[Mazda3/Mazda6] Przebudowa oryginalnej nawigacji.
No, jak za kawałek taśmy to troche kosztuje, mi wczoraj dotarła i będę składał navi po weekendzie 
niebo napisał
Miód malina pięknie zautomatyzowane
Wogóle szacun za całą robotę studiowałem już wcześniej twój temat navi inspiracja żeby mieć navi u siebie była
niebo napisał
Zrobiłem wyżej jest pokazana fota
, fakt tanie nie jest ale bardzo przydatne już parę razy skorzystałem z tego udogodnienia
Spoko nie znam twojego adresu
A tak na poważnie to myślę nad tym Leeo, bo u mnie nie ma możliwości wyprowadzenia anteny. Nie ważne dla mnie ile czasu będzie łapała sygnał, ważne żeby po złapaniu sygnału nie gubiła i nawigowała jak należy mam nadzieje że z tym nie będzie problemu. Dzięki za pomoc.
Powodzenia i koniecznie pochwal się efektem.
Tak w ogóle widziałeś to i to?
Miód malina pięknie zautomatyzowane

Wogóle szacun za całą robotę studiowałem już wcześniej twój temat navi inspiracja żeby mieć navi u siebie była
niebo napisał
P.S. Na pewno warto zrobić jak koledzy powyżej przedłużkę slotu karty tylko kurde drogi ten drobiazg
Zrobiłem wyżej jest pokazana fota
niebo napisał
No tylko żeby potem nie było na mnie
Spoko nie znam twojego adresu
A tak na poważnie to myślę nad tym Leeo, bo u mnie nie ma możliwości wyprowadzenia anteny. Nie ważne dla mnie ile czasu będzie łapała sygnał, ważne żeby po złapaniu sygnału nie gubiła i nawigowała jak należy mam nadzieje że z tym nie będzie problemu. Dzięki za pomoc.
t34567 napisał
mi wczoraj dotarła i będę składał navi po weekendzie
Powodzenia i koniecznie pochwal się efektem.
... ma być ogień na każdym biegu...
Koledzy, obiecałem że pochwalę się tunerkiem tv w aucie, więc jak ktoś zainteresowany to zapraszam http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=2832459#p2832459
Witam przeglądam forum i czytam o nawigacji jak przerobić itd....Pomyślał ktoś żeby wywalić starą ale nie kompletnie tylko wszystko co niepotrzebne. Wystarczy zostawic całą plytę sterującą a monitor wywalić ...wydaje mi się że zrobi się tam na tyle miejsca ,że spokojnie wystarczy na to , żeby włożyć tam tablet. Próbował ktoś? Zamierzam włożyć tam taki tablet z GPSem http://www.agito.pl/tablet-goclever-tab ... 44288.html
-
stawicky
Wejść wejdzie, tylko jak go będziesz włączał/wyłączał w zabudowie?
Niedługo wrzucę skończoną przebudowę mojej navi- mam otwieranie/zamykanie zrobione osobno, osobno włączanie/wyłączanie po kluczyku oraz "ręczne" włączanie/wyłączanie przyciskiem TILT.
edit:
Tak wygląda układzik załączający i wyłączający nawgację. Jutro składam całość do kupy:)
Niedługo wrzucę skończoną przebudowę mojej navi- mam otwieranie/zamykanie zrobione osobno, osobno włączanie/wyłączanie po kluczyku oraz "ręczne" włączanie/wyłączanie przyciskiem TILT.
edit:
Tak wygląda układzik załączający i wyłączający nawgację. Jutro składam całość do kupy:)
No ja troszkę zaszalałem jeżeli chodzi o sterowanie
i dlatego jeszcze nie skończyłem całości. Zachciało mi się dodać komunikację po OBD przez ELM327 (pobieranie parametrów silnika itp.) i musiałem napisać program na Androida żeby to obsługiwał. Teraz wygląda to tak:
Narazie pobiera tylko napięcie akumulatora i RPM
Widok ogólny
Moduł zasilania+GPS z podpiętą anteną zewnętrzną
Serce układu sterowania + moduł Bluetooth do komunikacji z tabletem
Narazie pobiera tylko napięcie akumulatora i RPM
Widok ogólny
Moduł zasilania+GPS z podpiętą anteną zewnętrzną
Serce układu sterowania + moduł Bluetooth do komunikacji z tabletem
- Od: 25 cze 2012, 23:43
- Posty: 7
- Skąd: Giżycko
- Auto: Mazda 6 AJ/GY 3.0 V6 2004r
Mazda Xedos CA 1.6 1995r
Nieźle
Też miałem zamiar wsadzić tableta, ale mam już navi, zresztą do tabletu nie podepnę tak łatwo kamery cofania 
I program na Androida pisałeś? Przecież jest Torque. Anyway, podeślij apke
I program na Androida pisałeś? Przecież jest Torque. Anyway, podeślij apke
mazurzmazur widzę że mocno przyłożyłeś się do modyfikacji i to się chwali.
Otwieranie windy masz to rozwiązanie co na 3 stronie tego postu czy zastosowałeś jakieś inne?
Jeżeli masz jakieś swoje rozwiązanie to podzielisz się schematem?
Otwieranie windy masz to rozwiązanie co na 3 stronie tego postu czy zastosowałeś jakieś inne?
Jeżeli masz jakieś swoje rozwiązanie to podzielisz się schematem?
-
Mariusze
@mazurmazur – a czemu nie kupisz aplikacji Torque? Tam mozesz poustawiac sobie co i jak chcesz bez pisania autorskiej aplikacji.
Sent from my HTC One using Tapatalk
Sent from my HTC One using Tapatalk
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Otwieranie windy zrobiłem na mostku H (na układzie L298) sterowanego przez Atmegę więc niezbyt proste do zrobienia, ale i tak musiałem ją użyć żeby zrobić wejście audio do radia (Atmega udaje kaseciaka) przy okazji działa sterowanie z kierownicy (przełączanie utworów itp). Jutro wrzucę schemat bo mam na innym kompie.
A Torque używam ale potrzebowałem czegoś działającego w tle odczytującego tak zwane pending codes- czyli błędy które wystąpiły ale jeszcze nie zapaliły Check Engine bo moją Magdalene często takie trapią przy jeździe na gazie. Dzięki temu dowiedziałem się że wyrzuca mi co jakiś czas błąd sondy lambda a że nie powtarza się w ciągu następnych 100km to nie zapala się MIL i błąd jest kasowany z ECU. Zresztą oprogramowanie ELM327 nie jest trudne a wręcz z czasem mam plan dostania się do wyświetlacza radia przez szynę CAN
i wyświetlania czegoś na nim ale to daleka przyszłość.
Swojej aplikacji narazie nie mogę udostępnić z powodu tego że jest pisana w "demonstracyjnej"
wersji Basic4Android i muszę wykupić licencję zanim to zrobię, ale jest też przystosowana do rozdzielczości mojego tableta i rozjeżdza się przy innych. Zamierzam wypuścić ją do sklepu jak ją dopieszczę za przysłowiowego 5-taka żeby zwrócił się zakup licencji a dla użytkowników forum zrobie "speszal edyszon" za free 
A Torque używam ale potrzebowałem czegoś działającego w tle odczytującego tak zwane pending codes- czyli błędy które wystąpiły ale jeszcze nie zapaliły Check Engine bo moją Magdalene często takie trapią przy jeździe na gazie. Dzięki temu dowiedziałem się że wyrzuca mi co jakiś czas błąd sondy lambda a że nie powtarza się w ciągu następnych 100km to nie zapala się MIL i błąd jest kasowany z ECU. Zresztą oprogramowanie ELM327 nie jest trudne a wręcz z czasem mam plan dostania się do wyświetlacza radia przez szynę CAN
Swojej aplikacji narazie nie mogę udostępnić z powodu tego że jest pisana w "demonstracyjnej"
- Od: 25 cze 2012, 23:43
- Posty: 7
- Skąd: Giżycko
- Auto: Mazda 6 AJ/GY 3.0 V6 2004r
Mazda Xedos CA 1.6 1995r
@mazurmazur czekam z niecierpliwością na ten układzik. Jeżeli działa obsługa z kiery to było by fantastycznie.
-
Mariusze
Ja mam pytanie z innej beczki, przymierzam się do wsadzenia tabletu do mojej trójki i z jedną rzeczą nie mogę sobie poradzić. Chciałem dorobić dodatkowy wyłącznik do tabletu i podciągnąć go pod któryś przycisk przy pilocie bo on i tak już do niczego się nie przyda, tylko po rozebraniu tabletu okazuje się, ze przyciski są na taśmie, wie ktoś czy można się 'wlutować' do takiej taśmy? 

-
qkamil
A dlaczegoż by nie?
Cienkim kabelkiem i odpowiednim grotem w lutownicy wszystko da się zdziałać.
Witam koledzy,
u mnie przebudowa co troche spotyka sie z trudnosciami :/ Na samym poczatku uklad sterowania (winda), ale dzieki koledze mądremu (chwala Ci chwala Ci
:D), ktory mi taki zmajstrowal, uporalem sie 
ale nie do konca bo navi chce sie zamykac w momencie odpalania silnika
i dluuugo nie wiedzialem dlaczego az do zeszlego tygodnia. Musialem zmienic opcje zasilania mojego nexusa gdyz przy wlaczonym TomTomie, muzyce i jasnosci ekranu na full, procent baterii spadal zamiast podnosic sie... i co sie okazalo gdy usb jest odlaczone to winda dziala bez zarzutow czyli podczas rozruchu nie zamyka sie a jak tylko wepne usb to problem wraca ..
jako zasilanie zastosowalem takie ustrojstow :
http://www.ebay.co.uk/itm/DC-4-5-30V-st ... 338cf034d8
zasilanie tego jak i rowniez windy pociagnalem z zapalniczki.
Moze ktos mi pomoze pojac o co chodzi
pierwsza mysl jaka mi przychodzi do glowy to ze jest za duzy pobor z zapalniczki i nie idzie dosc do windy O.o ale jesli tak to gdzie jeszcze moge sie podpiac zasilaniem tableta???
Juz mi rece opadaja:P
u mnie przebudowa co troche spotyka sie z trudnosciami :/ Na samym poczatku uklad sterowania (winda), ale dzieki koledze mądremu (chwala Ci chwala Ci
ale nie do konca bo navi chce sie zamykac w momencie odpalania silnika
http://www.ebay.co.uk/itm/DC-4-5-30V-st ... 338cf034d8
zasilanie tego jak i rowniez windy pociagnalem z zapalniczki.
Moze ktos mi pomoze pojac o co chodzi
Juz mi rece opadaja:P
- Od: 9 wrz 2011, 14:00
- Posty: 35
- Skąd: Bath (UK)
- Auto: Mazda 3 2013r BL 1.6 Venture Benzyna 105KM
Zrobić zasilanie osobno, a tablet normalnie zasilić z ładowarki zapalniczkowej o takiej:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4356983071
niby ma moc 15.5W, mi nawigacje elegancko ładuje

niby ma moc 15.5W, mi nawigacje elegancko ładuje
mialem cos takiego podobnego wczesniej i 3 ampery na Nexusa to malo :/ zwlaszcza przy takim obciazeniu (zapomnialem dodac ze uzywam appki do wzmocnienia dzwieku zeby sluchac muzyki) dlatego potrzebuje takiego zapasu jak 10a.
Dzisiaj pociagne zasilanie windy z bezpiecznikow to moze bedzie dzialac jak nalezy:)
Dzisiaj pociagne zasilanie windy z bezpiecznikow to moze bedzie dzialac jak nalezy:)
- Od: 9 wrz 2011, 14:00
- Posty: 35
- Skąd: Bath (UK)
- Auto: Mazda 3 2013r BL 1.6 Venture Benzyna 105KM
Nie chcę nikogo straszyć ale za nim wstawiłem windę do samochodu woziłem tableta w tym schowku na górze i któregoś niezbyt pięknego aczkolwiek gorącego dnia zastałem niemiłą niespodziankę w postaci spuchniętej baterii czyli mój tablet wyglądał tak jak na tym zdjęciu http://obrazki.elektroda.pl/6624782300_1380834271.jpg
Albo przypadkowo wadliwy akumulatorek albo wysoka temperatura go załatwiła bo czytałem gdzieś że to dla nich zabójstwo, całe szczęście że się nic nie zapaliło. Boje się myśleć co by było gdyby był już w windzie i nie widząc tego dalej by się ładował.
Teraz mam odciętą baterię a i tak temperatury są tam wysokie w słoneczne dni mimo że pobór spadł do niecałego ampera a przed odłączeniem żarł grubo ponad 2 ampery. Przy okazji rozwiązał się mi problem włączania się tableta po podaniu zasilania bo teraz od razu się odpala sam
zrobiłem tylko wyłączanie po wykryciu sygnału z radia że się wyłączyło a układ z atmegą podtrzymuje jeszcze napięcie przez 5s zanim system się zamknie. Niestety nie podtrzymuje mi teraz zegara więc pobieram godzinę z GPS-u.
Do TomCat_S: jeżeli twój Nexus tak żłopie prąd to może niegłupim pomysłem było by odłączenie baterii, bezpieczniej i pobór prądu by się zmniejszył aczkolwiek spotkałem się z telefonami/tabletami które nie ruszą bez baterii
Albo przypadkowo wadliwy akumulatorek albo wysoka temperatura go załatwiła bo czytałem gdzieś że to dla nich zabójstwo, całe szczęście że się nic nie zapaliło. Boje się myśleć co by było gdyby był już w windzie i nie widząc tego dalej by się ładował.
Teraz mam odciętą baterię a i tak temperatury są tam wysokie w słoneczne dni mimo że pobór spadł do niecałego ampera a przed odłączeniem żarł grubo ponad 2 ampery. Przy okazji rozwiązał się mi problem włączania się tableta po podaniu zasilania bo teraz od razu się odpala sam
Do TomCat_S: jeżeli twój Nexus tak żłopie prąd to może niegłupim pomysłem było by odłączenie baterii, bezpieczniej i pobór prądu by się zmniejszył aczkolwiek spotkałem się z telefonami/tabletami które nie ruszą bez baterii
- Od: 25 cze 2012, 23:43
- Posty: 7
- Skąd: Giżycko
- Auto: Mazda 6 AJ/GY 3.0 V6 2004r
Mazda Xedos CA 1.6 1995r
Witam klubowiczów
Jestem w trakcie przebudowy mojej nawigacji w M3 ale chciał bym to zrobić wykorzystując orginalny układ sterowania otwieraniem i zamykaniem. Czy komuś udało się może napotkać schamat elektryczny orginalnej nawigacji?
Ogólnie stanełem obecnie na tym iż wywalilem wyświetlacz z nawi, ale elektronike pozostawiłem (do celowo chcę ją przenieść z windy na tył całego panelu a kable do silniczka przedłużyć że by zrobić więcej miejsca na tablet). Niestety potej operacji tilt nie działa a open tylko zamyka nawi także po odcięciu zapłonu nawigacja sama się zamyka.
Jestem w trakcie przebudowy mojej nawigacji w M3 ale chciał bym to zrobić wykorzystując orginalny układ sterowania otwieraniem i zamykaniem. Czy komuś udało się może napotkać schamat elektryczny orginalnej nawigacji?
Ogólnie stanełem obecnie na tym iż wywalilem wyświetlacz z nawi, ale elektronike pozostawiłem (do celowo chcę ją przenieść z windy na tył całego panelu a kable do silniczka przedłużyć że by zrobić więcej miejsca na tablet). Niestety potej operacji tilt nie działa a open tylko zamyka nawi także po odcięciu zapłonu nawigacja sama się zamyka.
Deterns poszukaj na forum, było to już opisywane.
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje