Mazda6 GY RF-7J 2007 by KOZUB

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez makmarc » 19 lip 2014, 12:08

ładna, jak każda Madzia, czekam na zwykłe foteczki, bo te z filtrem hdr są przesadzone, jak dojdziesz co jest z tymi światłami daj znać
makmarc
 

Postprzez xRafalx » 19 lip 2014, 16:48

Kozub napisał(a):Nie za bardzo rozumiem dlaczego miałbym ściągać te światełka – po pierwsze takie wkłady są oryginalnie zakładane przez Mazdę do typu B, a po drugie w oryginalnym zderzaku z typu A też ten fagment zderzaka jest zabudowany plastikowym wkładem ze srebrnym obramowaniem (który pewnie masz u siebie) i z tego co kojarzę, to ten wkład też jest pełny.

Co do modułu świateł dziennych – dzięki wielkie za pomoc!

Czy dobrze kojarzę, że powinien być wpięty gdzieś przed zintegrowanym modułem świateł i wycieraczek? Tzn, powinien być dopięty gdzieś do tej czarnej wtyczki z 16toma pinami? :)


Nie wiem jak to inni wpinają, no ale według mnie to powinien być wpięty gdzieś okolicach skrzynki bezpieczników bo z tego miejsce najlepiej pociągnąć + po stacyjce :) Musisz szukać po kablach od tych dziennych i znajdziesz w końcu, nie jestem w stanie na odległość powiedzieć Ci "to jest tam". No chyba, że ktoś założył dzienne i nie zdążył podłączyć ich.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez bartes76 » 19 lip 2014, 21:52

Kozub napisał(a):Nie za bardzo rozumiem dlaczego miałbym ściągać te światełka – po pierwsze takie wkłady są oryginalnie zakładane przez Mazdę do typu B, a po drugie w oryginalnym zderzaku z typu A też ten fagment zderzaka jest zabudowany plastikowym wkładem ze srebrnym obramowaniem (który pewnie masz u siebie) i z tego co kojarzę, to ten wkład też jest pełny.


Takie wkłady są do benzyny – tam nie ma intercoolera. Co do wkładki z ramką – jest ona pełna tylko z prawej strony, z lewej jest to tylko pusta ramka.
Nie mówię, że zasłonięcie jest złe – nie znam się na tyle. Lecz na intercooler zawsze powinien być nalot powietrza z zewnątrz.
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Kozub » 24 lip 2014, 15:29

Co do intercoolera – zaniepokoiłem się trochę tym, że coś mu może przeszkadzać, ale kiedy odkręcałem pokrywy żeby dostać się do tych światełek to przypatrzyłem się temu dokładnie i wydaje mi się, że pomimo częściowego zasłonięcia, powietrze spokojnie się tam dostaje z 2wóch powodów. Po pierwsze wkład lampy nie jest cały zabudowany (na zdjęciach może tego nie widać ale okolo 1/3 tego wkładu to drobna siateczka – od zewnętrznej strony), a po drugie plastikowa "tuba" zamontowana na intercoolerze umiejscowiona jest w taki sposób, że zgarnia też powietrze z kratki obok wkładu ze światłem. Nie wiem czy jest to przerobione czy w każdej 6stce intercooler jest tak zbudowany. W każdym razie wydaje mi się, że dopływ powietrza jest zachowany :).

A co do samej mojej walki z tymi światłami to poległem – kabel, który od nich odchodzi gubi się gdzieś w wiązce pod belką i później już się nie pojawia, więc chyba pozostaje mi tylko wizyta u elektryka heh. Ale to pewnie nastanie dopiero po urlopie, czyli pod koniec sierpnia.

Zdjęć jeszcze też mi się nie udało zrobić, ale obiecuje, że jak tylko aparat powróci z wakacji, to zabieram go na sesje z Madzią:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez bieski » 24 lip 2014, 15:37

Kozub napisał(a): i z tego co kojarzę, to ten wkład też jest pełny.

Pełny jest tylko lewym, prawa strona natomiast ma przelot. Po prawej stronie masz intercooler który jest chłodzony powietrzem. Akurat twoje dzienne zasłaniają intercooler.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez bartes76 » 24 lip 2014, 17:39

Kozub napisał(a):a po drugie plastikowa "tuba" zamontowana na intercoolerze umiejscowiona jest w taki sposób, że zgarnia też powietrze z kratki obok wkładu ze światłem. Nie wiem czy jest to przerobione czy w każdej 6stce intercooler jest tak zbudowany.


Tak jest w każdym dieselu 'po lifcie'. bezpośredni nadmuch na intercooler był bezpośrednim powodem, dlaczego u siebie tak a nie inaczej zamontowałem dzienne ledy. Dla mnie jest istotną rzeczą,aby intercooler był 'przedmuchiwany' maksymalnie powietrzem podczas jazdy. Ale jak pisałem, nie wiem czy w Twoim przypadku zaszkodzi to jakoś silnikowi – może raczej w nieznacznym stopniu tylko osiągom silnika (im cieplejsze powietrze dochodzi do kolektora, tym mniej tlenu wejdzie do komory spalania -efekt rozszerzenia cieplnego).
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Kozub » 2 sie 2014, 16:12

Trochę to trwało ale dzisiaj Madzia przeszła szybkie mycie i udało się zrobić kilka słonecznych fotek, tym razem zero filtrów, full natural :)
Załączniki
2.jpg
1.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez rafałmazda » 2 sie 2014, 16:54

no i malina <spoko> teraz przynajmniej widać, że do IC dochodzi jakieś powietrze :D a bawiłeś się z tymi dziennymi?
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Kozub » 2 sie 2014, 17:06

Z dziennymi próbował się bawić ale elektryk ze mnie żaden więc prawdopodobnie poległem. Po wakacyjnym wyjeździe oddam ją w dobre ręce, tak żeby w końcu świeciły.

Znalazłem pod maską jeden przekaźnik, który nie wiem od czego jest a jest umiejscowiony między skrzynką bezpieczników a filtrem powietrza, ale przekaźnik sam w sobie jest sprawny, zwierałem go – coś załącza ale nie wiem co hehe.

No i jeszcze jedna sprawa – próbowałem wyregulować drzwi kierowcy, bo są lekko za mocno wciągnięte i ciężej od innych się zamykają ale okazało się, że otwory do których przykręcony jest hak zamka są okrągłe a nie fasolki – więc regulacja tam odpada. No i zastanawiam się gdzie się je reguluje ? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez sheller80 » 2 sie 2014, 22:00

Odrazu lepiej :D :D
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Maniekvip » 2 sie 2014, 23:20

Ładna furka :D
Widzę że masz delikatnie przyciemnione szyby. Wiesz może jaki masz % przyciemnienia? Jak widać od środka ?
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Kozub » 3 sie 2014, 10:00

Co do przyciemnienia szyb, to na tych zdjęciach wyszły serio jak by były tylko lekko przyciemnione, natomiast na żywo są wg mnie o wiele ciemniejsze. Co do % ich przyciemnienia, to niestety nie mam pojęcia. wydaje mi się, że oryginalne przyciemnienie to nie jest bo jest to folia (wiem bo w jednym miejscu jest zadrapana, prawdopodobnie przez nieumiejętne wypinanie rolety bagażnika <płacze> ) no chyba, że oryginalnie folie kleili :) . Co do widoku z wewnątrz to moim zdaniem jest całkiem fajnie, tzn nie jest ciemno jak w nocy, widać wszystko ale słońce tak mocno nie operuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez bartes76 » 3 sie 2014, 10:30

Jeśli to folia to zapewne 20 %, tak jak u mnie. Folie są zwykle 5, 20, i chyba 50 (procent przepuszczalności – im mniej tym ciemniejsza)
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Kozub » 3 sie 2014, 10:44

Bardzo prawdopodobne, że będzie to 20% :) .
Dla lepszej ilustracji zdjęcie poglądowe:

Wrzucam też zdjęcie przekaźnika, którego zastosowania nie znam oraz serducha mojej Madzi :)
Załączniki
3.jpg
przyciemnienie szyb – widok od wewnątrz
2.jpg
przekaźnik niewiadomego zastosowania
1.jpg
serducho :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez Maniekvip » 3 sie 2014, 20:51

Wielkie dzięki za fotkę
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Michu_M6 » 20 sie 2014, 19:20

Kozub napisał(a):w zderzaku są zamontowane halogeny, które moim zdaniem są lampami do jazdy dziennej


Ludziska powiedzcie mi proszę gdzie i za ile szmalu mogę nabyć takie obudowy halogenów? Szukałem i czytałem po forum o DRL i widzę tu bardzo fajną opcję na zamontowanie u siebie świateł do jazdy dziennej.
Chciałbym mieć okrągłe ale bez wycinania i rzeźby z rynien itp. Jeśli ktoś ma namiary na takie zaślepki w zderzak pod halogen do polifta to proszę o info. Dziękuję z góry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Kozub » 23 sie 2014, 12:28

w wolnej chwili spróbuję znaleźć numery seryjne tych części i napiszę tutaj – może wtedy lepiej będzie je znaleźć. Tak wyglądają z bliska :)
Załączniki
m6.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez Michu_M6 » 23 sie 2014, 16:20

Kozub napisał(a):w wolnej chwili spróbuję znaleźć numery seryjne tych części

No taki montaż światełek dziennych to ja rozumiem, bez cięcia, gięcia i klejenia :) podoba mi się bardzo.
Nie chciałbym naruszać równowagi stylistycznej mojej fury bo mi się cholernie podoba. Taki sposób montażu DRL jest naturalny i nie kłuje w oczy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Kozub » 15 wrz 2014, 19:24

Ostatnio wpadły specyfiki do przypudrowania noska Madzi więc dzisiaj z racji wolnej chwili zabrałem się za robotę. Muszę powiedzieć, że efekt jest jak dla mnie satysfakcjonujący na 100%.

Produkty, których użyłem to Gliptone GT11 i GT12 oraz krem Saphir Renovating Cream.
1.jpg
Gliptone GT11 i GT12 oraz Saphir Renovatin Cream


Jako, że Madzia pod koniec września będzie obchodzić 7 urodziny, to wnętrze nie wyglądało już zbyt dobrze, a przypuszczam, że tapicerka nie była w żaden sposób czyszczona i konserwowana przez te 7 lat...
2.jpg
Tapicerka fotela kierowcy
3.jpg
Tapicerka fotela kierowcy
4.jpg
Tapicerka fotela kierowcy

W podobnym stanie była też kierownica.
5.jpg
Kierownica
6.jpg
Kierownica
7.jpg
Kierownica

Specyfików użyłem zgodnie z zaleceniami producenta, poniżej efekt dzisiejszej pracy :) (do wyczyszczenia i zakonserwowania został jeszcze cały tył)

Fotel kierowcy po zabiegu
8.jpg
Fotel kierowcy po zabiegu
9.jpg
Fotel kierowcy po zabiegu
10.jpg
Fotel kierowcy po zabiegu



Kierownica po zabiegu
11.jpg
Kierownica po zabiegu
12.jpg
Kierownica po zabiegu
13.jpg
Kierownica po zabiegu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 13:59
Posty: 110
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.

Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.

Postprzez matthies » 15 wrz 2014, 20:05

elegancka robota, martwi mnie tylko takie mocne zużycie kierownicy...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy