Zakup używanego auta: Mazda6 GG/GY (2002 – 2007)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Grzyby » 19 sie 2014, 12:59

zigu18 napisał(a):Żeby chociaż w połowie Mazdy były tak zabezpieczone..

dokładnie ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez suze » 11 paź 2014, 20:07

Witam,
Jako, że udało mi się dokonać rzeczy niemożliwej i odłożyłem w końcu pieniądze na swój pierwszy samochód. Rozpoczęła się moja żmudna walka o pozyskiwanie informacji jakie auto wybrać. Z wybranych samochodów, zweryfikowaniu rynku i spojrzeniem jeszcze raz do skarbonki, wybór najprawdopodobniej padnie na Mazdę 6. Chciałbym was się spytać o kilka rzeczy:
1. Jaki silnik wybrać benzynowy? ( Mój faworyt 1.8 MZR 120KM- miał jakieś modernizację? główne awarie?)
2. Jaki silnik wybrać dieslowski? (2.0 MZR-CD tylko nie wiem za bardzo czym się różnią oprócz ilości koni, które bardziej polecacie 121? 136? 143?
Czemu nie jestem zdecydowany czy benzyna czy diesel? Bo kupię to co akurat znajdę nie daleko siebie. Ilość koni myślę, że jest ok- zresztą jeździłem tylko firmową Cytrynką C15, więc wszystko co nie potrzebuje górki, aby pojechać do przodu jest już dla mnie ok.
3. Korozja jest naprawdę taka zabójcza? Można jakoś zabezpieczyć nie wiem woskiem czy czymś?
4. Czy tylko dla mnie jest ciężko jest zobaczyć różnice przed i po FL?
5. Na co zwracać uwagę przy zakupie?



Ps. Wiem, że nie raz ktoś musiał już zadać te pytania na forum. Z góry przepraszam, ale jak wiadomo, za dużo informacji, utrudnia dotarcie do prawdy.
suze
 

Postprzez jarek999 » 12 paź 2014, 12:06

Nie napisałeś jaki masz budżet i ile na pakiet startowy po zakupie do auta...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez dobrzyn22 » 12 paź 2014, 12:14

suze napisał(a):Jaki silnik wybrać benzynowy? ( Mój faworyt 1.8 MZR

lepiej ponoć 2.0 – spalanie podobne, a lepiej się zbiera

suze napisał(a):które bardziej polecacie 121? 136? 143?

wiadomo, im więcej tym lepiej ;) A tak ogólnie, to 143KM mają wersje po liftingu

suze napisał(a):Korozja jest naprawdę taka zabójcza?

trafiają się egzemplarze bez rdzy, albo z małą ilością

suze napisał(a):Czy tylko dla mnie jest ciężko jest zobaczyć różnice przed i po FL?

poczytaj na forum – są wątki o różnicach...

suze napisał(a): Na co zwracać uwagę przy zakupie?

tu jest coś specjalnie dla Ciebie:
viewtopic.php?f=60&t=165928

ps. przejrzyj wątki FAQ, poradniki itd -tam naprawdę znajdziesz odp na wszystkie pytania.

PS.2.
przenoszę wątek, ponieważ ten, w którym go założyłeś jest działem technicznym
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5240 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez loockas » 12 paź 2014, 14:44

suze napisał(a):4. Czy tylko dla mnie jest ciężko jest zobaczyć różnice przed i po FL?


Na pierwszy rzut oka różnice to przede wszystkim inna deska (konsola środkowa), przeważnie inna kolorystyka szmacianych foteli, wyraźnie inny zderzak przedni i o ile pamiętam skrzynia 6b w każdej wersji silnikowej (na pewno w 2.0PB i w dieslach). Ktoś kiedyś pisał o innych kołach dwumasowych w dieslach, ale może coś pokręciłem. Pewnie jest jeszcze kilka różnic, ale to szukaj już na forum technicznym :)

suze napisał(a):3. Korozja jest naprawdę taka zabójcza? Można jakoś zabezpieczyć nie wiem woskiem czy czymś?


Korozja w każdym aucie jest zabójcza jak pozwolisz się jej rozwinąć. Są samochody mniej, bardziej lub wcale nie podatne na korozję. Niestety Mazda 6 GG/GY lubi się z korozją więc podczas oględzin musisz dobrze posprawdzać samochód. Jak ktoś zabezpieczył i pilnował, to problem będzie mniej dokuczliwy. Jednak nie wierz w cuda. Ja jeszcze nie widziałem GG/GY bez korozji (takich bez napraw oczywiście). Pytanie czy Ci to przeszkadza. Mnie bardzo, ale są tacy, którym to wisi :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez sq2jul » 12 paź 2014, 15:17

loockas napisał(a):
suze napisał(a):4. Czy tylko dla mnie jest ciężko jest zobaczyć różnice przed i po FL?


Na pierwszy rzut oka różnice to przede wszystkim inna deska (konsola środkowa), przeważnie inna kolorystyka szmacianych foteli, wyraźnie inny zderzak przedni i o ile pamiętam skrzynia 6b w każdej wersji silnikowej (na pewno w 2.0PB i w dieslach). Ktoś kiedyś pisał o innych kołach dwumasowych w dieslach, ale może coś pokręciłem. Pewnie jest jeszcze kilka różnic, ale to szukaj już na forum technicznym :)


Poza zmianami stylistycznymi, w dieslu jest poprawione koło dwumasowe, filtr cząstek stałych (dpf), moc wzrosła do 143 KM. Poza tym pojawił się czujnik zmierzchu, deszczu, domykanie/otwieranie szyb z pilota, skrzynia szeciobiegowa.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez jarecki28 » 21 paź 2014, 20:15

Witam! Zamierzam kupić Mazdę 6 z roku 2002-2004 tylko nie wiem z jakim silnikiem, czy 2.0 diesel czy 1.8 benzyna. Ogólnie auto ma służyć żonie do dojazdu do pracy. Czasami wiadomo będą wyjazdy rodzinne.
Posiadamy obecnie Mazdę 323 z 98r 1.5 benzyna. Jesteśmy zadowoleni bardzo, dokonujemy standardowych wymian typu olej klocki itp, ogólnie nigdy nie zdarzyła się jakakolwiek awaria, więc myślimy o tej samej marce tylko z trochę "wyższej półki".

Czy ktoś może podpowiedzieć coś więcej na temat silników benzynowych i diesla z Mazdach 6? Czy są awaryjne i w ogóle? Dziękuję z góry!
jarecki28
 

Postprzez Mr_Bartek » 21 paź 2014, 20:35

Polecam przeczytać: viewtopic.php?f=60&t=165928
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez intruz666 » 7 gru 2014, 02:07

Witam wszystkich Madziarzy!
Mam zamiar kupić Madzie 6 w benzynie :) .
Proszę poradźcie mi jaką kupić, bardzo mi się spodobała ale mało o niej wiem.
Proszę o jakieś porady typu na co uważać przed zakupem, słyszałem, że mają trochę słabą blacharkę i lakier. Jest to naprawdę tak źle?
Aktualnie posiadam Focusa 1.8 TDDI no w sumie nigdy mnie nie zawiódł ale czas na coś lepszego i trochę nowszego.
Tak ogólnie chcę coś młodszego i innego, no i właśnie zakochałem się w Madzi 6 <serduszka>
Bardzo proszę o opinię
Pozdrawiam intruz666
intruz666
 

PostTen post został usunięty przez stachan 7 gru 2014, 08:47.
Powód: Po przeniesieniu.

Postprzez slisman » 8 gru 2014, 12:01

Po pierwsze: w tym temacie zostały udzielone odpowiedzi praktycznie na wszystkie Twoje pytania – wystarczy poczytać.

Po drugie: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=165928 tutaj masz vademecum kupującego Mazdę 6 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez intruz666 » 14 gru 2014, 14:36

Dzięki za odpowiedzi
W takim razie poczytam, popytam i się zastanowię.
Pozdrawiam.
intruz666
 

Postprzez Wilson » 12 sty 2015, 16:47

Witam Wszystkich Serdecznie.

Jest to mój pierwszy post na forum, więc proszę o nutę zrozumienia:)

Czytając to forum ( a przeczytałem już dość sporo;) ) udało mi się zebrać już jakąś wiedzę na temat samochodu który chcę kupić. Wiem już do kogo warto by się udać po pomoc w zakupie, do kogo się zwrócić o pomoc z nr vin, na co zwracać uwagę itp. za zdobytą wiedzę Wszystkim Wam dziękuję <spoko> Auto będę chciał kupić w okresie wakacyjnym lipiec-sierpień- no chyba że nie będzie nic wartego uwagi to może być i wrzesień;) Nie odczuwam pospiechu, bo moja carisma z 96 roku służy mi bez żadnych grymasów:)
Zdaje sobie też sprawę że szukam auta ok 10 letniego i nie wymagam od nabytku stanu salonowego:)
Pomijając kwestie wizualne (lakier itp- bo to mogę zrobić w późniejszym czasie) mam pytanie do osób które znają to auto od podszewki i orientują się w cenach +/– części. Mechanika mam swojego zaufanego-uczciwego-zawsze mi sprawdza całe auto i mówi kiedy i co będzie do zrobienia. Jestem więc przygotowany i wymieniam coś gdy pojawiają się pierwsze niepokojące objawy zużycia.
Poszukiwany pacjent : M6, 2.0 Benzyna wer. nadwozia: najchętniej liftback, sedan, kombi-w takiej kolejności, rocznik ok 2004-ale w zasadzie nie robi mi to większej różnicy bo rocznikiem jeździł nie będę, budżet 20 tysięcy ( oc i wymiana eksploatacyjna to inny fundusz)
Pytanie jest następujące :czy mając do dyspozycji ww. budżet lepiej jest kupić auto tańsze powiedzmy za 13-15 tysięcy ( bądź 2-4 tyś euro jeżeli nic w PL bym nie znalazł) a resztę włożyć w remont (zależnie za ile kupimy-tyle zostanie) i wiedzieć , ze mamy auto sprawne technicznie (przyjmujemy że nie kupujemy żadnego składaka z 2 czy 3 aut, podłużnice i podłoga proste, poduszki całe) czy szukać złotego Graala za 20 tysięcy, co do którego nigdy i tak nie ma pewności co tam było już grzebane, a handlarze robią cuda ściągając najgorszy chłam za 1500-2000 euro,picując i sprzedając kilka razy drożej. Duży przebieg mnie nie odstrasza. Jakie są +/– koszty naprawy silnika w wer. 2.0 (przyjmujemy że silnik działa, auto jeździ, ale coś mu jednak może dolegać) i zawieszenia ( powiedzmy że zawieszenie do remontu? czy rezerwując 5-7 tysięcy na części będę w stanie doprowadzić auto do dobrego stanu mechanicznego? kwestie lakieru i wnętrza proszę pominąć – tym zajmę się na końcu:)Przepraszam że tak długo, ale chciałem maksymalnie zobrazować sytuacje która chodzi mi po głowie.

Pozdrawiam
Łukasz
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 14:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Postprzez Yoki » 12 sty 2015, 21:53

Jeżeli kupujesz auto sprawne to max budżet jaki bym zostawił to 1000 zł, oczywiście przy tym założeniu:
( oc i wymiana eksploatacyjna to inny fundusz)
Ja kupiłem auto z 12.2005 roku trzy miesiące temu i wydałem około 1000 zł na eksploatację i drugie tyle na opony. Więc można trafić na zadbane auto, tylko trzeba mieć szczęście lub zaufać specjalistom (prawdziwym tym polecanym z forum), ja na razie miałem szczęście.
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez xRafalx » 13 sty 2015, 11:15

Witaj, co do kupna auta to jest loteria, musisz je sprawdzić na 2 stronę. Kierował bym się ku temu aby kupić zadbane auto, bo jeśli jest zadbane to użytkownik go szanował i podejrzewam, że nie będzie z nim problemów :)

2.0 Benzyna

Jest to bardzo mało awaryjna jednostka, także jeśli nikt jej wcześniej nie zajechał będzie służyć bezawaryjnie :)

lepiej jest kupić auto tańsze powiedzmy za 13-15 tysięcy

Za tą kwotę kupisz już auto w naprawdę dobrym stanie mechanicznym jeśli mówimy o roczniku 2004, co do blachy to musisz się liczyć, że będzie coś do roboty prędzej czy później :)

Jakie są +/– koszty naprawy silnika w wer. 2.0

Jeśli jednostka będzie zadbana to zostanie Ci tylko wymiana oleju i filtrów, do tego może być pasek osprzętu, napinacz, rolka :) A remont silnika to koszt chyba taki sam jak w każdym aucie, tu na forum rzadko ludzie narzekają na jednostki benzynowe, stąd moje "chyba" :)

zawieszenia ( powiedzmy że zawieszenie do remontu? czy rezerwując 5-7 tysięcy na części

Wszystko jest zależne po jakich drogach jeździło auto i jaki ma rzeczywisty przebieg, ale nigdy nie będziesz miał takiego zbiegu okoliczności aby wymienić całe zawieszenie, bo naprawdę problemy z zawieszeniem w maździe to nie nagminność jak w alfie np. :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Grzyby » 13 sty 2015, 17:25

Spokojnie kupisz auto z takiego rocznika za gruuuuubo poniżej 15kzł.
I poza blachą nie będziesz się miał do czego przyczepić.
Naprawdę jest w czym wybierać – pod warunkiem że nie szuka się "igły" czy auta w stanie "salonowym".
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez slisman » 13 sty 2015, 17:36

Grzyby, a mam takie pytanie jako, że niedawno zakończyłeś przygodę z Mazdą 6:
-ostatecznie, biorąc pod uwagę problemy z rudą, kupiłbyś jeszcze raz ten samochód?

Pytam, ponieważ rozważam kupno młodszego auta (właśnie w przedziale 15k-20k) i kusi mnie Mazda 6, ale trochę się boję, ponieważ w obecnej 626 irytuje mnie wychodząca ruda...i się zastanawiam czy chcę przez to przechodzić kolejny raz :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Wilson » 14 sty 2015, 00:50

Bardzo Wszystkim dziękuję za zainteresowanie tematem:) problem z rdza jest mi znany, ale nie odstrasza mnie on od auta, bo jak się to dobrze zrobi to będzie spokój na dłuższą chwilę:) :)jestem mile zaskoczony że jest szansa na znalezienie auta w niższym budżecie niż przypuszczałem, bo przyznam że auta z przedziału do 15 tysięcy, brałem pod uwagę jako jednostki do mniejszego lub większego remontu, a tu taka niespodzianka:) żeby nie było za dużo radości, to oglądając mazdoszroty , wiem że można tez kupić trupa za 18 tysięcy albo i więcej:) Jako że teraz sprowadzonych szóstek jest już w PL sporo, to idąc za Wasza poradą że da się kupić w tej cenie auto w przyzwoitym stanie technicznym to może zacznę poszukiwania od rynku rodzimego, co do którego jestem nastawiony raczej sceptycznie :) Dziękuję za poradę:) Jeszcze auta nie mam, a już podpatrzyłem kilka modów od kolegów, które z chęcią przeprowadzę <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 14:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Postprzez Grzyby » 14 sty 2015, 01:34

slisman napisał(a):-ostatecznie, biorąc pod uwagę problemy z rudą, kupiłbyś jeszcze raz ten samochód?

Duże TAK (gdybym potrzebował takiego "małego" auta :)
W zasadzie w tym aucie tylko blachy są słabe, reszta jest bardzo OK.

Wilson napisał(a):przyznam że auta z przedziału do 15 tysięcy, brałem pod uwagę jako jednostki do mniejszego lub większego remontu

Musisz liczyć się z tym, że coś raczej trzeba będzie zrobić (pomijam rozrząd czy olej) ale będzie to raczej kwestia około 1-1,5kzł np. akumulator czy amorki.
Wilson napisał(a):zacznę poszukiwania od rynku rodzimego
Szukaj aut które są już jakiś czas użytkowane w PL i nie daj sobie wmówić że mają one "zniszczone" zawieszenie, bo to zwyczajna bujda.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez slisman » 15 sty 2015, 17:52

Grzyby napisał(a):slisman napisał(a):-ostatecznie, biorąc pod uwagę problemy z rudą, kupiłbyś jeszcze raz ten samochód?Duże TAK (gdybym potrzebował takiego "małego" auta W zasadzie w tym aucie tylko blachy są słabe, reszta jest bardzo OK.


Dzięki za info...szczerze mówiąc – taką odpowiedź chciałem usłyszeć :D
GG/GY to jest póki co jedyna M6 w realnym zasięgu. No i w grę wchodziła by benzyna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Moto