wzmocnienia do haka

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kivo » 22 lis 2014, 12:44

Witam,

Od niedawna jestem posiadaczem mazdy 6 GY. Auto sprowadzane z Niemiec i kupione od handlarza. Nie była to osoba z polecenia, ale auto w miarę możliwości sprawdzałem w miarę dokładnie. Zaniepokoiła mnie jedynie jakaś dziwna "instalacja" w bagażniku – mianowicie po obu stronach wnęki na zapas przykręcone są do podłogi (na wylot, czyli drugi koniec śrub jest w podwoziu) blachy stalowe, grubości kilku mm. Na moje oko wygląda to jak by było robione dość dawno, chyba nie przez handlarza. Dodam że auto ma hak i nie wygląda jak by było bite z tyłu. Zbieżność sprawdzana i jest OK (auto lekko ściąga w prawo ale to podobno normalne).

Ma ktoś pomysł co to może być?

pozdrawiam
Kivo

blachy widoczne na zdjęciach
Załączniki
m6_1 - Kopia.jpg
m6_2 - Kopia.jpg
Początkujący
 
Od: 22 paź 2014, 13:26
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 6 GY, 2.0 benzyna, 147 KM, 2007 r.,

Postprzez sheller80 » 22 lis 2014, 12:47

To wzmocnienia do haka :D :D
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez kivo » 22 lis 2014, 13:02

hmm. rozważałem taką możliwość, ale wydawało mi się to mało 'profesjonalne'. Spotkałeś się z czymś takim już?
Początkujący
 
Od: 22 paź 2014, 13:26
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 6 GY, 2.0 benzyna, 147 KM, 2007 r.,

Postprzez sheller80 » 22 lis 2014, 13:25

Widziałem jedynie jak szukałem haka do swojej M6 ,ale wg mnie zeby te blachy miały sens powinny byc jakos dodatkowo zamocowane do karoseri pojazdu .
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez t34567 » 22 lis 2014, 19:51

Mam hak w sedanie (kupiłem to był już zamontowany) i sa podobne blachy. Myślę że chodzi tu raczej o to żeby ewentualny nacisk powodowany przez przyczepę był rozłożony na większą powierzchnię (czyli blacha + podłoga bagażnika) a nie na sam "łeb" śruby, bo by dziurę wyrwało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Arek75 » 22 lis 2014, 20:05

Witam.Też tak mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 14:05
Posty: 97 (1/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 6 2.0 2003 r.+ LPG

Postprzez sheller80 » 22 lis 2014, 20:11

czy ja wiem nacisk na kule haka raczej jest znikomy w porównaniu z siła podczas ciagniecia i hamowanaia z przyczepa .

Dopisano 22 lis 2014, 20:38:

http://www.autohak.com.pl/upload/Mazda% ... polska.pdf
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez kivo » 22 lis 2014, 22:44

W takim razie jestem już spokojniejszy, bo obawiałem się, że może to być ślad po jakiejś naprawie auta.
Trochę dziwne jest to, że przy przykręcaniu tych blach konieczne było uszkodzenie plastikowej osłony podłogi bagażnika, bo łby śrub się nie mieszczą.

dzięki za szybkie odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 22 paź 2014, 13:26
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 6 GY, 2.0 benzyna, 147 KM, 2007 r.,

Postprzez smile » 22 lis 2014, 22:55

Zgadza się, wzmocnienie do haka. Na potwierdzenie wrzucam instrukcję od fabrycznego haka
Załączniki
Tow_bar__GR4B-V3-920_.pdf
(1.41 MiB) Pobrane 60 razy
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kivo » 31 gru 2014, 01:42

z ciekawostek, dodam jeszcze ze warto pamiętać przy rejestrowaniu samochodu z hakiem o tym, żeby zgłosić w urzędzie miasta/gminy że auto ma już zamontowany hak. Wtedy w badaniu uzupelniajacym w stacji diagnostycznej informacja o haku bedzie zapisana i hak wbija do dowodu (ja przepisali ważne badania niemieckie TUV ale zapomnialem powiedziec o haku i musialem pozniej jeszcze raz wybrac sie do diagnosty zeby wystawil zaswiadczenie ze jest hak).
Co jeszcze bardziej ciekawe, chcialem jednoczesnie uzyskac u diagnosty zaswiadczenie o haku i o instalacji LPG, ale się nie da – jesli mialem zalozone LPG i nie bylo o tym inf. w dowodzie rejestracyjnym (mam na to 30 dni) to pomimo tego iż nie mineło 30 dni, to diagnosta MUSI miec wbity LPG zeby wydać zaswiadczenie o haku. Podobno przepisy kontroli diagnostow – grozi utratą licencji dla diagnosty – POLSKA :)
Miałem blisko wiec 2 kursy w 1 dzień i 35 zł za zaświadczenie zalatwiły sprawę.
Początkujący
 
Od: 22 paź 2014, 13:26
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 6 GY, 2.0 benzyna, 147 KM, 2007 r.,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6