Mazda6 GY RF-7J 2007 by KOZUB

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Kozub » 31 paź 2014, 20:28

Tak jak mówiłem wcześniej – udało się opanować światła dzienne. Przez przypadek odnalazłem kable od świateł dziennych i okazało się, że instalacja była felefrna; gdzieś na kablach nie stykało. Poza tym w jednym reflektorze 2 diody były na zimnym lucie i nie świciły. Pociągnąłem nowe kabelki, przylutowałem na nowo ledy i śmiga pięknie:). Operacja zbiegła się w czasie z zakupem ledów do postojówek i oświetlenia tablicy. Żarówki to najzwyklejsze ledy z giełdy samochodowej (zakup pod wpływem impulsu) ale jestem z nich bardzo zadowolony. 4 sztuki kosztowały mnie 14zł :) Poniżej fotki, żeby pokazać jak to wszystko wygląda.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez matthies » 4 lis 2014, 19:47

hmmm całkiem białe te ledy w postojówkach. <spoko> Zapewne nie wiesz co to za marka itede?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Kozub » 5 lis 2014, 11:13

Jeżeli mnie pamięć nie myli to są to ledy marki VERTEX, 5 diodowe, tak jak w linku

http://twojeauto24.pl/pl/vertex-zarowka ... rtner=1984

Niestety opakowanie po otwarciu od razu wyrzuciłem i nie jestem już teraz w stanie sprawdzić.
Oświetlenie tablicy też "na żywo" jest bielutkie tylko na tych zdjęciach tak śmiesznie wyszło, z tym, że tam zastosowałem nie 5diodowe, tylko takie na 4 diody ustawione na jednej płaszczyźnie, ale szczerze to w nocy można by przy nich książkę czytać :)

Teraz jazda moją Madzią jest bardzo komfortowa – tak jak już od dawna chciałem, żeby było – lampy podłączone są do czujnika zmierzchu, a manetka przekręcona cały czas na auto, więc tylko wsiadam, odpalam auto i jadę, nie martwiąc się o to jakie światła załączyć i czy aby nie jest za ciemno na dzienne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez matthies » 6 lis 2014, 20:30

dzięki, zamówię sobie. ALe takie jak w postojówkach można tez wsadzić w tablice nie ?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Kozub » 6 lis 2014, 20:40

Można bez problemu. Przy montażu trzeba tylko zwrócić uwagę na to żeby + do + wsadzić:) Tzn, jak nie świeci, to trzeba obrócić o 180stopni i już świeci :) Dziwna rzecz, że na necie kosztują więcej niż na giełdzie samochodowej hehe.

Dopisano 7 lis 2014, 13:35:

A w mojej Madzi niestety ale niezbędna jest kolejna wizyta u mechanika – wczoraj wracając do domu usłyszałem bardzo niemiły huk z przodu, okazało się, że łożysko z prawej strony odmawia współpracy.

Dzisiaj szybkie przeszukiwanie internetu i obdzwanianie kolegów. na 99% procent padło na łożysko firmy SKF. Co sądzicie o tym wyborze?
I jeszcze tak dla ścisłości – do mojej mazdy po lifcie będzie to już łożysko 45/45/84 z nakrętką 34mm prawda?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez Kozub » 8 lis 2014, 14:50

I jeszcze jedna aktualizacja. Dzisiaj do Madzi wpadł taki oto komplet kamaszy na zimę :)
Załączniki
195082643_1_644x461_felga-opona-16-mazda-czestochowa.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez Michu_M6 » 6 lut 2015, 08:16

Kozub napisał(a):może wtedy lepiej będzie je znaleźć

znalazłem Twoje halogenowe zaślepki w niemczech:
http://www.ath-hinsberger.de/tuning_maz ... 0.58234312
cena rzuca na kolana :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez matthies » 6 lut 2015, 16:47

ale można to taniej wyrwać, pakiet od ATH to tylko dokładka do seryjnego zderzaka, więc każde seryjne będą pasować.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Kozub » 16 mar 2015, 13:02

Witam ponownie po długiej nieobecności!

Tak się stało, że i troszkę mało czasu było i internet nie zawsze w pobliżu i zaniedbałem swoje wizyty na forum, ale razem z wiosną powracam :)

Cena halogenów na prawdę powala, cieszę się, że były u mnie w komplecie.

Jest kilka spraw, które przy maździe się pojawiły – pierwsza to to, że przyszedł czas na wymianę rozrządu, w pakiecie z wymianą oleju i czyszczeniem smoka. Olej już zakupiony – dexelia – teraz tylko sprawa części rozrządu pozostaje, pasek, napinacze i rolki będą oryginalne, natomiast mechanik proponuje mi pompę wody SKF. Co wy na to?

I jeszcze taki psikus się stał, że po zmianie telefonu i połączeniu go z parrotem, pomimo ustawienia głośności odbieranego połączenia na maksimum ledwo ledwo w głośniku jest słyszalny rozmówca – ktoś ma pomysł jak to rozwiązać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez Kozub » 19 mar 2015, 17:06

Szkoda, że nikt się nie wypowiedział na temat rozrządu – jutro zawożę Madzię do mechanika i chyba pójdzie na pompie SKF.

Co do parrota problemem okazał się źle ustawiony telefon :) (aaah te nowoczesne technologie :) )

Poniżej jeszcze mały efekt zabawy telefonem i zmiany laczków – z zimowych na letnie :)
Załączniki
20150318_110114~2~2.jpg
obuwie zima
20150319_154141~2.jpg
obuwie lato
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez NightStalker » 19 mar 2015, 17:37

Wszem wobec i każdemu z osobna tutaj piszą, że należy wymieniać rozrząd wraz z pompą wody tylko i wyłącznie na oryginalnych podzespołach. Ja tak zrobiłem (mam te samo auto) i Tobie radzę podobnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez matthies » 19 mar 2015, 19:15

a na pewno więcej dowiedział byś się, zaglądając do działu technicznego ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez em_dzej » 19 mar 2015, 19:29

Te zimowe fele fajne ale jakoś "przyciężkie" przy śrubach ,oczywiście na zimę lepsze niz kołpaki <spoko>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez odom » 20 mar 2015, 08:06

hehe widzę kolega z okolic :D więc może okażesz trochę dobrego serca i pomożesz mi ogarnąć moje oświetlenie :D byłbym zobowiązany <serduszka>

P.S. fotki mogły być zrobione przy maximusie :D madzia wyglądała by bardziej potężnie hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez Kozub » 20 mar 2015, 12:23

No więc pompa wody też będzie oryginalna :)

Jeżeli chodzi o felgi to one chyba były fabrycznie montowane w M5, ale na lajfie nie wyglądają ciężko. Chociaż wszystko kwestia gustu.

Co do elektryki to kiepski w tym jestem, ale chętnie służę pomocą.

A co do maximusa ... to bardziej plener dla golfów hyhy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez odom » 20 mar 2015, 13:17

Kozub napisał(a):
Co do elektryki to kiepski w tym jestem, ale chętnie służę pomocą.

A co do maximusa ... to bardziej plener dla golfów hyhy :)


hahaha no tak golfy i srednia wieku 20 <lol>

A co do elektryki chciałbym być taki kiepski <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez Kozub » 23 mar 2015, 13:44

Z tą średnią wieku to różnie bywa heh. Ja też najstarszy nie jestem :P

Co do elektryki to u mnie to kwestia szczęśliwych zbiegów okoliczności heh.

A jeżeli chodzi o rozrząd to tak jak pisałem wcześniej, zdecydowałem się w końcu na oryginały, więc został wymieniony komplet rozrządu z pompą wody, olej (dexelia), filt oleju (kecht), filtr powietrza i płyn chłodniczy. Jeszcze raz mechanik ściągnął miskę, żeby sprawdzić jak tam smok, ale znowu było czyściutko :). Do tego posprawdzał pasek wieloklinowy, napinacze, i mechanikę klimy ale wszystko okazało się w jak najlepszym stanie :). Całość z robocizną wyszła mnie 1750 zł, więc na moje oko nie najgorzej :) Teraz pozostało tylko lać i jeździć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez Kozub » 5 maja 2015, 16:09

Witam znowu po dłuższej przerwie. Ostatnio miało miejsce niemiłe zdarzenie zobrazowane na zdjęciu poniżej. Pani sprawczyni chce się jednak dogadać. Ma ktoś pojęcie ile może kosztować naprawa takiego elementu? Malować cały zderzak czy tylko fragment i zacieniować? Kompletnie się na tym nie znam i coś czuję, że jak pojadę do lakiernika podpytać, to się wyda, że jestem zielony i zaśpiewa mi nie wiadomo jaką cenę.
Załączniki
20150420_125911.jpg
20150420_130345.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez xRafalx » 5 maja 2015, 16:35

Lakierowanie całego elementu to koszt około 350-450 :) O ile nie masz nic uszkodzonego to weź tyle gotówki i z głowy, ja bym już malował cały zderzak :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Kozub » 5 maja 2015, 16:51

Dzięki wielkie za odpowiedź, pewnie tak zrobię :) Jedyna rzecz, która jeszcze przy tym się stała, to obluzowany spryskiwacz reflektora, ale z tym sobie sam poradzę – przynajmniej tak myślę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy