Mazda6 GY RF-7J 2007 by KOZUB
ładna, jak każda Madzia, czekam na zwykłe foteczki, bo te z filtrem hdr są przesadzone, jak dojdziesz co jest z tymi światłami daj znać
-
makmarc
Kozub napisał(a):Nie za bardzo rozumiem dlaczego miałbym ściągać te światełka – po pierwsze takie wkłady są oryginalnie zakładane przez Mazdę do typu B, a po drugie w oryginalnym zderzaku z typu A też ten fagment zderzaka jest zabudowany plastikowym wkładem ze srebrnym obramowaniem (który pewnie masz u siebie) i z tego co kojarzę, to ten wkład też jest pełny.
Co do modułu świateł dziennych – dzięki wielkie za pomoc!
Czy dobrze kojarzę, że powinien być wpięty gdzieś przed zintegrowanym modułem świateł i wycieraczek? Tzn, powinien być dopięty gdzieś do tej czarnej wtyczki z 16toma pinami?
Nie wiem jak to inni wpinają, no ale według mnie to powinien być wpięty gdzieś okolicach skrzynki bezpieczników bo z tego miejsce najlepiej pociągnąć + po stacyjce
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Kozub napisał(a):Nie za bardzo rozumiem dlaczego miałbym ściągać te światełka – po pierwsze takie wkłady są oryginalnie zakładane przez Mazdę do typu B, a po drugie w oryginalnym zderzaku z typu A też ten fagment zderzaka jest zabudowany plastikowym wkładem ze srebrnym obramowaniem (który pewnie masz u siebie) i z tego co kojarzę, to ten wkład też jest pełny.
Takie wkłady są do benzyny – tam nie ma intercoolera. Co do wkładki z ramką – jest ona pełna tylko z prawej strony, z lewej jest to tylko pusta ramka.
Nie mówię, że zasłonięcie jest złe – nie znam się na tyle. Lecz na intercooler zawsze powinien być nalot powietrza z zewnątrz.
Co do intercoolera – zaniepokoiłem się trochę tym, że coś mu może przeszkadzać, ale kiedy odkręcałem pokrywy żeby dostać się do tych światełek to przypatrzyłem się temu dokładnie i wydaje mi się, że pomimo częściowego zasłonięcia, powietrze spokojnie się tam dostaje z 2wóch powodów. Po pierwsze wkład lampy nie jest cały zabudowany (na zdjęciach może tego nie widać ale okolo 1/3 tego wkładu to drobna siateczka – od zewnętrznej strony), a po drugie plastikowa "tuba" zamontowana na intercoolerze umiejscowiona jest w taki sposób, że zgarnia też powietrze z kratki obok wkładu ze światłem. Nie wiem czy jest to przerobione czy w każdej 6stce intercooler jest tak zbudowany. W każdym razie wydaje mi się, że dopływ powietrza jest zachowany
.
A co do samej mojej walki z tymi światłami to poległem – kabel, który od nich odchodzi gubi się gdzieś w wiązce pod belką i później już się nie pojawia, więc chyba pozostaje mi tylko wizyta u elektryka heh. Ale to pewnie nastanie dopiero po urlopie, czyli pod koniec sierpnia.
Zdjęć jeszcze też mi się nie udało zrobić, ale obiecuje, że jak tylko aparat powróci z wakacji, to zabieram go na sesje z Madzią:)
A co do samej mojej walki z tymi światłami to poległem – kabel, który od nich odchodzi gubi się gdzieś w wiązce pod belką i później już się nie pojawia, więc chyba pozostaje mi tylko wizyta u elektryka heh. Ale to pewnie nastanie dopiero po urlopie, czyli pod koniec sierpnia.
Zdjęć jeszcze też mi się nie udało zrobić, ale obiecuje, że jak tylko aparat powróci z wakacji, to zabieram go na sesje z Madzią:)
- Od: 3 wrz 2013, 13:59
- Posty: 110
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.
Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.
Kozub napisał(a): i z tego co kojarzę, to ten wkład też jest pełny.
Pełny jest tylko lewym, prawa strona natomiast ma przelot. Po prawej stronie masz intercooler który jest chłodzony powietrzem. Akurat twoje dzienne zasłaniają intercooler.
Kozub napisał(a):a po drugie plastikowa "tuba" zamontowana na intercoolerze umiejscowiona jest w taki sposób, że zgarnia też powietrze z kratki obok wkładu ze światłem. Nie wiem czy jest to przerobione czy w każdej 6stce intercooler jest tak zbudowany.
Tak jest w każdym dieselu 'po lifcie'. bezpośredni nadmuch na intercooler był bezpośrednim powodem, dlaczego u siebie tak a nie inaczej zamontowałem dzienne ledy. Dla mnie jest istotną rzeczą,aby intercooler był 'przedmuchiwany' maksymalnie powietrzem podczas jazdy. Ale jak pisałem, nie wiem czy w Twoim przypadku zaszkodzi to jakoś silnikowi – może raczej w nieznacznym stopniu tylko osiągom silnika (im cieplejsze powietrze dochodzi do kolektora, tym mniej tlenu wejdzie do komory spalania -efekt rozszerzenia cieplnego).
Trochę to trwało ale dzisiaj Madzia przeszła szybkie mycie i udało się zrobić kilka słonecznych fotek, tym razem zero filtrów, full natural 
- Od: 3 wrz 2013, 13:59
- Posty: 110
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.
Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.
no i malina
teraz przynajmniej widać, że do IC dochodzi jakieś powietrze
a bawiłeś się z tymi dziennymi?

Z dziennymi próbował się bawić ale elektryk ze mnie żaden więc prawdopodobnie poległem. Po wakacyjnym wyjeździe oddam ją w dobre ręce, tak żeby w końcu świeciły.
Znalazłem pod maską jeden przekaźnik, który nie wiem od czego jest a jest umiejscowiony między skrzynką bezpieczników a filtrem powietrza, ale przekaźnik sam w sobie jest sprawny, zwierałem go – coś załącza ale nie wiem co hehe.
No i jeszcze jedna sprawa – próbowałem wyregulować drzwi kierowcy, bo są lekko za mocno wciągnięte i ciężej od innych się zamykają ale okazało się, że otwory do których przykręcony jest hak zamka są okrągłe a nie fasolki – więc regulacja tam odpada. No i zastanawiam się gdzie się je reguluje ?
Znalazłem pod maską jeden przekaźnik, który nie wiem od czego jest a jest umiejscowiony między skrzynką bezpieczników a filtrem powietrza, ale przekaźnik sam w sobie jest sprawny, zwierałem go – coś załącza ale nie wiem co hehe.
No i jeszcze jedna sprawa – próbowałem wyregulować drzwi kierowcy, bo są lekko za mocno wciągnięte i ciężej od innych się zamykają ale okazało się, że otwory do których przykręcony jest hak zamka są okrągłe a nie fasolki – więc regulacja tam odpada. No i zastanawiam się gdzie się je reguluje ?

- Od: 3 wrz 2013, 13:59
- Posty: 110
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.
Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.
Co do przyciemnienia szyb, to na tych zdjęciach wyszły serio jak by były tylko lekko przyciemnione, natomiast na żywo są wg mnie o wiele ciemniejsze. Co do % ich przyciemnienia, to niestety nie mam pojęcia. wydaje mi się, że oryginalne przyciemnienie to nie jest bo jest to folia (wiem bo w jednym miejscu jest zadrapana, prawdopodobnie przez nieumiejętne wypinanie rolety bagażnika
) no chyba, że oryginalnie folie kleili
. Co do widoku z wewnątrz to moim zdaniem jest całkiem fajnie, tzn nie jest ciemno jak w nocy, widać wszystko ale słońce tak mocno nie operuje.
- Od: 3 wrz 2013, 13:59
- Posty: 110
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.
Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.
Bardzo prawdopodobne, że będzie to 20%
.
Dla lepszej ilustracji zdjęcie poglądowe:
Wrzucam też zdjęcie przekaźnika, którego zastosowania nie znam oraz serducha mojej Madzi
Dla lepszej ilustracji zdjęcie poglądowe:
Wrzucam też zdjęcie przekaźnika, którego zastosowania nie znam oraz serducha mojej Madzi
- Od: 3 wrz 2013, 13:59
- Posty: 110
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.
Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.
Kozub napisał(a):w zderzaku są zamontowane halogeny, które moim zdaniem są lampami do jazdy dziennej
Ludziska powiedzcie mi proszę gdzie i za ile szmalu mogę nabyć takie obudowy halogenów? Szukałem i czytałem po forum o DRL i widzę tu bardzo fajną opcję na zamontowanie u siebie świateł do jazdy dziennej.
Chciałbym mieć okrągłe ale bez wycinania i rzeźby z rynien itp. Jeśli ktoś ma namiary na takie zaślepki w zderzak pod halogen do polifta to proszę o info. Dziękuję z góry.
- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
w wolnej chwili spróbuję znaleźć numery seryjne tych części i napiszę tutaj – może wtedy lepiej będzie je znaleźć. Tak wyglądają z bliska 
- Od: 3 wrz 2013, 13:59
- Posty: 110
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.
Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.
Kozub napisał(a):w wolnej chwili spróbuję znaleźć numery seryjne tych części
No taki montaż światełek dziennych to ja rozumiem, bez cięcia, gięcia i klejenia
Nie chciałbym naruszać równowagi stylistycznej mojej fury bo mi się cholernie podoba. Taki sposób montażu DRL jest naturalny i nie kłuje w oczy
- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
Ostatnio wpadły specyfiki do przypudrowania noska Madzi więc dzisiaj z racji wolnej chwili zabrałem się za robotę. Muszę powiedzieć, że efekt jest jak dla mnie satysfakcjonujący na 100%.
Produkty, których użyłem to Gliptone GT11 i GT12 oraz krem Saphir Renovating Cream.
Jako, że Madzia pod koniec września będzie obchodzić 7 urodziny, to wnętrze nie wyglądało już zbyt dobrze, a przypuszczam, że tapicerka nie była w żaden sposób czyszczona i konserwowana przez te 7 lat...
W podobnym stanie była też kierownica.
Specyfików użyłem zgodnie z zaleceniami producenta, poniżej efekt dzisiejszej pracy
(do wyczyszczenia i zakonserwowania został jeszcze cały tył)
Fotel kierowcy po zabiegu
Kierownica po zabiegu
Produkty, których użyłem to Gliptone GT11 i GT12 oraz krem Saphir Renovating Cream.
Jako, że Madzia pod koniec września będzie obchodzić 7 urodziny, to wnętrze nie wyglądało już zbyt dobrze, a przypuszczam, że tapicerka nie była w żaden sposób czyszczona i konserwowana przez te 7 lat...
W podobnym stanie była też kierownica.
Specyfików użyłem zgodnie z zaleceniami producenta, poniżej efekt dzisiejszej pracy
Fotel kierowcy po zabiegu
Kierownica po zabiegu
- Od: 3 wrz 2013, 13:59
- Posty: 110
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.
Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości