
MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91' RENOWACJA, Żółte tabilce
Witam znowu po przerwie czas na nowości 
Listwa wtryskowa już kompletna, wtryski sprawdzone można zakładać
Po założeniu trzeba było uporać się z instalacją elektryczną ( poprzednio kolektor był tylko przyłożony) teraz już jest na gotowo. Przewody poszły w peszelkach, niestety nie udało mi się zrobić fotki gotowego zestawu ale może jakoś to nadrobię
Sprzęgło też trafiło na miejsce
Silnik jest pomału na ostatniej prostej zostało tylko zamontować przepustnicę i nowe przewody podciśnienia.
Tak w między czasie zabrałem się za skrzynie gdyż pojawiał się zgrzyt przy szybszym zapinaniu dwójki.
Ogólnie cała skrzynia jest w super stanie, synchronizatory, tryby i łożyska git
Do wymiany tylko tryb nieszczęsnej dwójeczki ( troszkę podjechane ząbki ) no i przy okazji pewnie pójdzie do kompletu synchronizator
Jak tylko robota ruszy dalej pojawia się nowości 
Listwa wtryskowa już kompletna, wtryski sprawdzone można zakładać
Po założeniu trzeba było uporać się z instalacją elektryczną ( poprzednio kolektor był tylko przyłożony) teraz już jest na gotowo. Przewody poszły w peszelkach, niestety nie udało mi się zrobić fotki gotowego zestawu ale może jakoś to nadrobię
Silnik jest pomału na ostatniej prostej zostało tylko zamontować przepustnicę i nowe przewody podciśnienia.
Tak w między czasie zabrałem się za skrzynie gdyż pojawiał się zgrzyt przy szybszym zapinaniu dwójki.
Ogólnie cała skrzynia jest w super stanie, synchronizatory, tryby i łożyska git
- Od: 14 kwi 2013, 00:57
- Posty: 80
- Skąd: Krosno
- Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'



Panowie takie szybkie pytanko od czego jest ten drugi czujnik na skrzyni (ten na dole) i czy może mieć coś wspólnego z wolnymi obrotami?
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/108921
- Od: 29 sie 2009, 14:31
- Posty: 17
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 323F BG 1.8 SOHC 90r.
323 BG GT 1.8 DOHC 91r.
Bardzo fajnie i pozytywnie
Pochwała dla kolegi z Krosna za wybór i prace na mazda , i oby tak dalej bo jak narazie to krosnem władają Hondziarze
I widzę że w Grubą strone idzie ogólnie jak większość aut od was pożądnie zrobione 
- Od: 10 cze 2012, 11:01
- Posty: 30
- Skąd: Sanok
- Auto: Mx-3 1.6 16v DOHC 97r
Kamil1989 napisał(a):
Panowie takie szybkie pytanko od czego jest ten drugi czujnik na skrzyni (ten na dole) i czy może mieć coś wspólnego z wolnymi obrotami?
W skrzyni patrząc od przodu auta masz na dole czujnik wstecznego. Z obrotami na pewno nie ma nic wspólnego.
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
michaelB napisał(a):Kamil1989 napisał(a):
Panowie takie szybkie pytanko od czego jest ten drugi czujnik na skrzyni (ten na dole) i czy może mieć coś wspólnego z wolnymi obrotami?
W skrzyni patrząc od przodu auta masz na dole czujnik wstecznego. Z obrotami na pewno nie ma nic wspólnego.
Właśnie o ten drugi mi chodzi. (sprzęgło wymieniałem ostatnio i od tego u dołu upierniczyły mi się kable

Jak ktoś wie od czego to proszę o PW.
Sorry za OT.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/108921
- Od: 29 sie 2009, 14:31
- Posty: 17
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 323F BG 1.8 SOHC 90r.
323 BG GT 1.8 DOHC 91r.
Za tłoki dałem ok 650zł w Japanmoto
A co do tematu to udało mi się skończyć skrzynie biegów
Obudowa skrzyni przeszła zabiegi szkiełkowania dzięki czemu wygląda jak nówka
Wałki przeglądnięte, wymienione zostały koła zębate 5-tki i pierścień synchronizatora 2-go biegu oraz oczywiście wszystkie simeringi. Wreszcie skrzynia dostała drugie życie
A tak prezentuje się w całości, mam nadzieję że się podoba
Dodatkowo Madzia dostanie jeszcze kilka gadżetów
– Przewody sylikonowe
– Filtr na odmę Simota
– Zestaw na nowy dolot kolanko i redukcja D1Spec
– Rura aluminiowa fi 63mm
– Strumienica szczelinowa AWG
– Łącznik elastyczny wydechu
– Kolanko od kolektora do łącznika
– i od łącznika elastycznego do samego końcowego tłumika, krótko mówiąc cały wydech ( 2" )
A co do tematu to udało mi się skończyć skrzynie biegów
Obudowa skrzyni przeszła zabiegi szkiełkowania dzięki czemu wygląda jak nówka
Wałki przeglądnięte, wymienione zostały koła zębate 5-tki i pierścień synchronizatora 2-go biegu oraz oczywiście wszystkie simeringi. Wreszcie skrzynia dostała drugie życie
A tak prezentuje się w całości, mam nadzieję że się podoba
Dodatkowo Madzia dostanie jeszcze kilka gadżetów
– Przewody sylikonowe
– Filtr na odmę Simota
– Zestaw na nowy dolot kolanko i redukcja D1Spec
– Rura aluminiowa fi 63mm
– Strumienica szczelinowa AWG
– Łącznik elastyczny wydechu
– Kolanko od kolektora do łącznika
– i od łącznika elastycznego do samego końcowego tłumika, krótko mówiąc cały wydech ( 2" )
- Od: 14 kwi 2013, 00:57
- Posty: 80
- Skąd: Krosno
- Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'
Dobra Robota
. Czekam na Efekt Końcowy 


wilusjdm napisał(a):Dobre graty, a silnik lepiej lśni niż mój lakier
Aż boję się go montować żeby koronki z nadwozia go nie ruszyły :-P Pewnie pojerzdze do pazdzernika co zalezy od pogody bo na "zle dni mam inne autko" to zajmę się blacharka. Więcej zim Madzia już nie ujrzy :-D
- Od: 14 kwi 2013, 00:57
- Posty: 80
- Skąd: Krosno
- Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'
Witam ponownie jakiś czas nie było nowości ale postaram się to zaraz nadrobić 
Silnik już poskładany więc nadszedł czas na kilka podzespołów.
Miałem taki swoisty problem podczas jazdy a mianowicie podczas jazdy w zakręcie (tylko w prawo) nie dochodziło paliwo. Jako że zbiornik był nieco podjedzony poszedł na złom a na jego miejsce trafił nowy.
Zbytnio nie darzyłem zaufaniem powłoce lakierniczej więc polakierowałem porządnie po swojemu żeby cieszyć się nim dłużej.
Pod wpływem niewyjaśnionych emocji padło na niebieski
zza samochodu i tak go nie widać ale na podnośniku będzie weselej 
Jak już zbiornik wyleciał to aż żal było troszkę nie poratować Madzi co by dłużej nie gniła. Zanim czepię się za blacharkę pewnie minie ok 1,5 roku. Docelowy kolor czarny ale nie robiłem zdjęć
Przy okazji wpadł zestaw wszystkich możliwych rurek hamulcowych, paliwowych, odpowietrzających itd
Wpadł również wlew paliwa nówka sztuka gdyż w starym rozsypały się rurki i system odpowietrzający układ paliwowy
A tutaj takie tam z pod maski przygotowania do montażu silniczka, w tle moja pierdziawka przechodzi kompleksowy przegląd, teraz to już całkiem niema czym jezdzić
Silnik już poskładany więc nadszedł czas na kilka podzespołów.
Miałem taki swoisty problem podczas jazdy a mianowicie podczas jazdy w zakręcie (tylko w prawo) nie dochodziło paliwo. Jako że zbiornik był nieco podjedzony poszedł na złom a na jego miejsce trafił nowy.
Zbytnio nie darzyłem zaufaniem powłoce lakierniczej więc polakierowałem porządnie po swojemu żeby cieszyć się nim dłużej.
Pod wpływem niewyjaśnionych emocji padło na niebieski
Jak już zbiornik wyleciał to aż żal było troszkę nie poratować Madzi co by dłużej nie gniła. Zanim czepię się za blacharkę pewnie minie ok 1,5 roku. Docelowy kolor czarny ale nie robiłem zdjęć
Przy okazji wpadł zestaw wszystkich możliwych rurek hamulcowych, paliwowych, odpowietrzających itd
Wpadł również wlew paliwa nówka sztuka gdyż w starym rozsypały się rurki i system odpowietrzający układ paliwowy
A tutaj takie tam z pod maski przygotowania do montażu silniczka, w tle moja pierdziawka przechodzi kompleksowy przegląd, teraz to już całkiem niema czym jezdzić
- Od: 14 kwi 2013, 00:57
- Posty: 80
- Skąd: Krosno
- Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'
Przymierzałeś zbiornik do podwozia ? Obstawiam, że otwór na pompę paliwa będzie nie pasował do otworu w karoserii. Skąd udało Ci się wyrwać nową rurę wlewu paliwa ? Ja akurat miałem kiedyś szczęście i kupiłem w idealnym stanie. Co do przewodów to wyszły idealnie! sam dorabiałeś ? Paliwowe również miedziane z tego co widzę. Co to za szara powłoka na podwoziu ? Pod maską czyściutko 

- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Jeszcze nie przykladalem zbiornika, oryginał to niejest ale praktycznie się nie różni, myślę że będzie pasował jak nie to będzie kiepsko
. Co do rury wlewu to kupiłem w Krośnie w zwykłym sklepie motoryzacyjnym. Wszystkie przewody sam robiłem, trochę z tym zeszło, paliwowe miały być z początku plastikowe ale było by więcej kombinowania z laczowkami. Podwozie polakierowalem szarym podkładem antykorozyjnym i lakierem chlorokauczukowym
- Od: 14 kwi 2013, 00:57
- Posty: 80
- Skąd: Krosno
- Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'
jak szary antykorozyjny to pewnie coś na bazie podkładu epoxydowego
bardzo dobry na rdze
Ogólnie wielkie gratki za poświęconą prace, czas i kase w te auto. Mazda to powinna Ci za to jakiś medal dać heh 
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Lux madzia będzie jak nowa tylko pamietajcie epoxyd to podkład zabezpieczający "konserwujący" jego sie kładzie na nowe blachy lub na czyste od ognisk rdzy a jeżeli jakaś rdza była trzeba dać reaktywny na niego podkłąd akrylowy i dopiero ewentualnie epoxyd
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości