Zakup używanego auta – Mazda3 BK (2003 – 2008)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez speedy666 » 20 cze 2014, 12:58

No do pilnowania oleju jestem przyzwyczajony bo wcześniej miałem Fiata coupe który lubił olej:) wycieków żadnych nie ma więc może nie będzie tak źle. Mazdeczka jest zalana Castrol EDGE 5W40 pełny syntetyk, czytałem na forum że polecacie Motula, w Fiacie miałem Valvoline i ciśnienie oleju od razu po wymianie miałem dużo większe niż na zwykłym castrolu, ale skoro polecacie Motula to zaleje Motula:) zastanawiam się nad wymianą świec nowych jakiś porządnych np. NGK i filtr powietrza K&N, miałem taki filtr w Fiacie i nie tyle zyskałem na mocy co na brzmieniu silnika :D coś proponujecie co mogę wymienić by mazdeczka się odrodziła? jestem osobą która dba o swoje autko i lubię przesiadywać całe dnie w garażu i coś dłubać przy autku :) czytałem wcześniej że głośniczki można wymienić i będzie grać dużo lepiej niż standard może też się od razu tym zajmę <czarodziej>
Początkujący
 
Od: 24 maja 2014, 20:15
Posty: 9
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Mazda 3 2.0 2004r. SPORT

Postprzez ziomek » 21 cze 2014, 12:14

Witam.

Przeglądając oferty zwrócił moją uwagę pewien szczegół dot. pasa
Sugeruje się żeby zwracać uwagę na naklejkę, jednak czy zwracaliście uwagę na otwory?

Wszystkie mazdy na mobile.de, które sprawdziłem, z przed liftingu (2007) mają mniej otworów-
2004.JPG

-niż te po liftingu
C33612348_4.jpg


Czy w takim razie np. mogę podejrzewać, że w tej mazdzie (2008) pas był wymieniany, czy uważacie,
że nie ma się tym co sugerować?
C33581449_10.jpg
ziomek
 

Postprzez Paweł » 22 cze 2014, 13:15

Element przedniego pasa był dwa razy zmieniony w 2006 roku (pasuje zamiennie do wszystkich egzemplarzy). Nie znam szczegółów, ale na podstawie Twoich obserwacji prawdopodobne jest, że różnice są m.in w tych otworach. Możliwe więc, że auto na dolnym zdjęciu ma założone wzmocnienie od starszego dawcy. Ewidentnie natomiast brakuje w nim zaślepki dolotu do przewietrzania akumulatora.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez ziomek » 23 cze 2014, 21:58

Ewidentnie natomiast brakuje w nim zaślepki dolotu do przewietrzania akumulatora.


Czy we wszystkich oryginalnych pasach jest to zaślepka czy jednak w niektórych występuje to jako stały element (jednolity-odlewany wraz z pasem)?
$_27.JPG
ziomek
 

Postprzez Paweł » 23 cze 2014, 22:04

IMHO we wszystkich wzmocnieniach jest otwór i zaślepka. Na zdjęciu powyżej oczywiście jej nie ma, bo jest kanał do obudowy akumulatora.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez hexis » 24 cze 2014, 01:18

TDI – (skrót z ang. Turbodiesel Direct Injection (Diesel Motor)) – dieslowska wysokoprężna turbodoładowana jednostka silnikowa, zazwyczaj wyposażona w intercooler, zasilana bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, stosowana w samochodach należących do Koncernu Volkswagena: Volkswagen, Audi, Seat, Škoda. Pierwszy raz silnik TDI seryjnie zamontowano w Audi 100 C3 w 1989 r.
_____________________
Pozdrawiam
Rafał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2012, 23:50
Posty: 36 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez kandy82 » 11 lip 2014, 21:20

20140711_120137.jpg
kierownica


Panowie,

Mam możliwość kupienia Mazdy 3 Active sport 1.6 benzyna. Auto z 2006 roku, w 2008 roku przyprowadzone z Niemiec z przebiegiem 20 tys. Teraz ma 97 tys km. wszystko super, ale auto ma przetartą kierownicę jak w autach po 300 tys km...Sprawdzałem w serwisie Mazdy i ten przebieg z Niemiec jest potwierdzony, wątpię aby ktoś zrobil duzy przebieg w Polsce i w Polsce przekręcił licznik... zobaczcie zdjęcie i dajcie znac czy po prostu ktoś tak używał kierownicy, czy jest to niemożliwe i jednak cos musi być z przebiegiem.

pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc.
maciek
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 20:08
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 2009 rok, GH
Mazda 3, 2004 rok

Postprzez talk_about85 » 11 lip 2014, 22:18

Widzialem na prawde duzo trojek i czasami w ogloszeniach moze nie byc widac wszystkiego mimo to tak zmasakrowanej kierownicy jeszcze nie ogladalem. Zakladajac ze przebieg jest prawdziwy jak to zrobic zeby ona tak wygladala? Ja nie wiem. Nie chce mi sie wierzyc w te kilometry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez tradeitdamn » 11 lip 2014, 22:39

przetarł sie lakier wiec polakieruj ją. prosty zabieg i stosunkowo niska cena
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez akostarek » 11 lip 2014, 23:44

moze wlasciciel pracował przy jakiejś chemii ? albo kierownica z innego samochodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Mr_Bartek » 11 lip 2014, 23:49

Śmiesznie wytarta.

tradeitdamn napisał(a):przetarł sie lakier wiec polakieruj ją. prosty zabieg i stosunkowo niska cena


Tylko jeśli wytarta kierownica skrywa tysiące kilometrów przebiegu to jej polakierowanie nie cofnie zużycia innych podzespołów auta.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez akostarek » 11 lip 2014, 23:51

btw wykładzina na podnóżku też wytarta ? to już raczej potwierdza kręcenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kandy82 » 12 lip 2014, 10:16

zobaczcie na inne elementy wnętrza, chyba nie widać dużego przebiegu na nim. sprzedający tłumaczy się, że jezdzil długo w gipsie, a poza tym jest osoba niepelenosprawną.

ktoś by krecil licznik w jeżdżąc w Polsce? przebieg z Niemiec potwierdzony.

dajcie znać proszę, bo nie chce kupic i się wtopić.
Załączniki
20140711_120346.jpg
20140711_120211.jpg
20140711_120234.jpg
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 20:08
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 2009 rok, GH
Mazda 3, 2004 rok

Postprzez Mr_Bartek » 12 lip 2014, 10:27

Jeżeli historia z gipsem jest prawdziwa, to zużycie kierownicy może tak wyglądać.

Najlepiej podjedź do najbliższej stacji kontroli pojazdów by sprawdzić resztę auta pod względem zużycia. :)
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez iwon44 » 12 lip 2014, 11:08

Ja kupiłem trójkę z przebiegiem 109 tys. z Niemiec poprzez Carpasje, przebieg potwierdzony. Kierownice mam leciutko podtartą z lewej strony na godzinie 9tej jak Twoja z prawej strony, ale za to fotel mam zużyty. Jak się dowiedziałem przez nie cały rok jeździł nią drugi właściciel z 40 kg nadwagi i ja skatował, a fotel też wyglada na 300tys, jak Twoja kierownica.
Polecam Ci ją obszyć nową skórą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez widmo82 » 12 lip 2014, 11:36

długo w gipsie tzn ile? 3mc? 6mc? :) Nie jestem ortopedą, ale gipsu nie zakłada się na dłużej jak 6tyg. Nawet jak ktoś jeździ w gipsie to jesli jest świadom tego to zakłada pokrowiec na kierownice jak zauważy pierwsze oznaki wytarcia. Jeśli tego nie zrobił to jakie jest prawdopodobieństwo, że o innych rzeczach też nie pomyślał? W 7lat przejechał 80tyś? – skromnie, ale realnie tylko....

Co do wytarcia gałki od biegów to w wersjach poliftowych jest ona bardzo licha, ale zarazem bardzo łatwo i tanio ją zmienić w odróżnieniu od kierownicy.
Co do fotela, to jak pisze iwon44, jest on też dość lichy. Ja nie jestem gruby jak poprzedni własciciel auta iwon44, ale niski. Przy wysiadaniu/wsiadaniu mój boczek zawsze jest gnieciony bo mam krótką nogę ;/ Kierownicę mam wg. mnie w bardzo ładnym stanie. Jest śliska, ale właściwa do przebiegu. Z jednym przerysowaniem od spodu kierownicy od bransolety zegarka ;/

Teraz deser: jeśli miał lewą rękę w gipsie to czemu nie ma śladów podrapania na lewych drzwiach przy klamce, rączce, sterowaniu szybami i lusterek? Kierownica jest wytarta, aż do godziny 4. W zagipsowanej lewej dłoni, trochę ciężko tak kręcić kierownicą. Oczywiście mogę się mylić, ale weź też poprawkę, że Niemiec sprzedał auto w końcówce gwarancji ze śladowym przebiegiem, czemu? Opcje: bo zmienił w rozliczeniu na wyższy model – są bardzo sporadyczne przy takich przebiegach.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kandy82 » 12 lip 2014, 16:47

czyli wg Ciebie był bity, dlatego go sprzedał? wszystkie szyby są oryginalne. sprzedający jezdzil w Polsce głownie po miescie, wiec 77 tys przez 5 lat jest realne. przez telefon wydaje się uczciwą osobą. powiedział, że jest niepełnosprawny, nie wiem w jakim stopniu.

jeśli macie kogos kto mógłby mi ten samochod sprawdzić lub obejrzeć na zywo z Radomska lub okolic, nawet Częstochowy to proszę dajcie znac. ja mam az 350 km....

z góry dzięki.

pozdrawiam,
maciek

Dopisano 12 lip 2014, 16:50:

iwon44 napisał(a):Ja kupiłem trójkę z przebiegiem 109 tys. z Niemiec poprzez Carpasje, przebieg potwierdzony. Kierownice mam leciutko podtartą z lewej strony na godzinie 9tej jak Twoja z prawej strony, ale za to fotel mam zużyty. Jak się dowiedziałem przez nie cały rok jeździł nią drugi właściciel z 40 kg nadwagi i ja skatował, a fotel też wyglada na 300tys, jak Twoja kierownica.
Polecam Ci ją obszyć nową skórą.


czyli u Ciebie było wszystko w porządku z przebiegiem pomimo takiego zużycia kierownicy i fotela? technicznie auto było bez zarzutu.

kierownica wygląda jakby auto miało 300 tys km, bo widziałem kierownicy z przebiegiem nawet 250 tys i wyglądały lepiej. tylko gdzie on by tyle najezdzil w Polsce, jeśli w 2009 roku auto miało 20 tys km, to musiałby w Polsce zrobić 200 tys i cofnac licznik...trochę tez się nie trzyma kupy...
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 20:08
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 2009 rok, GH
Mazda 3, 2004 rok

Postprzez iwon44 » 12 lip 2014, 17:38

Mazdą jeżdżę ponad rok i oprócz wymiany oleju i zakupu nowych opon nic się nie dzieje. Na jesień mam do roboty hamulce z tyłu bo się kończą. Wiadomo że taka kierownice odpycha odrazu, ale trzeba się zastanowić. Jaka jest cena tej mazdy wogóle? Możesz kupić i na drugi dzień ją obszyć nową skórą żeby po prostu na nią nie patrzeć.
Jeden bardziej dba o auto, drugi mniej. Jeden ma szorstkie dłonie, nastepny delikatne. Można kręcić kierownice nadgarstkiem i ją szybko wytrzeć, albo rekami, dodatkowo konserwować i po 200tys mieć ją jak nową.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez talk_about85 » 12 lip 2014, 18:19

Zaczyna sie robic gdybanie i kazdy teraz moze wymyslac jakas historie. Nie rozumiem co zalozyciel tematu ma na mysli piszac ze autko jest w super stanie a potem zeby ktos go sprawdzil bo ma ponad trzy stowki do niego. Czyli samochodu nikt na zywo nie widzial. Dobry mechanik potrafi odroznic zuzycie elementow czyli obecny okolo 100 tys. km i podejrzany czyli 200 tys. km i wiecej. To najrozsadniejsze moim zdaniem rozwiazanie wiec zalatw sobie kogos z regionu kup dobre <piwo> i umow warsztat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez kandy82 » 12 lip 2014, 18:21

jest to 2006 rok, 98 tys km. w ogłoszeniu jest cena 19500 zł, zszedłem przez telefon do 17000 zł. obszycie u mnie w miescie kosztuje 220 zł. mi to nie przeszkadza, tylko mysle czy ten przebieg jest realny, choć wszelkie znaki na ziemi wskazują ze tak.

sprzedający potwierdzil, że miał gips na lewej rece... :)
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 20:08
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 2009 rok, GH
Mazda 3, 2004 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto