Mazda 323F BG B6 '92 1.6 16v

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Eddy93 » 18 lip 2014, 18:11

Czas przerwać ciszę spowodowaną brakiem dostępu do lapka xD I przedstawić dokonane modyfikacje oraz naprawy ;D
Tak więc w połowie tygodnie odwiedziłem Japomoto by zakupić parę klamotów do silniczka takich jak uszczelki pokrywy zaworów oraz przepustnicy, pasek, napinacz rozrządy wraz z pompą, filtr z olejem, płyn chłodniczy no i kopułkę z palcem.
Podczas wymiany rozrządu zaskoczyła mnie miła niespodzianka, otóż okazało się, że pasek z napinaczem oraz pompą został wymieniony jakiś 1-1,5 roku temu :).
Po naprawach i wymianach postanowiłem ożywić jakoś wizualnie komorę silnika. Pierwszym pomysłem było by pokrywę zaworów wypolerować na lustro ale leczy miała zbyt wiele przebarwień, więc postanowiłem malnąć ją na malinowy metalik kolorek xD i dla ładniejszego dźwięku wleciał stożek :)
No i parę fotek z prac ^^
Załączniki
WP_000232.jpg
WP_000231.jpg
WP_000230.jpg
WP_000225.jpg
WP_000224.jpg
WP_000223.jpg
WP_000222.jpg
"Ma być ogień na każdym biegu, bo będziesz jeździł dieslem!" J. Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 23:13
Posty: 44
Skąd: Poznań, Wilda
Auto: Mazda 323f BG 1.616v B6

Postprzez Eddy93 » 23 lip 2014, 16:28

Dziś przyszedł czas na kolejne pracę nad Bagietką :) A konkretnie to czyszczenie przepustnicy oraz górnej części kolektora ssącego, a przy okazji kolektor wraz z mocowaniami górnymi chłodnicy poszedł w biały kolorek XD
Załączniki
WP_000237.jpg
WP_000239.jpg
WP_000240.jpg
WP_000234.jpg
WP_000235.jpg
WP_000236.jpg
"Ma być ogień na każdym biegu, bo będziesz jeździł dieslem!" J. Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 23:13
Posty: 44
Skąd: Poznań, Wilda
Auto: Mazda 323f BG 1.616v B6

Postprzez Majk500 » 24 lip 2014, 12:02

Noo żeś poszalał :D
Olej już zalałeś? Jak Ci teraz pracuje silnik, ile już na nim przejechałeś i jakiej kondycji jest już olej(chodzi o kolor)?
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Eddy93 » 24 lip 2014, 15:57

Coś się dziać musi, jak nie z zewnątrz to chociaż pod machą ^^
wszystko pięknie ładnie chodzi, a kolor póki co złocisty ale dopiero +-300km narobiłem, więc za jakiś czas jeszcze raz oblookam wszystko :)
"Ma być ogień na każdym biegu, bo będziesz jeździł dieslem!" J. Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 23:13
Posty: 44
Skąd: Poznań, Wilda
Auto: Mazda 323f BG 1.616v B6

Postprzez siegu » 24 lip 2014, 18:48

Gratuluje nabytku i życzę wytrwałości w założonych pracach ;) a auto leciwe więc jest co robić widzę po swojej F-ce ale ja z racji rodzinnego przedsięwzięcia niestety nie mam czasu i funduszy aby przywrócić dawny blask.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Eddy93 » 24 lip 2014, 19:19

Dzięki Dzięki :D i również powodzenia jak nie teraz to w przyszłości :)
No ja wszystko co posiadam staram się w Bagietkę wsadzać by jakoś się prezentowała w ulicznym tłoku :)
"Ma być ogień na każdym biegu, bo będziesz jeździł dieslem!" J. Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 23:13
Posty: 44
Skąd: Poznań, Wilda
Auto: Mazda 323f BG 1.616v B6

Postprzez MAZDman » 24 lip 2014, 19:57

Obserwuje ten wątek od początku i bardzo mi się podobają zmiany jakie zaszły w Madzi :) wszystko robione ze smaczkiem, widać że trafiła w dobre ręce, tylko nie przyciemniaj [jakich?] lamp, tak jak pisałeś w planach :D Powodzenia w dalszych planach :)
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2014, 17:30
Posty: 110
Skąd: Skierniewice
Auto: mazda 323f bg 1.6 16v '94

Postprzez Eddy93 » 24 lip 2014, 20:07

Miło słyszeć, Dzięki :) Staram się jak mogę chociaż budżet na zbyt wiele nie pozwala :(
Również powodzenia z Bagietką :)
"Ma być ogień na każdym biegu, bo będziesz jeździł dieslem!" J. Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 23:13
Posty: 44
Skąd: Poznań, Wilda
Auto: Mazda 323f BG 1.616v B6

Postprzez Eddy93 » 18 lis 2014, 00:06

Czas przerwać tą ciszę na temacie, wziąć się do roboty i od świeżyć temacik :D
Tak więc w ostatnim czasie Bagieta zaczęła szarpać straszliwie szczególnie na niskich obrotach co zaczęło mnie mocno niepokoić :( Na samym początku wydawało mi się ze to sprawka pompy paliwa, która mogła się zapchać przez brud zbierający się przez te wszystkie lata w zbiorniku. Jednak po wyjęciu pompy i podłączeniu jej na krótko wszystko pięknie chodziło, więc wróciła na swoje miejsce, a szarpanie pozostało :( Okazało się, że to sprawka kabli (a szczególnie pierwszego), które ze starości strasznie przepuszczały oraz palca rozdzielającego który się cały zeszlifował od spodu (nie wiadomo czemu). Więc zakupiłem i zamontowałem nowe kable (JPN), świece (NGK) oraz palec.

Natomiast jeśli chodzi o inne zmiany to trzeba było założyć zimówki Nexena na zabójczej czarnej zardzewiałej stali 14' ^^, A no i bym zapomniał zamontowany został również wzmacniacz Vtronic VTR460 700W połączony z tubą Pioneera TS-WX100 :) wszystko po to by przyjemniej się stało w korkach xD

Pare fotek na koniec (silnik jeszcze na starych kablach)
Załączniki
WP_000190.jpg
WP_000246.jpg
1012292_1569663509914138_5000798857117904580_n.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 23:13
Posty: 44
Skąd: Poznań, Wilda
Auto: Mazda 323f BG 1.616v B6

Postprzez Eddy93 » 24 lis 2014, 21:45

Za jakiś czas zamierzam zabrać się za zawieszenie i tak się zastanawiam jaką metodę wybrać do obniżenia bagiety, a mianowicie mam trzy propozycje;
-sprężyny MTS -35mm
-uniwersalne sprężyny z regulacją http://allegro.pl/sprezyny-z-regulacja- ... 35964.html
– oraz przerobić gwint od golfa/corsy

I moje pytanko czy ktoś miał może styczność z dwiema ostatnimi metodami ? :D Oczywiście amorki mam zamiar dać do regeneracji, obniżenia oraz utwardzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 23:13
Posty: 44
Skąd: Poznań, Wilda
Auto: Mazda 323f BG 1.616v B6

Postprzez Eddy93 » 20 gru 2014, 17:59

Przyszły morzy, a wraz z nimi kolizje i wypadki i niestety oberwało mi się w kuper bo komuś ABS 'nie zadziałał' :( na całe szczęście kolizja przy minimalnych prędkościach, więc skutki też nie są tragiczne.
Natomiast na wyważaniu kół (bo przy 100km/h zaczynało wibrować) okazało się, że jedno z kół jest praktycznie jajkiem ale mam nadzieje, że do końca zimy nic się nie pogorszy z nim.

Z bardziej pozytywnych rzeczy to Mazda dostała nową rurę wraz z łączem elastycznym i całkowicie przelotowy wydech z małym kominem na koniec by wydobyć trochę dźwięku z silnika:)

Sorki za jakoś fotek ale ostatnio nie mam czasu by zrobić jakieś porządniejsze :(
Załączniki
IMG_1288[1].JPG
IMG_1289[1].JPG
IMG_1292[1].JPG
IMG_1297[1].JPG
IMG_1298[1].JPG
IMG_1299[1].JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 23:13
Posty: 44
Skąd: Poznań, Wilda
Auto: Mazda 323f BG 1.616v B6

Postprzez Koci@k » 20 gru 2014, 23:07

Na spota jutro wleć i posłuchamy :D Wgniotek w zderzaku nie aż taki straszny na szczęście, ale wiadomo-trochę szkoda...
Aśka
Avatar użytkownika
Koordynator ds. Klubowiczów
 
Od: 15 wrz 2011, 11:04
Posty: 5501 (436/229)
Skąd: Poznań
Auto: Grey Fūjin

Postprzez wilusjdm » 21 gru 2014, 23:12

Eddy93 napisał(a):-uniwersalne sprężyny z regulacją

Raczej coilover'y bym odradził... Kiedyś sam miałem w planie założyć to do BA, ale po dobrym przeszukaniu internetu na ten temat darowałem sobie. Jak na większości forach ludzie pisali, że nie da się jeździć autem, skacze po drodze jak piłka... chyba że do toczenia po mieście to zakładaj :D
Ale i tak lepszym rozwiązaniem będzie markowa sprężyna <spoko> i potoczyć się można jak i poszaleć w zakrętach :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Eddy93 » 23 gru 2014, 20:24

Co raz częściej to słyszę i raczej się posłucham by się nie pakować w jakąś bez sensowną zabawę ;D jednak kusi mnie gleba więcej niż -35mm. Chociaż z drugiej strony Bagieta służy mi głównie do wożenia dupska w obrębie Poznania oraz ładowania w nią (jak kto niektórzy mówią) bezsensu pieniędzy i czasu(nie raz więcej niż dla swojej kobiety^^) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 23:13
Posty: 44
Skąd: Poznań, Wilda
Auto: Mazda 323f BG 1.616v B6

Postprzez Eddy93 » 11 sty 2015, 10:58

Jednak kable JPN nie są godne polecenia... podczas sprawdzania świec wyciągałem kable gdy jeden z nich nagle został mi w ręce, a końcówka utkwiła na świecy :( Ale nowiutkie kable NGK i świece tej samej firmy już zamontowane by mieć spokój na dłuższy czas :)

Druga rzecz to jednak zbyt głośny wydech (za duży rezonans w aucie) i trzeba było wspawać tłumik przelotowy (taki z 4 zębami w środku) zamiast kata by dało się wytrzymać dłuższy czas w Bagiecie :)

Ostatnia sprawa, niedługo czeka mnie wymiana sprzęgła i odelżenie zamachu i pytanie z mojej strony, jakie sprzęgiełko polecacie ? :D
Załączniki
IMG_1308[1].JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 23:13
Posty: 44
Skąd: Poznań, Wilda
Auto: Mazda 323f BG 1.616v B6

Postprzez wilusjdm » 11 sty 2015, 11:43

http://www.sprzegla24.pl/pl/p/Sprzeglo- ... K2014/7419
http://www.sprzegla24.pl/pl/p/Sprzeglo- ... Z-037/7416
Jedno czy drugie to dobre i polecane sprzęgła. Na pewno nie brałbym innych pod uwagę jakbym kiedyś zmieniał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez k1bic93 » 11 sty 2015, 12:16

zamach odelżyć, a tarcze dać do nabicia kevlarem i docisk oddać do Radzikowskiego na zregenerowanie ;)
ja tak mam i jestem mega zadowolony :)
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Postprzez Eddy93 » 11 sty 2015, 13:58

A tak mniej więcej ile Cię kosztowała ta regeneracja ? bo prawdę powiedziawczy chciał bym w 500PLN się zmieść ze wszystkim
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 23:13
Posty: 44
Skąd: Poznań, Wilda
Auto: Mazda 323f BG 1.616v B6

Postprzez k1bic93 » 11 sty 2015, 20:59

za obicie tarczy kevlarem i regeneracja docisku z przesyłkami dałem 200 zł
a zamach to nie wiem w sumie ile kosztuje ;)
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy

cron