Czyszczenie soczewek i naprawa silniczków reflektorów.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dobrzyn22 » 13 kwi 2014, 12:06

znalazłem filmik, gdzie gość rozkleja lampę, a potem skleja z powrotem na ten sam klej , który pozostał w szczelinach.

Powiedzcie – tez tak robiliście, czy dawaliście jakiś nowy silikon (jeśli tak , to jaki? )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez thesilent » 13 kwi 2014, 20:21

ja też skleiłem lampę na ten sam klej, który w niej był. Rozgrzałem go ładnie do plastyczności opalarką i złożyłem. Misja zakończona sukcesem, po pół roku lampa szczelna, nie paruje, nie syfi się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Mandey » 13 kwi 2014, 22:58

Ja zalałem zwykłym przezroczystym sylikonem i też prądzi :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Grzyby » 28 kwi 2014, 15:29

I ja dołączam do grona wymieniaczy silniczków :)

A przy okazji wyczyściłem porządnie reflektor.
Żeby to ładnie wyszło trzeba rozkręcić całkowicie lampę. Nie pokazuję fot z rozklejania bo jest ich na tyle.
Fotka 1. Zaznaczone śruby (2 na krzyżak reszta imbus) które musimy odkręcić.
Fotka 2 i 3. Po dokręceniu śrub zostaje do zdjęcia blaszka – trzyma się w zaznaczonych miejscach. Należy ją delikatnie rozgiąć i schodzi sama. Wtedy mamy dostęp do samego "szkła".

Fotka 4-7 Doskonale widać jakie to wszystko było brudne...

Na końcu winowajca :P

Ja złożyłem wszystko na oryginalnym kleju. Ale miałem go całkiem sporo bo miałem też 2 dodatkowe lampy "dawcy" :)
Podstawa przy montażu to mocno wszystko nagrzać – wtedy klej jest półpłynny i idealnie wypełnia szczeliny przy ponownym składaniu.

Edit – bez sensu – odwraca kolejność fotek (inaczej niż na podglądzie) ...
Załączniki
reflektor 1b blaszka zdjęta.jpg
reflektor 1a blaszka.jpg
reflektor 1 wyjęcie srebra.jpg
reflektor silniczek.jpg
reflektor 5 soczewka syf.jpg
reflektor 4 srebro syf.jpg
reflektor 3 srebro.jpg
reflektor 2 szkło syf.jpg
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez matthies » 28 kwi 2014, 17:07

nie myślałeś, żeby od razu pomalować mając je rozklejone?

co do kolejności fotek, niestety silnik forum tak działa... Polecam w zakładce "Załączniki" kliknąc na zdjęciach PO KOLEI "Wstaw w linii" czyli w odpowiednim wierszu pod opisem. Wtedy nawet jak pomiesza, to możesz odpowiednio przekopiować i będzie Si.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 28 kwi 2014, 17:19

matthies napisał(a):nie myślałeś, żeby od razu pomalować mając je rozklejone?

nie każdy czuje chęć do takiego tuningu ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez matthies » 28 kwi 2014, 22:37

dlatego grzecznie spytałem, a nie zrobiłem chamską wrzutę "DLACZAEGO NIE" ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 29 kwi 2014, 12:10

<lol>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Grzyby » 8 maja 2014, 13:16

matthies napisał(a):nie myślałeś, żeby od razu pomalować mając je rozklejone?

Nie pasuje mi to zupełnie do całokształtu :P

A z ciekawszych rzeczy. Wymieniony silniczek .... padł dzisiaj <killer> Wydawało mi się że po wymianie jak robiłem próby przed sklejeniem to się raz przyciął ale uznałem że jestem przewrażliwiony. No i mosz! Cholerka....
Mam jeszcze jeden w zapasie ale sił mi chyba zabraknie na kolejne demontowanie zderzaka :|
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kubsztyk » 8 maja 2014, 14:16

Grzyby napisał(a):(...) Mam jeszcze jeden w zapasie ale sił mi chyba zabraknie na kolejne demontowanie zderzaka :|

A już chciałeś się go pozbyć :)
U mnie niedługi czas po wymianie obu silniczków na Bosch-owskie z mondeo, lewy zaczął wariować.. A miało być dobrze, przecież niemieckie, Bosch! Efekt jest taki, że znów jeżdżę z pokrętłem ustawionym między poz. 0 a 1... Jakie jest w końcu skuteczne rozwiązanie tego problemu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Hubix » 8 paź 2014, 23:22

Witam

Czytałem sporo o silniczkach – będę wymieniał. Dwa pytania:

1. Rozklejał ktoś reflektor w piekarniku ? Ja motocyklową lampę rozkleiłem w piekarniku i udało się fajnie. Ktoś próbował z lampą od M6 ??

2. Jaki silniczek kupić ? Chciałbym mieć już kupione silniczki, że jak rozbiorę lampę to włożę od razu silniczek. Potrzebuję pewny numer silniczka który będzie pasował do M6 2004 xenon no i jakiego producenta najlepiej ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez marc07 » 21 paź 2014, 12:03

Chłopaki przesyłam wnętrzności z mojego reflektora po wczorajszej operacji.
Wnioski są dwa:
-soczewka wymaga przemycia (u mnie po 10 latach widać wyraźnie różnicę) i w tym celu rozebrałem reflektor
-odbłyśniki wymagają regeneracji, bo niestety ok 1/3 powierzchni jest znacznie zmatowiona. W drugim reflektorze miejscowo są już nawet braki w powłoce, i kruszenie się odbłyśnika

Mam nadzieje że filmik się przyda tym którzy chcą zrobić lifting swoim reflektorom, jak i tym którzy planują pewne udoskonalenia typu montaż dziennych lub halogenów.

zdjęcie i filmik w jakości HD

Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez matthies » 21 paź 2014, 18:17

robiłem to w sobotę. Soczewki akurat czyściłem przy wymianie wkładów na czarne, ale odbłyśniki właśnie wymieniałem na regenerowane. Z czystym sumieniem polecam Xenon serwis z Lubonia, a także powyższą operację.
Co do xenon serwis, przy wymianie odbłyśników stwierdziłem, że jeden palnik też nalezy wymienić, więc zamiast zwrotu kaucji 200 pln za dwa stare odblyśniki, dogadałem się, że doślą mi bez kosztów wysyłki palnik Osram 66240 , który kosztuje tyle samo co kaucja za 2 odbłysniki, równe 200 pln:)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Hubix » 24 paź 2014, 21:10

Witam witam

Właśnie rozebrałem reflektor, gdyż świrują mi silniczki, raz działają, a raz nie.

U mnie siedzi następujący silniczek <oczy> :

Obrazek

Obrazek


Posiada numery:
1 307 220 026
UBLZ36

Na silniczku jest napis: BMW, co by faktycznie oznaczało, że ten silniczek jest z BMW, gdyż tu widzę taki sam:

http://allegro.pl/silniczek-lampy-refle ... 67865.html


Silniczek się zachowuje następująco: czasem się nie kręci, czasem chodzi dobrze, czasem się zacina – skręca się całkiem, tak ,że chowa się cała oś i kręci bardziej, pomimo iż nie ma już zakresu aby mógł się kręcić dalej

Co steruje silniczkami ? Czy taki objaw świadczy o uszkodzonym silniczku ? Czy uszkodzone jest coś co steruje silniczkiem ? Gdzie kupię taki silniczek ? Jedynie na allegero w cenie około 100zł/sztuka ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Kronon3 » 27 paź 2014, 10:02

Moze mi ktos powiedziec od ktorego modelu mondeo pasuja silniczki do regulacji swiatel do mojej ''madzi'(jak w opisie).Siedzialem,szukalem i nie moge trafic a nie chce kupic zlych.Niestety jeden juz padl a drugi na wykonczeniu.Bardzo prosze o podpowiedz!
Początkujący
 
Od: 5 maja 2014, 23:45
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0l LF-DE (GG/GY) 2002 + LPG

Postprzez Janusz626 » 28 paź 2014, 20:40

A czy te silniczki pasują z lamp angielskich z ręczną regulacją?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Kronon3 » 29 paź 2014, 16:09

Z tego co wyczytalem kolego to w anglikach jest tylko inaczej odbijane swiatlo a reszta jest taka sama!oczywiscie jesli sie nie myle :P
Początkujący
 
Od: 5 maja 2014, 23:45
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0l LF-DE (GG/GY) 2002 + LPG

Postprzez CLAU » 29 paź 2014, 16:25

W anglikach jest tylko odwrócona blaszka przesłony między lewą a prawą lampą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Janusz626 » 29 paź 2014, 19:08

Ja wiem, ale pytałem o silniczek :) bo jak coś to posiadam całe rozklejone angielskie lampy z przed FL.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Kronon3 » 30 paź 2014, 08:37

Mnie interesuja same silniczki do regulacji swiatel!jesli masz je w 100% sprawne i sie nie zacinaja to mozemy sie dogadac :) oczywiscie jesli jestes zainteresowany.jak cos to pisz na priv.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2014, 23:45
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0l LF-DE (GG/GY) 2002 + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6