączyć kompa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez miczor » 13 lis 2012, 14:44

hmm, błędy dotyczące ABS odczytywałem mostkując w gnieździe pod maską GND i TBS , a błędów silnika nie można? Trochę to dziwne.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:24
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiDT 2004r

Postprzez Neonixos666 » 13 lis 2012, 16:50

Są dwa GND , na pewno odpowiedni zmostkowałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez miczor » 13 lis 2012, 23:32

Próbowałem zmostkować też ten drugi GND, ale efekt identyczny jak przy pierwszym, czyli gaśnie kontrolka od silnika , ale nic nie mruga :(

Dopisano 14 lis 2012 10:01:

Kurcze, nie daje mi to spokoju. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, bo mi całkiem brakuje pomysłu.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:24
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiDT 2004r

Postprzez frud » 16 lis 2012, 19:51

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez niedzwiadek833 » 17 lis 2012, 09:40

miczor napisał(a):Próbowałem zmostkować też ten drugi GND, ale efekt identyczny jak przy pierwszym

Nie ma znaczenia który GND zmostkujesz, GND to jest masa.
Tak jak pisałem wcześniej, masz zapewne w aucie system OBDII i raczej bez kompa nie odczytasz błędów.
Polecam poczytać TU.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez miczor » 18 lis 2012, 00:45

frud napisał(a):ten mostkowales ?
http://autorepair.about.com/library/a/1i/bl075i.htm

Tak, właśnie ten
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:24
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiDT 2004r

Postprzez miczor » 21 lis 2012, 21:31

Nikt nie próbował diagnozować silnika w podobnym autku? Jeśli ktoś ma doświadczenia w tym temacie, napiszcie proszę. Moje wszystkie próby kończą się niepowodzeniem.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:24
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiDT 2004r

Postprzez tadziol » 21 lis 2012, 22:41

wcale się nie dziwię.
masz 2004 rok diesla-pełne OBD II,to tak jakbyś chciał "wymigać" M6 GG/GY RF5C.
w tym roczniku gniazdo istniejące gniazdo OBD zmusza Cię do tej diagnostyki.
wcale nie będę zdziwiony,jak "zagada" tylko IDS czy WDS.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dudies » 24 cze 2013, 20:31

witam wszystkich m mialem podobny problem nie odczytalem koduw migowych problem wisial wprzetartej wiasce przewodow na wysokosci skrzyni biegow ponaprawie wywolany test jest ok mimotego itak jestem zawiedziony poniewaz moja mazda niejest soba
dudies
 

Postprzez miczor » 11 lip 2013, 20:18

Witam,
Chciałbym odświeżyć temat, znowu zaświeciła się kontrolka check engine, znowu próba sczytania błędów i ..lipa. Po zmostkowaniu kontrolka gaśnie, ale nic nie mruga (diagnoza ABS przebiega bezproblemowo). Sprawdzałem kable jak sugerował kolega dudies, raczej wszystkie są ok. Może ktos jeszcze miał podobny przypadek?
Pozdrawiam

przez miczor » 18 listopada 2013, o 09:32

... w Premacy z 2004r z silnikiem DiTD nie da się odczytać błędów przez zmostkowanie GND i TEN. Jedynym wyjściem jest zakup taniego interfejsu OBD2 i podłączenie go do gniazda pod kierownicą. Działa całkiem dobrze, odczytałem błąd i skasowałem. Pewnie niedługo się zapali, ale już wiem co muszę wymienić.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:24
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiDT 2004r

Postprzez Person1976 » 30 wrz 2015, 21:58

Witam. Mam ten sam kłopot co kolega miczor w GF-ce z 99r. Po zmostkowaniu na tablicy nic nie mruga. A nie mogę podłączyć diody, ponieważ nie mam pinu FEN w kostce (zdjęcie złącza w załączniku). Jak odczytać błędy? Jak podłączyć diodę bez pinu fen?
Z ABS-u zczytałem: jeden długi i trzy krótkie-prawy tylny czujnik?
Załączniki
złącze.jpg
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2015, 08:58
Posty: 4
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 GF 99' Hatchback 2.0D 101KM RF2F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy