Mazda 323F BJ ZL '98 1.5 16V Pb+LPG (felgi+zawias str9) by Palele

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez flywin » 16 lip 2014, 22:21

zmniejszy się jak założysz jakieś normalne wtryski a nie czerwone Valdemary a jaki Reduktor? i reszta gratów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Palele » 16 lip 2014, 22:36

Dodaję zdjęcie z listą gratów. Ja instalacji nie zakładałem więc nie wiem czy te wtryski się nadają. Nie powiem bo na gazie auto jest bardziej dynamiczne niż na benzynie i nie jest to wymysł.
Załączniki
30.JPG
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez czarek1991 » 17 lip 2014, 09:16

Valteki takie sobie jak juz kolega wyzej wspominal ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez PeKa » 17 lip 2014, 09:54

Palele napisał(a):Wczoraj odpalając auto zrobiła mi się choinka na desce rozdzielczej, mianowicie świeciła żółta kontrolka od poduszki pulsowała nierównomiernie czerwona kontrolka od poduszki, dodam że dzisiaj jest wszystko normalnie, zgasły od razu po uruchomieniu. Dwa razy już mi się zdarzyło, czego może to być przyczyną?


Mata w fotelu pasażera. Jeśli sie pojawiło raz, to najprawdopodobnije będzie juz coraz częściej. Jest instrukcja na forum jak sobie z tym poradzić bezkosztowo, mozna tez kupić emulator. Oba rozwiązania spowoduja odpalenie wszystkich jaśków podczas nawet wolnego siedzenia pasażera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Palele » 17 lip 2014, 21:15

czarek1991 napisał(a):Valteki takie sobie jak juz kolega wyzej wspominal ;)


A czy wymiana listwy wtryskowej byłaby opłacalna i zmniejszyłaby spalanie, jak pisałem gaz zakładał wcześniejszy właściciel. Jakie wtrysk można by założyć aby były dobre i nie kosztowały majątku?



PeKa86 napisał(a):Mata w fotelu pasażera. Jeśli sie pojawiło raz, to najprawdopodobnije będzie juz coraz częściej. Jest instrukcja na forum jak sobie z tym poradzić bezkosztowo, mozna tez kupić emulator. Oba rozwiązania spowoduja odpalenie wszystkich jaśków podczas nawet wolnego siedzenia pasażera.


Właśnie tak teraz czytam ten temat ale skoro teraz świecą się tylko chwilę podczas uruchamiania i szybko gasną to moim zdaniem nie warto ingerować w układ. Jeżeli będzie dziać się to coraz częściej to zastosuję tą metodę opisaną na forum.


edit:

Byłem dziś u gazownika, wymienił filtry które były całe zapchane piachem <co?> :| sprawdził instalacje i wyregulował, mazda jeździ teraz na gazie tak jak na benzynie, zmniejszyła się troszkę dynamika ale mam nadzieję że i spalanie się zmniejszy.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez czarek1991 » 19 lip 2014, 16:14

Palele napisał(a):Właśnie tak teraz czytam ten temat ale skoro teraz świecą się tylko chwilę podczas uruchamiania i szybko gasną to moim zdaniem nie warto ingerować w układ. Jeżeli będzie dziać się to coraz częściej to zastosuję tą metodę opisaną na forum.


Przeciez po przekreceniu kluczyka zawsze zapali Ci sie kontrolka SRS, ABS, oleju i ładowania. Problem zaczyna sie wtedy gdy nie gasna chwile po odpaleniu. Wiec wg Twojego opisu wszystko jest w porzadku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Palele » 19 lip 2014, 16:29

czarek1991 napisał(a):Przeciez po przekreceniu kluczyka zawsze zapali Ci sie kontrolka SRS, ABS, oleju i ładowania. Problem zaczyna sie wtedy gdy nie gasna chwile po odpaleniu. Wiec wg Twojego opisu wszystko jest w porzadku :)


to właśnie tak 2 razy miałem że żółta kontrolka od poduszki się paliła a czerwona pulsowała ale tylko 2 razy do tej pory cisza i spokój. No może oprócz ABS, TCS i TCS OFF :D które palą się non stop.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Palele » 26 lip 2014, 21:15

No więc od poniedziałku byłem moją Madzią i z innymi osobami nad naszym morzem w Jastrzębiej Górze, w sumie nabiłem około 1100km i straciłem tylne zawieszenie przez nadmierne obciążenie i kiepskie drogi.
Dodatkowo dzisiaj wygiąłem ten podłużny wahacz i muszę go wymienić bo ociera o koło <płacze>

Najbliższe plany to ten nieszczęsny wahacz i zawieszenie z tyłu ale pewnie zawieszenie poczeka z braku funduszy :(
Ostatnio edytowano 13 kwi 2015, 13:35 przez Palele, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez mekp » 27 lip 2014, 00:11

Łooo ja pierdziu :–)

Ostatnio w weekend też byłem nad morzem znajomymi 5 osób+ bagaż (ale nie aż taki :–) ) i u mnie brak problemów mimo że wracaliśmy na "GPS" i wcale nie wolno. Coś tam obcierało na dziurach ale w dalszym ciągu nie wiem co.

Co poradzić... polskie drogi... U mnie po 3000km zrobionych po Wrocławskich drogach słyszę znacznie więcej plastików niż zaraz po kupnie.

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2014, 23:58
Posty: 97 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F 1.8 NARDI-TORINO 2000r +LPG BRC

Postprzez Palele » 29 lip 2014, 15:41

Wahacz podłużny wymieniony, amortyzatorów nie ruszam bo nie mam kasy a nie chce wstawiać chińszczyzny.

Jutro robimy nadkole :)
Załączniki
31.jpg
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Palele » 1 sie 2014, 21:12

Dzień 1

Wziąłem się za remont blacharki, papier ścierny w dłoń i szorujemy, potem Brunox epoxy, 3 warstwy tego i 24h schnięcia. Zdjęcia sprzed malowania brunoxem. Malowałem dolne ranty drzwi od kabiny, nadkola i wewnętrzną stronę klapy bagażnika. Progi i podłoga została zabezpieczona przez poprzedniego właściciela, więc spokój.

Tego samego dnia przyjechał też kurier z małym prezentem <jupi>

Wiem że nie jest to najlepszy sposób na naprawę blacharki ale robiłem tak już raz w volvo 440(2012) i rdza jeszcze nie wyszła.

Dopisano 1 sie 2014, 21:34:

Dzień 2
Dzisiaj przeszlifowałem brunox i położyłem szpachlę oraz w jednym nadkolu była dziura więc położyłem 3 warstwy maty szklanej z żywicą z zestawu naprawczego w odstępach czasu. Oraz była malutka dziurka w progu więc dla świętego spokoju też ją zalepiłem, wiem że nie jest to najlepsze rozwiązanie i każdy będzie pisać że trzeba było wspawać blachę. Ale jak wspominałem wcześniej nie mam wielkich funduszy, pozostałą blachę co była pod i za przeszlifowałem i zabezpieczyłem przed korozją.

Korzystając z czasu, wybrałem się do sklepu i kupiłem papiery wodne różnej gradacji i wziąłem się za polerowanie reflektorów.
Papiery jakie użyłem 600=>1000=>1500=>2000=>2500
Potem pasta polerska POORBOY'S WORLD SSR 2 gdyż taką posiadałem i na to wosk firmy K2.

Zdjęcia niestety nie oddają efektu jaki mi wyszedł. :) Nie wiem czemu ale wraz jest lekko mleczny kawałek ale to chyba od wewnątrz, wypalone przez żarówki.

Plany na jutro to przeszlifować szpachlę i lakierować.
Załączniki
40.jpg
39.jpg
38.jpg
37.jpg
36.jpg
35.jpg
34.jpg
33.jpg
32.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
47.jpg
46.jpg
45.jpg
44.jpg
43.jpg
42.jpg
41.jpg
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Palele » 3 sie 2014, 09:02

Dzień 3

Szlifowanie i malowanie. Niestety lakiernikiem nie będę, <lol> nie mam do tego predyspozycji i nie wiem czy nie będę zdzierać tego lakieru i czy nie oddam do lakiernika auta gdyż wyszło ch%%%wo. :|

I to byłby koniec prac, jutro jeszcze wypoleruję te nadkola i zobaczymy jak to wyjdzie.
Załączniki
58.jpg
57.jpg
56.jpg
55.jpg
54.jpg
53.jpg
52.jpg
51.jpg
50.jpg
49.jpg
48.jpg
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez misiek1 » 3 sie 2014, 14:15

Widzę, że sam ogarniasz blacharkę.
U mnie też wypada zrobić przed zimą bo zaczyna się pokazywać :(
W te wakacje zrobiliśmy z żoną i dzieciakiem prawie 4000 km. Mam założone kółka 16 z dość małym et i podczas całej trasy może dwa razy otarły mi opony o ranty, a po naprawdę różnych drogach jechaliśmy (Rumunia, Bułgaria).
Nasz bagażnik wyglądał tak:
Załączniki
bag.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez Palele » 3 sie 2014, 14:43

Bagażnik przypakowany tak jak nasz tylko u mnie był komplet 5 osób i 2 były potężnej postury i wago też koło 100 <lol> :| i zawieszenie to odczuło. Powiedz jak zszedłeś do takiego spalania. :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez misiek1 » 3 sie 2014, 21:40

Palele napisał(a):Bagażnik przypakowany tak jak nasz tylko u mnie był komplet 5 osób i 2 były potężnej postury i wago też koło 100 <lol> :| i zawieszenie to odczuło. Powiedz jak zszedłeś do takiego spalania. :)


To faktycznie jak miałeś komplet osób to zawieszenie dostało w tyłek ostro :D
U mnie ze spalaniem jest tak, że jak zasuwam po miejscu to pali 10 litrów.
Jak trasa poza miastem to spalanie wychodzi około 8-8,5 l/100km :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez Palele » 3 sie 2014, 21:59

Czyli prawie tyle co moja ale i tak muszę jechać jeszcze raz na ustawianie bo jak przygazuję to wodą pluje z wydechu :| Jutro jak wrócę z roboty to spoleruję miejsca gdzie malowałem i wstawię nowe zdjęcia całego auta. :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Palele » 6 sie 2014, 22:49

Tak wyglądają nadkola, jak znajdę chwilę wolnego czasy to przytre je papierem wodnym i spoleruję.
Załączniki
60.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
65.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
59.jpg
61.jpg
62.jpg
63.jpg
64.jpg
66.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez gerz50 » 7 sie 2014, 16:08

przyznam że nieźle Ci te nadkola wyszły :) Auto i tak mlode juz nie jest wiec tez nie ma co wymagać, ważne żeby utrzymać w miarę mechanicznie i wizualnie autko :–) :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez Megsonn » 7 sie 2014, 17:59

Widać, że ten lakier co dobrales jest idealny
Zaś ten kawałek kto jak mowiles robiony
Był wczesniej jest bardziej fioetowy

Mowia z sprayem się nie da
Ale dla mnie efekt zadowalający
Chyba swoje też jednakzrobię sam:–)

Przepoleruj jeszcze:–)
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez Palele » 7 sie 2014, 18:06

Sprayem dawałem tylko bezbarwny a bazę kładłem najpierw pędzelkiem ale że kiepsko wyszło to starłem i bardzo gęstą gąbką meblową :) 7 razy taniej niż u lakiernika :D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy