Mazda MPS przełożenie napędu GY

Postprzez matthies » 23 paź 2014, 19:33

Ma ktoś z was może pojęcie, czy każda GY ma taką samą podłogę? Mam tutaj na myśli głównie wersje 2,3 4x4 w automacie. Wychodziło ich jak na lekarstwo ale jednak są. Lub też, czy podłoga z 4x4 GY wystarczy aby poprowadzić tam układ napędowy z MPS?
Ewentualnie czy ktoś może posiada dość dokładne zdjęcia, jak wygląda podłoga z całym układem napędowym w MPS? Czy da się 4x4 z MPS wsadzić do GY :D ? Bo że silnik i reszta wejdzie, to wiem.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez sheller80 » 23 paź 2014, 19:42

Powiem ci ze tez sie na tym kiedys zastanawiałem tylko ja mam skrzynie manuala ,niewiem jak w mazdzie ale dokładałem naped QUATTRO koledze w A4 z 2009 roku i karoserja była taka sama ,trzeba było wymienic skrzynie biegów,dołozyc wał napędowy .tylne sanki z dyfrem i pólosiami i zmienic zbiornik paliwa ma przewezenie w miejsu na wał .Ciekawo jak jest w naszych M6 ale nie sadze zeby płyta podłogowa była inna w MPS ale kto wie .
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Mr_Bartek » 23 paź 2014, 19:43

Lepszego zdjęcia napędu od M6 MPS nie mam:
Obrazek
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez matthies » 23 paź 2014, 20:24

MPS chyba ma inną podłogę, żeby właśnie wał miał miejsce... Że wszystko trzeba przełożyć to się domyslam, ale zakładam, że powinno to mało wiele pasować p n p. Kwestia właśnie podłogi itd.
W przyszłym tygodniu madzia idzie na podnośnik, bo będzie wymieniany napinacz paska, więc dokładnie się temu przyjrzymy z moim mechaniolkiem, bo to w sumie jego pomysł :P
Dzięki za foto, na pewno pomoże chociaż organoleptycznie coś sobie wyobrazić.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Mr_Bartek » 23 paź 2014, 20:33

A tutaj parę zdjęć podłogi:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez sheller80 » 23 paź 2014, 22:05

Ale tylko MPS miał 4x4 ?? Zwykle chyba też
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Mr_Bartek » 23 paź 2014, 22:11

Tak. Silnik 2.3 w Japonii i Australii.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez bieski » 23 paź 2014, 22:14

......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez brodaM6 » 23 paź 2014, 22:22

Wydaje mi sie ze płyta podłogowa GG i GY przystosowana jest fabrycznie pod napęd 4x4 . A co to przyczepione do podłogi pod zapasem <co?>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 23 paź 2014, 22:33

właśnie o te 4x4 mi chodzi od samego początku. Czy taka podłoga też jest w 2WD GY, a jeśli tak to czy zagada to bez rzeźbienia z napędem od MPS'a.
Też nie wiem co to, ale fotki na pewno pomogą. Szkoda tylko że takie małe, ale lepszy rydz niż figa z makiem ;)

tak zupełnie przy okazji, wie ktoś coś więcej na temat specyfiki tego napędu 4x4 od mps i od gy?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Mr_Bartek » 23 paź 2014, 22:43

Jest to elektronicznie dołączany napęd. W razie potrzeby dołączy do 50% mocy na tylne koła. Jest to napęd na bazie Haldex'a.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez brodaM6 » 24 paź 2014, 09:07

Nie warto jak już przełóż tylko napęd na przód ,:
Wartość przenoszonego momentu na tylną oś nie zależy już tylko od różnicy prędkości obrotowych obu osi, a od konkretnej sytuacji na drodze. Sterownik czyta informacje m.in. z czujników ESP, ABS itd. Na podstawie ich analizy decyduje o stopniu otwarcia elektrozaworu i tym samym o wartości momentu napędowego, jaki ma być przeniesiony na tylną oś.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 25 paź 2014, 15:30

o tym też myślałem.
Inny problem, że ciężko mi coś znaleźć w internetach do zakupu. o trzeba by brac cały silnik, skrzynię i przedni napęd nie?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 14 lis 2014, 09:02

Szukaj całej na cześć ,zawsze możesz odsprzedać pare cześć :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje